top icon
Αγώνες

Swiss E-Prix: Vergne νικητής στο χάος της Βέρνης

Σε έναν αγώνα που τα είχε όλα, ο Jean-Eric Vergne πήρε την νίκη και μαζί αύξησε σημαντικά το προβάδισμά του στη βαθμολογία των οδηγών, δύο αγώνες πριν το τέλος του πρωταθλήματος.

Στο ηλιόλουστο κέντρο της Βέρνης διεξήχθη ο 11ος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος της Formula E. Ο Vergne εκκινούσε από την pole position, με τους Evans και Buemi πίσω του, μετά από μία σκληρή μάχη στις κατατακτήριες.

Στην εκκίνηση, ο Vergne κρατήθηκε μπροστά, όμως πίσω, ο Wehrlein «κόλλησε» πάνω στις μπαριέρες στην πρώτη στροφή, με αποτέλεσμα να προκαλέσει κομφούζιο, με σχεδόν το μισό grid να μένει πίσω του, ακινητοποιημένο. Παράλληλα, ο Frijns είχε ένα τετακέ καθώς φρέναρε, όταν τον χτύπησε από πίσω ο D’Ambrosio, κάτι που τον οδήγησε σε εγκατάλειψη. Όσο για τον Βέλγο, τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης από τα pits.

Γρήγορα το race direction έβγαλε την κόκκινη σημαία για να απομακρυνθεί η Mahindra από τη μέση της πίστας (συνεχίζοντας κανονικά, μετά από τις απαραίτητες επιδιορθώσεις) και να καθαριστεί η διαδρομή, 56 δευτερόλεπτα μετά την έναρξη του αγώνα.

Λίγο μετά, ο αλυτάρχης έκανε γνωστό πως η σειρά των οδηγών στην επανεκκίνηση θα ήταν η ίδια που είχαν στο grid, πριν την έναρξη του ePrix, αναιρώντας πρακτικά τις ανακατατάξεις της εκκίνησης. Αυτό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από αρκετούς οδηγούς, όπως ήταν ο di Grassi, ο Massa και ο Frijns, αλλά τα παράπονά τους δεν εισακούστηκαν.

Ο αγώνας ξεκίνησε ξανά στις 19:46, την ώρα που αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί. 

Όταν βγήκε η πράσινη σημαία μετά τον πρώτο αναγνωριστικό γύρο, όλοι κινήθηκαν συντηρητικά, διατηρώντας τις θέσεις τους.

Ο Evans είχε κολλήσει πίσω από τον Vergne στη μάχη για την πρωτοπορία, τη στιγμή που πιο πίσω, ο Sims άργησε να φρενάρει στη μάχη με τον da Costa και τον ακούμπησε στα πλάγια, ευτυχώς χωρίς περαιτέρω συνέπειες.

Μερικά λεπτά μετά, ο Bird έκανε ένα εκπληκτικό προσπέρασμα επί του Gunther για την 5η θέση, και στόχευε να βρει το group των 4 οδηγών που πάλευαν για την πρωτιά. Λίγο αργότερα τα κατάφερε, όταν ο Wehrlein αντιμετώπισε πρόβλημα με τον ηλεκτροκινητήρα του, εγκαταλείποντας μερικές στροφές μετά.

Με 28 λεπτά να υπολείπονται, ο Buemi, στη 3η θέση, πήρε το πρώτο του attack mode για να πιέσει τον Evans και να περάσει 2ος. 

Vergne κι Evans ακολούθησαν το παράδειγμά του, και συνέχισαν να κονταροχτυπιούνται για την 1η θέση, ενώ εκείνη την ώρα τέθηκε σε ισχύ η κίτρινη σημαία σε όλο το μήκος της πίστας. Το μονοθέσιο του Γερμανού έφυγε γρήγορα από την πίστα, και έμεναν 21 λεπτά μέχρι την καρώ σημαία.

Ο Evans πήρε το δεύτερο και τελευταίο attack mode, ο Vergne έπραξε το ίδιο και η μάχη για τη νίκη κρατούσε καλά, με τον Νεοζηλανδό να πιέζει στο όριο.

Με 10 λεπτά ακόμα για το τέλος, ο Vergne είχε ανοίξει μία διαφορά της τάξης του ενός δευτερολέπτου, κι αυτό άφησε τον Evans στα «νύχια» του Buemi, που χρησιμοποίησε και το fanboost που κέρδισε να ασκήσει πίεση στον οδηγό της Jaguar.

Μάχη είχαν και ο Lotterer με τον Bird, αφού ο Γερμανός είχε μπει στο δεύτερο attack mode του κι έψαχνε έστω και το πιο μικρό άνοιγμα για να επιτεθεί. 

Και με τον Bird να μπλοκάρει τα φρένα του στην Κ7, ο Lotterer πέρασε 4ος και στόχευε στο να περάσει τον Buemi και να ανέβει στο βάθρο.

Στα δύο τελευταία λεπτά έκαναν την εμφάνισή τους και οι πρώτες σταγόνες βροχής στην Κ1, που μετά έγιναν κανονικό μπουρίνι σε όλο το μήκος της πίστας, προσθέτοντας σε ένα ήδη τρομερά δραματικό ePrix.

Ο Vergne, όμως, διατήρησε την ψυχραιμία του, απέφυγε τα λάθη και πήρε τη νίκη, στο νήμα, μπροστά από τους Evans, Buemi και Lotterer, αυξάνοντας κι άλλο το βαθμολογικό του προβάδισμα στην κορυφή.

Επόμενος αγώνας το διπλό ePrix της Νέας Υόρκης, ο τελικός του φετινού πρωταθλήματος, στις 13-14 Ιουλίου._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ