Με τις 24 ώρες του Le Mans να πλησιάζουν, οι ομάδες και οι οδηγοί του FIA WEC ανασυντάσσονται στην Πορτογαλία, για τον δεύτερο γύρο της σεζόν στο Portimao.
Μετά τον αγώνα των 1.000 μιλίων στο Sebring τον περασμένο μήνα, ο πρώτος από τους τέσσερις ευρωπαϊκούς αγώνες είναι προ των πυλών, με 37 αυτοκίνητα στις συμμετοχές και πολλά να παίζονται σε κάθε μία από τις τρεις κατηγορίες στον πρώτο τυπικά εξάωρο αγώνα της χρονιάς.
Το μεγαλύτερο ερωτηματικό για αυτόν τον αγώνα είναι αν η Toyota θα κυριαρχήσει, όπως έκανε στην πρεμιέρα. Στο Sebring, τα GR010 hybrid προδιαγραφών 2023 ήταν τόσο γρήγορα, όσο και αξιόπιστα. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η ομάδα ήταν η πιο καλά εκπαιδευμένη στον αγώνα, είχε ως αποτέλεσμα μια μάλλον άνετη νίκη απέναντι στο νεόφερτους του θεσμού.
Η μεγαλύτερη απειλή για την Toyota, φαίνεται ότι θα είναι η AF Corse Ferrari στην Πορτογαλία. Η 499P έχει σαφώς το ρυθμό για να ανταγωνιστεί και αποδείχθηκε αξιόπιστη σε μια τόσο σκληρή πίστα όπως του Sebring.
Ο μεγάλος άγνωστος από τους μεγάλους κατασκευαστές είναι η Peugeot. Στο Sebring τα 9X8 πέρασαν δύσκολα, με προβλήματα αξιοπιστίας και έλλειψη ρυθμού. Τα αυτοκίνητα έμοιαζαν απλά ακατάλληλα για την επιφάνεια του Sebring, στην οποία η ομάδα δεν είχε κάνει δοκιμές πριν από τον αγώνα. Αν τα 9X8 εξακολουθήσουν να μην είναι ανταγωνιστικά στην πίστα του Portimao, στην οποία η ομάδα έχει κάνει εκτεταμένες δοκιμές, τότε θα πρέπει να χτυπήσουν οι καμπάνες συναγερμού.
Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι η Peugeot αναμένεται να παρουσιαστεί με ένα νέο υδραυλικά ενεργοποιούμενο κιβώτιο ταχυτήτων αυτό το Σαββατοκύριακο, το οποίο υποθέτουμε ότι η ομάδα δοκίμασε την περασμένη εβδομάδα στο Paul Ricard. Αν αυτό λύσει τα επαναλαμβανόμενα προβλήματα του κιβωτίου ταχυτήτων της ομάδας, τότε αυτό θα είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός. Όσον αφορά τα μη υβριδικά μονοθέσια των Glickenhaus και Vanwall, οι προσδοκίες θα πρέπει να κρατηθούν χαμηλά.
Το Autodromo International do Algarve είναι μια από τις μικρότερες πίστες του ημερολογίου του WEC, μήκους 4.653 χλμ. Είναι μια γρήγορη, τεχνική πίστα, γνωστή για τις υψομετρικές διαφορές της. Οι διάφορες «τυφλές» στροφές την καθιστούν επίσης πολύ απαιτητική για τους οδηγούς.
Η πρώτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στην Αλγκάρβε θα πραγματοποιηθεί την Μ. Παρασκευή 14 Απριλίου στις 11:00 (τοπική ώρα). Η προκριματική περίοδος θα ξεκινήσει στις 15 Απριλίου στις 19:00 (τοπική ώρα), και θα ακολουθήσει ο αγώνας την Κυριακή του Πάσχα 16 Απριλίου το μεσημέρι (τοπική ώρα).