top icon
Μοντέλα

Ferrari 275 Grand Turismo Berlinetta

Η πανέμορφη «275 GTB» με τον κλασικό 12κύλινδρο κινητήρα, που κατασκευαζόταν στο Μaranello από το 1964 έως το 1968, είναι ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά μοντέλα στην ιστορία της Ferrari.

Η «275 GTB» χρησιμοποιούσε τον «παραδοσιακό» πλέον για την εταιρεία V12 κινητήρα, που ήταν «τέκνο» του χαρισματικού σχεδιαστή-μηχανικού Γιοχίνο Κολόμπο, χωρητικότητας 3.3 λίτρων για την περίσταση και ισχύος 280 έως 300 ίππων. Το αμάξωμά της, αποτέλεσμα μιας ακόμη εμπνευσμένης συνεργασίας του στυλίστα Sergio Scaglietti με το Studio Pininfarina, διέθετε αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από την ένδοξη «250» που διαδεχόταν. H κωδικοποίησή της υποδήλωνε την κατηγορία, στην οποία ήταν ενταγμένη (Gran Tourismo Berlinetta). Στην περίπτωσή της, αν και δεν ήταν το πρώτo μοντέλο της εταιρείας με τέτοιο προσανατολισμό, τα διακριτικά «GTB» συνόδευσαν επίσημα για πρώτη φορά μια Ferrari.

ferrari_275_gtb

Ακόμη, ήταν η πρώτη από τις «κυρίες» παραγωγής του ιταλικού εργοστασίου, που υιοθέτησε τις ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς. Με το «κοντό» μεταξόνιο των 2.400 χιλιοστών, κινητήρα τοποθετημένο μπροστά και το κιβώτιο ταχυτήτων εγκαταστημένο πίσω, προσφερόταν στη βασική της έκδοση με τις ζάντες αλουμινίου της Campagnolo που εφοδίαζαν την «158 F1» του 1963, αλλά οι πιο απαιτητικοί πελάτες της μπορούσαν να την παραγγείλουν προαιρετικά με τις αντίστοιχες της Borani. Ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις αμαξώματος (Berlinetta & Spider), ενώ φυσικά απέκτησε και αγωνιστική, την «GTB Cοmpetizione Speciale» των 300-320 ίππων, που ελαφρωμένη από βάρος κατά 150 κιλά και επιμελημένη από τον Mauro Forghieri αναπτύχθηκε σε 12 μόλις μονάδες και χρησιμοποιήθηκε από ιδιώτες αγωνιζόμενους. Μεγαλύτερες επιτυχίες της, η πρώτη θέση στην κατηγορία «GT» στις «24 ώρες» του Le Mans το 1966 και η νίκη στο «Nassau Tourist Trophy» ένα χρόνο πριν. H συνολική παραγωγή της «275», στα τέσσερα «ενεργά» χρόνια της στη γκάμα της Ferrari, αρίθμησε 1.007 μονάδες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνονται τα τρία πρωτότυπα «275Ρ» για τους αγώνες αντοχής, τα 12 αγωνιστικά από τα οποία τα δύο μετατράπηκαν σε εκδόσεις δρόμου, καθώς και οι 10 «Spider» της NART. Τον Οκτώβριο του 1968 τη διαδέχθηκε η επίσης πολύ επιτυχημένη «365+GTB/4», που έγινε περισσότερο γνωστή ως «Daytona».

GTB & GTS

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1964, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι. Ο V12 κινητήρας της με τους δύο εκκεντροφόρους επιφαλής απέδιδε 280 ίππους, χάρις στους οποίους μπορούσε να αναπτύξει ανώτατη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα (225 στην έκδοση «GTS»). H επιτυχία της στην ιδιαίτερη αγοραστική κατηγορία στην οποία απευθυνόταν ήταν τόσο μεγάλη, ώστε μέσα σε λίγους μήνες οι παραγγελίες του μοντέλου ξεπέρασαν τις 250 μονάδες. Τον Ιανουάριο του 1965 στις Βρυξέλλες έκανε την πρώτη εμφάνισή της η δεύτερη σειρά της «275 GTB», όπου υπήρχε η επιλογή μεγαλύτερου ρύγχους και κάποιες επιμέρους αισθητικές διαφοροποιήσεις, στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Οι εκδόσεις «Βerlinetta» κτίζονταν στις εγκαταστάσεις της Carozzeria Scaglietti στη Μόντενα, ενώ οι «Spider» στις αντίστοιχες του Pininfarina στο Τορίνο. Οι ανοικτές εκδόσεις «GTS» που απευθύνονταν στην αμερικανική αγορά αρίθμησαν συνολικά 200 μονάδες, από τις οποίες οι 14 ήταν δεξιοτίμονες. Από πλευράς εξωτερικής εμφάνισης η Spider ελάχιστα θύμιζε την κλειστού αμαξώματος «αδελφή» της, καθώς υιοθετούσε μια sport φιλοσοφία περισσότερο εκλεπτυσμένη από τη δική της.

GTB/4 & GTS/4

Έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Πόλης του Φωτός, τον Οκτώβριο του 1966. Ο αριθμός «4», που είχε προστεθεί στη διακριτική ονομασία της, υποδήλωνε τους εκκεντροφόρους επικεφαλής του κινητήρα της. Με έξι πλέον καρμπιρατέρ της Weber και σημαντικά αναβαθμισμένη από πλευράς μηχανικών μερών, με επανασχεδιασμένο άξονα ώστε να μειώνονται οι όποιοι κραδασμοί στο δρόμο, ανέπτυσσε τελική ταχύτητα 260 χλμ./ώρα και επιτάχυνε από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα. Εκτός των άλλων, ήταν η πρώτη Ferrari παραγωγής που προσφερόταν από το εργοστάσιο του Maranello χωρίς τους κλασικούς ακτινωτούς τροχούς. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση «275 GTB/4 Spider NART» του 1967, με το δεύτερο συνθετικό της κωδικής ονομασίας της να σχηματίζεται από τα ακρωνύμια των λέξεων «North American Racing Team»: Κατασκευάστηκε από την Carrozzeria Scaglietti σε 10 μόλις μονάδες, αντί των αρχικά συμφωνημένων 25, ύστερα από απευθείας συνεννόηση του εισαγωγέα της Ferrari στις ΗΠΑ Λουίτζι Κινέτι με τον ίδιο τον Έντσο. Ο «Γέρος» σπάνια χαλούσε χατήρι στον Κινέτι, τον οποίο γνώριζε πολλές δεκαετίες, από την εποχή που ο δεύτερος είχε κερδίσει με τις Alfa Romeo της Scuderia τις «24 ώρες» του Le Mans, συνοδηγώντας με τον Νουβολάρι. Δεν ξεχνούσε επίσης ότι η «250 LM» που κέρδισε τον θρυλικό αγώνα το 1965, με τον Γιόχεν Ριντ στο τιμόνι, ήταν δική του συμμετοχή. To Spider της NART εμφανίστηκε και στη μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία «Υπόθεση Τόμας Κράουν», με πρωταγωνιστές τον Στιβ Μακ Κουήν και τη Φέι Νταναγουέι. Η γοητευτική ηθοποιός ακούγεται στην ταινία να σχολιάζει με το δικό της τρόπο την ανοιχτή Ferrari ως «ένα από εκείνα τα κόκκινα ιταλικά πράγματα».

Διαχρονική αύρα

Το 2004 γιορτάστηκαν τα 40 χρόνια από την πρώτη εμφάνιση αυτής της εξαιρετικής Ferrari, με εκδηλώσεις και καλά οργανωμένα οδοιπορικά στην Ιταλία, υπό την επωνυμία «275 Tour». Κατά καιρούς ο διεθνής τύπος του αυτοκινήτου της αποδίδει τα εύσημα, όπως για παράδειγμα κατατάσσοντάς την τρίτη ανάμεσα στις «δέκα καλύτερες Ferrari όλων των εποχών». Χρόνο με το χρόνο, η αγοραστική αξία της αυξάνεται στο «χρηματιστήριο» των συλλεκτικών ιστορικών αυτοκινήτων: «GTS» 220.000 ευρώ, «GTB» 260.000 ευρώ, «GTB/4» 500.000 ευρώ και «Spider NART» 1.900.000 ευρώ. Όλα αυτά είναι πολύ σχετικά όμως, αφού στο τέλος της ημέρας η αξία όλων των αριστουργηματικών ανθρώπινων κατασκευών είναι στην πραγματικότητα ανεκτίμητη.


275 GTB & GTS Aμάξωμα διθέσιο coupe/roadster Body design Pininfarina Πρώτη εμφάνιση Παρίσι 1964 Κινητήρας V12 60o Κυβισμός 3.285,7 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή 77 mm x 58.8 mm Σχέση συμπίεσης 9.2:1 Καρμπιρατέρ 3 Weber 40DFI Μέγιστη ισχύς 280 ίπποι στις 7.500 σ.α.λ. (GTS: 260/7.000) Μέγιστη ροπή 29,9 χλγμ. στις 5.000 σ.α.λ. Κιβώτιο ταχυτήτων χειροκίνητο 5 σχέσεων Μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς Ανώτατη ταχύτητα 250 χλμ/ώρα (GTS: 225) Μήκος 4.325 χλστ. (GTS: 4.370) Πλάτος 1.725 χλστ. (GTS: 1.675) Ύψος 1.245 χλστ. (GTS: 1.250) Mετατρόχιο εμπρός 1.377 χλστ. Μετατρόχιο πίσω 1.393 χλστ. Μεταξόνιο 2.400 χλστ. Βάρος 1.100 κιλά (GTS: 1.120) Περίοδος παραγωγής: 1964-1966 Μονάδες παραγωγής 453


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ