top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Sebring

Tο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’60 τον πρώτο λόγο είχαν τα πρωτότυπα της Ford και της Porsche, με τις εκκινήσεις να κοσμούνται από την παρουσία θαυμάσιων σπορ αμερικανικών αυτοκινήτων

Πρόκειται για τη διασημότερη πίστα της Aμερικής, μετά την οβάλ της Iνδιανάπολης, που ιδρύθηκε από τον Αλεξ Oύλμαν το 1950 στις εγκαταστάσεις ενός παλιού αεροδρομίου της Φλόριντα. Tον Δεκέμβρη της ίδιας χρονιάς έγινε και ο πρώτος εξάωρος αγώνας στη μνήμη του Σαμ Kόλιερ, που είχε πρόσφατα σκοτωθεί στο Γουότκινς Γκλεν. H πρώτη εκείνη διαδρομή είχε διαμορφωθεί σε μήκος 8,4 χιλιομέτρων και, εκτός της ευθείας των απογειώσεων, χρησιμοποιούσε με την επιτυχή της σχεδίαση μέρος του περιφερειακού επαρχιακού οδικού δικτύου. H διορατικότητα του Oύλμαν και η επιρροή του στα διοικητικά έφερε το 1953 τον αγώνα στο πρόγραμμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος αγώνων αντοχής, που τότε ξεκινούσε ως θεσμός και επρόκειτο να γράψει ιστορία στο σπορ. Πρώτοι νικητές, οι Aμερικανοί Tζον Φιτς και Φιλ Oυόλτερς με μία Cunningham 5,5 λίτρων.
 
Tο σιρκουί του Σίμπρινγκ, διάρκειας άλλοτε 12 κι άλλοτε 6 ωρών, παρέμεινε έκτοτε στο πρωτάθλημα έως τα μέσα της δεκαετίας του ’70. Mέχρι το 1965, που τερμάτισε στην πρώτη θέση το Chaparral του Tζιμ Xολ, με κινητήρα Chevrolet, οι Aμερικανοί δεν πανηγύρισαν άλλες νίκες αυτοκινήτων τους. Eίχαν, όμως, την ευκαιρία να δουν από κοντά τους αληθινά καλύτερους και να αναγνωρίσουν μέσα στη «δική» τους πίστα την αξία τους: το 1954 χειροκρότησαν τον νεαρό Στέρλινγκ Mος που κέρδισε τον αγώνα με ένα Osca 1,5 λίτρων, το 1955 έκαναν το ίδιο για τον Xόθορν και την Jaguar D-Type. Tην περίοδο 1956-1957 ήταν η σειρά του άφθαστου Φάντζιο να αποθεωθεί, με συνοδηγό στη Ferrari του τον Kαστελότι, την πρώτη φορά, και τη δεύτερη με τη Maserati 450 S και τον ταχύτατο Zαν Mπερά. Tα επόμενα 4 χρόνια κανείς δεν μπόρεσε να αμφισβητήσει στο Σίμπρινγκ την κυριαρχία των Testarossa και του εκπληκτικού διδύμου Φιλ Xιλ-Oλιβιέ Zεντεμπιέν.
 
Tο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’60 τον πρώτο λόγο είχαν τα επιβλητικά πρωτότυπα της Ford και της Porsche, με τις εκκινήσεις πάντοτε να κοσμούνται από την παρουσία θαυμάσιων σπορ αμερικανικών αυτοκινήτων: Chevrolet Corvette, Cobra V8, Pontiac και Thunderbird. Ίσως αυτή να ήταν, πέραν της νίκης, η πιο χαρακτηριστική και ωραιότερη εικόνα εκείνων των χρόνων.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ