top icon
Αγώνες

F1: Επέκταση του περιορισμού εξόδων μέχρι το 2017

Οι ομάδες έκαναν ένα ακόμα βήμα προς τη μείωση των εξόδων τους τα επόμενα χρόνια, αφού συμφώνησαν να υπογράψουν μια καινούργια Συμφωνία Περιορισμού Πόρων (Resource Restriction Agreement – RRA) στα paddock της Σιγκαπούρης, σε συνεδρίαση του συνδέσμου τους, της FOTA.

Οι ομάδες έκαναν ένα ακόμα βήμα προς τη μείωση των εξόδων τους τα επόμενα χρόνια, αφού συμφώνησαν να υπογράψουν μια καινούργια Συμφωνία Περιορισμού Πόρων (Resource Restriction Agreement – RRA) στα paddock της Σιγκαπούρης, σε συνεδρίαση του συνδέσμου τους, της FOTA.
 
Mέλη της FOTA πίστευαν ότι η προηγούμενη RRA, που υπογράφηκε πέρυσι και ίσχυε μέχρι το τέλος της επόμενης χρονιάς, βρισκόταν πολύ κοντά στην κατάρρευση, λόγω υποψιών ότι μερικές ομάδες είχαν βρει έξυπνους τρόπους για να παρακάμψουν τους συμφωνημένους περιορισμούς στα έξοδά τους. Η αρχική RRA δημιουργήθηκε ως δέσμευση των ομάδων να περιορίσουν από μόνες τους τα έξοδά τους, έπειτα από τον πόλεμο FIA/FOTA που προκάλεσε η πρωτοβουλία της Διεθνούς Ομοσπονδίας να επιβάλει ανώτατο όριο budget για το 2010, κάτι στο οποίο αντιστάθηκαν σθεναρά οι ομάδες και πέτυχαν να μην περάσει. Η αρχική RRA όμως, προέβλεπε επιστροφή στα budget των αρχών της δεκαετίας του ’90 μέσα σε μόλις δυο χρόνια.
 
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, υπήρχε ο φόβος ότι αν δεν υπάρχει δυνατότητα να κατευναστούν οι υποψίες και οι ομάδες αρνούνταν να συμφωνήσουν όσον αφορά τις αποδεκτές ερμηνείες υπολογισμού των τρόπων με τους οποίους είχαν τη δυνατότητα να ξοδέψουν το budget τους, υπήρχε περίπτωση να καταρρεύσει εντελώς η συμφωνία, και η Formula 1 να οδηγηθεί ξανά σε ανεξέλεγκτη επένδυση χρημάτων.
 
Σε μια εκτενή συνεδρίαση της FOTA στη Σιγκαπούρη (που διήρκεσε μισή ώρα περισσότερο από το προβλεπόμενο), οι ομάδες έκαναν πολύ μεγάλη πρόοδο στην προσπάθεια να ξεπεράσουν τις δυσκολίες, και επετεύχθη μια προσωρινή συμφωνία, που προβλέπει την πολυετή ανανέωση της RRA μέχρι το τέλος του 2017, μέχρι δηλαδή το τέλος της επόμενης Συνθήκης Ομονοίας (2013-2017).
 
Παρά το γεγονός ότι οι ακριβείς λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν έχουν γίνει γνωστές, οι πληροφορίες λένε ότι υπάρχει άμβλυνση του ρυθμού περιορισμού των εξόδων, καθώς μερικές ομάδες υποστήριζαν ότι αυτοί που συμφωνήθηκαν πέρυσι ήταν πολύ αυστηροί.
 
Ο πρόεδρος της FOTA και διευθυντής της McLaren, Martin Whitmarsh, επιβεβαίωσε τη συμφωνία ανανέωσης της RRΑ μέχρι το 2017 και δήλωσε ότι οι ομάδες έκλεισαν τα γνωστά παραθυράκια. Επί αυτού, στη συμφωνία υπάρχει όρος που αναφέρει ότι οι ομάδες είναι υποχρεωμένες, αν γνωρίζουν κάποιο παραθυράκι, ή ανακαλύψουν ένα στην πορεία, να το δηλώσουν τώρα, ή να κάνουν κάτι για αυτό. Ο Βρετανός πιστεύει ότι με την καινούργια συμφωνία, δημιουργείται σταθερότητα και βελτίωση της προσέγγισης στον οικονομικό τομέα, γεγονός που χρειάστηκε συμβιβασμούς από όλες τις ομάδες. Ο Whtimarsh πρόσθεσε ότι πριν από μια εβδομάδα, λίγοι άνθρωποι πίστευαν ότι η FOTA θα το κατάφερνε αυτό και απέδωσε τα εύσημα στις ομάδες που υπήρξαν πολύ λογικές στη συνεργασία τους, λειτουργώντας υπό το πνεύμα που ήταν αναγκαίο για να πετύχει η συμφωνία.
 
Ο διευθυντής της Renault, Eric Boullier, δήλωσε ευχαριστημένος που επιτέλους υπογράφηκε κάτι, τονίζοντας ότι η περυσινή RRA, που δημιουργήθηκε υπό την απειλή αποχώρησης των Κατασκευαστών από το Πρωτάθλημα Formula 1, μπορούσε να ζημιώσει το σπορ, προωθώντας υπερβολικά ριζικές αλλαγές. Για αυτό το λόγο ο Γάλλος ήταν υποστηρικτής της ιδέας να γίνει πιο σταδιακή η μείωση των εξόδων, καθώς όπως αναφέρει, η F1 πρέπει να μπει σε μια μεταβατική περίοδο όσον αφορά τα οικονομικά της.
Όσον αφορά τα εσωτερικά της FOTA, ο διευθυντής της Mercedes, Ross Brawn, που έχει διατελέσει επικεφαλής του Τεχνικού Επιτελείου τα δυο τελευταία χρόνια, απέκλεισε τον εαυτό του από την υποψηφιότητα για την προεδρία του συνδέσμου των ομάδων, όταν λήξει η μονοετής θητεία του Whitmarsh, στο τέλος του 2010. Οι εκλογές αναμένεται να διεξαχθούν το Δεκέμβριο και σύμφωνα με τις πληροφορίες, μονάχα διευθυντές από ομάδες που έχουν κατακτήσει Πρωτάθλημα μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα. Πέραν του Brawn (λόγω του περυσινού τίτλου με την Brawn), αυτό κάνει πιθανούς διαδόχους του Whitmarsh τον Eric Boullier (Renault) και τον Adam Parr (Williams), o οποίος έχει ήδη δηλώσει δημοσίως τον εαυτό του ως υποψήφιο. Επιπλέον, μέχρι το Δεκέμβριο, ενδέχεται να προστεθεί στον κατάλογο και ο Christian Horner, αν η Red Bull κατακτήσει τίτλο φέτος, ενώ ο Brawn δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να συνεχίσει να διατελεί πρόεδρος του συνδέσμου ο Whitmarsh.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ