top icon
Αγώνες/Διοργανώσεις

Historic Rally Acropolis Sporting: Οι άνθρωποι – Γιώργος Δελαπόρτας

Οι πρωταθλητές Regularity έρχονται στη Sporting κατηγορία δίνοντας υπεραξία στην κουλτούρα του ελληνικού Ιστορικού αυτοκινήτου, που το σέβεσαι. Δεν έχεις λόγια, βαθιά ανάσα, ένα ποτήρι νερό, και τους αφήνεις να δημιουργούν και με τα πλήκτρα.

Συμμετοχή με σημασία

Γιώργος Δελαπόρτας-Πέτρος Βασιλόπουλος: VW Golf GTi και ο χώρος μας είναι δικός τους. Εδώ, ο creator του ΙΕΚ της Regularity μας ξεπερνάει και με το γραπτό του κείμενο και, σε συνδυασμό με τον Mr Historic Monte δίπλα του, απλώς σχολιάζεις: Welcome guys!

Γιώργο, απ’ τα σαλόνια στα αλώνια;

Πράγματι, έχουμε γυρίσει όλα τα σαλόνια τόσα χρόνια… Αγωνίζομαι από το 2010 και είμαι ομολογουμένως τυχερός που έχω συμμετάσχει σε όλους τους αγώνες Regularity που γίνονται στη χώρα μας, αλλά και σε όλους τους μεγάλους και απαιτητικούς αγώνες της Ευρώπης. Από το αγωνιστικό Regularity του ΣΙΣΑ στους αγώνες ακριβείας της ΟΜΑΕ, έως τον πλέον απαιτητικό αγώνα της χώρας μας, το Pindos Historic Rally. Ανά τα χρόνια έχω λάβει πολλές διακρίσεις και έχω σημειώσει νίκες στη γενική κατάταξη, αλλά και στα πρωταθλήματα της Ελλάδας. Στην Ευρώπη έχουμε συμμετάσχει σε αγώνες στην Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πολωνία, και φέτος το φθινόπωρο σκοπεύουμε να αγωνιστούμε στην Πορτογαλία.

Μερικά από τα κατορθώματά μας, για τα οποία αισθάνομαι ιδιαίτερα υπερήφανος είναι: 3ος Γενικής στο Σαν Ρέμο, 1ος κατηγορίας στην Κόστα Μπράβα, 4ος Γενικής στην Πολωνία. Για το τέλος κράτησα τη συμμετοχή μας σε πέντε Ιστορικά Μόντε Κάρλο, με αποκορύφωμα την κατάκτηση της 2ης θέσης Γενικής το 2018, με τον Σπύρο Μουστάκα. Υπολογίστε, ανάμεσα σε 300 πληρώματα, με το γνωστό πια Golf ΜΚ1 GTI του 1979 (Σ.Χ.: με τα σήματα του περιοδικού μας καρφωμένα στο αμάξωμα). Μια πραγματικά αξέχαστη εμπειρία και ένα όνειρο ζωής για κάθε αγωνιζόμενο.

Φέτος ήρθε η ώρα να κάνουμε άλλο ένα όνειρό μας πραγματικότητα και να μεταπηδήσουμε στο Sporting. Διάθεσή μας είναι να εξερευνήσουμε νέες αισθήσεις, να τσαλακωθούμε και, πάνω απ’ όλα, να απολαύσουμε καινούργιες εμπειρίες στο αγώνισμα.

Πώς προέκυψε η συμμετοχή σου στη Sporting εκδοχή του Historic Acropolis Rally;

Η επιθυμία προϋπήρχε, διότι σαφώς δεν έμαθα τώρα τι σημαίνει Ράλλυ Ακρόπολις και Ράλλυ Μόντε Κάρλο, αλλά ανέκαθεν ήθελα, με εφόδιο τις σωστές συνθήκες και την εμπειρία, να τρέξω σε έναν τόσο απαιτητικό αγώνα. Φέτος ωρίμασε πια η ιδέα και νιώσαμε έτοιμοι να σκονιστούμε στις διάσημες διαδρομές των Ακροπολικών ειδικών! Η αλήθεια είναι ότι ήταν απρόσμενο, και γι’ αυτό τρέχουμε τελευταία στιγμή για να εξασφαλίσουμε τη σωστή προετοιμασία και αξιοπιστία του αυτοκινήτου, όπως και μια αξιοπρεπή πρώτη εμφάνιση. Στόχος μας είναι να γράψουμε χιλιόμετρα και να εξοικειωθούμε με τις νέες για εμάς συνθήκες στο χώμα, όπως και με το ρυθμό ταχύτητας που απαιτείται. Εκτιμώ ότι ο χώρος του Regularity έχει πολλά αξιόλογα αυτοκίνητα που μπορούν εύκολα να σταθούν στο Sporting, και ιδιαίτερα στο χώμα. Πιστεύω ακράδαντα ότι στο κοντινό μέλλον θα δούμε και άλλους «Regularitάδες» να ξεσηκώνονται για το Sporting. Γελάω με το γεγονός ότι τώρα λειτουργώ και ως «λαγός» των φίλων μου, που μου λένε: «Πήγαινε φέτος εσύ και πες μας, ώστε να ετοιμαστούμε εμείς για του χρόνου»!

Πρωτάρης στο χωματόδρομο. Στη Sporting κατηγορία;

Όλα αυτά τα χρόνια συνέχεια αναζητούμε την επόμενη πρόκληση. Το χώμα είναι το ιδανικότερο βήμα μετά τις χιονισμένες ειδικές του Μόντε Κάρλο. Δηλώνουμε άσχετοι με το χώρο του Sporting. Όμως έχουμε το πείσμα, την οξυδέρκεια αλλά και την επιμονή του «ρεγκιουλαριτά», και είμαι σίγουρος πως αυτά τα εφόδια θα μας βοηθήσουν στον πρώτο μας αγώνα. Βεβαίως, ομολογώ ότι ρωτάμε δεξιά και αριστερά όποιον γνωρίζουμε ώστε να μας δώσει τα φώτα του σχετικά με τη συμμετοχή μας και να μοιραστεί κάποια μυστικά που θα μας προετοιμάσουν καλύτερα για έναν τόσο δύσκολο αγώνα. Για τώρα ελπίζουμε πολύ σε έναν αξιοπρεπή τερματισμό.

Ο συνοδηγός;

Ήταν συνειδητή απόφαση να κινηθώ αντίθετα από τη λογική ενός έμπειρου συνοδηγού Sporting. Για το λόγο αυτόν, επέλεξα έναν συναθλητή μου με τον οποίο έχουμε τρέξει πολλά Regularity μαζί, έχουμε κοινή γλώσσα επικοινωνίας, τον εκτιμώ και τον εμπιστεύομαι απόλυτα, καθώς θα με καθοδηγεί με ασφάλεια στις δύσκολες ειδικές του Ακρόπολις. Μετά από μια συζήτηση, λοιπόν, διάρκειας ενός λεπτού, ο Πέτρος Βασιλόπουλος δέχτηκε αμέσως να έρθει και να ζήσουμε μαζί αυτή την εμπειρία. Εκτιμώ ότι ο συγχρονισμός και η καλή επικοινωνία είναι καταλυτικοί παράγοντες μετά το «GO» της ειδικής. Πιστεύω ότι με τον Πέτρο όχι μόνο θα τα πάμε καλά, αλλά και θα το απολαύσουμε δεόντως, καθώς στον πρώτο μας αγώνα δε μας απασχολεί το αποτέλεσμα, παρά μόνο η απόλαυση και η αδρεναλίνη της συμμετοχής.

Θα διαβάζει σημειώσεις ο Πέτρος…

Κοίτα, θέλω να πιστεύω πως ναι… (γέλια)! Στο Regularity μια έκφραση που χρησιμοποιούμε πολύ με τη μορφή αστείου, είναι όταν λέμε ότι θα τον κατεβάσω τον συνοδηγό γιατί π.χ. με έχασε στην ειδική ή δεν έκανε κάτι καλά. Απ’ ό,τι είδα στις αναγνωρίσεις, θα είναι ιδιαίτερα επίπονο να πω στον Πέτρο, «φίλε, κατέβα» όταν θα είμαστε πάνω στο βουνό, και ελπίζω να μη χρειαστεί (γέλια)!

Έχετε ξαναβρεθεί μαζί σε αγώνα ως πλήρωμα;

Έχουμε τρέξει μαζί στο Ιστορικό Μόντε Κάρλο το 2017, σε έναν αγώνα που θα θυμάμαι για πάντα, καθώς για αρχή δεν είχαμε σέρβις μαζί μας, και το δυναμό τη δεύτερη μέρα δε μας έκανε το χατίρι. Σαν προσωρινή λύση ανάγκης αγοράσαμε δύο μπαταρίες και τις αλλάζαμε προκειμένου να βγάλουμε τη μέρα. Παράλληλα ψάχναμε από τις Άλπεις μάντρα με ανταλλακτικά στην Ελλάδα η οποία θα άνοιγε το Σάββατο, ώστε να πάρουμε το δυναμό. Ύστερα παρακαλούσαμε έναν φίλο μας να πετάξει από την Αθήνα στο Μιλάνο για να μας φέρει το καινούργιο. Τα καταφέραμε, λοιπόν, και την επόμενη μέρα, μετά την εκκίνηση, προσπαθούσαμε να το αλλάξουμε, αλλά δεν έκαναν τα σπειρώματα και ήθελε άλλη βίδα, με αποτέλεσμα να μην μπαίνει! Η απογοήτευση μεγάλη, καθώς δε διαθέταμε πάνω από 10 λεπτά για να σπαταλήσουμε, και φαινόταν πως θα παρατούσαμε τον αγώνα. Ώσπου ο καλός θεός του motorsport μάς έστειλε έναν άνθρωπο ο οποίος βρισκόταν 30 μέτρα μακριά και μας έβλεπε να παλεύουμε, καθώς εκείνος περίμενε να κάνει το σέρβις ενός Νορβηγού. Έρχεται λοιπόν και μας δίνει μια βίδα λέγοντας: «Πιστεύω ότι αυτό ψάχνετε»! Δε θα ξεχάσω ποτέ την εναλλαγή αυτών των συναισθημάτων. Από την απόλυτη απογοήτευση, στο να βρούμε ένα ανταλλακτικό στην Ελλάδα, να πείσουμε κάποιον να το φέρει, να πάμε να το βάλουμε και να μην μπαίνει, και ξαφνικά να εμφανίζεται ένας άγνωστος άνθρωπος από το πουθενά και να σου δίνει την πολυπόθητη λύση και, βέβαια, την ελπίδα της νίκης!

Χορηγός;

Παρόλο που ανά τα χρόνια δημιουργήσαμε γνωριμίες που μας υποστήριξαν και θα μπορούσαν ενδεχομένως να βοηθήσουν και αυτήν τη φορά, επιλέξαμε να μην απευθυνθούμε σε κάποιον σπόνσορα και να το πάρουμε επάνω μας. Ένιωσα ότι θα ήταν αντίθετο στη δική μου συνείδηση, όταν είμαστε πρωτοεμφανιζόμενοι στο Sporting και θα τρέξουμε στον παρθενικό μας αγώνα, να ζητήσουμε κάποια χορηγία.

Το αυτοκίνητο;

Το αυτοκίνητο είναι ένα «αναβασιάρικο» Golf ΜΚ2 που μεταμορφώθηκε σε χωμάτινο. Οδηγώ το ΜΚ1 τα τελευταία πέντε χρόνια και εκτιμώ ότι θα είναι πολύ πιο εύκολη η μετάβαση από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο. Έχουμε κάνει κάποιες δοκιμές στο Σπαθοβούνι και είμαι ενθουσιασμένος, καθώς έχει 20% περισσότερη δύναμη από το ΜΚ1 αλλά και πολύ καλύτερα κρατήματα. Αισθάνομαι ότι είναι ένα ασφαλές αυτοκίνητο, χωρίς εκπλήξεις για κάποιον σαν κι εμένα, που τώρα κάνει το ξεκίνημά του στο Sporting.

Ο μηχανικός;

Ο μηχανικός μας είναι ο Αχιλλέας Λαδάς (D Project). Ξεκινήσαμε μια νέα συνεργασία μαζί και δουλεύει νυχθημερόν για την προετοιμασία του αυτοκινήτου. Με την ευκαιρία αυτή, θα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένειά του για την κατανόησή τους, καθώς το αποφασίσαμε σχετικά αργά, και τώρα ο Αχιλλέας συντονίζει μέχρι αργά το βράδυ την προετοιμασία μας. Παράλληλα με έχει βοηθήσει στον μέγιστο βαθμό ο Σταμάτης Χαλιδιάς (Chalidias Electrics), που έχει αναλάβει την προετοιμασία στα ηλεκτρολογικά και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς. Με τον Σταμάτη συνεργαζόμαστε αδιάλειπτα από το 2015 και είναι ένας σπάνιος άνθρωπος στο χώρο μας.

Το επίπεδο προετοιμασίας;

Η προετοιμασία δεν τελειώνει ποτέ και, όπως είναι γνωστό, πάντα θα θέλαμε έναν μήνα παραπάνω (γέλια)… Είμαστε όμως σε καλό δρόμο και εκτιμώ ότι στο τέλος θα είμαστε πανέτοιμοι και θα έχουμε μια αξιόλογη παρουσία.

Μίλησέ μας για τις προδιαγραφές του.

Είναι ένα τυπικό 16βάλβιδο 1800 μοτέρ, στο οποίο επιλέξαμε να τοποθετήσουμε αναρτήσεις Ohlins και να βάλουμε το καλύτερο κιβώτιο της VW Motorsport. Πέρα από αυτό, δεν έχει κάτι το ιδιαίτερο, καθώς μας ενδιαφέρει για αρχή η αξιοπιστία του, και γι’ αυτό αφιερώνουμε πολύ χρόνο σκεπτόμενοι όχι το πώς θα πάμε πιο γρήγορα, αλλά το τι μπορεί να πάει στραβά και να μας αποτρέψει από το να τερματίσουμε.

Τι λάστιχα έχεις επιλέξει;

Διαλέξαμε τα Pirelli, καθώς στις δικές μας διαστάσεις δίνει πολύ καλές επιλογές.

Πώς σχολιάζεις τη διαδρομή; Κάνατε δοκιμές;

Η διαδρομή είναι ενδιαφέρουσα και πονηρή. Εκτιμώ ότι μετά τις τρεις πρώτες ειδικές της Αθήνας θα μπούμε σε πιο Ακροπολικές καταστάσεις και, όσο περνάει η ώρα, θα γίνεται πιο συναρπαστικός ο αγώνας, καθώς ο βαθμός δυσκολίας θα αυξάνεται. Κάναμε ήδη δύο περάσματα και κρατήσαμε τις σημειώσεις μας, στο βαθμό βέβαια που το επιτρέπουν η εμπειρία και οι γνώσεις μας στο Sporting. Για να είμαι ειλικρινής, μετά τις πρώτες 1-2 ειδικές που κάναμε αισθανθήκαμε πολύ άνετα και τις βρήκαμε ιδιαίτερα ευχάριστες. Είμαι αισιόδοξος ότι τα 10-12 χλμ. που διαρκεί η ειδική δεν είναι κάτι που θα πρέπει να μας ανησυχεί ιδιαίτερα. Άλλωστε, στο Μόντε Κάρλο έχουμε συνηθίσει σε ειδικές που οι περισσότερες είναι ίδιες με το WRC, από 30 έως 60 χλμ., και συνήθως είναι και με πολλά χιόνια και πάγους. Τρέχουμε στην Τουρινί, που είναι περίπου 60-70 χλμ., και τα τελευταία δύο χρόνια που συμμετείχαμε βγαίναμε πρώτοι στους 300! Το ίδιο και με την πιο χιονισμένη Col de Echarasson, που συνήθως έχει 1 μέτρο χιόνι. Επομένως, εκτιμώ πως δε θα έχουμε πρόβλημα στην οδήγηση ούτε στην αντιμετώπιση των συνθηκών. Το κομβικό όμως σημείο για εμάς είναι ότι θα πρέπει να βρούμε το ρυθμό που πρέπει να κινείται το αυτοκίνητο σε επίπεδα Sporting, αλλά και το πόσο γρήγορα θα καταφέρουμε να προσαρμοστούμε στο ρυθμό αυτόν.

Σου αρέσει το layout του αγώνα με σέρβις έπειτα από κάθε διαδρομή; Χωρίς το σύγχρονο service park…

Βεβαίως, γιατί αυτό βοηθάει πληρώματα σαν και εμάς να καταφέρουμε να διορθώσουμε, μετά την ειδική, όποιες ελλείψεις έχουμε και να μη χρειάζεται να θυσιάσουμε τον ίδιο τον αγώνα.

Καρούτες βράδυ; Τρομάζει; Ή σου αρέσει;

Την περιμένω πώς και πώς τη θρυλική αυτήν ειδική! Έχω τρέξει δώδεκα φορές στον 24ωρο αγώνα του ΣΙΣΑ και το βραδινό είναι το αγαπημένο μου κομμάτι. Παράλληλα, στο Μόντε Κάρλο προγραμματίζουν την ειδική Τουρινί πάντα για το βράδυ σαν την τελευταία ειδική, και κάθε φορά επιφυλάσσει εκπλήξεις στη γενική κατάταξη. Εκτιμώ ότι θα κινηθούμε πιο σιγά στην αρχή μέχρι να συνηθίσουμε την ορατότητα στο δρόμο και θα προσέξουμε περισσότερο κάποια κομμάτια που είναι στενά. Σίγουρα πάντως είναι μια ειδική που, όποιος θέλει να διακριθεί, θα πρέπει να πιέσει πολύ και ίσως έχουμε μεγάλες εκπλήξεις πριν από την ανασυγκρότηση της πρώτης ημέρας.

Αλήθεια, πώς σχολιάζει το οικογενειακό περιβάλλον αυτήν τη νέα διαδικασία με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας; Ενθουσιασμός; Διστακτικοί;

Είμαι τυχερός, γιατί δώδεκα χρόνια τώρα στο Regularity μοιράζομαι τις έντονες προετοιμασίες, τα ταξίδια, τις νίκες και τις απογοητεύσεις των αγώνων με την οικογένειά μου και έχω την υποστήριξη όλων τους. Στην αρχή ήταν σίγουρα διστακτικοί για το Sporting, αλλά μόλις φόρεσα τη στολή και είδαν το χαμόγελο και τα μάτια μου να γυαλίζουν, κατάλαβαν ότι ένα νέο πάθος μόλις γεννήθηκε. Κοινώς, την πάτησαν! Πέρα από το χιούμορ, η αλήθεια είναι πως όλοι πιεστήκαμε με την έλευση του Covid-19. Βγαίνοντας από τις καραντίνες, εκτιμήσαμε νομίζω ακόμα περισσότερο τις απλές χαρές, όπως αυτές που παίρνουμε εμείς δοκιμάζοντας τις αντοχές μας στους αγώνες και εξερευνώντας μαγικά τοπία ανά την Ελλάδα και το εξωτερικό. Την ίδια ώρα, θυμηθήκαμε σίγουρα τη διαχρονική αξία τού να κυνηγάς τα όνειρά σου πάντα, όσο μικρά ή μεγάλα κι αν είναι αυτά. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλω έμπρακτα να περάσω και στα παιδιά μου. Λίγη σημασία έχει αν τρέχεις πίσω ή μπροστά από τα όνειρά σου, αρκεί να τρέχεις!

Καμία αμφιβολία: Ήρθε για να μείνει ο Γιώργος Δελαπόρτας, και μια πρόβλεψη: Ο Πέτρος Βασιλόπουλος του χρόνου, το 2023, θα είναι oδηγός. Σκεφτείτε πόσο όμορφο και πετυχημένο είναι όλο αυτό. Άλλωστε, από τον ΣΙΣΑ έρχονται, και τίποτα δεν είναι τυχαίο…_ Σ. Χ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ