top icon
Blog

Peugeot 308, οδηγώντας…

Με το νέο Peugeot 308, το «έλα μωρέ» και «σιγά τώρα» εξελίσσεται σε ευχάριστη έκπληξη, επαληθεύοντας τη ρήση «ποτέ μη λες ποτέ», που σήμερα ταιριάζει στην αυτοκίνηση περισσότερο από ποτέ.

«Sedan is back»

Με την ευκαιρία του Peugeot 508, η επικεφαλίδα-υπότιτλος είναι γραμμένη στο πρόσφατο παρελθόν από τον Ζαν-Φιλίπ Ιμπαράτο. Ανάγλυφο το σχόλιό του στη χρυσή μαρκίζα της PSA, με την Peugeot, πλέον το «δέκα το καλό» της Stellantis, και κρίμα που αυτός ο παθιασμένος μάνατζερ πήγε στην Alfa Romeo.

Στα δικά μας, ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις, όπως και αν εξελίσσεται το οπλοστάσιό σου. Τη στηρίζεις και, μπορεί να μην επέστρεψαν τα σεντάν κάνοντας πάταγο αλλά, χάρη στη στρατηγική της Peugeot GR, παρά τις αντιξοότητες σε σχέση με τις παραδόσεις, αξιοποιήθηκε περίφημα η 4θυρη «κούρσα», με γεγονός πως οι αριθμοί λένε τη μισή αλήθεια.

Peugeot 508 PSE

Παρίσι-Αθήνα μια γκαζιά

Σε παρασύρει με την αρχοντιά του το «508», αλλά σε προβληματίζει ως παραδοσιακό σεντάν; Διστάζεις, αφού θέλεις εικόνες από ψηλά;

Έχεις το «3008», το sport SUV που άλλαξε τα δεδομένα, και το «5008», το 7θέσιο με άποψη που στέκεται δίπλα στη βασίλισσα, την GLB, και την κοιτάει με το θράσος του νικητή-πρωταθλητή! Αριστοτεχνικά δουλεμένο όλο αυτό, που αντικατοπτρίζεται μέσα από το 1/3 σε σχέση με τους κινητήρες των «208» και «2008», που βρίσκεις και στη C4 και στα αντίστοιχα Opel.

Peugeot

Το «208», το μικρομεσαίο της Peugeot, και το «2008», η SUV εξέλιξή του, ο συνδυασμός που στέκεται απέναντι στην Toyota, η οποία αξιοποιεί περίφημα και σε διάφορα επίπεδα την υβριδική τεχνολογία – εφεύρεσή της. Η ψαλίδα κλείνει στο «δε σπάει, δε χαλάει» και ό,τι χάνουν με τις περίπου καταναλώσεις των υβριδικών από την Ιαπωνία, που τρέμουν τα πρατήρια εκτός Αθηνών, το κερδίζουν οι Γάλλοι με τους ντίζελ κινητήρες τους. Εξελιγμένοι, σύγχρονοι κινητήρες με πετρέλαιο σε όλη τους την γκάμα!

Σκληρό πόκερ, και ποιος θα πίστευε ότι η Peugeot στην Ελλάδα θα διεκδικεί τίτλο από τον πολυνίκη, και μάλιστα στα ίσια, αξιοποιώντας το τέρμα γκάζι με πάθος και στοχευμένα, και ποτέ φρένα. Με υψηλή μ.ω.τ. σε premium ποιότητα η Peugeot, που είχε βρεθεί στα υπόγεια και σε άθλια κατάσταση. Γεγονός πως αυτή η premium φιλοσοφία, Ελλήνων έργο, τη διαφοροποιεί από την Toyota, που διαχειρίζεται με μαεστρία την υπεροχή της, αλλά και τη VW.

Peugeot e-308

Την ώρα της αλήθειας

Φτάνεις στη «βιτρίνα», έτοιμος και καλά διαβασμένος, χάρη και στον ειδικό Τύπο, ενώ για την τελική απόφαση ενημερώνεσαι από πραγματικά ειδικούς, όπως στου Γκάλλο στην πρωτεύουσα ή στου Καρέλη, στην καρδιά της χώρας.

Η ερμηνεία για το θαύμα Peugeot στο ελληνικό πρωτάθλημα αρκεί για να γνωρίσεις την ομάδα Π. Πιπερίδη, με σωματοφύλακες τον professor Μάνο Εμμανουήλ και τον subcomandante George Retzios. Εδώ ο Ντ’ Αρτανιάν είναι θηλυκός, και διδάσκει στυλ η κ. Βαλυράκη της επικοινωνίας με πτυχίο και master chef. Πρόσφατα ξεπέρασε και τον μέντορά της Π.Π., με σκέψεις-προτάσεις για σεμινάριο. Στην εξίσωση θα προσθέσεις τη γοητευτική άλλοτε και τώρα ομάδα των commercial και leasing sales. Dream team, και η διαχείριση του απρόβλεπτου, που εξελίσσει σε συναρπαστικό το αυτονόητο, για τον καθένα διαφέρει.

Πρόλογος-μαμούθ

Συνδεδεμένος με το «308» που ήρθε για να μείνει και, αφού θεωρείτε κολακευτικό και αισιόδοξο το εισαγωγικό σημείωμα ως επεξήγηση μιας εμπορικής διαδρομής για Όσκαρ, μην αναρωτηθείτε σε έξι μήνες για το πώς και το γιατί. Το «308», σε κόκκινο-ρουμπινί που το αναδεικνύει ή στο βαθύ πράσινο του υγιούς δάσους που το χαρακτηρίζει, όταν το λευκό, σε απόχρωση πέρλας, σφραγίζει την αρχοντιά του και επιβεβαιώνει την επιστροφή των χάτσμπακ.

Peugeot e-308

Κίνηση roi mat προς κάθε κατεύθυνση

Ακόμα και η Α-Class θα αισθανθεί άβολα, ενώ σε σχέση με τον αρχηγό, το A3, θα πρέπει να επιλέξεις την S line έκδοσή του, για να αναμετρηθεί μαζί του σε μια παρτίδα σκάκι για πολύ δυνατούς. Δεν απαιτείται μάλιστα το «μεγάλο» 308 plug-in με τους 225 ίππους, αρκεί το «μικρότερο» των 180 ίππων. Ατού το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ώστε να στριμώξεις συνολικά τις ισχυρές εκδοχές των δύο κορυφαίων Γερμανών, που στο δρόμο ξεπερνούν την SUV εξέλιξή τους. Με το 180άρι σε φουλ έξτρα έκδοση, διαθέτεις ένα πλήρες πακέτο οικονομοτεχνικά, ώστε να αντιμετωπίσεις όλους όσους…

Αν είναι μικρή η διαφορά στην τιμή μεταξύ των εκδόσεων με 180 και 225 ίππους, όπως στην περίπτωση του 3008-225 FWD, σε σχέση με το Hybrid 4 και εφόσον προκύψει και η δοκιμή της έκδοσης του «308» με τους 225 ίππους που εκκρεμεί, θα επανέλθουμε.

Άλλωστε, χωρίς το άγχος και την ευθύνη της πώλησης, πάντα θα αναζητούμε το διά ταύτα και στην ικανοποίηση, δοκιμάζοντας το 308-225 HP vs Leon Cupra vs Golf GTi.

Peugeot 308

Μέχρι τότε

Κακός μπελάς το «308» 1.2 με τους 130 ίππους. Το πιο γήινο, που το βρίσκεις στο παρακάτω, στο πρώτο ρετιρέ, και το οποίο δεν κατοικεί μόνο του και χωρίς αμφιβολία θα εξελιχθεί σε πονοκέφαλο.

Συγκάτοικος με την Corolla και το C-HR, όπως και με το Golf και το Τ-Roc, αλλά και με τον Άσο και την Χ2 της BMW. Στις χάτσμπακ εκδοχές τους, πλέον υπολείπονται καθαρά από τον Γάλλο, ενώ θα προβληματίσει και τα περίπου SUV τους, οπότε και θα εξελίξει τη δουλειά που ξεκίνησε το «3008» από το 2017. Χαρακτηριστικά, αυτό το «308» σε κερδίζει ακόμα και στην έκδοση με το χειροκίνητο 6άρι με σύγχρονο επιλογέα, την εποχή του πλήρους αυτοματισμού.

Περί τιμών η συζήτηση εξειδικεύεται, και συνυπολογίστε τα πριμ αγοράς που συνηθίζουν, στην αρχή του λανσαρίσματος.

Peugeot e-308

Στο νέο «308»

Ο 3κύλινδρος 1.2 κουμπώνει περίφημα με το πλαίσιο και ακούγεται πιο ευχάριστα από ό,τι στο «208». Έχουν δουλέψει σφαιρικά και σε βάθος οι Γάλλοι, αφήνοντας το σχεδιαστικό ρίσκο για την DS, και εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικό, καθαρόαιμο χάτσμπακ που συνεχίζει την παράδοση.

Πρόταση κλάσης «3008» -τόσο καλό, με γεγονός-ατού την από χαμηλά οπτική του δρόμου (και των πραγμάτων), που δεν τη διαπραγματεύεται ο Πραγματικός Οδηγός. Οδηγείς με το «308» ακόμα και όταν απλώς μετακινείσαι. Αναζητάς τη στιγμή να ολοκληρωθεί η ημέρα, ώστε να «ταξιδέψεις» με χαμόγελο, ζώντας αυτή την απλή, τόσο σημαντική στιγμή.

PEUGEOT_308

Αναστατώνοντας

Σχολιάζεις πως εμπορικά θα βλάψει κεκτημένα. Αν μάλιστα δε γνωρίζεις πώς λειτουργούν στη Λ. Κηφισίας, όπου ζουν για την υπέρβαση στην ειδική διαδρομή της ελληνικής αγοράς, σκέπτεσαι πως λογικά(;) θα αλλάξει και τις «ενδοοικογενειακές» ισορροπίες. Πληγώνοντας τα «2008» και «3008», ενώ θα πνίξει πριν γεννηθούν την DS 4 και το νέο Astra, με γεγονός πως ήρθε η ώρα να διαπιστώσουμε και ποιος αποφασίζει στην Opel. Οι Γερμανοί, όπως μας έλεγαν, ή πλέον οι Έλληνες, όπως υπαγορεύει η εμπειρία μας, οπότε θα βγει από την κατάψυξη και η επικοινωνία; (Σ.Χ.: Μας αρέσει το στυλ, ειδικά όταν εκφράζει άποψη, δε μας ταιριάζει το ύφος.)

Χαμογελάς ευρύτερα, λοιπόν, και αυτό το οπλοστάσιο, με αιχμή το «308», θα ενεργοποιήσει τη βόμβα χάτσμπακ στα ίσια και παλικαρίσια, σε μια παλέτα που λειτουργεί ως παζλ με βαριά πιόνια… Προκλήσεις που λατρεύουν στο 3/6 της ελληνικής Stellantis, και ας μην ξεχνάμε πώς λειτουργούν στην αγορά τα 208-2008 και 3008 με πολύ υψηλή μέση τιμή πώλησης ανά μονάδα, που ξεπερνάει τα «πρέπει» του Έλληνα, απογειώνοντας με στυλ τα «θέλω» του. Τα βλέπεις στο δρόμο και ονειρεύεσαι, σήμερα που όλα φαίνονται ίδια…

Peugeot 308

Για το νέο «308»

Κομψά και πολιτισμένα Rafale εδάφους, που απογειώνουν τη διάθεση με ποιότητα κύλισης που πλέον δεν προκύπτει ως συνήθεια, μέσα από την τρέλα της ηλεκτροκίνησης με τα θηρία των 1.800 κιλών.

Μακάρι η διαθεσιμότητα να μην αποδειχθεί φρένο και το μάτι μας να ξεκουράζεται απολαμβάνοντας επιτέλους τα πιο ευγενικά και πρακτικά σχήματα, που μας λείπουν.

Στο μεταξύ, έρχεται η DS 4. Για τους εκλεκτούς της διαφοράς._ Σ. Χ.

Peuegot 308

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ