top icon
Αγώνες

F1: Ελαστικά που θα φθείρονται πιο εύκολα από το 2020

Η FIA στοχεύει να επαναφέρει την υψηλή φθορά των ελαστικών της F1 από το 2020, ώστε να υπάρξει μεγαλύτερη ποικιλία στις στρατηγικές.

Στο τέλος του 2019, το παρόν συμβόλαιο της Pirelli για την προμήθεια ελαστικών στη Formula 1 φτάνει στο τέλος του, και για αυτό η FIA εκδίδει από τώρα τα χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν τα ελαστικά από το 2020 και μετά.

Ωστόσο, αυτός που μίλησε για τις αλλαγές που θα έρθουν ήταν ο επικεφαλής της Pirelli, Mario Isola, ο οποίος αποκάλυψε ότι πρόθεση της Ομοσπονδίας είναι τα ελαστικά να φθείρονται σαφώς πιο γρήγορα από ότι τα τελευταία χρόνια -κάτι που υπήρχε ως φαινόμενο το 2011 και το 2012.

Μάλιστα, μία από τις προϋποθέσεις της FIA για αυτά τα νέα ελαστικά είναι η μαλακή γόμα να χάνει 2 δλ. στον γύρο μετά το 10% της διάρκειας ενός αγώνα, κάτι που σημαίνει ακόμα και 7 γύρους από την έναρξη αυτού.

Ο ίδιος δήλωσε σχετικά:

«Εξετάζουμε τα νούμερα σχετικά με τη φθορά των ελαστικών. Είναι αρκετά υψηλά. Για αυτό, πριν απαντήσουμε, οι άνθρωποί μας στο Μιλάνο προσπαθούν να διεξάγουν προσομοιώσεις για να κατανοήσουν τι συμβαίνει με αυτές τις τιμές. Δεν απέχουν πολύ από το 2011 και το 2012. Κάνουμε τις συγκρίσεις για να δούμε τι συμβαίνει».

Φυσικά, ο Ιταλός τόνισε πως τα επίπεδα φθοράς δεν θα είναι πάντοτε τόσο υψηλά, καθώς οι ομάδες θα συνιστούν στους οδηγούς τους να είναι πιο ήπιοι με αυτά, ελέγχοντας τον ρυθμό τους:

«Η απτή φθορά είναι ένα πράγμα, η φθορά κατά τη διάρκεια του αγώνα είναι κάτι το διαφορετικό. Γιατί κατά τη διάρκεια του αγώνα, οι ομάδες στοχεύουν στο να διαχειρίζονται την φθορά και να τη μειώνουν χωρίς να χάνουν πολύ χρόνο, ώστε να πετύχουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

«Επομένως, πρέπει να τεθούν όλες οι παράμετροι επί τάπητος για να καταλάβουμε ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα».

Αναλυτικά οι στόχοι της FIA για το 2020:

Ο προμηθευτής θα πρέπει να φέρνει τις τρεις καταλληλότερες γόμες για κάθε Grand Prix, ώστε να επιτυγχάνει τα παρακάτω:

  • Σκληρή γόμα: θα χάνει 2 δλ./γύρο στο 22% της συνολικής απόστασης του αγώνα
  • Μέση γόμα: θα χάνει 2 δλ./γύρο στο 18% της συνολικής απόστασης του αγώνα. Θα είναι ταχύτερη της σκληρής κατά 1,2 δλ./γύρο
  • Μέση γόμα: θα χάνει 2 δλ./γύρο στο 10% της συνολικής απόστασης του αγώνα. Θα είναι ταχύτερη της σκληρής κατά 2,2 δλ./γύρο
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ