top icon
Αγώνες

F1: Αldo Costa περί εύκαμπτων αεροτομών

O τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Αldo Costa, έκανε μερικές δηλώσεις σχετικά με την ευκαμψία των αεροτομών και του αμαξώματος, καθώς και των καινούργιων τεστ στατικού φορτίου που θεσμοθέτησε η FIA.

O τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Αldo Costa, έκανε μερικές δηλώσεις σχετικά με την ευκαμψία των αεροτομών και του αμαξώματος, καθώς και των καινούργιων τεστ στατικού φορτίου που θεσμοθέτησε η FIA.
 
O Ιταλός τεχνικός επιβεβαίωσε ότι η FIA διπλασίασε στον τεχνικό έλεγχο του GP Βελγίου το φορτίο του στατικού τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής (από τα 50 στα 100 κιλά, δηλαδή 1.000 Newton). Παράλληλα όμως, διπλασιάστηκε και το όριο που μπορεί να υποχωρήσει η αεροτομή, από τα 10 στα 20 χιλιοστά.
 
Ο Costa όμως δήλωσε ότι ακόμα και τώρα, που τα στατικά τεστ της FIA είναι πιο αυστηρά, το φορτίο που ασκείται κατά τη διεξαγωγή τους είναι 2,5 φορές μικρότερο από το μέγιστο που αναπτύσσεται αεροδυναμικά στην πίστα, όταν τα μονοθέσια φτάνουν την υψηλότερη δυνατή ταχύτητα.
 
Η Red Bull πέρασε επιτυχώς εχθές στον τεχνικό έλεγχο τα πιο αυστηρά τεστ στατικού φορτίου, χωρίς να αντιμετωπίσει πρόβλημα και χωρίς να απαιτηθούν τροποποιήσεις στο μονοθέσιό της και το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με τη Ferrari F10.
 
O Costa δήλωσε ότι η Scuderia δε χρειάστηκε να πραγματοποιήσει τροποποιήσεις την εμπρός αεροτομή που διαθέτει στο Spa. Ωστόσο, ενίσχυση απαίτησε η εμπρός αεροτομή παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης, που θα χρησιμοποιηθεί στην Monza.
 
O Ιταλός δήλωσε επίσης έκπληκτος από το γεγονός ότι άλλες ομάδες επιλέγουν να κατασκευάσουν τόσο άκαμπτες αεροτομές. Ο Costa δηλώνει ότι η Ferrari σχεδιάζει αεροτομές για το ελάχιστο βάρος των απαιτήσεων της FIA και τον εκπλήσσει το γεγονός ότι άλλες ομάδες δεν ακολουθούν την ίδια στρατηγική.
 
Ο Costa απάντησε στις κατηγορίες ότι η εμπρός αεροτομή της F10 βυθίζεται περισσότερο από των άλλων υπό αυξημένα αεροδυναμικά φορτία, δηλώνοντας ότι το φαινόμενο αυτό συντελείται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες, όπως είναι η σκληρότητα των αναρτήσεων, η απόσταση από το έδαφος και η πίεση των ελαστικών. Tον Ιταλό, εκπλήσσει επίσης το γεγονός, ότι άλλες ομάδες (όπως η McLaren και η Mercedes) ρυθμίζουν τα μονοθέσιά τους έτσι ώστε να έχουν τόσο μεγάλη απόσταση από το έδαφος στο εμπρός μέρος και τόσο μικρή πίσω. Ο Costa υποστηρίζει επίσης ότι οι αντίπαλες ομάδες δεν υιοθετούν τόσο σκληρές ρυθμίσεις, όσο η Ferrari, στις αναρτήσεις.
 
Ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, ανέφερε επίσης ότι στο δεύτερο τεστ ακαμψίας του εμπρός μέρους του μονοθεσίου, έχει διατηρηθεί το ίδιο φορτίο, ωστόσο η βύθιση της αεροτομής μετριέται πλέον σε σχέση με το ρύγχος και όχι με το επίπεδο αναφοράς (δηλαδή την «ξύλινη» σανίδα στο πάτωμα του μονοθεσίου), έτσι ώστε να αποτραπεί η χρήση ευλύγιστων ρυγχών ή κινούμενων συνδέσμων με το πλαίσιο.
 
Ο Costa υποστηρίζει ότι αυτό το τεστ δεν αλλάζει τίποτα για την ομάδα, εκτός από το γεγονός ότι όταν ασκείται φορτίο στην εμπρός αεροτομή, εκτός από την ίδια, βυθίζεται και το πάτωμα του μονοθεσίου και αυτό πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψη.
 
Ο Ιταλός αναφέρθηκε και στο τεστ ακαμψίας του προεξέχοντος εμπρός μέρος του πατώματος, κατά το οποίο, όπως έχουμε ήδη αναφέρει αλλού, ασκείται φορτίο 200 κιλών με φορά προς τα επάνω στο συγκεκριμένο εξάρτημα, το οποίο δεν επιτρέπεται να καμφθεί περισσότερο από 5 χιλιοστά. Το εμπρός μέρος του πατώματος της Ferrari κάμπτεται 2-3 χιλιοστά και συνεπώς βρίσκεται απόλυτα εντός των ορίων.
 
Ο Costa δήλωσε ότι έπειτα και από τα καινούργια τεστ ακαμψίας στην περιοχή του εμπρός μέρους του πατώματος που θα εφαρμοστούν από το Ιταλικό GP, αν οι αντίπαλοι της Ferrari επικεντρωθούν στο δικό τους μονοθέσιο, αντί να παρατηρούν αυτά των υπόλοιπων ομάδων, τότε όλες οι φωνές περί χρήσης εύκαμπτων αεροτομών θα σιωπήσουν.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ