top icon
Δοκιμές

Οδηγούμε Citroen C3 Picasso 1.6 BlueHDi

Με τον diesel κινητήρα BlueHDi των 1,6 λίτρων απόδοσης 100 ίππων κάτω από το καπό του και τους -σήμα κατατεθέν- μεγάλους χώρους, παρά τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις. 

Είναι το μικρότερο της σειράς των Picasso, παρ’ όλα αυτά από την πρώτη κιόλας στιγμή που το είχαμε γνωρίσει στις αρχές του 2009, είχαμε σημειώσει ότι είναι ένα MPV με τα όλα του, παρά τις σχετικά κόμπακτ εξωτερικές διαστάσεις του. Με αυτό λοιπόν το μοντέλο, η γαλλική εταιρεία παραμένει πιστή στο ραντεβού της με την ιδιαίτερη αυτή κατηγορία, το οποίο πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1984 και συνεχίζεται μέχρι και τις μέρες μας, με ενδιαφέροντα και πολυχρηστικά αυτοκίνητα.

Κόμπακτ με τεράστιες δυνατότητες φόρτωσης

Τον σχεδιασμό του, μόνο αδιάφορο δεν μπορείς να τον χαρακτηρίσεις, με τους μικρούς προβόλους να περνούν το μήνυμα ότι τα πάντα έχουν γίνει για την καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού και την εξασφάλιση άνετων χώρων. Το επιβλητικό καπό μαζί με τα ανανεωμένα φωτιστικά τα οποία αποτελούν και τις facelift πινελιές του (εμπρός και πίσω) αλλά και το κοφτό (κάθετα) πίσω μέρος συμπληρώνουν την εξωτερική εικόνα του μοντέλου, που, αν και οριακά ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα (διαστάσεις: 4.078×1.730×2.050 χλστ.), μας προειδοποιεί ότι τα πράγματα στο εσωτερικό του θα είναι σαφώς πιο άνετα από αυτό που δείχνει η πρώτη ματιά. Όντως, παρά το γεγονός ότι βασίζεται σε πάτωμα σουπερμίνι, η εντύπωση που σου δίνει αλλά και τα χαρίσματα που στην πράξη έχει είναι πολύ μεγαλύτερα. Μεγάλο ρόλο σε αυτό, παίζει ο διαθέσιμος χώρος πάνω από τα κεφάλια και, φυσικά, οι τεράστιες γυάλινες επιφάνειες περιμετρικά του αυτοκινήτου. Όλα αυτά, όμως, δεν είναι μόνο αίσθηση, αφού το μακρύ μεταξόνιο των 2.540 χλστ. και το μεγάλο πλάτος της καμπίνας δημιουργούν ένα πολύ ευρύχωρο εσωτερικό και για τους πέντε επιβάτες του, ενώ και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σαφώς αναβαθμισμένα ποιοτικά και με καλή συναρμογή.

Από εκεί και πέρα, ενώ έχουμε τις ενστάσεις μας για τους λίγους έξυπνους χώρους που διαθέτει στο εσωτερικό του, ειδικά για την φιλοσοφία της συγκεκριμένης πρότασης, δεν μπορούμε να προσάψουμε το παραμικρό σε εκείνους του πορτ μπαγκάζ το οποίο φτάνει έως τα 1.506 λίτρα, όταν πέφτουν τα πίσω καθίσματα, τα οποία αναδιπλώνονται με το πάτημα ενός κουμπιού, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο έως και 1.670 χλστ. ο οποίος μπορεί να φτάσει και τα 2.413 χλστ. όταν αναδιπλωθεί και η θέση του συνοδηγού. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, τεράστιες οι δυνατότητες φόρτωσης του αυτοκινήτου.

Του ταιριάζει ο diesel

Όσο αφορά τα κινητήρια σύνολα τώρα, πλέον είναι εφοδιασμένο με ένα 12βάλβιδο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ βενζίνης 1.2 λίτρων PureTech με απόδοση 110 ίππους και 205 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. και με ένα diesel, όπως αυτό της δοκιμής μας, 1.6 λίτρων, το οποίο αποδίδει 100 ίππους και 254 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Τα δύο κινητήρια σύνολα (Euro 6), συνδυάζονται με το γνωστό μας και όχι τόσο αγαπημένο, όσο αφορά την αίσθηση, μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων της εταιρείας. Παρ’ όλα αυτά, ο diesel κινητήρας το μετακινεί πολύ καλά και οικονομικά, αφού η μέση κατανάλωση, αν και μακριά από την εργοστασιακή τιμή των 3,9 λίτρων, κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα/100 χλμ. (ρεζερβουάρ 50 λίτρων) για τις μέρες που το είχαμε στην κατοχή μας όσο και αν το πιέσαμε. Σχετικά με τις επιδόσεις του τώρα, ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το “0-100” χρειάστηκε 12,6 δλ. στο Ακραίφνιο ενώ ακινητοποιήθηκε από τα 120 χλμ./ώρα σε 56,5 μέτρα, πραγματικά μία εξαιρετική επίδοση. Από εκεί και πέρα, οδηγώντας το, παρατηρείς αμέσως τις αυξημένες κλίσεις του ψηλού αμαξώματος όταν το πιέσεις αλλά και το σωστά διακριτικό, όταν αυτό επεμβαίνει, ESP. Το τιμόνι, προσαρμόζεται (ελαφραίνει – βαραίνει) ανάλογα με τις συνθήκες ενώ στα υπέρ του είναι η άνετη κίνηση μέσα στα στενά των πόλεων, εξαιτίας των μαζεμένων εξωτερικών του διαστάσεων αλλά και με την διάμετρο στροφής των 10,6 μέτρων που έχει το μικρό γαλλικό MPV.

ΤΙΜΕΣ

– Από 17.395 ευρώ το 1.6 BlueHDi των 100 ίππων

– Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 18.490 ευρώ 1.6 BlueHDi – Exclusive iStreet

– Από 15.190 ευρώ το 1.2 PureTech των 110 ίππων

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

EΚΔΟΣΗ 1.6 BlueHDi

ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (κ.εκ.) 1.560

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (ίπποι/σ.α.λ.)  100/3.750

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (Nm/σ.α.λ)  254/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μηχανικό 5 σχέσεων

ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική

ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας

ΔIAΣTAΣEIΣ

MHK.xΠΛ.xYΨ. 4.078×1.730×2.050 χλστ.

METAΞONIΟ 2.540 χλστ.

BAPOΣ 1.240 κιλά

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ   12,6 δλ.

0-400 ΜΕΤΡΑ   18,3 δλ. – 118,2 χλμ./ώρα

0-1000 ΜΕΤΡΑ   34,4 δλ. – 148,1 χλμ./ώρα

80-110 με 3η   7,3 δλ.

120-140 με 4η   10,3 δλ.

120-140 με 5η 13,2 δλ.

120-0   56,5 μέτρα

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ   179 χλμ./ώρα

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*   6,5 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2   101 γρ./χλμ.

*ΤΙΜΕΣ 4Τ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ