top icon
Αγώνες

Συνέντευξη: Ο Jean-Marc Finot για την επιστροφή της Peugeot στο Le Mans

Οι 4ΤΡΟΧΟΙ ήρθαν σε επαφή με τον Jean-Marc Finot, Διευθυντή της PSA Motorsport, με αφορμή την επιστροφή του γαλλικού κολοσσού στους αγώνες αντοχής, σε μία συνέντευξη εφ’όλης της ύλης.

Η Peugeot είναι αναμφίβολα μία εταιρεία με μεγάλη παράδοση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Από τα χρυσά χρόνια της δεκαετίας του ’80 και του ’90 στο WRC, με τον Jean Todt επικεφαλής και το θρυλικό 205 Turbo 16, στη Formula 1 ως προμηθεύτρια κινητήρων στη McLaren και την Prost, και στους αγώνες αντοχής, με το 905 (δύο φορές νικητή στο Le Mans) και το 908, στα τέλη των 2000s, η εταιρεία του Παρισιού γνωρίζει από αγώνες, και πολύ περισσότερο ξέρει να κερδίζει στους αγώνες.

Αν και ποτέ δεν αποχώρησε πραγματικά από το motorsport, καθώς αποτελεί ακόμα μία από τις πιο δημοφιλείς επιλογές των ιδιωτών στις κατηγορίες R2 και R5, εντούτοις δεν είχε την παρουσία με την οποία την είχε συνηθίσει το κοινό – δεν πρωτοστατούσε στο διεθνές στερέωμα.

Ως εκ τούτου, η επιστροφή της στα «σαλόνια» των αγώνων αντοχής για πρώτη φορά μετά το 2012 δεν αποτελεί απλά την προσθήκη μίας ακόμα κατασκευάστριας στους πολυαναμενόμενους Le Mans Hypercar κανονισμούς, αλλά και μία υπενθύμιση πως ο λέων, το εμβληματικό σήμα της εταιρίας, βρυχάται ακόμα.

Η Peugeot Sport, ως κομμάτι της PSA Motorsport, είχε παραγκωνιστεί τα τελευταία χρόνια, ίσως και λόγω της πολύ πιο ενεργούς εμπλοκής των Citroen και DS στο WRC και τη Formula E, αντίστοιχα. Ωστόσο, έλαβε πρόσφατα ένα soft rebranding, μία αλλαγή εταιρικής ταυτότητας και λογότυπου, για να συμβαδίσει με τα νέα δεδομένα, με το νέο της εγχείρημα.

Στο περιθώριο της 88ης έκδοσης των 24 ωρών του Le Mans, την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου, ο CEO της Peugeot, Jean-Philippe Imparato, έκανε τις επίσημες ανακοινώσεις: η Peugeot Sport θα τρέξει το 2022 στο WEC με ένα δικό της hypercar.

Στην εποχή του υβριδισμού και της ηλεκτροκίνησης, σύσσωμο σχεδόν το motorsport στερέωμα έχει διαγνώσει την ανάγκη για στροφή σε αυτό το είδος κινητήρων και παραγωγής δύναμης – κάτι που ταιριάζει απόλυτα στην Peugeot.

Είχαμε τη χαρά να μιλήσουμε με τον Jean-Marc Finot, Διευθυντή της PSA Motorsport, για αυτά τα νέα.

-Πόσο σημαντική είναι για το brand της Peugeot η επιστροφή στο Le Mans;

«Αυτή η κατηγορία αγώνων ενώνει όλες τις οντότητες εντός της Peugeot, με χαρακτηριστικά και τεχνολογίες παρόμοιες με εκείνες των αυτοκινήτων παραγωγής της Peugeot. Η Peugeot ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο, αυτό που ονομάζεται ‘neo performance’. Επιστρέφουμε στους αγώνες αντοχής, γιατί έχουμε την ευκαιρία να δουλέψουμε με διαφορετικό τρόπο εκεί, με την υβριδική ενέργεια και την συνύπαρξη βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας.

«Η Peugeot Sport αλλάζει την ταυτότητά της και λανσάρει μία νέα σειρά ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής απόδοσης – την Peugeot Sport Engineered, με το πρώτο μοντέλο να είναι το 508. Οι αγώνες αντοχής μας επιτρέπουν να εισέλθουμε πλήρως σε αυτή τη μεταβατική περίοδο.»

-Πότε στοχεύετε να κάνετε τα πρώτα δημόσια τεστ του νέου hypercar;

«Σε πρώτη φάση, έχουμε οριστικοποιήσει το αεροδυναμικό μας concept, την αρχιτεκτονική του κινητήρα, καθώς και την λειτουργία του υβριδικού συστήματος και τη δική του αρχιτεκτονική.

«Επομένως, υπάρχουν ακόμα πολλά στάδια από τα οποία θα πρέπει να περάσουμε μέχρι το 2022. Τα πρώτα τεστ θα γίνουν προς το τέλος του 2021. Το πρώτο αυτοκίνητο θα κατασκευαστεί και συναρμολογηθεί -λογικά- στο 2ο μισό του 2021.»

-Η Peugeot έχει τη φήμη της νικήτριας σε κάθε κατηγορία που έχει συμμετάσχει. Μετά τις πρώτες αυτές ανακοινώσεις για το WEC, έχει επικοινωνήσει κάποιος οδηγός για μία θέση στην ομάδα;

«Δεν έχουμε έρθει σε επαφή με οδηγούς προς το παρόν. Έχουμε ξεκινήσει μελέτες επ’ αυτού βάσει διαφόρων κριτηρίων, όπως είναι η απόδοση και η ικανότητά τους να εργαστούν μέσα σε ένα σύνολο. Δεν έχουμε να αναφέρουμε κάποιο συγκεκριμένο όνομα, ή κάποια ημερομηνία που θα το κάνουμε αυτό. 

«Έχουμε λάβει πολλά μηνύματα από οδηγούς από την πρώτη μέρα που ανακοίνωσαμε το πρόγραμμά μας, και ακόμα περισσότερα μετά την ανακοίνωση του LMH το περασμένο Σ/Κ.»

-Πώς πήρε την απόφαση η Peugeot να επιστρέψει στο WEC; Ήταν ένας λόγος οι κανονισμοί γύρω από τα hypercars;

«Η σημαντική μείωση των εξόδων που επετεύχθη με τους νέους κανονισμούς για τα hypercars και η μετάβαση προς την υβριδική τεχνολογία και τον εξηλεκτρισμό των κινητήριων μονάδων, οδήγησε την Εκτελεστική Επιτροπή του PSA Group να επικυρώσει την συμμετοχή της Peugeot στο WEC από το 2022.

«Η εισαγωγή των νέων κανονισμών σηματοδοτεί την αρχή μία νέας εποχής για την κορυφή των αγώνων αντοχής, και εμείς θέλουμε να είμαστε μέρος της. Ήταν αναγκαίο για αυτό το είδος αγώνων να ανανεωθεί και είμαστε ικανοποιημένοι από τις αλλαγές που έχουν γίνει, καθώς κι από την πρόοδο που έχει σημειωθεί στα τεχνικά working groups. Μέσα από τους LMH κανονισμούς, η ACO έχει καταστήσει εφικτική τη μείωση του κόστους και θέλουμε να τους συγχαρούμε για αυτό.»

-Τέλος, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι μεγάλο μέρος της ταυτότητάς σας. Υπάρχει περίπτωση να δούμε την Peugeot σε κάποια άλλη κατηγορία, για παράδειγμα τη Formula E;

«Στην PSA Motorsport έχουμε ήδη την DS Performance στη Formula E και τα πάει περίφημα. Η στρατηγική του Groupe PSA δεν είναι να έχουμε δύο κατασκευαστές στην ίδια κατηγορία. Για την Peugeot, έγινε η επιλογή της συμμετοχής στους αγώνες αντοχής με την LMH (Le Mans Hypercar) κατηγορία.»

Ευχαριστούμε την PSA Motorsport και τον Jean-Marc Finot για τον χρόνο και τις απαντήσεις τους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ