top icon
Μοντέλα

Lotus Elise

Πολλές φορές δεν χρειάζεσαι ούτε κτηνώδη δύναμη, ούτε ένα σωρό άλλα «κόλπα» για να κάνεις έναν οδηγό να χαμογελάσει. Αρκεί να του φτιάξεις μια Lotus Elise!

Πολλές φορές δεν χρειάζεσαι ούτε κτηνώδη δύναμη, ούτε ένα σωρό άλλα «κόλπα» για να κάνεις έναν οδηγό να χαμογελάσει. Αρκεί να του φτιάξεις μια Lotus Elise!
 
H ιστορία της Lotus αρχίζει το 1952, με ιδρυτή τον Kόλιν Tσάπμαν και κεφάλαιο 25 λιρών, που δανείστηκε από τη μετέπειτα σύζυγό του Xέιζελ Oυίλιαμς. Aπό τότε, η βρετανική εταιρεία έχει συνδέσει το όνομά της με 6 παγκόσμια πρωταθλήματα της F1 και τεχνολογικές καινοτομίες όπως το μονοκόκ πλαίσιο κι η εκμετάλλευση του «ground effect». Πιστή στις αντιλήψεις του Τσάπμαν, η εταιρεία κατόρθωσε και μετά το θάνατό του (1982) να τηρήσει τις παραδόσεις, παρά τα οικονομικά προβλήματα και το ενίοτε αβέβαιο ιδιοκτησιακό καθεστώς. Ο ιδρυτής της Lotus θεωρούσε πως το σπορ αυτοκίνητο έπρεπε να είναι «όσο το δυνατόν ελαφρύτερο, με εξαιρετική οδική συμπεριφορά και ικανό να προσφέρει ικανοποίηση στον οδηγό». Με αυτές λοιπόν τις προδιαγραφές δημιουργήθηκε η Εlise, ένα αυτοκίνητο διαφορετικό από τα άλλα. Για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1995, ενώ δύο χρόνια αργότερα απέκτησε και έκδοση hardtop.

 
«Το βάρος είναι εχθρός»
Η κυριότερη προσοχή στο σχεδιασμό αυτής της Lotus δόθηκε στο πλαίσιο, που αποτελείται από 26 τμήματα ανοδιωμένου αλουμινίου, τα οποία είναι κατασκευασμένα με τη μέθοδο της εξώθησης και κολλημένα μεταξύ τους με ειδική εποξική κόλλα. H πρωτοποριακή αυτή πρακτική εξασφαλίζει αυξημένη στρεπτική ακαμψία, αντοχή και χαμηλό βάρος: ολόκληρο το σασί ζυγίζει μόλις 68 κιλά. Επάνω του «κτίσθηκε» το κυρίως αμάξωμα, από συνθετικά υλικά. Ύστερα τοποθετήθηκε ο κινητήρας των 1,8 λίτρων της σειράς «K» της Pόβερ, αφήνοντας εκτός αυτοκινήτου ο,τιδήποτε είχε να κάνει με ηλεκτρονικά κυκλώματα και αναλόγου ή άλλου είδους βοηθήματα. Για παράδειγμα, η Elise στερείται υποβοήθησης όχι μόνο στο τιμόνι, αλλά ακόμη και στα φρένα.

 
Μια ξεχωριστή εμπειρία
Οι «4Τροχοί» γνωρίστηκαν με τη Lotus Elise τον Δεκέμβριο του 1999 στη Μεγάλη Βρετανία. Ήταν ένα κουραστικό ταξίδι, με βροχερό καιρό, όμως όλα αυτά ξεχάστηκαν όταν ήρθε η ώρα της δοκιμής. Ας αφήσουμε όμως, καλύτερα, τον οδηγό να μας μιλήσει: «Eπιβιβάζεσαι και το πρώτο που νιώθεις είναι η διάχυτη μυρωδιά του αλουμινίου. Γυρνάς το κλειδί στη μίζα και η έλλειψη ηχομονωτικών αλλάζει εντελώς τη χροιά του ήχου, που έρχεται από πίσω. Ξεκινάς και οι χτύποι της καρδιάς ανεβαίνουν το ίδιο πρόθυμα με το δείκτη του στροφομέτρου. Ό,τι έχει σχέση με την οδηγική πλευρά λειτουργεί με αμεσότητα και ακρίβεια ελβετικού ρολογιού, από το σύστημα διεύθυνσης μέχρι τα φρένα. Όλα είναι τόσο καλοζυγισμένα, που ακόμα και το βάρος του συνοδηγού επηρεάζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Aντίστοιχα, επιβάλλονται απαλές, αλλά συνάμα αποφασιστικές κινήσεις. Σε κάθε άγγιγμα των χειριστηρίων το κορμί σου κεραυνοβολείται από κύματα οδηγικής ευχαρίστησης, σε κάθε στροφή ανακαλύπτεις μια διαφορετική ιδανική γραμμή διασκέδασης: με ανάποδο τιμόνι, με τα τέσσερα ή ακόμη και με τα μούτρα. H Elise δεν έχει ταμπού. Στρίβει σε όλες τις στάσεις, αρκεί να το ζητήσεις».
 

«Kάποτε τα αυτοκίνητα δεν είχαν κάθε λογής ηλεκτρονικά, δε ζύγιζαν δύο τόνους και δε χρειάζονταν 300 άλογα για να ξεκολλήσουν από τη θέση τους. Φτιάχνονταν από μηχανικούς και απευθύνονταν σε οδηγούς. Eυτυχώς, υπάρχουν ακόμη εξαιρέσεις!» 

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.796 κ.εκ.
ΙΣΧΥΣ: 143 ίπποι στις 7.000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ: 17,7 χλγμ. στις 4.500 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:στους πίσω τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 213 χλμ/ώρα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ/ΩΡΑ: 5,4 δλ
ΜxΠxΥ: 3,74×1,70×1,20 μ.
ΜETAΞONIO: 2,30 μ.
ΒΑΡΟΣ: 750 κιλά


 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ