Στην πρώτη ημέρα του διήμερου τεστ νεαρών οδηγών στο Αμπού Ντάμπι, η Red Bull συνέχισε να επικρατεί, με τον δοκιμαστή της Daniel Ricciardo να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο.
Στην πρώτη ημέρα του διήμερου τεστ νεαρών οδηγών στο Αμπού Ντάμπι, η Πρωταθλήτρια Red Bull συνέχισε να επικρατεί, με τον δοκιμαστή της, Daniel Ricciardo να σημειώνει την καλύτερη επίδοση της ημέρας, όντας 1 δλ. ταχύτερος από οποιονδήποτε άλλο οδηγό.
Ο χρόνος που σημείωσε ο Daniel Ricciardo θα του εξασφάλιζε μάλιστα την 3η θέση στην εκκίνηση του αγώνα που έλαβε χώρα στην πίστα της Yas Marina το προηγούμενο σαββατοκύριακο (όντας μονάχα 1/4 του δλ. πιο αργός από την pole του Sebastian Vettel), παρά το γεγονός ότι ο Αυστραλός είχε μερικά καύσιμα περίσσευμα στο ρεζερβουάρ του όταν πέτυχε την επίδοση αυτή. Εντούτοις, οι συνθήκες της πίστας έχουν βελτιωθεί κατά πολύ από το περασμένο Σάββατο, αφού μεσολάβησε ο αγώνας και η άσφαλτος στρώθηκε με αρκετό λάστιχο.
Το τεστ αυτό αποτελεί την τελευταία φορά που μονοθέσια της Formula 1 θα χρησιμοποιήσουν ελαστικά Bridgestone, αφού την Παρασκευή θα ξεκινήσει το πρώτο συλλογικό τεστ με ελαστικά της Pirelli. Οι νεαροί οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους την πολύ μαλακή και την μέσης σκληρότητας γόμα ελαστικών της Bridgestone (που χρησιμοποιήθηκαν και το σαββατοκύριακο).
Ο Ricciardo (2ος φέτος στο World Series by Renault), που δοκίμασε για ξανά το μονοθέσιο της Red Bull έπειτα από έναν περίπου χρόνο, δήλωσε έκπληκτος που πέτυχε έναν τόσο καλό χρόνο. Ο 21 ετών δοκιμαστής της Red Bull πιστεύει ότι είναι όσο έτοιμος μπορεί για τη Formula 1, έχοντας πρωταγωνιστήσει στις μικρότερες κατηγορίες.
Το δεύτερο χρόνο της ημέρας σημείωσε στα τελευταία λεπτά ο 23χρονος Βρετανός Oliver Turvey, στο τιμόνι της McLaren. Ο Turvey αναμένεται να αντικατασταθεί αύριο από τον δοκιμαστή της ομάδας, Gary Paffett.
O 19χρονος Πορτογάλος Antonio Felix da Costa (που φέτος αγωνίστηκε στo Formula 3 Euro Series) τράβηξε τα βλέμματα, σημειώνοντας την 3η ταχύτερη επίδοση της ημέρας με τη Force India (10 λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας), στην πρώτη του επαφή με μονοθέσιο της Formula 1. O da Costa πήρε τη θέση του στο cockpit της Force India μονάχα το απόγευμα, αφού το πρωί οδήγησε ο Paul di Resta (8ος) για να διαμορφώσει το βασικό στήσιμο του μονοθεσίου, το οποίο έφερε μερικά καινούργια εξαρτήματα που θα χρησιμοποιηθούν στην VJM04 του 2011. Η Force India θα έχει τον 23χρονο Ολλανδό Yelmer Buurman στο μονοθέσιό της αύριο.
Ο Esteban Gutierrez, Πρωταθλητής φέτος στο GP3, έχει εξασφαλίσει τη θέση του δοκιμαστή στη Sauber για το 2011 κάτι που οφείλεται αρκετά και στο γεγονός ότι η Telmex θα αποτελεί βασικό σπόνσορα της ελβετικής ομάδας του χρόνου. Ωστόσο, ο 19χρονος Μεξικανός είναι εξαιρετικά ταλαντούχος και σημείωσε τον 4ο χρόνο της ημέρας, επιστρέφοντας για πρώτη φορά έπειτα από ένα χρόνο πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου Formula 1. Αύριο, στο τιμόνι της Sauber θα αντικαταστήσει το συμπατριώτη του ο 20χρονος Sergio Perez, που θα γίνει team mate του Kamui Kobayashi στην ελβετική ομάδα το 2011.
Πίσω από τη Sauber, στην 5η θέση, βρέθηκε ο Πρωταθλητής της Formula 2, Dean Stoneman, που ξεκίνησε την ημέρα με ένα περιορισμένο αεροδυναμικό πακέτο της Williams, για να συνηθίσει το μονοθέσιο, το οποίο σύμφωνα με τα σχόλιά του, αποτελεί μεγάλο βήμα ανέλιξης σε σχέση με την F2. O 20χρονος Βρετανός είχε σταθερό φορτίο καυσίμου όλη την ημέρα, πραγματοποιώντας stint 8 γύρων, ενώ δοκίμασε αμφότερες τις γόμες ελαστικών, βελτιώνοντας αισθητά τους χρόνους του το απόγευμα. Το μονοθέσιο της Williams θα οδηγήσει αύριο ο Pastor Maldonado.
O Πρωταθλητής του World Series by Renault, Mikahil Aleshin βρέθηκε στην 6η θέση με τη Renault, έχοντας χάσει όμως δυο ώρες σχεδόν, λόγω υδραυλικής διαρροής στο τέλος της ημέρας, όταν δηλαδή η πίστα βρισκόταν στην καλύτερη κατάστασή της, με τις θερμοκρασίες να έχουν πέσει από τα υψηλότατα επίπεδα που άγγιξαν το μεσημέρι. Όπως σχολίασε ο 23χρονος Ρώσος, όταν σταμάτησε να κάνει γύρους στην πίστα βρισκόταν μονάχα 1 δλ. πίσω από τη Red Bull. O Aleshin που σήμερα ολοκλήρωσε ένα πρόγραμμα αεροδυναμικής χαρτογράφησης και αύριο θα παραδώσει το μονοθέσιο της Renault στον Jerome D’Ambrosio, δήλωσε ότι στοχεύει να εξασφαλίσει ένα αγωνιστικό cockpit στη Formula 1 το 2011 και είναι αισιόδοξος ότι θα τα καταφέρει.
Στην 7η θέση βρέθηκε ο 20χρονος Γάλλος Jean-Eric Vergne με την Toro Rosso, ο οποίος πραγματοποίησε δουλειά εξέλιξης για το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς. Ο Vergne, που φέτος επικράτησε στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 3, αντικατέστησε στο μέσο της σεζόν τον Brendon Hartley στο πρόγραμμα νέων οδηγών της Red Bull, στην ομάδα της Tech 1 στο World Series by Renault, και από τότε εμπλέκεται ολοένα και περισσότερο στις ομάδες της αυστριακής εταιρίας στη Formula 1. O γαλλικός Τύπος αναφέρει ότι ο Vergne θα εξασφαλίσει τη θέση του δοκιμαστή στη Red Bull, την οποία όμως κατέχει αυτή τη στιγμή ο Daniel Ricciardo. Ίσως ο Vergne γίνει δοκιμαστής της Toro Rosso.
O Βρετανός Sam Bird σημείωσε τον 9ο χρόνο της ημέρας με τη Mercedes και φαίνεται ότι ο χρόνος που πέρασε στον προσομοιωτή της ομάδας στο Brackley, τον βοήθησε να εγκλιματιστεί γρήγορα, για να πραγματοποιήσεις αξιολογήσεις αεροδυναμικής και στησίματος της MGP W01.
Στη 10η θέση κατετάγη ο 24χρονος Βέλγος Jerome D’Ambrosio, οδηγώντας το πρωί το μονοθέσιο της Virgin, το οποίο πρέπει να γνωρίζει πλέον αρκετά καλά, αφού έχει συμμετάσχει με αυτό σε ελεύθερες δοκιμές τεσσάρων Grand Prix φέτος. O D’Ambrosio θα οδηγήσει αύριο το μονοθέσιο της Renault, καθώς την καριέρα του διαχειρίζεται η Gravity, εταιρία αθλητικού μάνατζμεντ που ανήκει στον ιδιοκτήτη της γαλλικής ομάδας, Gerard Lopez. Παρά το γεγονός ότι ο γενικός διευθυντής της Gravity, Εric Boullier είχε δηλώσει ότι ο D’Ambrosio έχει κατά 95% εξασφαλίσει το cockpit του Lucas Di Grassi στη (Marussia) Virgin το 2011, τα πράγματα ίσως να μην είναι ακριβώς έτσι. Η Virgin ζητάει από τον οδηγό που θα πλαισιώσει τον Timo Glock οικονομική υποστήριξη από προσωπικούς σπόνσορες, ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ σύμφωνα με πληροφορίες. Ο D’Ambrosio έχει εξασφαλίσει μέχρι στιγμής μονάχα 1,5 εκατομμύριο από τους σπόνσορές του, και η Gravity αρνείται να καταβάλει τα υπόλοιπα χρήματα, μην έχοντας βρει επενδυτές από το Βέλγιο. Ωστόσο, ο D’Ambrosio φαίνεται ότι είναι η πρώτη επιλογή του διευθυντή της Virgin, John Booth. Την ίδια στιγμή όμως, ο 25χρονος Ολλανδός Giedo van der Garde (Πρωταθλητής του World Series by Renault το 2008) φέρεται να μπορεί να διαθέσει, από τους δικούς του σπόνσορες, τα διπλάσια χρήματα από αυτά που υπόσχεται ο D’Ambrosio, δηλαδή 10 εκατομμύρια ευρώ!
Σύμφωνα με τον μάνατζερ του van der Garde, Jan Paul ten Hoopen, ο Ολλανδός έχει δεχθεί σοβαρές προτάσεις από δυο ομάδες. Η μια, σύμφωνα με τον ολλανδικό Τύπο, είναι η Virgin. Η άλλη, ενδεχομένως να είναι η Williams. Η oμάδα του Grove ανανέωσε για άλλα τρία χρόνια τη συνεργασία της με τον επίσημο συνέταιρο ένδυσης της ομάδας, την McGregor. O μάνατζερ του van der Garde, o ten Hoopen, είναι επίσης και ο εμπορικός διευθυντής της McGregor, στην οποία βασικός μέτοχος είναι ο πεθερός του 25χρονου Ολλανδού οδηγού. Εφόσον ο van der Garde διαθέτει όντως 10 εκατομμύρια ευρώ από σπόνσορες, τότε μπορεί να προσφέρει στη Williams τα ίδια χρήματα με τον Pastor Maldonado και ίσως απειλήσει την άφιξη του Βενεζουελανού στη βρετανική ομάδα.
Ο 25χρονος Maldonado (Πρωταθλητής φέτος στο GP2), βρισκόταν σήμερα στην πίστα της Yas Marina οδηγώντας το μονοθέσιο της HRT, η οποία έχει κάνει συμφωνία με την Williams έτσι ώστε να προμηθεύεται κιβώτια από το Grove το 2011. Παραχωρώντας τον Maldonado στη «θυγατρική» HRT για τις δοκιμές, η Williams αύξησε τον αριθμό χιλιομέτρων που θα καλύψει αυτή την εβδομάδα ο Βενεζουελανός, o οποίος θα οδηγήσει το μονοθέσιο της ισπανικής ομάδας και στο τεστ ελαστικών της Pirelli. Άλλωστε, είχαν περάσει πέντε χρόνια από την τελευταία φορά που ο Maldonado είχε οδηγήσει μονοθέσιο της Formula 1 και η σημερινή ημέρα με την Hispania αποτέλεσε το «ζέσταμα», για την πρώτη του επαφή με το μονοθέσιο της Williams, αύριο.
Mόλις το 12ο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο δοκιμαστής πλέον της Ferrari, Jules Bianchi, ο οποίος θα αντικαταστήσει τον Giancarlo Fisichella στη θέση του 3ου οδηγού της Scuderia το 2011. O 21 ετών Γάλλος επικεντρώθηκε στη συλλογή δεδομένων για τη συμπεριφορά του μονοθεσίου και τόνισε ότι δεν κυνήγησε τις επιδόσεις.
Ο 24χρονος Βενεζουελανός Rodolfo Gonzalez οδηγούσε σήμερα την Lotus και διηγήθηκε στον Τύπο ότι ο Mike Gascoyne (επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της ομάδας) του είπε το πρωί: «Σήμερα δε θα μου δείξεις ότι είσαι έτοιμος για τη Formula 1, αλλά μπορείς να μου δείξεις ότι δεν είσαι έτοιμος για τη Formula 1… Oπότε προσπάθησε να κάνεις έξυπνη δουλειά, δε χρειάζεται να εντυπωσιάσεις κανέναν, μας έχεις ήδη εντυπωσιάσει και για αυτό το λόγο βρίσκεσαι εδώ». Ο Gonzalez παραδέχθηκε ότι πρέπει να είναι λιγότερο απότομος με τις κινήσεις του στο τιμόνι για να μη δημιουργεί τόσο μεγάλη υποστροφή. Ο Βενεζουελανός δεν κατάφερε να πραγματοποιήσει προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών με λίγα καύσιμα, καθώς ο αυχένας του είχε κουραστεί υπερβολικά μέχρι το τέλος της ημέρας. Ο Gonzalez θα κάνει μερικούς γρήγορους γύρους αύριο, πριν παραδώσει τη Lotus στον 26χρονο Βούλγαρο Vladimir Arabadzhiev.
Στην τελευταία θέση κατετάγη ο Rio Haryanto, o 19χρονος Ινδονήσιος (Πρωταθλητής Ειρηνικού στη Formula BMW το 2009), που συμπλήρωσε μονάχα 21 γύρους με την Virgin, στην πρώτη του επαφή με μονοθέσιο της Formula 1.
Φ.Λ.
[email protected]
[email protected]
Τεστ νέων οδηγών, Yas Marina (Αμπού Ντάμπι), 16/11/2010
|
||||||
Α/Α
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull-Renault
|
1:39.616
|
|
200.715
|
83
|
2
|
Oliver Turvey
|
McLaren-Mercedes
|
1:40.725
|
1.109
|
198.505
|
85
|
3
|
Antonio Felix da Costa
|
Force India-Mercedes
|
1:41.381
|
1.765
|
197.220
|
77
|
4
|
Esteban Gutierrez
|
Sauber-Ferrari
|
1:41.432
|
1.816
|
197.121
|
88
|
5
|
Dean Stoneman
|
Williams-Cosworth
|
1:41.522
|
1.906
|
196.946
|
70
|
6
|
Mikhail Aleshin
|
Renault
|
1:42.073
|
2.457
|
195.883
|
58
|
7
|
Jean-Eric Vergne
|
Toro Rosso -Ferrari
|
1:42.489
|
2.873
|
195.088
|
93
|
8
|
Paul di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:42.736
|
3.120
|
194.619
|
28
|
9
|
Sam Bird
|
Mercedes
|
1:42.985
|
3.369
|
194.149
|
67
|
10
|
Jerome D’Ambrosio
|
Virgin-Cosworth
|
1:43.518
|
3.902
|
193.149
|
36
|
11
|
Pastor Maldonado
|
HRT-Cosworth
|
1:43.750
|
4.134
|
192.717
|
108
|
12
|
Jules Bianchi
|
Ferrari
|
1:43.894
|
4.278
|
192.450
|
59
|
13
|
Rodolfo Gonzalez
|
Lotus-Cosworth
|
1:44.924
|
5.308
|
190.561
|
83
|
14
|
Rio Haryanto
|
Virgin-Cosworth
|
1:49.439
|
9.823
|
182.699
|
21
|
Who’s who
|
||||
Οδηγός
|
Ετών
|
Εθνικότητα
|
2010
|
Άλλες διακρίσεις
|
Daniel Ricciardo
|
21
|
Αυστραλός
|
World Series by Renault (2ος), δοκιμαστής Red Bull
|
Πρωταθλητής Βρετανικής Formula 3 (2009)
|
Oliver Turvey
|
23
|
Βρετανός
|
GP2 (6ος)
|
2ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 3 (2008)
|
Antonio Felix da Costa
|
19
|
Πορτογάλος
|
Formula 3 Euro Series (7ος)
|
Πρωταθλητής Βορείου Ευρώπης Formula Renault 2.0 (2009)
|
Esteban Gutierrez
|
19
|
Μεξικανός
|
Πρωταθλητής GP3
|
Πρωταθλητής Ευρώπης Formula BMW (2008)
|
Dean Stoneman
|
20
|
Βρετανός
|
Πρωταθλητής Formula 2
|
4ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula Renault 2.0 (2008, 2009)
|
Mikhail Aleshin
|
23
|
Ρώσος
|
Πρωταθλητής World Series by Renault
|
3ος στο Πρωτάθλημα Formula 2 (2009)
|
Jean-Eric Vergne
|
20
|
Γάλλος
|
Πρωταθλητής Βρετανικής Formula 3 (2010)
|
2ος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula Renault 2.0 (2009)
|
Paul di Resta
|
24
|
Σκοτσέζος
|
DTM (2ος)
|
Πρωταθλητής Formula 3 Euro Series (2006)
|
Sam Bird
|
23
|
Βρετανός
|
GP2 (5ος)
|
4ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 3 (2007)
|
Jerome D’Ambrosio
|
24
|
Βέλγος
|
GP2 (12oς), δοκιμαστής Virgin
|
Πρωταθλητής Formula Master (2007)
|
Pastor Maldonado
|
25
|
Βενεζουελανός
|
Πρωταθλητής GP2
|
3ος στο World Series by Renault (2006)
|
Jules Bianchi
|
21
|
Γάλλος
|
GP2 (3ος), δοκιμαστής Ferrari 2011
|
Πρωταθλητής Formula 3 Euro Series (2009)
|
Rodolfo Gonzalez
|
24
|
Βενεζουελανός
|
GP2 (21ος)
|
Πρωταθλητής κατηγορίας National Βρετανικής Formula 3 (2006)
|
Rio Haryanto
|
17
|
Ινδονήσιος
|
GP3 (5ος)
|
Πρωταθλητής Ειρηνικού Formula BMW (2009)
|