top icon
Formula 1

Angry Wolff

Στην πρώτη του συνέντευξη σε επιλεγμένα μέλη του ειδικού Τύπου μετά το GP Αμπού Ντάμπι, o διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, έκανε μερικές δυνατές δηλώσεις τόσο για τη διαχείριση από τη διεύθυνση αγώνων, όσο και για την επιθυμία του Lewis Hamilton να επιστρέψει στη μάχη του χρόνου.

Έπειτα από την ανακοίνωση της FIA, ότι θα διερευνήσει τα γεγονότα του GP Αμπού Ντάμπι, η Mercedes ανακοίνωσε ότι απέσυρε το αίτημα έφεσης που είχε υποβάλει στη FIA, σχετικά με την απόφαση των αγωνοδικών να επικυρώσουν τις επιλογές της διεύθυνσης αγώνα στους τελευταίους γύρους.

Αυτό ήταν και το πρώτο δείγμα επικοινωνίας από την πλευρά της Mercedes στα κοινωνικά δίκτυα, από την Κυριακή του GP Αμπού Ντάμπι. Σε συνέντευξη που παραχώρησε λίγο αργότερα ο Toto Wolff, μίλησε για όλη την κατάσταση, τον αντίκτυπο και τις αλλαγές που πιστεύει ότι πρέπει να συμβούν.

Ο Wolff αποκάλυψε ότι τόσο ο ίδιος όσο και ο Lewis Hamilton, δε θα παρευρεθούν στη σημερινή επίσημη τελετή απονομής της FIA, στο Παρίσι: «Κανείς από τους δυο μας δε θα είναι εκεί. Εγώ δε θα είμαι εκεί, λόγω της αφοσίωσής μου στον Lewis και λόγω της προσωπικής μου ακεραιότητας».

«Αλλά θα μας εκπροσωπήσει ως ομάδα ο James Alison (επικεφαλής τεχνικό στέλεχος), ο οποίος θα παραλάβει το τρόπαιο εκ μέρους όλων των ανθρώπων στο Brackley και το Brixworth, οι οποίοι πρέπει να γιορτάσουν τον όγδοο συνεχόμενο τίτλο μας (Κατασκευαστών) στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, οι οποίοι αξίζουν να εορταστούν, γιατί είναι ένα φανταστικό επίτευγμα για το οποίο είμαστε πολύ περήφανοι».

«Κατά κάποιον τρόπο προσπαθώ να διαχωρίσω την οργή για το αποτέλεσμα του Πρωταθλήματος Οδηγών της F1 και, από την άλλη πλευρά, την περηφάνια και τη χαρά ότι πετύχαμε κάτι πρωτοφανές και αυτό πρέπει να εορταστεί».

Η απουσία του Hamilton από την επίσημη τελετή απονομής της FIA, αποτελεί παράβαση του άρθρου 6.6 των αγωνιστικών κανονισμών, που αναφέρει ότι είναι υποχρεωτικό για τους τρεις πρώτους οδηγούς της βαθμολογίας να δώσουν το παρόν.

Για τον Hamilton, o Wolff δήλωσε: «Ο Lewis και εγώ είμαστε απογοητευμένοι αυτή τη στιγμή. Δεν είμαστε απογοητευμένοι από το σπορ, αγαπάμε το σπορ με κάθε κόκκαλο του σώματός μας, και το αγαπάμε επειδή το χρονόμετρο δε λέει ποτέ ψέματα».

«Αν παραβούμε αυτή τη θεμελιώδη αρχή της αγωνιστικής δικαιοσύνης και της αυθεντικότητας του σπορ, τότε ξαφνικά το χρονόμετρο δεν έχει πλέον σημασία, επειδή είμαστε εκτεθειμένοι σε τυχαίες αποφάσεις».

«Αρχίζεις να αναρωτιέσαι αν όλη η δουλειά που έχεις καταβάλει, όλος ο ιδρώτας, τα δάκρυα και το αίμα, όσον αφορά την επίτευξη των καλύτερων δυνατών επιδόσεων στην πίστα, μπορεί πραγματικά να αποδειχθεί, εφόσον μπορεί να αφαιρεθεί τυχαία».

«Θα μας πάρει πολύ καιρό να χωνέψουμε αυτό που συνέβη την Κυριακή. Δεν νομίζω ότι θα το ξεπεράσουμε ποτέ. Αυτό δεν είναι δυνατόν, και σίγουρα όχι ως οδηγός» (όσον αφορά τον Hamilton).

«Ελπίζω ότι οι δυο μας και η υπόλοιπη ομάδα θα μπορέσουμε να αναλύσουμε τα γεγονότα με τη FIA, μαζί με την F1, για να βελτιώσουμε το σπορ στο μέλλον. Αλλά ποτέ δεν θα ξεπεράσουμε τον πόνο, τη δυσφορία που προκλήθηκε την Κυριακή».

«Ούτε αυτός, ούτε εμείς θέλουμε να κερδίσουμε ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην αίθουσα του δικαστηρίου. Βρίσκομαι σε καθημερινό διάλογο μαζί του, αλλά σέβομαι επίσης ότι δεν υπάρχουν πολλά για να συζητήσουμε αυτή τη στιγμή».

Lewis Hamilton & Toto Wolff

«Ο καθένας μας αντιμετωπίζει με τον τρόπο του τα συναισθήματα που έχει αυτή τη στιγμή. Απλά πρέπει να κάνω ό,τι μπορώ για να τον βοηθήσω να ξεπεράσει αυτόν τον πόνο και τα συναισθήματα που έχει, ώστε να επιστρέψει δυνατός, με αγάπη για το σπορ και να μπορεί να εμπιστευτεί τις αποφάσεις του αθλήματος του χρόνου. Ευχόμαστε πάρα πολύ να συμβεί αυτό».

«Ελπίζω πάρα πολύ ότι ο Lewis θα συνεχίσει να αγωνίζεται, γιατί είναι ο καλύτερος οδηγός όλων των εποχών. Αν το δούμε από την άποψη των τελευταίων τεσσάρων αγώνων, ήταν κυρίαρχος τις Κυριακές».

«Δεν υπάρχει καν αμφιβολία για το ποιος κέρδισε τον αγώνα και ότι ήταν άξιος να κερδίσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Θα επεξεργαστούμε τα γεγονότα τις επόμενες εβδομάδες και τους επόμενους μήνες. Νομίζω ότι ως οδηγός αγώνων, η καρδιά του θα πει ‘πρέπει να συνεχίσω’, γιατί βρίσκεται στο αποκορύφωμα της καριέρας του».

«Πρέπει να ξεπεράσουμε τον πόνο που του προκλήθηκε την Κυριακή, επίσης επειδή είναι ένας άνθρωπος με ξεκάθαρες αξίες και είναι δύσκολο να καταλάβει ότι συνέβη αυτό».

Ο Wolff δήλωσε ότι «δεν τον ενδιαφέρει να συνομιλήσει με τον Michael Masi. Οι αποφάσεις που ελήφθησαν στα τελευταία τέσσερα λεπτά αυτού του αγώνα, στέρησαν από τον Lewis Hamilton ένα άξιο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα».

«Είχε ένα επιβλητικό προβάδισμα την Κυριακή στο Άμπου Ντάμπι από την αρχή. Κέρδισε την εκκίνηση και δεν έδωσε ποτέ ξανά το προβάδισμα. Και το να τον ληστεύουν στον τελευταίο γύρο του αγώνα είναι απαράδεκτο».

«Γι’ αυτό από προσωπικής άποψης, από επαγγελματικής άποψης, οι αξίες μου, η αίσθηση της ακεραιότητάς μου, απλά δεν είναι συμβατές με τις αποφάσεις που ελήφθησαν την Κυριακή. Και εναπόκειται στη FIA να αποφασίσει στο μέλλον, πως αυτές οι αποφάσεις και αυτές οι καταστάσεις μπορούν να αποφευχθούν».

«Αν κοιτάξετε τις περισσότερες από τις διαμάχες που συνέβησαν φέτος, αφορούσαν αγωνιστικές αποφάσεις στην πίστα, την ασυνέπεια της εκτέλεσης των κανονισμών στην πίστα. Είναι άλλο πράγμα να οδηγείς σκληρά και να υπάρχουν διαφορές απόψεων μεταξύ οδηγών και ομάδων, είναι μέσα στη φύση του παιχνιδιού».

«Αλλά η ασυνέπεια στη λήψη αποφάσεων οδηγεί σε αντιπαραθέσεις, οδηγεί σε πόλωση και αυτό ήταν το έδαφος για πολλές από τις εντελώς αχρείαστες αντιπαραθέσεις στην πίστα».

«Πώς είναι δυνατόν πριν από 14 μήνες στο Grand Prix του Άιφελ, η εξήγηση που δόθηκε, να είναι ακριβώς αντίθετη με αυτό που συνέβη την Κυριακή; Η εξήγηση που δόθηκε ήταν, ότι ο λόγος για τον οποίο το αυτοκίνητο ασφαλείας παρέμεινε στην πίστα τόση ώρα, είναι ότι όλα τα μονοθέσια (που βρίσκονται γύρο πίσω) πρέπει να προσπεράσουν, με την επεξήγηση ότι αυτό ακολουθεί τους αγωνιστικούς κανονισμούς».

«Όχι μόνο η απόφαση ελήφθη με εντελώς αντίθετο τρόπο, αλλά δόθηκε και μια εξήγηση 180 μοίρες διαφορετική απ’ ό,τι συνέβη πριν από 14 μήνες. Αν αποφασίσεις να καλέσεις το αυτοκίνητο ασφαλείας υπάρχουν σαφείς κανονισμοί».

«Οι κανονισμοί είναι ότι όλα τα μονοθέσια πρέπει να προσπεράσουν πριν ο αγώνας μπορεί να επανεκκινήσει. Και μόνο στον επόμενο γύρο, αφότου όλα τα μονοθέσια προσπεράσουν, μπορεί το αυτοκίνητο ασφαλείας να εισέλθει στα pits».

«Τίποτα από αυτά δεν συνέβη. Τυχαία, επετράπη στα αυτοκίνητα να προσπεράσουν και να ανακτήσουν γύρο. Γιατί δεν δόθηκε στον Carlos Sainz η ευκαιρία να κερδίσει τον αγώνα; Γιατί τα μονοθέσια εκεί παρέμειναν ανάμεσα».

«Γιατί το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε ενάντια στα όσα λένε οι κανονισμοί; Έτσι, ακριβώς αυτή η λήψη αποφάσεων για συγκεκριμένο σκοπό προκάλεσε αυτό το χάος».

Mercedes

«Θα ήμουν απολύτως εντάξει με τον Max και τη Red Bull να κερδίσουν το Πρωτάθλημα την Κυριακή. Και αυτή η κατάσταση δεν έχει καμία σχέση με τον Max. Είναι ένας άξιος Πρωταθλητής, η οδήγησή του είναι εξαιρετική και η Red Bull είναι ένας σκληρός ανταγωνιστής. Έχω τον μεγαλύτερο σεβασμό για τους ανθρώπους που εργάζονται εκεί».

«Οπότε αυτό δεν έχει να κάνει με αυτούς. Θα μου άρεσε να καθόμουν εδώ και να είχα αποφύγει όλες αυτές τις συζητήσεις και τη ζημιά που έχει γίνει στο σπορ από απλά αντιαθλητικές και άδικες αποφάσεις την Κυριακή».

«Έτσι, η FIA πρέπει να αποφασίσει πώς θα προχωρήσει. Είχαμε έναν καλό διάλογο με τη FIA τις τελευταίες ημέρες. Με την επιτροπή που έχει συστήσει, έχω εμπιστοσύνη και πίστη ότι θα διαμορφώσουμε μαζί, με όλους τους αγωνιζόμενους, τους οδηγούς και τις άλλες ομάδες, τις σωστές αποφάσεις και ενέργειες για να αποφύγουμε ένα τέτοιο σενάριο στο μέλλον».

«Περιμένουμε από την επιτροπή όχι μόνο να βρει λόγια, αλλά να κάνει πραγματικά σωστές κινήσεις και θα τους καταστήσουμε υπόλογους για τις πράξεις τους, διότι δε μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι σε ένα σπορ που πρέπει κατά κύριο λόγο να είναι άθλημα και μετά ψυχαγωγία και όχι το αντίθετο»

«Μας εκβιάζουν οι ad hoc αποφάσεις, σε κάθε τομέα -τεχνικό, αγωνιστικό- και ως εκ τούτου πρέπει να υπάρξουν σαφή μέτρα για την έναρξη της σεζόν, ώστε κάθε οδηγός, κάθε ομάδα και οι οπαδοί να καταλάβουν τι ισχύει και τι όχι».

«Πιστεύουμε ότι είχαμε μια πολύ ισχυρή υπεράσπιση και αν την εξετάσουμε από νομικής πλευράς, αν είχε εκδικαστεί σε κανονικό δικαστήριο, ήταν σχεδόν βέβαιο ότι θα είχαμε κερδίσει».

«Το πρόβλημα με το ICA (Διεθνές Εφετείο της FIA) είναι ο τρόπος με τον οποίο είναι δομημένο. Η FIA δεν μπορεί πραγματικά να βαθμολογήσει την εργασία της. Υπάρχει διαφορά μεταξύ του να έχεις δίκιο και να απονέμεται δικαιοσύνη».

«Οπότε υπάρχει ένα μάθημα που πρέπει να ληφθεί: πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι, στο μέλλον, σε τέτοιες καταστάσεις, λαμβάνονται οι σωστές αποφάσεις; Δεν επρόκειτο απλώς για μια κακή απόφαση. Ήταν μια ελεύθερη ερμηνεία των κανόνων και έκανε τον Lewis εύκολο στόχο».

«Ήταν τρομερά δύσκολο γι’ αυτόν και για εμάς ως ομάδα να αποσύρουμε την έφεση, διότι αδικηθήκαμε. Και πιστεύουμε βαθιά ότι, στη Formula 1, την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, ένα από τα πιο σημαντικά σπορ στον κόσμο, αποδίδεται δικαιοσύνη»._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ