top icon
Προσωπικότητες

Φίλιππος Αντωνιάδης

Από τις πιο χαρακτηριστικές φυσιογνωμίες της δεκαετίας του ’70, ο Φίλιππος Αντωνιάδης έγραψε τη δική του ιστορία στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας και στους αγώνες αναβάσεων της εποχής του.

Από τις πιο χαρακτηριστικές φυσιογνωμίες της δεκαετίας του ’70, ο Φίλιππος Αντωνιάδης έγραψε τη δική του ιστορία στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας και στους αγώνες αναβάσεων της εποχής του.
 
Ο Φίλιππος Αντωνιάδης ανήκει στις σχετικά λίγες, στην πατρίδα μας, περιπτώσεις αγωνιζομένων που ξεκίνησαν από τους αγώνες μοτοσικλετών και ύστερα μεταπήδησαν στα αυτοκίνητα. Από τον κόσμο των δύο τροχών, βρέθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 στα NSU TT και από εκεί στα πρωτότυπα κατασκευάζοντας μόνος του το αγωνιστικό του, το οποίο είχε κινητήρα NSU. 

Στο Τατόι με το NSU TT, έχοντας μπροστά του τον Κώστα Καββαθά
Η συγκεκριμένη κατασκευή των 1.300 κ.εκ. και των 120 ίππων, όπως και ο δημιουργός της, παραρουσιάστηκαν αναλυτικά από το περιοδικό μας στο τεύχος Δεκεμβρίου 1972, μαζί με εκείνα των Σαμαρόπουλου «Νίνο», Αιμίλιου Κόντου «Πατ-Πατ», Λάκη Χέλμη και αφών Σοφιανού. 

 
Το εξώφυλλο και το αφιέρωμα του περιοδικού μας, τον Δεκέμβριο του 1972

Λάτρης των αγώνων ταχύτητας και των αναβάσεων, καθώς και μηχανικός με βαθειές γνώσεις, ο Φίλιππος είχε πάντοτε τον δικό του τρόπο να βρίσκει λύσεις σε οποιοδήποτε μηχανικό πρόβλημα. 


Πρώτος από αριστερά, με το πρωτότυπο NSU. Δίπλα του ο Νίνο, με το πρωτότυπο του Μπούμπη…

Χαρακτήρας χαμηλών τόνων και λιγομίλητος όταν βρισκόταν έξω από το στοιχείο του, τους αγώνες αυτοκινήτου, μεταμορφωνόταν εντελώς μέσα σε αυτούς: Εκρηκτικός, ταχύτατος και δυναμικός, αλλά και απίστευτο «πειραχτήρι», με «ατάκες» που έμειναν στην ιστορία και ανακυκλώνονται ακόμη και σήμερα από τους τότε συναθλητές του.    

Με τη BMW 2002, στο Τατόι
 
Καριέρα γεμάτη με πολύ σημαντικές διακρίσεις, πέρασε από το πρωτότυπο NSU στις BMW 2002 και ύστερα στο ΑF Kendall-VW Scirocco, με το οποίο πάλεψε για τον τίτλο ενάντια στη BMW 320 του Αλέξανδρου Μανιατόπουλου, για να αναδειχθούν αμφότεροι συμπρωταθλητές στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας το 1980.


Με το VW Kendall-Scirocco και το αυτοκόλλητο των 4Τ στα πλαϊνά

Ολοκλήρωσε τη σταδιοδρομία του τη δεκαετία του ’90, συμμετέχοντας με Formula 3 στους ελληνικούς αγώνες ταχύτητας στα στρατιωτικά αεροδρόμια της Τρίπολης και της Ρόδου, όταν πια ο «ναός» του, το Τατόι, είχε γίνει παρελθόν.  
 
1995 Τρίπολη, Αγώνας Βετεράνων για τα 25χρονα των 4Τροχών
Φυσικά, και ως ένας από τους παλαιότερους φίλους του περιοδικού μας από τα… προϊδρυτικά του χρόνια, έλαβε μέρος με Seat Ibiza στον Αγώνα των Βετεράνων που διοργάνωσαν οι 4Τροχοί στο αεροδρόμιο της Τρίπολης, με την ευκαιρία του εορτασμού της επετείου των 25 χρόνων από την έκδοσή τους.
Ήταν πολλά χρόνια πρόεδρος του ΣΟΑΑ και έμεινε στην ιστορία η αντιπαράθεσή του με την ΕΛΠΑ για τα συμφέροντα των οδηγών και μόνο. Σημαντικός ο ρόλος του στην ίδρυση της ΕΛΟΑΜ και ακόμα και σήμερα παρακολουθεί διακριτικά, αλλά με άποψη την εξέλιξη των ελληνικών αγώνων. Από τους καλυτερότερους σε μονοθέσιο ο γιος του Γιάννης έκανε με πολύ κόπο διεθνή επιτυχημένη καριέρα. Σήμερα θα τον βρείτε στο Speed Park στον Ασπρόπυργο, όπου δίνει τη ψυχή του ώστε οι νέοι να έχουν προοπτική στο χώρο του καρτ!
 
Κείμενο: Σπύρος Χατήρας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ