top icon
4T Classic

Πινακίδες Ιστορικών Αυτοκινήτων: Ιστορία με αστοχίες

Στα πλήκτρα, ο Πρόεδρος του ΣΙΣΑ, Μιχάλης Μουζούκης που έζησε και ζει μια πονεμένη ιστορία που ξεπερνάει την ουσία της κυκλοφορίας Ιστορικών Αυτοκινήτων και έχει να κάνει με έσοδα, οπότε και η σχετική διαμάχη μεταξύ φορέων…

Περιγράφει ως φιλοξενούμενος μας ο ΣΙΣΑ-man, Μιχάλης Μουζούκης, με τον ειλικρινή τρόπο που τον χαρακτηρίζει

«Το 1978 υπογράφεται η υπουργική απόφαση Παπαδόγκονα με πρωτοβουλία μελών της ΦΙΛΠΑ, που θα άλλαζε το μέλλον των Ιστορικών Αυτοκινήτων.

Το 1999 υπογράφεται υπουργική απόφαση όπου έχουν δικαίωμα έκδοσης πινακίδων η ΕΟΦΙΛΠΑ, η ΕΛΠΑ και η ΕΟΟΕ.

Το 2000 και 2001 εκδίδονται υπουργικές αποφάσεις που ορίζουν ως εκδότες πινακίδων τους εκπροσώπους των διεθνών ομοσπονδιών (FIA, FIVA, FIM).

Το 2013 με νέα υπουργική απόφαση που προστίθεται ξανά η ΕΟΟΕ.

Όλες οι υπουργικές αποφάσεις ορίζουν ότι η κυκλοφορία των Ι.Ο. διεξάγεται για τα απαραίτητα προς συντήρηση χιλιόμετρα και της εκδηλώσεις λεσχών.

Το 2017 στο «Concours d’ Elegence» της ΦΙΛΠΑ ανακοινώνει ο Βούρδας, γραμματέας του υπουργείου, την κατάπτυστη ΚΥΑ Σπίρτζη-Τσακαλώτου  που ουσιαστικά καθηλώνει τα Ι.Ο. για δύομιση χρόνια. Η «βλα»-ΚΥΑ όπως σοφά χαρακτηρίστηκε η απόφαση του 2017 επιτρέπει την κυκλοφορία των Ι.Ο. μόνο κατά την διάρκεια των αγώνων και εκδηλώσεων, ενώ ορίζει ότι η μεταφορά προς την εκκίνηση και από τον τερματισμό πρέπει να γίνεται με τρέιλερ. Άστοχη απόφαση που δεν είναι αθώα και προβληματίζει για το ποιος έκανε την διαπραγμάτευση και γιατί οι αρμόδιοι μπέρδεψαν τα ιστορικά με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Οχήματα όπως τα χαρακτηρίζουν…

Μιχάλης Μουζούκης

Μιχάλης Μουζούκης

«Τότε ο ΣΙΣΑ, στο 24 Ώρες Ελλάδα του 2017 είναι πρώτη λέσχη που δεν υπακούει και ανακοινώνει σαν «ΣΕΧ 0» το σπίτι κάθε αγωνιζόμενου, μία πρακτική που εφάρμοσαν όλες οι λέσχες μέχρι να βρεθεί λύση. Γίνονται ατελείωτες συζητήσεις και διαπραγματεύσεις και με την παρέμβαση Μαυραγάνη, στέλεχος της τότε κυβέρνησης, η εφαρμογή της «βλα»-ΚΥΑ ατονεί και έτσι αποκαθίσταται σιωπηρά, χωρίς νόμιμο πλαίσιο η κυκλοφορία των Ι.Ο.

Τέλος του 2019, αναλαμβάνει το αρμόδιο Υπουργείο ο Κώστας Α. Καραμανλής, άνθρωπος ευαίσθητος με τα Ι.Α., αλλά και αποφασιστικός χωρίς «να το δούμε», να το μελετήσουμε, να δημιουργήσουμε επιτροπές και συμβούλια. Με συνοπτικές διαδικασίες, καταργεί την «βλα»-ΚΥΑ Σπίρτζη. Επιλογή του, η ΥΑ 82350-3809/2019 που ορίζει την κυκλοφορία για τις μετακινήσεις από και προς τα συνεργεία, για τις εκδηλώσεις λεσχών και ελεύθερη κυκλοφορία κάθε Κυριακή εντός της περιφερειακής ενότητας που διαμένει ο κάτοχος του Ι.Ο.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Υπουργική Απόφαση που προαναγγέλλει το νομοσχέδιο που οδηγεί στις Κρατικές Ιστορικές Πινακίδες!

Tότε, όπως και σήμερα, η πλειοψηφία των κατόχων Ι.Ο. είχε εκφραστεί υπέρ της ελεύθερης κυκλοφορίας, μικρών τελών κυκλοφορίας και υπέρ των κρατικών ιστορικών πινακίδων.

Το Νοέμβριο του 2021 επί υπουργίας Κώστα Α. Καραμανλή ψηφίζεται ο νόμος 4850/21 που ορίζει τους αρμόδιους φορείς πιστοποίησης (ΕΟΦΙΛΠΑ, ΟΜΑΕ, ΑΜΟΤΟΕ), τον τρόπο έκδοσης αδειών και χορήγησης ιστορικών πινακίδων.

Επί υπουργίας Καραμανλή λύθηκε και ο γόρδιος δεσμός με τα περιβόητα ΠΚΙΟ που είχε δημιουργηθεί και που κάποιοι φορείς προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν με μονοπωλιακές τακτικές εις βάρος των κατόχων Ι.Ο.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

«Τότε με παρέμβαση του τελευταίου προέδρου της ΕΛΠΑ, Άγγελου Μπαβέλα εκδόθηκαν τα ΠΚΙΟ των 5€, που οδήγησαν όλους τους φορείς στην απόφαση να θεωρούνται τα ΠΚΙΟ τα ήδη χορηγηθέντα πιστοποιητικά. (ΣΧ: τότε που η “μάνα του λόχου” κατατροπώθηκε…).

Ο νόμος, τίθεται σε εφαρμογή στις 3/4/2023, αλλά δεν υπάρχει έτοιμο λογισμικό και μητρώο ώστε ξεκινήσει η διαδικασία, διαγραφής, επανεγγραφής στο νέο μητρώο ιστορικών οχημάτων, έκδοσης αδειών και χορήγησης ιστορικών πινακίδων. Παράλληλα δίδεται παράταση στην ΥΑ 82350-3809/2019 ως προς την κυκλοφορία με ιστορικές πινακίδες που έχουν χορηγηθεί με προηγούμενες διατάξεις απο τις ΕΟΦΙΛΠΑ, ΕΟΟΕ, ΑΜΟΤΟΕ, ΟΜΑΕ και ΕΛΠΑέως 31/12/2024.

Σήμερα,

Στις 17/11/2023 εκδόθηκε Δελτίο Τύπου από την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου. Δημοσιεύεται η εγκύκλιος με την οποία ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε επιχειρησιακή λειτουργία η μηχανογραφική εφαρμογή για την καταχώρηση των ιστορικών οχημάτων στο μητρώο αδειών κυκλοφορίας οχημάτων.

Απίστευτο, σε λίγες μέρες θα εκδοθούν οι πρώτες κρατικές ιστορικές πινακίδες.»

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Αντί επιλόγου
(Από τον Σ.Χ.)

Μια στάλα πολιτικό παρασκήνιο, δικαιώνοντας ανθρώπους που ασχολήθηκαν πραγματικά και με μεράκι που πιστοποιείται από την αποφασιστικότητα τους, καθρέπτης του αποτελέσματος. Ότι άλλωστε δικαιώνει μια σημαντική κοινότητα ευαίσθητων ανθρώπων όλων των ηλικιών που θέλουν να ζουν τη στιγμή πολιτισμένα και νόμιμα με τον ωραίο, τον Κλασικό Τρόπο, κομμάτι του πολιτισμού μας, σε σχέση με την αυτοκίνηση.

Έργο Κώστα Α. Καραμανλή, όπως εύστοχα σχολίασε ο Πρόεδρος Μ.Μ., έργο του ανδρός που γνωρίζουμε ως ο θείος του Αχιλλέα Α. Χριστοδούλου που κοσμεί την sporting κοινότητα.

Με τη νέα κυβέρνηση του 2023, προέκυψε καθυστέρηση και λάτρης της αυτοκίνησης και του 4T, πραγματικός φίλος του Πρωθυπουργού, αφού ενημερώθηκε συμπτωματικά και φιλικά από τον Νίκο Τσάδαρη, που δεν μασάει τα λόγια του ενώ απεχθάνεται τις δημόσιες σχέσεις, παρενέβη με τακτ και ο σχετικός «φάκελος» συζητήθηκε στου Μαξίμου, ως κατεπείγον. Οπότε, αρκεί ένα νεύμα του Μητσοτάκη ώστε να αξιοποιηθούν τα αντανακλαστικά επιπέδου WRC του Χρήστου Σταϊκούρα (o δικός μας Χ.Σ.) και να ληφθούν αποφάσεις, σε σωστό χρόνο.

Αποδεικνύεται άλλωστε από την ανακοίνωση της αρμόδιας Υφυπουργού και διαβάστε σχετικά 4Tροχοί-Δεκέμβριος, όπου δημοσιεύουμε την εφ’ όλης της ύλης συζήτηση της κ. Αλεξόπουλου με τον Μιχάλη Σταυρόπουλο. Ο δικός μας τίτλος: «Χαρισματική», χαρακτηρίζοντας τη συνέντευξη ενδιαφέρουσα. Τεύχος Δεκέμβριος στο περίπτερο με την «Καθημερινή» της Κυριακής στις 4 Δεκεμβρίου, με την ευχή να έχουν μπει στην πρέσα τα μέταλλα για την κατασκευή πινακίδων με τη σχετική ένδειξη περί Ιστορικού Ελληνικού Αυτοκινήτου. _ 4Τ.

Ιστορικό Αυτοκίνητο - Κλασσικό Αυτοκίνητο

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
  • ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ
  • Ιστορικό Αυτοκίνητο - Κλασσικό Αυτοκίνητο
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ