top icon
Κατασκευαστές

Porsche: Χρόνια πολλά!

Γιορτάζει η Porsche τα 75 της χρόνια, και δεν το κρύβουν, όπως και ο Σ.Χ. την αδυναμία του.

Η Porsche για τον petrolhead αρχίζει με τις «356» και «911» και τελειώνει με μια 718 Cayman GT4 RS, αλλά δε λείπουν και άλλες κατασκευές που σημάδεψαν τη διαδρομή της και αναστάτωσαν, ενίοτε και αρνητικά…

Porsche

Σε πρόσφατη συνάντησή μας με λαμπερό στέλεχος της αγοράς, με Master στα premium, και σήμερα σε εταιρεία που σκοπεύει στην ποσότητα με ατού την ποιότητα, μας τέθηκε το ερώτημα για τον αγαπημένο μας κατασκευαστή. «Η 911», απάντησα, πηγαίνοντας την κουβέντα περισσότερο στο αγαπημένο μας μοντέλο, με τον Μιχάλη να με κοιτάει στραβά όταν συμπλήρωσα, «ακόμα και αν γίνει ηλεκτρική».

Porsche

Η Porsche, καθρέφτης του πραγματικά premium Γερμανού κατασκευαστή, που αν θέλεις να είσαι αντικειμενικός, συγκρίνεται σε αυτό το επίπεδο μόνο με την JLR, η οποία επίσης δεν εμπλέκεται σε παραγωγή συμβατικών προτάσεων. Ειδικές κατασκευές με χαρακτήρα, που παράγονται σε σχετικά μικρό αριθμό. Οι αγοραστές είναι συνεπείς και υψηλού επιπέδου, ενώ τα αυτοκίνητα τα ονειρεύεσαι, με γεγονός ότι, όποτε ξεφεύγουν από την πεπατημένη, θέλουν τρόπο στην επικοινωνία.

Η «911», ασύγκριτη και υπεράνω, φαίνεται πως επικοινωνιακά λειτουργεί στον αυτόματο πιλότο. Σχολιάζουμε, «ευτυχώς», ειδικά αν ο ανευθυνο-υπεύθυνος είναι ημιμαθής, αλλά από εκεί και πέρα υπάρχουν λεπτομέρειες που προδίδουν σεβασμό στην ιστορία και κάνουν τη διαφορά. Εδώ δε χωράνε άχρωμοι της διεκπεραίωσης, ούτε ανιστόρητοι, δήθεν ειδικοί του φτηνού lifestyle, που άλλωστε έχει υποβιβαστεί.

Porsche

Στην Ελλάδα

Ήταν αρχές της δεκαετίας του 1970, και την Porsche τη σύστησε στον Έλληνα ο Κώστας Καββαθάς. Εμπορικά την εισήγαγε με τρελό κόστος ο Αλέξανδρος Μανιατόπουλος, έχοντας δίπλα του στην επικοινωνία τον Νίκο Δήμου, και αυτοί οι τρεις -κατά τη γνώμη μας οι Έλληνες πρέσβεις της Porsche- είχαν χαρά και γνώση να την οδηγούν με τρόπο «911». Σεμνά, με στυλ, αλλά χωρίς ύφος. Δίδαξαν «Porsche» με τεχνογνωσία, αλλά κυρίως τη φιλοσοφία της, και άλλωστε είναι και οι ιδιοτροπίες της στα όρια που την καθιστούν γοητευτική.

Porsche

Σε σχέση με την Porsche, και ειδικά με την «911», είναι το άψυχο μέταλλο που διδάσκει τον χειριστή, που υποκλίνεται στο μεγαλείο της και την ακολουθεί αφήνοντας σε εκείνη την κυριαρχία. Όλο αυτό το μεγαλείο το καθιέρωσε η κ. Νταίζη Μανιατοπούλου, που αξιοποίησε και το χρυσάφι από τις Boxster, και κυρίως Cayenne. Αφήνοντας την κομψή Macan και τα ηλεκτρικά μεγαθήρια στη Μοτοδυναμική, που πήρε τη σκυτάλη και επανέφερε τη λάμψη στο κοσμηματοπωλείο.

Ήταν ένα ακόμα όραμα του ιδρυτή της, του αείμνηστου Οδυσσέα Κυριακόπουλου, που το υλοποίησε με τον σπάνιο, έντιμο και καθαρό του τρόπο ο Σωτήρης Χατζίκος. Μάνατζερ που αποχώρησε πρόσφατα, οπότε, αφού έχει τη γνώση, όντας εξαιρετικός και οδηγώντας, πλέον έχει και το χρόνο για την Τέλεια Διαδρομή με την επετειακή 911-991 που μας εμπιστεύθηκε. Ο «Porsche-Σ.Χ.» έδωσε λάμψη, αξιοποιώντας μια εξαιρετική ομάδα με στελέχη εκτός άλλων την κ. Μάιρα Πασσιά, που δυστυχώς δεν έχει χρόνο ώστε να διδάξει σε σεμινάρια το τι σημαίνει Porsche. Κυρίως για τη σχέση του τυπικά άψυχου με τους ανθρώπους που την επιλέγουν ως ερωμένη για μια ολόκληρη ζωή.

Ό,τι δε χρειάζεται να διδάξει τον Νικόλα Σινογιάννη, boss της Porsche σήμερα, έναν premium manager κλάσης «911», που την οδηγεί με μαεστρία στην κυριολεξία, αλλά κυρίως στο ράλλυ της αγοράς. Κοινός παρονομαστής ο Λεωνίδας Δήμος, ο καλύτερος πωλητής Porsche στον πλανήτη, που είχε τη χαρά να συνεργαστεί με τον κ. Γιώργο Σιφναίο, έναν σπάνιο άνθρωπο, σήμερα και προσωρινά στην Porsche-Βουλιαγμένης. O χώρος ξαναζεί, ενώ υποστηρίζει ιδανικά και το After Sales, μια ευαίσθητη δραστηριότητα της Μοτοδυναμικής, ό,τι προδίδει σεβασμό και ευαισθησία σε όσους την εμπιστεύονται επιλέγοντας Porsche, Sixt, Yamaha κ.ά. Εντυπωσιακός όγκος, ρεσιτάλ επικοινωνίας με τον έξυπνο, με τον μοντέρνο τρόπο, οπότε ενημερώνεις υποδειγματικά και με εξωστρέφεια, όπως μόνο η πολύπειρη Πασσιά και όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο κ. Πάρης Οδ. Κυριακόπουλος: εντυπωσιακή κερδοφορία.

Ελληνικοί αγώνες

Με τον «Λεωνίδα» να οδηγεί την «911» και στους αγώνες, όπως και ο «Αστερίξ». Ο καθένας τους με τον τρόπο του, συνδεδεμένο και με το χαρακτήρα του. Πληθωρικός, αποφασιστικός και ενίοτε ισοπεδωτικός ο «ΆλΜαν», ο Λεοντόκαρδος, την απογείωσε και στο χώμα. Φινετσάτος ο κ. Άρης, λάτρης τού να περνάει την κλωστή μέσα από τη βελόνα, μετρ και στη μελέτη του αντιπάλου αλλά και στο στήσιμο της πανάλαφρης κίτρινης ex-Λαρούς. Είναι απίστευτο πώς αυτά τα δύο θηρία, πρωταγωνιστές στη ζωή, συνέδεσαν το DNA τους με το δικό της, όπως το προδίδουν τα ακούσματα του flat-6.

Porsche

Porsche

Τα σύγχρονα χρόνια, ο Ανδρέας Καροτσιέρης και ο Νίκος Τσάδαρης την οδήγησαν και διακρίθηκαν σε απαιτητικά ράλλυ, προσαρμόζοντας την ευφυΐα τους στις ιδιαιτερότητές της. Porsche οδήγησε ο Γιάννης Κατσαούνης, ο πατριάρχης της Regularity κατηγορίας, και ο Θέμης Κονταράτος, ένας gentleman driver, μετρ στους αγώνες ακριβείας, ενώ είχαμε την τιμή να αγωνιστούμε εκτός άλλων με την καλυτερότερη· με την κόκκινη «911» της PetroRetro, εξελιγμένη στη Λυκόβρυση, στη Scuderia τους. Εκεί όπου ο μπαμπάς Γιώργος επιστράτευσε όλη του τη χωρίς σύνορα τέχνη και τη χωρίς όρια αγάπη για το παιδί του, τον Νικόλα, και προέκυψε η καλύτερη αγωνιστική «944» στην Ευρώπη.

Porsche

Porsche

Κάποτε θεωρούσαμε σημαντική ιδιαιτερότητα το κλειδί αριστερά, τα κρεμαστά πεντάλ, τον δύστροπο επιλογέα – σε σύγχρονη εκδοχή θετικά αγνώριστος από την «993» και στις επόμενες. Αντίστοιχα, μας ενοχλούσε ότι κατ’ αρχάς υπέστρεφε, ενώ όταν «γυρισμένη», σε άσκηση υπερστροφής, δεν έκρυβε τη δυσαρέσκειά της. Γεγονός πως έπειτα από χρόνια και καιρούς είναι η ποιότητα κύλισης που συναρπάζει. Το ατού σε κάθε Porsche παραγωγής, από την αδικημένη «924» και τις εξαιρετικές «944» και «928» μέχρι τη Boxster, κορυφαίο roadster παραγωγής, και την Cayman, μια πιο γήινη GT3, όπως και τις σύγχρονες 911/991-992.

Αυτό άλλωστε το στοιχείο, η μαγεία της ανάρτησης, τέλεια δεμένης με το πλαίσιο, καθιέρωσε την Cayenne και τη Macan στα SUV και στις ηλεκτρικές. Με την Taycan και με τη Sport και Cross Turismo o Γερμανός μηχανικός δίδαξε τη διαχείριση του βάρους και την αξιοποίηση του ηλεκτρικού κινητήρα.

Απλώς: Respect._ Σ. Χ.

Porsche

– Δέκα στις εκατό εικόνες Porsche-4T. Ξεχωριστή η βόλτα στο Σούνιο με τη σύντροφό μου και στην Πάρνηθα με τον Κώστα Λακαφώση στην μπλε 911/993.

– Μια οποιαδήποτε πρώτης γενιάς. Όπως η δική μας, η κόκκινη 2λιτρη ST στη Μύκονο.

– Με την «959» στο Βάισαχ και τον Κ.Κ. στους φακούς, οπότε και προέκυψε το καλύτερο εξώφυλλο στα 53 μας χρόνια.

– Εμπειρία η δοκιμή της πρώτης Boxster, αφού όλη η δουλειά έγινε σε δώδεκα ώρες. Η Boxster, simply the best.

– Στο Historic Acropolis με τον «Σίλεφ» στην Tuthill-911 και υποστήριξη από τη Sportscar.

– Στο Μαρκόπουλο με τα θηρία. Με τον Γιώργο Πετρόπουλο στην PetroRetro911.

– Στην Ιταλία, με τους Γιάννη Χαρπίδη-Μανώλη Σαλούρο να δοκιμάζουν την Cayman GTS!

– Αστοχία στην εθνική οδό και ρεσιτάλ αντίδρασης της Μοτοδυναμικής με σεβασμό σε και Σ.Χ. Σχέση που ουδείς ανιστόρητος μπορεί να προσβάλει.

– Ψηφίζοντας για το COTY το αυτοκίνητο του επόμενου αιώνα.

– Δοκιμάζοντας την PetroRetro944 του Νικόλα Πετρόπουλου.

– Οδηγώντας την «992» με την «993», χάρη στον Στέφανο Νέρη. Έναν ανιδιοτελή συνεργάτη μας.

– Στην Πάρνηθα με την Taycan σε Sport Turismo. «Έβρεχε, αλλά ένιωθες πως ήταν στεγνά»…

– Πέντε αγαπημένες, η 2.4 S, η SC, η 993, η 997-GT3, η 992-4S.

– Πέντε εκτός «911», η 944 S2, η 928 S4, η Boxster, η Cayman S, η Macan GTS.

– Εξαιρετικές οι RetroMod by PetroRetro. Ποιος Singer;

Porsche

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Porsche
  • Porsche
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ