top icon
Διεθνείς αγώνες

Formula 4 by Abarth: πολύτιμα μαθήματα στη Vallelunga

Ο τρίτος γύρος του πρωταθλήματος της Ιταλικής Formula 4 by Abarth έκρυβε πληθώρα μαχών και μαθημάτων για τον Τζώρτζη Μαρκογιάννη.

Ο Έλληνας οδηγός πραγματοποιεί φέτος την πρώτη του σεζόν πλήρους εμπλοκής στην άκρως ανταγωνιστική κατηγορία Formula 4 by Abarth και αυτή ήταν η δεύτερη εμφάνισή του μετά την πρεμιέρα του Paul Ricard, μιας και οι σχολικές υποχρεώσεις της Β Λυκείου είχαν ως αποτέλεσμα να «πάρει απουσία» από το γύρο του Misano.

Παρά την εντατική δουλειά στον προσομοιωτή, το γεγονός πως πέρασε ενάμιση μήνα μακριά από το κόκπιτ του μονοθεσίου της CRAM Motorsport, αποτέλεσε τροχοπέδη. Ο 16χρονος προσπάθησε στην επίσημη ημέρα δοκιμών εξέλιξης στο Autodromo Vallelunga Piero Taruffi να βρει το ιδανικό set up αλλά και τον ιδανικό τρόπο συνεργασίας με τα ελαστικά της Pirelli, ωστόσο οι κατατακτήριες δοκιμές δεν κύλησαν κατ’ ευχή.

Μία έξοδος στη δεύτερη περίοδο πλήγωσε το μονοθέσιο και έφερε πλασαρίσματα στις πίσω θέσεις του grid. Αυτό σήμαινε πως ο Τζώρτζης έπρεπε, όπως και στο Le Castellet, να «επιτεθεί» στους αγώνες. Πράγμα διόλου εύκολο γιατί η ιταλική πίστα είναι στενή σε πολλά σημεία, με τις πιθανότητες ατυχημάτων όταν μάχονται 31 οδηγοί, να είναι αυξημένες. Πράγμα που αποδείχθηκε από τις πολλές διακοπές στους αγώνες, που ειδικά για το σιρκουί που βρίσκεται 32 χιλιόμετρα βόρεια της Ρώμης, έγιναν όλοι την Κυριακή.

Formula 4 by Abarth

Ιταλική Formula 4 Powered by Abarth
Γύρος 3, Autodromo Vallelunga Piero Taruffi
Αγώνας 1, Grid: 29, Τερματισμός: 26
Αγώνας 2, Grid: 31, Τερματισμός: 21
Αγώνας 3, Grid: 29, Τερματισμός: 21

Ενδιαφέρον έχει η οπτική του Τζώρτζη Μαρκογιάννη για συγκεκριμένα θέματα, όσον αφορά στον τριήμερο αγώνα της Vallelunga με τη διαφορετική διαμόρφωση.

Τι γεύση σου αφήνει ο αυτό το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο;
Μετά από δύο μη ικανοποιητικά σκέλη κατατακτήριων δοκιμών, κατά την διάρκεια των τριών αγώνων έδωσα πολλές μάχες στην προσπάθεια ανάκτησης των χαμένων θέσεων. Παρ’ ότι υπήρξαν ορισμένα ατυχήματα και τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα, η ταχύτητα υπήρχε και ελπίζω στον επόμενο αγώνα στην Imola, αυτή να αντικατοπτρίζεται και στα αποτελέσματα.

Formula 4 by Abarth

Πόση διαφορά έκανε το format, με 3 αγώνες την ίδια μέρα;

Το νέο format άλλαξε σημαντικά τα δεδομένα. Το κυριότερο πρόβλημα ήταν η έλλειψη χρόνου επισκευής του μονοθεσίου, σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης. Εκτός αυτού, με δεδομένο το οκτάωρο δοκιμών της Παρασκευής ήταν ένα τριήμερο ιδιαίτερα απαιτητικό σωματικά αλλά και πνευματικά.

Πόσο κρίσιμη είναι η διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών;
Παίζει καταλυτικό ρόλο στην εξέλιξη των αγώνων, καθώς η εξασφάλιση μιας καλής θέσης εκκίνησης μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό να βρεθεί πολύ πιο μπροστά, λαμβάνοντας υπ’ όψη την συχνότητα ατυχημάτων και μαχών που συμβαίνουν.

Σε τι οφείλονταν η έξοδος που είχες στις κατατακτήριες;
Η έξοδος που είχα κατά την διάρκεια των δευτέρων κατατακτήριων δοκιμών οφειλόταν στην ιδιαίτερα υψηλή θερμοκρασία ασφάλτου (55°) η οποία δημιούργησε έντονη υποστροφή. Στη προσπάθειά μου να πιέσω τα όρια του μονοθεσίου και να βελτιώσω τον χρόνο, έβγαλα έναν τροχό εκτός πίστας. Ήταν δυστυχώς αρκετό για να γυρίσει το μονοθέσιο και να χτυπήσω στον εσωτερικό τοίχο της τελευταίας στροφής.

Είναι διαφορετική η μάχη όταν προσπαθείς να περάσεις τον teammate σου;
Το συγκεκριμένο άθλημα είναι αποκλειστικά ατομικό, και οποιαδήποτε γνωριμία ή φιλία δεν μετράει κατά την διάρκεια ενός αγώνα, όμως σίγουρα είναι προτιμότερο να υπάρχει μια συνεργασία με την έννοια αποφυγής αφελούς επαφής ή εγκατάλειψης όταν πρόκειται για οδηγούς της ίδιας ομάδας.

Formula 4 by Abarth

Σε επηρέασε η ζέστη, κουράστηκες προς το τέλος του αγώνα;
Σίγουρα οι υψηλές θερμοκρασίες, ιδιαίτερα στον δεύτερο αγώνα και στην διακοπή του τρίτου δημιούργησαν ακόμη περισσότερη κόπωση, όμως αυτή δεν επηρέασε την οδήγησή μου. Βέβαια, αυτό αφορούσε όλους τους οδηγούς και τουλάχιστον σε εμένα έγινε έντονα αισθητή μετά το πέρας της ημέρας.

Είναι πρόβλημα οι συνεχείς διακοπές του αγώνα λόγω ατυχημάτων;
Οι διακοπές του αγώνα αποτελούν συχνό φαινόμενο και μπορούν είτε να ευνοήσουν είτε όχι την κατάσταση και τη θέση του εκάστοτε οδηγού. Όμως στον συγκεκριμένο αγώνα, όπου ξεκινούσα αρκετά πιο πίσω απ’ ότι αναμέναμε και επρόκειτο για προσπάθεια ανάκτησης όσο το δυνατόν περισσότερων θέσεων, δυστυχώς δεν βοηθήθηκα από τα safety car. Η διακοπή του τελευταίου αγώνα αποδείχθηκε ευνοϊκή μονάχα όσον αφορά στη βλάβη που υπέστη το μονοθέσιο, την οποία η ομάδα πρόλαβε και επισκεύασε κατά την αναμονή για επανεκκίνηση.

Επόμενη πρόκληση για το Τζώρτζη Μαρκογιάννη αποτελεί ο τρίτος γύρος της Ιταλικής Formula 4, στις 23-25 Ιουλίου, στην πίστα της Imola.

Η επίσημη ιστοσελίδα του Έλληνα οδηγού, www.georgismarkogiannis.com είναι σε πλήρη λειτουργία και εκεί μπορείτε να βρείτε κάθε λεπτομέρεια σχετικά με τον Τζώρτζη, την Ιταλική Formula 4, πλούσιο φωτογραφικό υλικό, αποτελέσματα αλλά και όλα τα νέα που αφορούν στις προσπάθειές του.

Υπεύθυνοι Επικοινωνίας: Τάκης Πουρναράκης, Πάνος Σεϊτανίδης

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ