top icon
Αγώνες

F1 2021 – Power Ranking (Μέρος 1ο)

Με το πέρας των πρώτων 4 Grand Prix του 2021, κατατάσσουμε οδηγούς κι ομάδες με βάση την ως τώρα απόδοσή τους, ανεξάρτητα από τη θέση τους στο βαθμολογικό πίνακα.

Οι οδηγοί

1.Lewis Hamilton

Ο πρωταθλητής παραμένει ψηλά, και στόχος του είναι να μείνει εκεί, για να διατηρήσει τον θρόνο του για 8η φορά. Όχι τυχαία, ο οδηγός της Mercedes έχει πραγματοποιήσει το καλύτερο ξεκίνημα της καριέρας του, με 3 νίκες σε 4 αγώνες και 94 βαθμούς, που τον φέρνουν στην κορυφή της βαθμολογίας. Μοιάζει -και πάλι- το φαβορί για τον τίτλο, θέλοντας να αποδείξει ότι μπορεί να σταθεί ψηλά ακόμα και με τον ανταγωνισμό που του προσφέρει ο Max Verstappen.

2. Max Verstappen

Ο Ολλανδός έχει προχωρήσει κι αυτός στο καλύτερο ξεκίνημα που έχει κάνει ποτέ στην καριέρα του, με τη νίκη του στην Ίμολα και τα βάθρα στους άλλους 3 αγώνες, να τον φέρνουν 2ο, 14 βαθμούς πίσω από τον μεγάλο του αντίπαλο. Με εξαίρεση το Μπαχρέιν, διαθέτει το κατά τι πιο αργό μονοθέσιο από τα δύο κορυφαία, αλλά το έχει οδηγήσει εξαιρετικά. Έχει ηγηθεί της πλειονότητα των γύρων που έχουν συμπληρωθεί ως τώρα, αλλά δεν έχει πάρει την καρώ σημαία στις δύο μεγάλες ευκαιρίες που είχε, σε Σακχίρ και Βαρκελώνη, δείχνοντας όμως την δυναμική του στη βρεγμένη Ίμολα. Θα συνεχίσει να κυνηγάει τον Hamilton, αλλά είναι ένα ερωτηματικό το πόσο θα αντέξει.

3. Lando Norris

Ουδείς αμφέβαλε για το ταλέντο του Lando Norris μπαίνοντας στη φετινή σεζόν. Ελάχιστοι, όμως, περίμεναν από τον νεαρό Βρετανό να είναι ο καλύτερος οδηγός μετά τους πρωτοπόρους της βαθμολογίας. Η εμπειρία του με τον οργανισμό της McLaren (πέραν της οικειότητας με το μονοθέσιο αυτό καθαυτό), καθώς και η άκρως ενθαρρυντική εικόνα της MCL35M με τον κινητήρα της Mercedes πίσω, έχουν φέρει τον 22χρονο 4ο στη βαθμολογία, με ένα βάθρο στο ενεργητικό του – και σε τι αγώνα!

4. Charles Leclerc

Στα σημεία χάνει από τον παλιό του αντίπαλο στη Formula 2 ο Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος πατά στην εμπειρία του με τη Ferrari, καθώς και στην σαφώς βελτιωμένη SF21 που έχει στη διάθεσή του, για να δείξει πως έχει το ταλέντο και τις ικανότητες, αλλά πλέον και τη σχετική ωριμότητα, να οδηγήσει με σταθερότητα και να πάρει το μέγιστο από το μονοθέσιό του, σε ένα μεσαίο μέρος του grid με ακραίο ανταγωνισμό και προφανείς προκλήσεις – ειδικά από τη McLaren.

5. Esteban Ocon

Αυτός κι αν ήταν έκπληξη! Ο Esteban Ocon έχει αναλάβει τον θέσει (ίσως και φύσει) ηγέτη της Alpine, όντας αυτός που βρίσκεται ήδη από πέρυσι στο Enstone, αλλά κι ο οδηγός με το κίνητρο. Διανύει το τελευταίο έτος του συμβολαίου του, και σε κάθε αγώνα ως τώρα προσπαθεί να αποδείξει ότι αξίζει να μείνει εκεί – και το πετυχαίνει. Η προσπάθειά του ενισχύθηκε από τις καίριας σημασίας αναβαθμίσεις που έφερε η ομάδα του σε Πορτογαλία και Ισπανία, που έφεραν την Α521 πιο ψηλά, και μαζί και τον Γάλλο. Προσθέστε σε αυτό την σταθερή κυριαρχία του επί του Alonso, που από μόνο του είναι εντυπωσιακό.

6. Lance Stroll

Ο Καναδός είναι πλέον ένας έμπειρος οδηγός, με γνώση της F1 και «αέρα» μέσα στο εργοστάσιο του Silverstone. Το γεγονός ότι μπορεί κι υπερτερεί του teammate του, Sebastian Vettel, σε σταθερή βάση και με ένα μονοθέσιο που σε καμία περίπτωση δεν έχει τη δυναμική του περυσινού, αποδεικνύει πως ο Lance Stroll είναι κάτι παραπάνω από «γιος του μπαμπά» του. Έχει πλέον την απαιτούμενη ωριμότητα, αλλά και το οδηγικό «ταβάνι» για να οδηγήσει την AMR21 μέχρι εκεί που μπορεί, για να πάρει το καλύτερο από το εκάστοτε τριήμερο.

7. George Russell

Μπορεί η Williams να μην είναι πλέον η -με διαφορά- πιο αργή ομάδα του grid, εντούτοις ο George Russell οδηγεί ένα από τα πιο δύστροπα μονοθέσια – και πάλι καταφέρνει να κάνει σπουδαίες εμφανίσεις. Έχει εξελιχθεί σε εξαιρετικό οδηγό το Σάββατο, κατατάσσοντας εαυτόν σταθερά εντόε 15άδας (και με αξιώσεις για δεκάδα), κι ας είναι ανήμπορος στον αγώνα για τους πολυπόθητους βαθμούς με την ομάδα.

8. Pierre Gasly

Η AT02 είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό μονοθέσιο, αλλά κι ο Pierre Gasly αποτελεί έναν σταθερά δυνατό οδηγό, έναν αποδεδειγμένα γρήγορο πιλότο. Μέσα στο χάος των θέσεων 4-10 του grid, ο Γάλλος παλεύει πάντα και για τον τελευταίο διαθέσιμο βαθμό. Δείγμα αυτής της αποφασιστικότητάς του, αλλά και των ικανότητων που διαθέτει, είναι το Πορτιμάο και η Ισπανία, όπου κι οδήγησε καλύτερα από ποτέ φέτος. Κάνει τους Horner και Marko να μοιάζουν «κακοί» που τον έδιωξαν το 2019 από τη Red Bull, και που δεν τον υπολογίζουν για την θέση δίπλα στον Verstappen.

9. Carlos Sainz

Ο Ισπανός άλλαξε «στρατόπεδο» φέτος, όντας πλέον κάτοικος Μαρανέλο. Κι ενώ είναι σαφές πως ακόμα δεν μπορεί να κινηθεί στον ρυθμό του Leclerc, έχει καταφέρει σε περίπτωσεις να βρεθεί κοντά του, ενώ είναι μεγάλο κέρδος για τη Ferrari το γεγονός ότι τον έχει (σχεδόν πάντα) στους βαθμούς. Απ’ όσους οδηγούς έχουν αλλάξει ομάδες φέτος, εκείνος μοιάζει να έχει εγκλιματιστεί καλύτερα από όλους.

10. Fernando Alonso

Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για έναν ακόμη Ισπανό, τον δις πρωταθλητή Fernando Alonso. Δύο χρόνια μακριά από τα cockpit της F1 είναι ένα μεγάλο διάστημα αποχής, ακόμα και για τον 32 φορές νικητή, αλλά φαίνεται ότι έχει κάνει σημαντικά βήματα στην πορεία της επαναπροσαρμογής του στα απαιτητικά δεδομένα του σπορ. Το γεγονός ότι ηττάται από τον Ocon δεν αποτελεί έκπληξη, κι ίσως στο τέλος της σεζόν να «γράψει» κι υπέρ του Γάλλου. Αλλά, ως τότε, ο ‘Nando’ θα έχει βρει τον ρυθμό του – όπου κι αν βρίσκεται αυτός στα 40 του χρόνια.

F1 2021

O Valtteri Bottas ηγείται του Charles Leclerc στο Ισπανικό GP του 2021 – Mercedes Media Site

Οι ομάδες

1.Mercedes

Η καλύτερη ομάδα του grid, η επί σειρά ετών πρωταθλήτρια, κλήθηκε να ξεκινήσει τη φετινή σεζόν με ένα μικρό, αλλά σαφές μειονέκτημα, και μέσα σε τέσσερις αγώνες έχει καταφέρει να μεταστρέψει υπέρ της την κατάσταση. Ήταν δεδομένο πως, ό,τι ζήτημα κι αν αντιμετώπιζαν με την W12, θα το έλυναν επαρκώς και σύντομα – όπερ κι εγένετο. Κι ενώ σαν ομάδα μπορεί να «σπάσει» υπό πίεση, πιο εύκολα παίρνει τον ρόλο του κυνηγού πάρα του κυνηγημένου, κι αυτό το ατού την έχει βοηθήσει ως τώρα.

2. Ferrari

Η λογική επιλογή θα ήταν η Red Bull για την 2η θέση, αλλά το άλμα στην απόδοση της Ferrari δεν αφήνει περιθώρια επιλογής. Οι Ιταλοί λειτούργησαν εξαιρετικά από τα μισά του 2020 και μετά, όταν διαπίστωσαν τα πάμπολλα προβλήματα που είχαν ενώπιόν τους, με γενναία αναδιοργάνωση στο εσωτερικό τους, και στόχο για άμεση βελτίωση. Και τα κατάφεραν, «ξεκολλώντας» από την 6η θέση για να φτάσουν 4η ή και 3η δύναμη στο φετινό grid, δίνοντας μάχες με τη McLaren. Μπορεί να λένε πως έχουν ήδη εστιάσει κατά 95% στο 2022, εντούτοις έχουν κάνει τέτοια βήματα προόδου που βρίσκονται σε πολύ καλή θέση για το υπόλοιπο της σεζόν, αποδεικνύοντας στους εαυτούς τους πως είναι ικανοί να πρωταγωνιστήσουν και πάλι στο άμεσο μέλλον.

3. Red Bull

Οι Αυστριακοί έχουν κάνει ένα «τεράστιο βήμα προόοδου», όπως το χαρακτήρισε ορθά κι ο Max Verstappen, σε σχέση με την περυσινή σεζόν. Για ένα GP, στο Μπαχρέιν, ήταν κι η ταχύτερη ομάδα, χάνοντας στα σημεία (ή στα όρια της πίστας). Έκτοτε, έχουν πέσει σε απόδοση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι βρίσκονται πλέον μακριά από τη Mercedes. Κάθε άλλο, είναι σε παρόμοια επίπεδα, με το ζύγι να γέρνει ελαφρώς προς τη μεριά των πρωταθλητών. Έχουν κάνει, όμως, λάθη μέσα στους αγώνες, στρατηγικά και μη, που δεν συγχωρούνται σε τόσο κλειστές μάχες στην κορυφή. Για αυτό και μόνο έχουν χάσει ευκαιρίες, μαζί με μία νίκη, που θα άλλαζαν όλο το τοπίο για το πρωτάθλημα. Χρειάζεται να βρουν ξανά την σταθερότητά τους μπροστά, να «ξεσκουριάσουν».

4. McLaren

Η αλλαγή προμηθευτή κινητήρα δεν είναι ποτέ απλή υπόθεση. Η McLaren έχει καταφέρει -σε μεγάλο βαθμό- να κάνει αυτή την πάντα δύσκολη μετάβαση με επιτυχία, αν και ακόμα έχει να «ξεκλειδώσει» απόδοση από την MCL35M. Στην Ισπανία φανερώθηκε η μερική υπεροχή της Ferrari στη μεταξύ τους μάχη, που έτσι κι αλλιώς είναι οριακή ως τώρα (65 βαθμοί έναντι 60 υπέρ των Βρετανών). Θα χρειαστεί να δείξουν ότι έχουν το κάτι παραπάνω για να μη βρεθούν πίσω από τους Ιταλούς.

5. Alpine

Αν το παρόν κείμενο συντασσόταν μετά τα πρώτα δύο Grand Prix, η Alpine δεν θα άξιζε να βρίσκεται στην πεντάδα. Κι όμως, οι Γάλλοι έφεραν αναβαθμίσεις που τους μεταμόρφωσαν σε Πορτογαλία και Ισπανία, και μαζί με τα χαρακτηριστικά σε αυτές τις δύο πίστες, που ταιριάζουν στα θετικά σημεία της Α521, κατάφεραν να ανεβάσουν το αγωνιστικό τους επίπεδο και να διεκδικούν με αξιώσεις θέσεις στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

6. AlphaTauri

Αντίστροφη πορεία φαίνεται να έκανε η AlphaTauri. Αν και ξεκίνησαν δυνατά τη σεζόν στο Μπαχρέιν, εντούτοις έχουν πέσει σε απόδοση έκτοτε, με τον Gasly να κρατά ψηλά τη «σημαία» για την ομάδα της Faenza.

7. Alfa Romeo

Σαφής η βελτίωση για την ομάδα του Hinwil. Ο νέος, ισχυρότερος κινητήρας της Ferrari, καθώς και η βελτίωση του αμαξώματος της ομάδας για τη φετινή σεζόν, έχουν φέρει την C41 πιο ψηλά στο grid – αν κι ακόμα αρκετά πίσω για σταθερή παρουσία στους βαθμούς.

8. Aston Martin

Η μεγάλη απογοήτευση στο μέσον του grid είναι -αναμφίβολα- η Aston Martin. Η περυσινή εικόνα της ομάδας του Silverstone δε θυμίζει σε τίποτα τη φετινή, που είναι γεμάτη δυσκολίες και μεμψιμοιρία για τις αλλαγές στο πάτωμα.

9. Williams

Η ομάδα του Grove διανύει την πρώτη πλήρη σεζόν υπό την διοίκηση της Dorilton Capital, και ενώ δεν μπορεί να πει ότι έχει δει σημαντική βελτίωση, στην πραγματικότητα είναι «επίτευγμα» ότι δεν είναι πλέον με διαφορά η πιο αργή ομάδα.

10. Haas

Χωρίς εξέλιξη, δεν νοείται βελτίωση. Η Haas θα πορευτεί με αυτό το μονοθέσιο, χωρίς καμία αλλαγή, ως το τέλος της σεζόν, κι αυτό ήδη φαίνεται στην πίστα, όπου κι είναι η τελευταία ομάδα με μεγάλη διαφορά από την επόμενη.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ