top icon
Αγώνες

F1: Ειδήσεις από τα paddock της Κορέας

Τα paddock ήταν -όπως πάντοτε άλλωστε όταν συγκεντρώνεται σε ένα μέρος ολόκληρος ο θίασος της Formula 1- πλούσια σε ειδήσεις και στο πρώτο GP της Κορέας…

Τα paddock ήταν -όπως πάντοτε άλλωστε όταν συγκεντρώνεται σε ένα μέρος ολόκληρος ο θίασος της Formula 1-  πλούσια σε ειδήσεις και στο πρώτο GR της Κορέας…
 
– Η Lotus ανακοίνωσε την κατασκευή δικής της αεροδυναμικής σήραγγας στο εργοστάσιό της, στο Hingham της Αγγλίας, η οποία αναμένεται να κοστίσει μεταξύ 5 και 10 εκατομμυρίων ευρώ. Η Lotus ότι συμφώνησε σύμφωνα με τις πληροφορίες και την υπογραφή συμβολαίων με τη Renault για την προμήθεια κινητήρων από του χρόνου. Σύμφωνα με τις πηγές, η γαλλική εταιρία δεν ήθελε να ολοκληρώσει τη συμφωνία ενόσω μαίνονταν η διαμάχη της ομάδας με το Group Lotus για τη χρήση του ονόματος Lotus. Ωστόσο, εκτιμάται ότι έχει σημειωθεί αρκετή πρόοδος στη λύση του ζητήματος για να μείνει ικανοποιημένη η Renault. Εκτιμάται ότι η επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας θα γίνει στο GP Βραζιλίας. Ο Mike Gascoyne, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Lotus, επιβεβαίωσε ότι του χρόνου, που η ομάδα θα χρησιμοποιεί το κιβώτιο της Red Bull (αφού η Renault δεν ήταν σε θέση να της παράσχει μια ολοκληρωμένη λύση), θα υιοθετηθεί και ο σχεδιασμός πίσω ανάρτησης με ελκτικές ράβδους. Η Red Bull είναι η μοναδική που χρησιμοποιεί αυτό το σχεδιασμό, από το 2009. Eπίσης, σύμφωνα με αναφορές, η Lotus βρίσκεται σε συζητήσεις με τον πρώην οδηγό της HRT, Karun Chandhok, για το ενδεχόμενο να γίνει δοκιμαστής της ομάδας για το 2011 ο 26χρονος Ινδός και να αναλάβει ένα εκ των δυο αγωνιστικών cockpit της το 2012.
 
– H Williams ανακοίνωσε ότι στο τεστ νέων οδηγών στο Αμπού Ντάμπι (16-17/11), θα παραδώσει το μονοθέσιό της για μια ημέρα στον φετινό Πρωταθλητή του GP2, Pastor Maldonado, ο οποίος φημολογείται ότι ενδέχεται να έχει υπογράψει προσύμφωνο για να αντικαταστήσει τον Nico Hulkenberg το 2011, αφού μπορεί να φέρει χρήματα στην ομάδα (έως και 15 εκατομμύρια ευρώ αναφέρουν οι πηγές) από προσωπικούς σπόνσορες. Ο Maldonado δεν προορίζεται πάντως για το ρόλο του δοκιμαστή, τον οποίο θα διατηρήσει ο Φινλανδός Valtteri Bottas, 3ος φέτος στο Formula 3 Euro Series. Ο Hulkenberg, που δε θέλει να πληρώσει για να οδηγήσει, πιστεύει ότι η τελική απόφαση της ομάδας θα αργήσει μερικές εβδομάδες. Πάντως, ο διευθυντής μηχανολογίας της Williams, Patrick Head δήλωσε ότι ο Hulkenberg έχει κάνει αρκετά φέτος για να αποδείξει ότι αξίζει τη θέση του στη Formula 1 και ο μάνατζερ του 23χρονου Γερμανού, Wili Weber διέψευσε ότι έχει ήδη χάσει το cockpit του. Προς το παρόν, η Williams λέγεται ότι έχει εξασφαλίσει μονάχα το 1/3 του budget της για το 2011. Ίσως αυτό οδηγήσει στο μέλλον τους Williams/Head να πουλήσουν περισσότερες μετοχές στον μη εκτελεστικό επενδυτή Toto Wolff, ο οποίος αγόρασε το 10% της ομάδας το Νοέμβριο του 2009 έναντι 11,35 εκατομμυρίων ευρώ. Λέγεται επίσης ότι η Williams κυνηγάει το ενδεχόμενο συνεργασίας με την Porsche/Audi, αν αυτή εισέλθει στη Formula 1 το 2013.
 
– O Nico Rosberg, που περίμενε περισσότερα από την πρώτη του χρονιά με τη Mercedes, επιβεβαίωσε ότι θα υπάρξουν πολλές ανακατατάξεις εντός της γερμανικής ομάδας, που πιστεύει ότι θα τη βοηθήσουν να βελτιωθεί. Ο διευθυντής της Mercedes, Ross Brawn, δήλωσε ότι όταν δημιουργούνταν το φετινό μονοθέσιο, το σχεδιαστικό τμήμα δεν ήταν καλά οργανωμένο (έπειτα από τη φυγή του τεχνικού υποδιευθυντή Jorg Zander, που εκτελούσε χρέη επικεφαλής σχεδιαστή) και η ομάδα δεν είχε τους κατάλληλους πόρους, γεγονός που την οδήγησε σε μια συντηρητική προσέγγιση (απορρίπτοντας π.χ. το σχεδιασμό πίσω ανάρτησης με ελκτικές ράβδους, όπως της Red Bull). Ο Brawn ανέλαβε την ευθύνη για τα παραπάνω και πραγματοποίησε ενδελεχή εξέταση της ομάδας του Brackley, ορίζοντας αλλαγές (διαδικαστικές και στελεχών, κάτι που δεν είχε συμβεί πέρυσι, έπειτα από τη μείωση του προσωπικού στην αρχή της σεζόν), οι οποίες αναφέρεται ότι συμπεριλαμβάνουν και τη μεταφορά του νυν αρχιμηχανικού του Rosberg, Jock Clear σε άλλο πόστο και την πρόσληψη του πρώην αρχιμηχανικού του Γερμανού στη Williams, Tony Ross στην τωρινή θέση του. Ο Brawn δήλωσε ότι είναι δεσμευμένος στην ομάδα για τα επόμενα χρόνια, αν και παραδέχθηκε ότι αν οι αποφάσεις του συνεχίσουν να μην είναι σωστές, το μέλλον του δε θα είναι εξασφαλισμένο στην ομάδα. Ωστόσο, πιστεύει ότι η Mercedes θα είναι ο τελευταίος του προορισμός στη Formula 1.
 
– H ΜcLaren ανανέωσε τη συμφωνία της με το βασικό σπόνσορά της, τη Vodafone μέχρι το 2013. Η αρχική συμφωνία, που τέθηκε σε ισχύ το 2007, ήταν πενταετής, με επιλογή ανανέωσης για άλλα πέντε χρόνια και προέβλεπε τη συμβολή 80 εκατομμυρίων δολαρίων από την πλευρά της Vodafone στο budget της βρετανική ομάδας. Yπό τους όρους της συμφωνίας περιορισμού εξόδων όμως, το ποσό αυτό θα μειωθεί τα επόμενα χρόνια.
 
– Renault και Mercedes αποκάλυψαν τους λόγους για τους οποίους αποσυνδέθηκαν οι τροχοί από τα μονοθέσιά τους στο Ιαπωνικό GP. Στην περίπτωση του Robert Kubica που εγκατέλειψε στον 3ο γύρο, είχαν παγιδευτεί θραύσματα εντός του μηχανισμού για το μπουλόνι, ο οποίος δε μπορούσε να ασφαλίσει σωστά. Όσον αφορά τον Rosberg, που είχε κάνει 48 γύρους με το ίδιο σετ ελαστικών πριν εγκαταλείψει, η χαλάρωση του μπουλονιού οφείλονταν στην διαφορετική διαστολή των υλικών που χρησιμοποιούνται στο μηχανισμό και το φαινόμενο μεγεθύνθηκε από τα χαρακτηριστικά της Suzuka. Αμφότερες οι ομάδες έλαβαν μέτρα για να αποφευχθεί επανάληψη των συμβάντων στο μέλλον.
 
– Σε συνάντησή των διευθυντών του συνδέσμου των οδηγών (GPDA) με τον πρόεδρο της FIA, Ζαν Τοντ, οι πρώτοι εξέφρασαν την επιθυμία τους να έχουν μεγαλύτερο λόγο (μέσω ψήφου αν είναι εφικτό) στη διαμόρφωση μελλοντικών κανονισμών, ή τουλάχιστον να ακούγεται η γνώμη τους, διότι κάποιες φορές, μερικές ιδέες που προτείνονται, είναι ξεκάθαρο και στους 24 ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν. Η επικίνδυνη είσοδος του pit lane της Κορέας έριξε περισσότερο λάδι στη φωτιά, και ο πρόεδρος του GPDA, Rubens Barrichello, δήλωσε ότι θέλουν να ακούγεται η γνώμη τους και στο σχεδιασμό των καινούργιων σιρκουί, πριν αυτά έχουν ολοκληρωθεί.
 
– H Force India επιβεβαίωσε ότι ο Andrew Green (πρώην Virgin με προϋπηρεσία στις Jordan, Tyrrell/BAR και Jaguar/Red Bull) θα αντικαταστήσει τον ορμώμενο για τη Lotus Mark Smith, στη θέση του τεχνικού διευθυντή της ομάδας του Silverstone. Παράλληλα, ο Adrian Sutil πιστεύει ότι εντός των ημερών θα λάβει την απόφασή του ως προς το που θα αγωνίζεται το 2011. Αναφέρθηκε επίσης ότι ο 33χρονος Narain Karthikeyan (ο πρώτος Ινδός οδηγός της F1, το 2005 με την αρχική ενσάρκωση της ομάδας του Silverstone, τη Jordan) είναι υποψήφιος για ένα αγωνιστικό cockpit στη Force India το 2011, χάρις και στα 8 εκατομμύρια δολάρια που είναι έτοιμη να διαθέσει η ινδική αυτοκινητοβιομηχανία Tata για λογαριασμό του.
 
– Ο Nick Heidfeld ευελπιστεί ότι θα παραμείνει στη Formula 1 το 2011 και βρίσκεται σε συζητήσεις με τρεις ομάδες: Force India, Renault και Williams, καθώς δεν ενδιαφέρεται να πάει σε κάποια από τις καινούργιες. Ο Γερμανός ελπίζει ότι οι ομάδες δε θα επαναλάβουν τα λάθη του παρελθόντος, ελκυόμενες από τις οικονομικές υποσχέσεις κάποιων οδηγών, οι οποίες κατά την άποψή του τις περισσότερες φορές αποδεικνύονται κενές.
 
– Έγινε γνωστό ότι η Renault, έπειτα από το ξέσπασμα του σκανδάλου με το GP Σιγκαπούρης του 2008 και τη φυγή των χορηγών ING και Mutua Madrilena, αναγκάστηκε να δανειστεί χρήματα (περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με τις φήμες) από την τράπεζα της Λιθουανίας AB Snoras. Αν η Renault δε βρει τα χρήματα να ξεπληρώσει το δάνεια, η τράπεζα ενδέχεται να αναλάβει τον έλεγχο μέρους της ομάδας. Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιούλιο η Renault ζήτησε προκαταβολή από τα χρήματα που της αντιστοιχούν από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ, αλλά μερικές ομάδες απέρριψαν το αίτημα.
 
– Τόσο ο Bernie Ecclestone, όσο και ο πρόεδρος της FIA, Jean Todt, δήλωσαν ότι η παραμονή του GP Βελγίου στο Πρωτάθλημα της Formula 1, εξαρτάται από την τοπική αυτοδιοίκηση της περιοχής όπου βρίσκεται η πίστα του Spa-Francorchamps, εν καιρώ διαπραγματεύσεων για την επέκταση του συμβολαίου του αγώνα πέραν του 2012, που λήγει η ισχύουσα συμφωνία.
 
– Η FIA αναμένεται, στη Γενική Συνέλευσή της το Νοέμβριο, να ενισχύσει τον κανονισμό που προβλέπει ότι η επιθεώρηση μιας καινούργιας πίστας «θα πρέπει» να συμβαίνει 90 ημέρες πριν τη διεξαγωγή του πρώτου Grand Prix σε αυτήν, κάνοντας την προθεσμία αυτή υποχρεωτική, έπειτα από την εξαίρεση που έγινε για την περίπτωση της Κορέας. Εκεί, η πίστα του Γιένγκαμ επιθεωρήθηκε λιγότερο από δυο εβδομάδες πριν τον αγώνα.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ