top icon
Αγώνες

F1-GP Αμπού Ντάμπι: Κρίσιμη pole για τον Vettel

O Vettel κατέκτησε την pole position στις πιο καθοριστικές κατατακτήριες δοκιμές της χρονιάς. Ο Hamilton θα μοιραστεί μαζί του την πρώτη σειρά εκκίνησης και ο Alonso θα εκκινήσει από την 3η θέση.

O Sebastian Vettel κατέκτησε την pole position στην πιο καθοριστική διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών της χρονιάς. Ο Lewis Hamilton θα μοιραστεί την πρώτη σειρά εκκίνησης με το Γερμανό με τη βελτιωμένη McLaren. O Fernando Alonso θα εκκινήσει αύριο από την 3η θέση, καθώς η Ferrari δεν ήταν ιδιαίτερα εντυπωσιακή, ενώ ο Jenson Button επιβεβαίωσε ότι η McLaren αποδίδει καλύτερα στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, αρπάζοντας την 4η θέση. Απογοητευτικός ήταν ο Mark Webber στην πιο κρίσιμη στιγμή της σεζόν, αφού διέθετε -όπως απέδειξε ο team mate του- ένα μονοθέσιο ικανό για την pole position και κατετάγη μόλις 5ος. Ο Felipe Massa «έκλεψε» την 6η θέση από το συμπατριώτη του, Rubens Barrichello (Williams) για 1 χλστ. του δλ. Τους δυο Βραζιλιάνους ακολούθησαν οι δυο Mercedes, με τον Michael Schumacher να είναι ταχύτερος του Nico Rosberg, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Vitaly Petrov, με τον team mate του στη Renault, Robert Kubica να μην καταφέρνει να μπει στο Q3.
 
Ο Vettel πανηγύρισε τη 10η φετινή του pole position (νικώντας φέτος τον Webber στα Σάββατα 12-7) και η Red Bull ισοφάρισε το ρεκόρ των περισσότερων pole position σε μια σεζόν σημειώνοντας τη 15η της μέσα στο 2010. Η Red Bull δεν κατάφερε να επιβληθεί στις κατατακτήριες δοκιμές του Αμπού Ντάμπι, με τον τρόπο που το είχε κάνει συμβεί στα τρία προηγούμενα Grand Prix, που η ομάδα του Milton Keynes «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης. Ο ανταγωνισμός στη Yas Marina ήταν πολύ πιο σκληρός και προήλθε κατά κύριο λόγο από τη McLaren, που δεν έχει κάνει καλές εμφανίσεις στους τελευταίους τρεις αγώνες.
 
Το Ιαπωνικό GP είχε αποτελέσει αγώνα-σταθμό για τη Red Bull και τη McLaren, καθώς αμφότερες παρουσίασαν εκεί συστήματα stalling πίσω αεροτομής στα οποία ο αεραγωγός που περιέχεται στο προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα, κατέληγε στο κεντρικό πτερύγιο της πίσω αεροτομής και όχι στο flap, βελτιώνοντας την απόδοση του συστήματος όπως είχε αποδείξει η Renault στο Βέλγιο. Η Red Bull κατάφερε να βρει θετικά αποτελέσματα από την πρώτη στιγμή με το αναβαθμισμένο σύστημα, ενώ η McLaren αντιμετώπισε αρκετές δυσκολίες, παρουσιάζοντας συνεχείς αναβαθμίσεις στην πίσω αεροτομή της στους τελευταίους αγώνες, οι οποίες όμως δε λειτουργούσαν σωστά. Αυτή τη φορά όμως, η McLaren κατάφερε να παράγει μια ανταγωνιστική αναβάθμιση και πάλεψε σκληρά για την pole position με πάντοτε εξαιρετικό στη Yas Marina Lewis Hamilton, ο οποίος εντέλει έχασε από τον Vettel για μόλις 3/100 του δλ.
 
H «παρείσφρηση» του Hamilton (αλλά και του Button) στις πρώτες θέσεις δίνει μια νέα τροπή στη μάχη του Πρωταθλήματος, σε συνδυασμό και με την αδυναμία του Webber να πρωταγωνιστήσει σήμερα. Η Red Bull επέλεξε εντελώς διαφορετική στρατηγική από όλες τις υπόλοιπες ομάδες στο Q3, καθώς οι δυο οδηγοί της χρησιμοποίησαν μονάχα ένα σετ μαλακής γόμας ελαστικών, κάνοντας δυο γρήγορους γύρους με αυτό. Ο δεύτερος γύρος θα ήταν θεωρητικά ο καλύτερος. Ο Sebastian Vettel κατάφερε να αντλήσει από τα ελαστικά και το μονοθέσιό του σε αυτό το δεύτερο γύρο αρκετή απόδοση για να κατακτήσει την pole, ωστόσο ο Mark Webber δεν τα κατάφερε το ίδιο και ήταν καταφανώς απογοητευμένος στις δηλώσεις του μετά το πέρας της διαδικασίας, αν και συνέχιζε να επαναλαμβάνει ότι το Πρωτάθλημα δεν έχει τελειώσει ακόμα. O Aυστραλός ήταν πάνω από μισό δευτερόλεπτο πιο αργός από τον team mate του, αφού δεν κατάφερε να κάνει τα ελαστικά του να λειτουργήσουν σωστά.
 
Ο Fernando Alonso ήταν εντυπωσιακός, σημειώνοντας τον 3ο χρόνο (παρά το ότι αυτός ήταν 4/10 του δλ. πιο αργός από τον Vettel), ενώ είχε ένα αρκετά μεγάλο γλίστρημα στη στροφή 7, την πιο κρίσιμη δηλαδή για την επίτευξη υψηλής τελικής ταχύτητας στην μεγαλύτερη ευθεία της πίστας, που την ακολουθεί. Επιπλέον, ο Ισπανός είχε μεγάλο πρόβλημα μποτιλιαρίσματος πριν ξεκινήσει τον τελευταίο γρήγορο γύρο του, καθώς λίγα δευτερόλεπτα πριν την καρό σημαία, βρίσκονταν μπροστά του οι Schumacher, Barrichello, Hamilton, Massa και Rosberg και όλοι τους καθυστερούσαν αυτούς που τους ακολουθούσαν, προσπαθώντας να δημιουργήσουν μεγαλύτερη απόσταση από τον προπορευόμενό τους. Η Ferrari έδωσε εντολή στον Massa να κάνει στην άκρη για να περάσει ο Alonso (και κατά συνέπεια και ο Rosberg) και ο Βραζιλιάνος πρόλαβε την τελευταία στιγμή να περάσει τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμού, για να γράψει τον τελικό χρονομετρημένο γύρο του. Εντέλει, και η δεύτερη McLaren έχασε τη μονομαχία που έδωσε για μόλις 3/100 του δλ. αφού τόση διαφορά είχε ο γύρος του Alonso από αυτόν του Button, γεγονός που έκρινε την 3η θέση. Ο Βρετανός έχασε χρόνο στο τρίτο της Yas Marina, όπου βγήκε εκτός πίστας.
 
Οι δυο επικεφαλής του grid, Vettel και Hamilton, γνωρίζουν ότι πρέπει οπωσδήποτε να νικήσουν για να διατηρήσουν τις ελπίδες τους για τον τίτλο ζωντανές, ωστόσο, αν ο Fernando Alonso τερματίσει 3ος, στη θέση δηλαδή από την οποία θα εκκινήσει (και με τον Mark Webber πίσω του), θα έχει εξασφαλίσει το Πρωτάθλημα. Ο Webber από την άλλη, έχει το πιο δύσκολο έργο, αφού θα πρέπει να περάσει μπροστά από όλους τους υπόλοιπους διεκδικητές του τίτλου, συν τον περυσινό Πρωταθλητή… Όπως δήλωσε και ο ίδιος ο Webber, η προτεραιότητά του είναι να τερματίσει τον αυριανό αγώνα. Σύμφωνα με τον διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, ο ρυθμός φθοράς των μαλακών ελαστικών θα είναι κρίσιμης σημασίας στο πρώτο κομμάτι του αγώνα.
 
Κρίσιμης σημασίας για το σημερινό αποτέλεσμα ήταν και η πτώση της θερμοκρασίας της ασφάλτου, η οποία στο ξεκίνημα των κατατακτήριων δοκιμών ήταν 10 βαθμούς πιο κρύα από τις μεσημεριανές ελεύθερες δοκιμές και κατά τη διάρκεια της διαδικασίας έπεσε άλλους τρεις, για να φτάσει τους 29 βαθμούς Κελσίου τις κρίσιμες στιγμές του Q3. Η Red Bull αντιμετώπιζε προβλήματα με τις χαμηλές θερμοκρασίες στη δεύτερη περίοδο των χθεσινών ελεύθερων δοκιμών, αλλά σημείωσε σημαντική βελτίωση στο στήσιμο των μονοθεσίων της, προσθέτοντας αρκετή αρνητική άντωση στις ρυθμίσεις, η οποία απέφερε μεγάλα κέρδη στο αργό τρίτο τμήμα της πίστας. Επίσης, ο Vettel είχε τη δυνατότητα, με τον τρόπο που έστριβε στην πρώτη στροφή, να κερδίσει σε εκείνο το σημείο της πίστας 2/10 του δλ. σε σχέση με τον team mate του.
 
Ο Vettel παραδέχθηκε ότι ίσως εντέλει θα ήταν καλύτερο για τη Red Bull να εκμεταλλευτεί και τα δυο φρέσκα σετ μαλακής γόμας ελαστικών που είχε στη διάθεσή του κάθε οδηγός της, κάνοντας ένα γρήγορο γύρο με το καθένα, όπως έκαναν όλες οι υπόλοιπες ομάδες. Ο Horner δήλωσε ότι αμφότεροι οι οδηγοί ήθελαν να κάνουν περισσότερους γύρους με ένα σετ ελαστικών πριν την έναρξη του Q3, αλλά ο Vettel πήρε την ευθύνη επάνω του. Ο Γερμανός πίστευε ότι η τακτική που ακολούθησαν όλοι οι υπόλοιποι οδηγοί θα μπορούσε να τον φέρει σε ιδιαίτερα δύσκολη κατάσταση, αν το πρώτο σετ μαλακής γόμας δε λειτουργούσε σωστά. Εντέλει, ο Vettel ανεφοδιάστηκε με καύσιμα για τρεις γρήγορους γύρους στο Q3, ενώ ο Webber είχε καύσιμα για τέσσερις προσπάθειες…
 
Στο στρατόπεδο της McLaren, ο Hamilton είχε αναγκαστεί να αλλάξει το στήσιμο του μονοθεσίου του μεταξύ των ελεύθερων δοκιμών και των κατατακτήριων, καθώς είχε οδηγηθεί προς λάθος κατεύθυνση. Ο 25χρονος Βρετανός επέλεξε ρυθμίσεις παρόμοιες με αυτές του Button, ο οποίος ήταν απόλυτα ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, σε αντίθεση με εχθές. Ο Button επέλεξε να αυξήσει τα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης σήμερα, και με μικρές ρυθμίσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, η συμπεριφορά της McLaren του βελτιώθηκε σημαντικά, παρά το γεγονός ότι ο Βρετανός αντιμετώπισε προβλήματα κραδασμών στο σύστημα πέδησης κατά τη διάρκεια του Q1, τα οποία όμως η ομάδα επέλυσε στη συνέχεια της διαδικασίας.
 
O Hamilton είχε ένα αρκετά ταραχώδες Q2, όπου φαινόταν να βρίσκεται εκτός κλίματος. Στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια είχε μια έξοδο στη στροφή 11. Στη συνέχεια, όντας σε αργό γύρο, βγήκε εκτός πίστας στο σύμπλεγμα στροφών του ξενοδοχείου για να μην παρεμποδίσει όσους κινούνταν στο όριο εκείνη τη στιγμή, αλλά με αυτό τον τρόπο πάτησε στο ακάθαρτο μέρος της πίστας και σκόνισε τα ελαστικά του. Λίγο μετά, προσπαθώντας να βρει καθαρή πίστα μπροστά του, δεν αντιλήφθηκε ότι πίσω του ερχόταν ο Massa πιέζοντας στο όριο και υπήρξε ένα αχρείαστο στρίμωγμα μεταξύ τους στη στροφή 8, με τον Hamilton να ξεριζώνει με το ρύγχος του μονοθεσίου του (το οποίο έμεινε ανέπαφο), ένα από τα εύκαμπτα κολωνάκια που βρίσκονται σε αυτό το σημείο. Ο Βρετανός βρισκόταν εκτός της προκρινόμενης δεκάδας στο τελευταίο λεπτό του Q2, ωστόσο κατάφερε να σημειώσει έναν ανταγωνιστικό χρόνο στα τελικά δευτερόλεπτα.
  
Επιπλέον, στα τελευταία δευτερόλεπτα του Q3, ο Hamilton επιβράδυνε υπερβολικά στη στροφή 14 και καθυστέρησε πάρα πολύ τα μονοθέσια που τον ακολουθούσαν, με τον Massa να προλαβαίνει για ελάχιστο το χρονόμετρο, ώστε να ξεκινήσει τον τελευταίο του γύρο. Τα δυο τελευταία επεισόδια εξετάστηκαν από τους αγωνοδίκες, οι οποίοι αποφάσισαν να μη λάβουν δράση, επιλογή η οποία βρήκε σύμφωνο και τον Massa.
 
Ο Massa είχε μόλις προλάβει να περάσει τη γραμμή εκκίνησης τερματισμού πριν ολοκληρωθούν τα 10 λεπτά που διαρκεί το Q3, για να ξεκινήσει μια τελευταία έγκυρη χρονομετρημένη του προσπάθεια. Ωστόσο, όταν είδε το κόκκινο φως εξερχόμενος από την τελευταία στροφή, νόμιζε ότι δεν είχε προλάβει. Συνεπώς, δεν πίεσε άμεσα όσο θα μπορούσε και εγκατέλειψε το γύρο του, επιστρέφοντας στα pits, όταν διαπίστωσε ότι λόγω του δισταγμού του, δεν είχε τη δυνατότητα να βελτιώσει το χρόνο του. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το σχόλιο του Massa ότι η απόδοση της Ferrari είναι καλύτερη από αυτήν που θα περίμενε η ομάδα, δεδομένου ότι η F10 ήταν σήμερα μόλις το 3ο ταχύτερο μονοθέσιο, και αρκετά πιο πίσω από τα δυο προπορευόμενα. Οι McLaren είχαν ξεκάθαρο προβάδισμα στο δεύτερο τμήμα της πίστας με τις μεγάλες ευθείες, όπως αναμενόταν, ενώ και η Mercedes είναι πολύ δυνατή εκεί, δείγμα ότι ο γερμανικός κινητήρας που αμφότερες χρησιμοποιούν συμβάλει αρκετά στο συγκεκριμένο κομμάτι, σε συνδυασμό και με ένα αποδοτικό σύστημα stalling πίσω αεροτομής.
 
Πίσω από τους οδηγούς των τριών κορυφαίων ομάδων, ο Rubens Barrichello ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την 7η θέση που πέτυχε, καθώς εχθές η Williams αντιμετώπιζε δυσκολίες, και το αποτέλεσμα ήταν καλύτερο από αυτό που περίμενε ο Βραζιλιάνος.
 
Ο Michael Schumacher ήταν απογοητευμένος επειδή ο τελευταίος του γύρος δεν ήταν πολύ καλός, καθώς δεν κατάφερε να συνδυάσει τους καλύτερους χρόνους του σε κάθε τομέα της πίστας σε ένα και μοναδικό γύρο. Ο Γερμανός, στην πρώτη του -αγωνιστική- επίσκεψη στο Αμπού Ντάμπι, πιστεύει ότι θα μπορούσε να έχει βρεθεί δυο θέσεις υψηλότερα αν είχε κάνει καλύτερο γύρο. Η Mercedes, ενώ ήταν αρκετά γρήγορη με τη σκληρή γόμα ελαστικών, υστερούσε σημαντικά με τη μαλακή. Μάλιστα, οι δυο οδηγοί της ομάδας εξασφάλισαν την πρόκρισή τους στο Q3 με τη σκληρή γόμα, αλλά λόγω της στρατηγικής για τον αγώνα, αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν τη μαλακή για το τελικό 10λεπτο. Ο Nico Rosberg δήλωσε ότι δεν είχε τη δυνατότητα να αντλήσει απόδοση από τα μαλακά ελαστικά. Αντίστοιχα προβλήματα αντιμετώπισε και ο poleman του προηγούμενου αγώνα, Nico Hulkenberg, ο οποίος κατέληξε στη 15η θέση.
 
Ο Vitaly Petrov θα εκκινήσει από την πρώτη δεκάδα για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα, ωστόσο, για μόλις δεύτερη φορά φέτος, ο Ρώσος κατάφερε να βρεθεί και μπροστά από τον team mate του, Robert Kubica. O Πολωνός βρήκε τον εαυτό του για πρώτη φορά φέτος εκτός του τρίτου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών (ήταν ο μοναδικός οδηγός πέραν αυτών της Red Bull που είχε συμμετάσχει σε όλα τα Q3 της σεζόν), καθώς δεν είχε πρόσφυση και το μονοθέσιο ήταν εξαιρετικά υπερστροφικό, αναγκάζοντας τον οδηγό του να πηγαίνει με τα τέσσερα σε πολλές στροφές…
 
Aτάκες:
«Δε χρειάζεται να ανησυχώ για το ποιος βρίσκεται γύρω μου, όλοι οι άλλοι πρέπει να ανησυχούν ποιος βρίσκεται γύρω τους. Πρέπει να επικεντρωθώ στη νίκη, δεν έχω τίποτα να χάσω, εάν δεν τερματίσω, δεν τερμάτισα. Εάν νικήσω, νίκησα. Οι άλλοι βρίσκονται σε πολύ διαφορετική θέση».
O Lewis Hamilton, προετοιμασμένος ίσως να ρισκάρει περισσότερο;
 
«Θα δούμε τι θα συμβεί στα πρώτα 10-20 μέτρα και τότε θα αποφασίσουμε αν θα είναι καλύτερο να επιτεθούμε, ή σοφότερο να αμυνθούμε».
Ο Fernando Alonso ίσως έχει ήδη προεπιλέξει -σοφά- τη στρατηγική του για τα πρώτα μέτρα του αυριανού αγώνα…
 
Φ.Λ.
 
GP Αμπού Ντάμπι 2010: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/Α
Νο.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Q1
Q2
Q3
Διαφ.
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:40.318
1:39.874
1:39.394
 
2
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:40.335
1:40.119
1:39.425
0.031
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:40.170
1:40.311
1:39.792
0.398
4
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:40.877
1:40.014
1:39.823
0.429
5
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:40.690
1:40.074
1:39.925
0.531
6
7
Felipe Massa
Ferrari
1:40.942
1:40.323
1:40.202
0.808
7
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:40.904
1:40.476
1:40.203
0.809
8
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:41.222
1:40.452
1:40.516
1.122
9
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:40.231
1:40.060
1:40.589
1.195
10
12
Vitaly Petrov
Renault
1:41.018
1:40.658
1:40.901
1.507
11
11
Robert Kubica
Renault
1:41.336
1:40.780
 
1.386
12
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:41.045
1:40.783
 
1.389
13
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:41.473
1:40.914
 
1.520
14
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
1:41.409
1:41.113
 
1.719
15
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:41.015
1:41.418
 
2.024
16
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:41.681
1:41.642
 
2.248
17
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:41.707
1:41.738
 
2.344
18
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:41.824
 
 
2.430
19
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:43.516
 
 
4.122
20
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:43.712
 
 
4.318
21
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:44.095
 
 
4.701
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:44.510
 
 
5.116
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:45.085
 
 
5.691
24
20
Christian Klien
HRT-Cosworth
1:45.296
 
 
5.902
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ