Το μικρότερο σε κυβισμό V-Strom διαθέτει δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα, κάτι που σπάει το κατεστημένο των μεγαλύτερων 650/1000 με την παραδοσιακή V-2 διάταξη.

Καλά, χρυσά και άγια τα V-Strom των 650 και 1.000 κυβικών, αλλά υπάρχει και κόσμος που δεν τα θέλει. Κόσμος που δεν επιθυμεί να κάνει χιλιόμετρα στην εθνική, αναβάτες που απεχθάνονται το βάρος και τον όγκο μέσα στην πόλη, μοτοσυκλετιστές που απλά θέλουν να κινούνται καθημερινά στο κλεινόν άστυ και λίγο έξω από αυτό. Που να μπορούν να πάνε διακοπές σε κάποιο μικρό νησί, να κινηθούν σε κακοτράχαλα μονοπάτια και όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλουν κόπο και χωρίς να πληρώνουν παραπανίσια καύσιμα και συντήρηση.

Όσοι επιλέξουν ένα μικρό V-Strom δεν θα αισθάνονται φτωχοί συγγενείς, όταν το δείτε κάπου παρκαρισμένο κάντε τον κόπο και σταματήστε να το περιεργαστείτε. Αν και made in China (σε εργοστάσιο της Suzuki, εννοείται), διαθέτει πολύ ποιοτική κατασκευή με σημασία στη λεπτομέρεια και δείχνει να έχει φτιαχτεί για να τα βάλει με το χρόνο και να βγει νικητής. Βαφή και συναρμογή υλικών βρίσκονται σε πραγματικά υψηλό επίπεδο και ο εξοπλισμός προδίδει την επιθυμία του 250 να προσεγγίσει κοινό από μεγαλύτερες και ακριβότερες κατηγορίες.

Το ρεζερβουάρ των 17,3(!) λίτρων υπόσχεται αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων και η στάνταρ παροχή ρεύματος 12V δίπλα στα όργανα να κρατάει φορτισμένες τις ηλεκτρονικές συσκευές. Στα πλαϊνά της μοτοσυκλέτας υπάρχουν προεγκατεστημένες υποδοχές για τοποθέτηση βαλιτσών (υπάρχει σχετική τριπλέτα στον έξτρα εργοστασιακό εξοπλισμό), με την αλουμινένια και ιδιαίτερα καλαίσθητη σχάρα να εξασφαλίζει σταθερή στήριξη μεγάλου φορτίου (έως 8,5 Kg), ενώ οι εραστές της περιπέτειας θα εκτιμήσουν τις -έξτρα- χούφτες τιμονιού, τη μελετημένη σε αεροσήραγγα ζελατίνα και την προστατευτική ποδιά του κινητήρα. Οι τροχοί με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17” και τα ασφάλτινα ελαστικά της IRC δεν προσδίδουν χωμάτινα χαρακτηριστικά βέβαια, το κάνουν όμως οι αυξημένες διαδρομές της ανάρτησης και η όρθια θέση οδήγησης.

Μια ευμεγέθης και εξαιρετικής ευκρίνειας οθόνη LCD παρέχει πλήθος πληροφοριών και ενδείξεων στον αναβάτη, περιλαμβάνοντας ταχύμετρο, στροφόμετρο, κεντρικό χιλιομετρητή με δύο μερικούς, σχέση κιβωτίου, μέση κατανάλωση, στάθμη καυσίμου, ρολόι αλλά και λεντάκι (RPM indicator) που αναβοσβήνει μόλις οι στροφές του κινητήρα ξεπεράσουν το όριο που εσείς έχετε επιλέξει! Υπάρχουν φυσικά και λυχνίες για φλας, μεγάλη σκάλα, νεκρά, διάγνωση βλάβης, ABS και θερμοκρασίες ψυκτικού υγρού και λαδιού κινητήρα.

Δοκιμασμένος κινητήρας

Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με τον 1 ΕΕΚ προέρχεται από το μοντέλο δρόμου Inazuma, είναι προδιαγραφών Euro4, με νέες βαλβίδες εισαγωγής και βελτιωμένη ροή αέρα στο θάλαμο καύσης. Διαθέτει υποτετράγωνες διαστάσεις για μεστή απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών και στην πορεία του στο χρόνο έχει αποδείξει το αλεξίσφαιρο του χαρακτήρα του. Στην προκειμένη περίπτωση έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να βγάζει στην επιφάνεια τους 25 ίππους του με ακόμα πιο γραμμικό τρόπο (πάντα σε σχέση με το Inazuma). Απόλυτα ελαστική η λειτουργία του, από το χαμηλότερο εύρος των στροφών του μέχρι το κόκκινο, ανεβάζει χωρίς κομπιάσματα, ξεσπάσματα και κραδασμούς, ενώ και οι μηχανικοί θόρυβοι λάμπουν δια της απουσίας τους. Δεν προσφέρει επιδόσεις που να συγκινούν σε ρεπρίζ και επιταχύνσεις, είναι όμως ικανός να δουλεύει επί ώρες κοντά στο κόκκινο του στροφομέτρου και να ταξιδεύει δύο άτομα και αποσκευές με ταχύτητες 110-120 Km/h απροβλημάτιστα. Παράλληλα, η «γεμάτη» λειτουργία και ο μονός εκκεντροφόρος δίνουν καλή απόκριση στο γκάζι, κάτι που καθιστά το V-Strom ιδιαίτερα ασφαλές μέσα στην πόλη. Η οικονομία καυσίμου που παρέχει είναι αξιοσημείωτη, αφού όσο και να τον πιέσαμε δεν καταφέραμε να τον κάνουμε να καταναλώσει περισσότερα από 4,3 Lt/100 Km! Με νορμάλ οδήγηση, τα 4,3 λίτρα μπορούν να μειωθούν σημαντικά (ακόμα και κάτω από τα 4) και οι επισκέψεις στο βενζινάδικο να αραιώσουν αισθητά.  

Οδηγικά ευχάριστο

Δεν είναι τόσο μικρή μοτοσυκλέτα σε διαστάσεις όσο πιθανά φαντάζεστε, προδίδοντας με τα ευμεγέθη περιφερειακά της το λόγο για τον οποίο έχει κατασκευαστεί. Το ύψος της σέλας στα 790 mm επιτρέπει γερό πάτημα στα πόδια αναβάτη με μικρό σωματότυπο, ενώ ο σχεδιασμός της θέσης οδήγησης, που σε τοποθετεί «μέσα» και όχι «πάνω» στη μοτοσυκλέτα, φέρνει το σώμα κοντά στον μπροστινό τροχό. Το τιμόνι είναι απροσδόκητα στενό σε πλάτος και αυτό μέσα στην πόλη είναι πολύ θετικό, αφού περνά ανάμεσα στα αυτοκίνητα χωρίς τον κίνδυνο να έρθει σε επαφή με τους καθρέφτες τους. Ο κινητήρας, όπως τα είπαμε παραπάνω, βελούδινος σε λειτουργία και χωρίς αρρυθμίες στο ανέβασμα των στροφών, βοηθά με τη ροπή του στους ελιγμούς και παρέα με τον μαλακό σε λειτουργία συμπλέκτη και το ακριβές (και ολίγον θορυβώδες) μηχανικό 6αρι κιβώτιο κάνουν τη ζωή του αναβάτη εύκολη μέσα στα δύσκολα. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα της Nissin, που διαθέτουν ένα εξαιρετικό δικάναλο σύστημα ABS (που δεν απενεργοποιείται) και που κάνουν τη δουλειά τους αξιοπρεπέστατα.

Πιο ευαiσθητο το πίσω δισκόφρενο, μόλις αισθανθείς ότι μπλοκάρει τον τροχό πιέζεις παραπάνω τη μανέτα του μπροστινού και η τάξη επανέρχεται πάραυτα, δημιουργώντας συνθήκες εμπιστοσύνης και ασφάλειας. Πολύ καλή και η λειτουργία των αναρτήσεων, όπου -παρά τις συντηρητικές προδιαγραφές τους- πιρούνι και (ρυθμιζόμενο σε προφόρτιση) αμορτισέρ επιδεικνύουν στιβαρή συμπεριφορά, ειδικά στις αποσβέσεις τους. Ακόμα και με το V-Strom φορτωμένο με δύο άτομα συμπεριφέρονται απρόσμενα καλά και σε συνεργασία με το ατσάλινο πλαίσιο δημιουργούν ένα σύνολο που εμπνέει εμπιστοσύνη για το ακόμα παραπάνω.

Σε χωμάτινους δρόμους η συμπεριφορά του 250 εξαρτάται από το πόσο θα το ζορίσει ο αναβάτης του. Άλλο το να διανύσουμε ένα χωματόδρομο και άλλο το να κινηθούμε σε κακοτράχαλα μονοπάτια. Με οδηγική σύνεση και εμπειρία πάντως, είναι ικανό να τα κάνει όλα! Αν αγοράσετε το V-Strom για να κινείστε αρκετά εκτός δρόμου, θα χρειαστεί να κάνετε δύο πράγματα. Αρχικά να του αλλάξετε τα ελαστικά με κάποια διττού χαρακτήρα και στη συνέχεια να του τοποθετήσετε ένα φαρδύτερο τιμόνι. Αν δε, του βάλετε και ακτινωτούς τροχούς με 19ρη μπροστινό, τότε κόσμος πολύς θα φάει τη σκόνη σας! Τέλος, στην οδήγηση σε ανοικτούς δρόμους το V-Strom προσφέρει πολύ καλή αεροδυναμική προστασία και μπορεί να οδηγηθεί ώρες πολλές χωρίς να κουράσει τον αναβάτη. Μόνος ανασταλτικός παράγοντας η αδυναμία του κινητήρα, που περιορίζει τις διαθέσεις για κάλυψη μεγάλων αποστάσεων σε εθνικό δίκτυο. Δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα, ειδικά από μοτοσυκλέτα με τόσο μικρό κυβισμό.      

Στο δια ταύτα

To V-Strom 250 είμαι μια μικρή μοτοσυκλέτα adventure touring και απευθύνεται σε ένα ιδιαίτερα ευρύ κοινό, ψάχνοντας αναβάτες που αγοράζουν την πρώτη τους μοτοσυκλέτα αλλά και όσους επιστρέφουν στο χώρο των δύο τροχών μετά από μακρόχρονη απουσία. Ψάχνει όμως και καθημερινούς συνειδητοποιημένους μοτοσικλετιστές, που θέλουν ένα πολυ-εργαλείο, όπως και τους οπαδούς της περιπέτειας, που θα το εξοπλίσουν σαν αστακό για να ζήσουν μαζί του ενδιαφέρουσες ταξιδιωτικές εμπειρίες. Για αυτούς μάλιστα, η Suzuki έχει ετοιμάσει και μια σειρά after market αξεσουάρ, που περιλαμβάνουν από θερμαινόμενα γκριπ και διπλό σταντ μέχρι προστατευτικές χούφτες και τριπλέτα βαλιτσών. Στα 5.295€ κεντρίζει την προσοχή ενός αυξανόμενου αγοραστικού κοινού και με όπλο την πολυχρηστικότητα και την αξιοπιστία αναμένεται να διαγράψει μια επιτυχημένη εμπορική πορεία._Ν.Β.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ: SUZUKI V-STROM 250

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Τετράχρονος, δικύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος, 248.4 cc, 1 ΕΕΚ, 2 βαλβίδες στον κύλινδρο, ηλεκτρ. ψεκασμός

ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ: 25 Hp στις 8.000 rpm

ΡΟΠΗ: 2,4Κgm στις 6.500 rpm

ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: 6 σχέσεων

ΣΥΜΠΛΕΚΤΗΣ: Υγρός πολύδισκος

ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Αλυσίδα

ΠΛΑΙΣΙΟ: Ατσάλινο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι 37 mm, μονό αμορτισέρ, σιδερένιο ψαλίδι

ΦΡΕΝΑ: Δύο δίσκοι Nissin 290 mm – 240 mm, δικάναλο ABS

ΤΡΟΧΟI: 17” χυτές αλουμινένιες ζάντες, ελαστικά 110/80 και 140/70

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1.425 mm

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 790 mm

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 17,3 lt

ΒΑΡΟΣ: 188 kg πλήρης υγρών

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: www.suzuki.gr