22 Μαρ 2019

Από το μπακετ και όχι μόνο!

Πάρτο αλλιώς και ο γιατρός Χρήστος Πλατής επιβεβαιώνει τον κανόνα-Στεφανή. Όλα γίνονται, αρκεί...

“Φτιάχνω-τρέχω. Το μικρόβιο που δεν το πιάνει καμμιά αντιβίωση ξαναχτύπησε. Ιανουάριος 2018. Στο υπόγειο έρχεται κι εγκαθίσταται το νέο απόκτημα. Ένα Peugeot 205 1900 Gti. I.X. στην μέχρι τότε ζωή του, του μέλλεται να γίνει το επόμενο αγωνιστικό μου. Θα το ανακαινίσω και θα προσπαθήσω να φτιάξω ένα αξιόπιστο εργαλείο διασκέδασης με –κατά το δυνατόν-τα λιγότερα έξοδα. Φυσικά η όλη προετοιμασία ανατέθηκε στον μισό Πλατή, που λατρεύει τα κατσαβίδια, όταν ο άλλος μισός δεν ασκεί το «άνοιξε-φτύσε-κλείσε». Και πάντοτε στα πλαίσια της απόδειξης -σ όποιον αγαπάει τον μηχανοκίνητο αλλά απέχει- ότι είναι εφικτό να κάνεις το κέφι σου και να συμμετέχεις αξιοπρεπώς σε αγώνες χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψεις μια περιουσία.
Το αντικείμενο του πόθου πάντα αρχίζεις γδύνοντας το, ήρεμα, ευλαβικά και με παρατηρητικότητα. Ετσι ξεκίνησε και το 205 τη ζωή του κοντά μου. Επισκευάστηκαν 2 μικρές σκουριές και ο Αντώνης Παπαρινόπουλος της Technometallica ανέλαβε να τοποθετήσει τον κλωβό ασφαλείας και τις βάσεις των καθισμάτων, όπως και να κάνει ένα αναγκαίο ράψιμο με την Argon στα ευαίσθητα σημεία. Χωρίς υπερβολές όμως...


Το εσωτερικο βάψιμο ήταν μια δύσκολη άσκηση για έναν δίμετρο δύσκαμπτο παππού μέσα στο υπόγειό του. Ας είναι καλά ο Subaru φανοποιός Γιώργος Ράπατας που μου «δάνεισε» τον μπογιατζή του και τελείωσε το έργο σ ένα πρωί πριν μείνω για πάντα σε εμβρυική στάση από τη μέση μου. Στην συνέχεια ξεκίνησε το μοντάρισμα πίσω άξονα, γέφυρας, αναρτήσεων, φρένων, κλπ. Αφού επέλεξα να χρησιμοποιήσω γνήσια ή after market υλικά συμβατα με τα γνήσια, βρήκα την λύση στο διαδυκτιακό κατάστημα AUTODOC, που με εξέπληξε με την ποικιλία και τις καταπληκτικές τιμές. Έτσι, χωρίς να ξοδέψω πολλά χρήματα, άλλαξα με καινούργιο οτιδήποτε μπορούσε να αλλαχτεί. Ως εδώ δεν έχει τοποθετηθεί τίποτε που να μπορεί να θεωρηθεί αγωνιστικό ανταλλακτικό, κρατώντας έτσι το κόστος πολύ χαμηλα. Ούτε καν τα τακάκια που είναι τα γνήσια που τοποθετεί η Peugeot.


Όταν ήρθε η ώρα των αναρτήσεων, έπρεπε να συνυπολογίσω την απαίτηση για μικρό κόστος, την καλή και φιλική προς το πλήρωμα και το γέρικο αμάξωμα συμπεριφορα, την αξιοπιστία και την ευκολία επισκευής. Επιλογή μου λοιπόν τα κίτρινα ΚΟΝΙ λαδιού που αγόρασα με σημαντική έκπτωση από την ΚΟΝΙ HELLAS του Νίκου Λαγούτη. Είναι εύκολα και φτηνά επισκευάσιμα, είναι ρυθμιζόμενα ως προς το Rebound και έχουν το χαρακτηριστικό να είναι αρκετά ενδοτικά στην συμπίεση ώστε να μην ταλαιπωρούνται στους χωμάτινους αγώνες το πλαίσιο και τα υπόλοιπα μέρη της ανάρτησης. Αυτό βέβαια με υποχρεώνει να κρατώ το αμάξωμα ψηλά για να εχει η ανάρτηση μεγάλες διαδρομές, αλλά ποιος δεν κάνει συμβιβασμούς στην ζωή του? Μπροστα τα ελατήρια είναι 300 λιβρών (52,5 κιλά) ενώ οι πίσω ράβδοι είναι της παραγωγής (19 χιλιοστά) και οι αντιστρεπτικές ράβδοιεπίσης.


Η εμπειρία μου των 40 χρόνων στους αγώνες με έχει διδάξει ότι όσο λιγότερο πειράζεις έναν κινητήρα, τόσο πιο μακρυά σε πάει. Έτσι, ο καλός φίλος Στελιος Χαλδαίος ανέλαβε να ανακαινίσει το ταλαιπωρημένο μοτέρ, χωρίς ιδιαίτερες μετατροπές. Εγινε ρεκτιφιέ στροφάλου και κυλίνδρων και προμηθεύτηκα τα ανάλογα γνήσια ανταλλακτικά. (Πιστόνια μέταλλα κλπ). Στο καπάκι έγινε κατεργασία επιπέδου Group N και η συμπίεση κρατήθηκε στο 10,5:1 ώστε να καίει άνετα βενζίνη εμπορίου και να μην δημιουργείται πρόβλημα στα υπόλοιπα μέρη του κινητήρα. Τοποθετήθηκαν καλής ποιότητας φλάντζες και ενισχυμένα μπουζόνια κιλύνδρου, ενώ αλλάχθηκε ο εκκεντροφόρος με έναν κατασκευής NEWMANN , ο οποίος εχει διάρκεια 264 μοιρών και βύθισμα 11,6 εκατοστα (8 μοίρες περισσότερες και 4 δέκατα του χιλιοστου επιπλέον αντίστοιχα), ο οποίος όπως φαίνεται βοήθησε πολύ στις μεσαίες στροφες που χρειάζονται στο χώμα. Τον κινητήρα χρόνισα και μοντάρισα με ευλάβεια και κλειστό το τηλέφωνο, ο ίδιος. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ικανοποιητικό, αφού το δυναμόμετρο του Σταύρου Νομικού έδειξε 136 ίππους στον στρόφαλο στις 6850 στροφές και ροπή14,8 χιλιογραμμόμετρα στις 3500-4800 στροφές, ότι πρέπει για να ευχαριστηθείς έναν χωμάτινο αγώνα.
Στο να μην ασχοληθώ με το πουσάρισμα του κινητήρα εκτός των άλλων με «ανάγκασε» το αρθρο 11 του παραρτήματος Κ για τα αυτοκίνητα των περιόδων J1 &J2 (1981-1990), που επιβάλλει το σύστημα ψεκασμου και διαχείρισης να είναι το αρχικό και σε πλήρη λειτουργία. Πράγμα που σημαίνει ότι η αλλαγή εγκεφάλου για παράδειγμα είναι παράνομη. Ετσι και για αυτό δεν έχει γίνει καμία επέμβαση σ αυτόν τον τομέα, που θα μπορούσε να υποστηρίξει ενισχύσεις στον κινητήρα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι το αρχικό-γνήσιο ΒΕ3, με μπλοκέ διαφορικό και κοντό κορωνοπήνιο 5,2:1 κατασκευής GRT του Γιάννη Γκουλέτσου από τη Θεσσαλονίκη.


Τα λάστιχα που χρησιμοποίησα στο πρόσφατο ράλλυ σπρίντ Κορίνθου, είναι τα αγγλικά αναγομωμένα και πολύ οικονομικά ΜΑXSPORT που αντιπροσωπεύει στη χώρα μας ο Σάββας Ποτουρίδης της Terrasport. Ήταν πραγματικά η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα.
Φυσικά στο αυτοκίνητο έχουν τοποθετηθεί αντικείμενα που βοηθούν στην αγωνιστική οδήγηση (υδραυλικό χειρόφρενο, κατανεμητής πίεσης φρένων,σωληνώσεις αεροπορικού τύπου κ.α), άλλες μικροκατασκευές διά χρυσών χειρών Παύλου Αλέπη και βέβαια όλος ο εξοπλισμός ασφαλείας. Σύμβουλοι μας σε πολλά τεχνικά θέματα ήταν οι APR Χρήστος και Βασίλης Αναγνωστόπουλος, ενώ παντα κοντα μου από το 1981 βρίσκεται ο Χαραλαμπος Ρουλιας της ΡΟΥΛΙΑΣ ΕΠΕ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΒΕΛΤΙΩΣΕΩΝ.  Ύστερα από ένα χρόνο προσπαθειών, αλλά και σοβαρότατων προβλημάτων υγείας για οδηγό και συνοδηγό, το Ράλλυ Κορίνθου ήρθε για να γιορτάσουμε την αποκατάσταση και να μας αποζημιώσει. Βεβαίως και η νίκη μας στα ιστορικά ήταν τυχαία, αφού εγκατέλειψαν οι δύο βασικοί διεκδικητές. Η ευχαρίστηση και η δικαίωση όμως που νιώσαμε ήταν απερίγραπτες. Είναι ο λόγος που γράφεται αυτό το σημείωμα, για να τονισθεί για μια ακόμη φορά ότι τα πολλά χρήματα δεν είναι η απαραίτητη προυπόθεση για μια όμορφη εμφανιση και εμπειρία. Μακάρι οι τόσοι πολλοί που περιμένουν έξω από τους αγώνες να μας ακούσουν, να μας μιμηθούν και να τιμήσουν το σπορ…"_Χρήστος Πλατής


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΛΑΤΗΣ, PHOTORALLYPRESS

Περισσότερες φωτογραφίες: