4T Classic Αγώνες/Διοργανώσεις

24 ώρες του Le Mans: Όταν ο Μάης του '68 καθυστέρησε τη διεξαγωγή του αγώνα

Το 2020 θα είναι η δεύτερη χρονιά που ο θρυλικός αγώνας των 24 ωρών του Μαν θα διεξαχθεί τον Σεπτέμβριο. Η πρώτη ήταν το 1968, κι ο λόγος ήταν πολύ διαφορετικός.

Από το 1923 ακόμα, οι 24 ώρες του Le Mans έχουν παραδοσιακά θέση τον Ιούνιο. Κάθε παρέκκλιση από αυτήν είναι άξια απορίας. Δεν αλλάζει έτσι ένα μέρος της κληρονομιάς του θεσμού.

Φέτος, εν μέσω μίας πανδημίας που έχει αλλάξει τα πάντα στον τρόπο με τον οποίον ζούμε, εργαζόμαστε και σκεφτόμαστε, η αλλαγή της ημερομηνίας διεξαγωγής ενός αγώνα είναι πράγματι ήσσονος σημασίας, αλλά η σπανιότητα αυτής της αλλαγής εγείρει το εξής ερώτημα: έχει συμβεί ποτέ άλλοτε κάτι αντίστοιχο;

Η απάντηση ίσως εκπλήξει, γιατί είναι θετική.

Στην 97χρονη πορεία του, ο αγώνας δεν έχει διεξήχθη -αναμενόμενα- την περίοδο 1940-1948, εξαιτίας του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και της αναδιοργάνωσης της Γαλλίας, καθώς και το 1936, χάρη στις μαζικές απεργίες των εργαζομένων της χώρας. 

Όποτε, λοιπόν, προχώρησε κανονικά ο αγώνας, αυτό έγινε κάποιο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου - με εξαίρεση το 1968.

Οι επί διμήνου εξεγέρσεις του γαλλικού λαού, οι διαδηλώσεις και οι μαζικές απεργίες που ταρακούνησαν την γαλλική κοινωνία τον Μάιο του '68 δεν άφησαν το στίγμα τους μόνο στην οικονομία, το εμπόριο και τις εργασιακές συνθήκες της χώρας, αλλά και στον αγώνα στην πόλη του Μαν.

Χάρη σε αυτά τα γεγονότα, ο προγραμματισμένος για το διήμερο 15-16 Ιουνίου αγώνας δεν έγινε τότε. Πήρε αναβολή και διεξήχθη -όπως και φέτος- τον Σεπτέμβριο, στις 28-29 του μήνα.

Αυτό προσέδωσε στον ήδη απαιτητικό κι εξουθενωτικό αγώνα το στοιχείο της μεγαλύτερης πρόκλησης. Η διεξαγωγή αυτού καταμεσής του φθινοπώρου ανάγκασε τους οδηγούς να περάσουν μερικές παραπάνω ώρες στο σκοτάδι, σε πιο κρύες συνθήκες, και σε ένα πλαίσιο «τελικού», αφού ο αγώνας έγινε ο τελευταίος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Sportscars εκείνης της σεζόν.

Νικητές ήταν οι Pedro Rodriguez και Lucien Bianchi με Ford GT40 της J.W. Automotive Gulf-Oil, ενώ οι Porsche 908 αρκέστηκαν στις άλλες δύο θέσεις του βάθρου.

Αυτή η νίκη χάρισε και το πρωτάθλημα των κατασκευαστών στη Ford, για μόλις τρεις βαθμούς.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται φέτος, και μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τη φετινή, 88η έκδοση του αγώνα εδώ.

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου