top icon
Αγώνες

F1: Aλλαγές στο βαθμολογικό σύστημα

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε το νέο βαθμολογικό σύστημα για τη F1, σύμφωνα με το οποίο οι πρώτοι 10 οδηγοί που βλέπουν την καρό σημαία θα σημειώνουν βαθμούς.

Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκρινε το νέο βαθμολογικό σύστημα που προτάθηκε για τη F1, σύμφωνα με το οποίο οι πρώτοι 10 οδηγοί που βλέπουν την καρό σημαία θα σημειώνουν βαθμούς.

Η αλλαγή αυτή προτάθηκε λόγω της επέκτασης του grid την επόμενη σεζόν από 20 σε 26 μονοθέσια, αριθμός που είναι ο μεγαλύτερος από το 1995. Σύμφωνα με το καινούργιο σύστημα ο νικητής θα λαμβάνει 25 βαθμούς, ο δεύτερος 20, ο τρίτος 15 και οι υπόλοιποι επτά οδηγοί να βαθμολογούνται ακολούθως: 10-8-6-5-4-3-2-1.

Το βαθμολογικό σύστημα έχει αλλάξει μερικές φορές στο παρελθόν. Μέχρι το 1961 βαθμολογούνταν οι πρώτοι 5 (8-6-5-4-3-2), με ένα βαθμό να απονέμεται στον οδηγό που σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Το 1961 το σύστημα άλλαξε, έτσι ώστε να βαθμολογούνται οι πρώτοι έξι (9-6-5-4-3-2-1) και διατηρήθηκε έτσι μέχρι το 1991, που αποφασίστηκε ότι ο νικητής θα σημειώνει 10 βαθμούς αντί για 9. Το 2003 αποφασίστηκε να βαθμολογούνται οι 8 πρώτοι, με το σύστημα 8-6-5-4-3-2-1.

Το καινούργιο βαθμολογικό σύστημα δε θα επιφέρει δραματικές αλλαγές στο αποτέλεσμα του πρωταθλήματος, αν και οι εγκαταλείψεις θα τιμωρούνται πιο σοβαρά πλέον. Το αποτέλεσμα των τελευταίων πρωταθλημάτων θα παρέμενε το ίδιο με το καινούργιο βαθμολογικό σύστημα και θα πρέπει να ανατρέξουμε στο 1999 για να βρούμε την πρώτη αλλαγή, καθώς να χρησιμοποιούνταν τότε το σύστημα του 2010, ο Eddie Irvine θα είχε χριστεί πρωταθλητής και όχι ο Mika Hakkinen.

Mεγάλη διαφορά θα υπάρχει πλέον και στα στατιστικά όλων των εποχών, καθώς οι οδηγοί με μια νίκη θα σημειώνουν 2,5 φορές περισσότερους βαθμούς από ότι στο άμεσο παρελθόν.

 
(Πηγή: rally.gr)
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ