top icon
Αγώνες

F1-GP Αμπού Ντάμπι: O Vettel Πρωταθλητής, «αυτογκόλ» της Ferrari

O Vettel έγινε ο νεότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην ιστορία της Formula 1, νικώντας το GP του Αμπού Ντάμπι, αφού η Ferrari επέλεξε λάθος στρατηγική για τον Alonso.

O Sebastian Vettel, ο οδηγός που ήρθε στο Αμπού Ντάμπι 15 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο, έγινε ο νεότερος Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην ιστορία της Formula 1, νικώντας το GP του Αμπού Ντάμπι, αφού η Ferrari επέλεξε λάθος στρατηγική για τον Fernando Alonso, φέρνοντας τον Ισπανό στα pits πολύ νωρίς στον αγώνα, αντιδρώντας στο πρόωρο pit stop του Mark Webber. Εντέλει ο Ισπανός κατέληξε στην 7η θέση (ακριβώς μπροστά από τον Webber), δηλαδή τρεις πίσω από αυτήν που χρειαζόταν για τον τίτλο… Mε αυτό τον τρόπο, ο Vettel βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας για πρώτη φορά φέτος, την ημέρα που μετράει περισσότερο, δηλαδή την Κυριακή του τελευταίου αγώνα της σεζόν, όπου ανακηρύχθηκε ο 5ος διαφορετικός Πρωταθλητής τα τελευταία πέντε χρόνια σε μια από τις συναρπαστικές σεζόν της ιστορίας, για 4 βαθμούς. Oι δυο οδηγοί της McLaren, Lewis Hamilton και Jenson Button συμπλήρωσαν το βάθρο του σημερινού αγώνα.
 
Η Red Bull εξασφάλισε και το δεύτερο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μέσα σε επτά ημέρες, με τον Sebastian Vettel, έναν οδηγό του οποίου την καριέρα έχει υποστηρίξει από τότε που ήταν μόλις 9 χρονών και αγωνιζόταν στα καρτ. Ο Γερμανός έχει ανέβει στην καριέρα του στο μηχανοκίνητο αθλητισμό με τη βοήθεια του προγράμματος νέων οδηγών της Red Bull, για να γίνει ο νεότερο Πρωταθλητή στην ιστορία της Formula 1, σε ηλικία 23 ετών και 135 ημερών (αφότου έγινε ο νεότερος που σημείωσε βαθμό, pole position ή νίκη), καταρρίπτοντας το ρεκόρ του Lewis Hamilton, που κατέκτησε τον τίτλο του 2008 σε ηλικία 23 ετών και 301 ημερών. Η σημερινή επικράτηση του Vettel στο Πρωτάθλημα (με ισάριθμες νίκες, δεύτερες και τρίτες θέσεις με τον Alonso αλλά μια 4η θέση περισσότερη) δικαιολόγησε την απόφαση της Red Bull να μην εφαρμόσει εντολές στο GP Βραζιλίας και να αφήσει τον καλύτερο οδηγό της να νικήσει. Στα τελευταία Grand Prix άλλωστε (από το GP Σιγκαπούρης), ο Γερμανός βρισκόταν μονίμως μπροστά από τον team mate του. Ωστόσο, έπειτα από την αστοχία του κινητήρα του στην Κορέα, που τον έριξε 25 βαθμούς πίσω από τον επικεφαλής της βαθμολογίας με μόλις δυο αγώνες να απομένουν έκανε τους πάντες να πιστεύουν ότι δε θα τα κατάφερνε φέτος. Πριν το τριήμερο όλοι αναρωτιούνταν αν ο Vettel θα χάριζε στον team mate του μια νίκη, εάν αυτό ήταν απαραίτητο, ωστόσο τα πράγματα εξελίχθηκαν εντελώς διαφορετικά. Στο Αμπού Ντάμπι οδηγώντας και πάλι αλάνθαστα, ο Vettel κατέκτησε την 5η φετινή του νίκη, και το εκπληκτικό ήταν ότι δεν γνώριζε καν τι είχε συμβεί πίσω του. Είχε συνεννοηθεί με τον αρχιμηχανικό του να ενημερωθεί για την κατάσταση στο Πρωτάθλημα μονάχα μετά τον τερματισμό, έτσι ώστε να επικεντρωθεί αποκλειστικά στον αγώνα. Ο Guillaume Rocquelin περίμενε μέχρι να περάσει τη γραμμή του τερματισμού και ο 4ος, Nico Rosberg, για να ανακοινώσει στον Vettel ότι ήταν Παγκόσμιος Πρωταθλητής, κάνοντας το Γερμανό να ξεσπάσει σε δάκρυα χαράς!
 

O Vettel περνάει τη γραμμή τερματισμού πανηγυρίζοντας τη νίκη, αλλά δε γνωρίζει ακόμα ότι είναι Παγκόσμιος Πρωταθλητής!
 
Ο Sebastian Vettel οδήγησε έναν εκπληκτικό αγώνα στο Αμπού Ντάμπι και αυτό, σε συνδυασμό με τις λάθος επιλογές της Ferrari, του απέφερε τον παγκόσμιο τίτλο. Ο άλλος οδηγός της Red Bull, ο Mark Webber παρέσυρε τη Ferrari σε μια λάθος επιλογή, χαρίζοντας στον team mate του τον τίτλο, όχι όμως κατόπιν συνεννόησης… Ο Alonso έμεινε κολλημένος πίσω από τη μια Renault, ενώ η άλλη Renault απομάκρυνε την απειλή του Hamilton για τη νίκη και φυσικά, ένας κινητήρας Renault επέτρεψε στον Vettel να επικρατήσει, ξανά, χωρίς να υπάρχει… συνομωσία.
 
Οι McLaren πραγματοποίησαν εξαιρετικές εκκινήσεις από την ακάθαρτη κιόλας πλευρά της πίστας. Ο Vettel όμως αμύνθηκε σκληρά στην πρώτη στροφή, φρενάροντας όσο το δυνατόν πιο αργά (χάνοντας στιγμιαία τον έλεγχο του μονοθεσίου του) και κλείνοντας την πόρτα στον Hamilton για την πρώτη στροφή. Ο Button κατάφερε να πάρει την 3η θέση από τον Alonso, ο οποίος όμως βρισκόταν ακόμα σε θέση που τον βόλευε όσον αφορά το Πρωτάθλημα, εφόσον είχε τον Webber πίσω του.
 
Στις πιο πίσω θέσεις, καθώς εκτυλίσσονταν οι συνηθισμένες πολλαπλές μάχες στις πρώτες στροφές, ο Rubens Barrichello καθυστέρησε τον Michael Schumacher, επιτρέποντας στο Nico Rosberg να τρυπώσει στην εσωτερική του team mate του. Ο Schumacher δε βρήκε πρόσφυση εκτός αγωνιστικής γραμμής και διέγραψε ένα τετ-α-κέ 180 μοιρών για να μείνει ακινητοποιημένος αντίθετα στην πίστα, ενώ οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να τον αποφύγουν. Ο Vitantonio Liuzzi δεν τα κατάφερε, και δημιουργήθηκε ένα πολύ σοβαρό ατύχημα, με τη Force India να καβαλάει επάνω στη Mercedes, περνώντας ξυστά από το κεφάλι του 41 ετών 7 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Ευτυχώς δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός, ωστόσο, η επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας μόλις στον πρώτο γύρο, επηρέασε σημαντικά την εξέλιξη του αγώνα που έκρινε εντέλει το Πρωτάθλημα. Αυτό συνέβη, διότι στο τέλος του πρώτου γύρου, με την ευκαιρία του καθεστώτος αυτοκινήτου ασφαλείας, μερικοί οδηγοί μπήκαν στα pits, όπως οι Vitaly Petrov και Nico Rosberg, οι οποίοι «ξεφορτώθηκαν» άμεσα τη μαλακή γόμα και επέλεξαν ένα σετ σκληρά ελαστικά για ουσιαστικά ολόκληρο τον αγώνα.
 

Το πολύ σοβαρό ατύχημα του αγώνα με τον Liuzzi να «σκαρφαλώνει» στη Mercedes του Schumacher.
 
Το αυτοκίνητο ασφαλείας είχε κάνει τις πιέσεις και τις θερμοκρασίες των ελαστικών όλων των μονοθεσίων να πέσουν αισθητά, καταπονώντας τη μαλακή γόμα ακόμα περισσότερο. Μόλις 4 γύρους έπειτα από την επιστροφή στη δράση, ο Webber χτύπησε με το πίσω δεξί ελαστικό του τις μπαριέρες της στροφής 19, καθώς είχε ξεκινήσει ήδη να αντιμετωπίζει προβλήματα graining με τη μαλακή γόμα (με σετ που είχε επιβαρύνει με περισσότερους γρήγορους γύρους στις κατατακτήριες δοκιμές), ιδίως στον πίσω άξονα. Δεδομένου ότι ο Aυστραλός εκεί που βρισκόταν δε μπορούσε να κατακτήσει τον τίτλο, η Red Bull δοκίμασε μια διαφορετική στρατηγική, καλώντας τον οδηγό της στα pits μόλις στον 11ο γύρο. Η Ferrari έπρεπε να επιλέξει αν θα αντιδράσει.
 

Ο Vettel φρέναρε απότομα πριν την επιστροφή του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits και αιφνιδίασε τον Hamilton, ο οποίος βγήκε εκτός πίστας και έχασε επαφή με τη Red Bull.
 
Όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί αντιμετώπιζαν προβλήματα graining σε εκείνο το σημείο του αγώνα, με τον Vettel να χάνει λίγο έδαφος σε σχέση με τον Hamilton. Η Ferrari όμως γνώριζε από την Παρασκευή ότι η F10 καταπονεί περισσότερο από τους αντιπάλους της τα πίσω ελαστικά… Η ιταλική ομάδα αντέδρασε στη στρατηγική του Webber, καλώντας τον Felipe Massa στα pits, στον επόμενο γύρο, κάτι που φάνηκε σαν έξυπνη κίνηση, καθώς θυσιάζοντας τον Βραζιλιάνο η Ferrari θα μπορούσε να διαπιστώσει από μόνη της αν η στρατηγική αυτή θα πετύχει. Ωστόσο, ο Massa, έπειτα από ένα pit stop που καθυστέρησε λόγω δυσκολιών στην αντικατάσταση του πίσω δεξιού τροχού, επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Webber (όπου βρισκόταν και πριν), αλλά ακόμα χειρότερα, πίσω και από τον Jaime Alguersuari που είχε κάνει ήδη το pit stop του ήδη στον πρώτο γύρο (και είχε αφήσει τη Red Bull να περάσει, αφού η ομάδα του έχει τον ίδιο ιδιοκτήτη). Αμφότεροι δε, βρίσκονταν πίσω από τους Rosberg και Petrov.
 
To γεγονός αυτό θα έπρεπε να έχει πείσει τη Ferrari ότι αν ήθελε να έχει κερδίσει έδαφος με ένα pit stop πολύ νωρίς στον αγώνα, η πιο συμφέρουσα λύση ήταν να το έχει κάνει στον πρώτο γύρο, καθώς μέχρι τον 11ο-15ο, οι οδηγοί της δεν είχαν αναπτύξει αρκετή διαφορά από αυτούς που ακολούθησαν αυτή τη στρατηγική. Οι Webber και Massa όμως δεν είχαν πλησιάσει ακόμα το τρενάκι που είχε δημιουργήσει πίσω του ο Adrian Sutil, ο οποίος με τον κινητήρα της Mercedes στην πλάτη του είχε υψηλές τελικές ταχύτητες, οπότε κανείς δε μπορούσε να τον προσπεράσει…
 

Ο Petrov διατήρησε πίσω του τον Alonso μέχρι την καρό σημαία.
 
Το χρονικό περιθώριο για να «καλύψει» ο Alonso τον Webber στένευε, και οι ανησυχίες της Ferrari για πρόωρη φθορά των ελαστικών υπερίσχυσαν, καθώς ο Iσπανός ανέφερε από τον ασύρματο ότι βρίσκονται σε πολύ κακή κατάσταση. Η Ferrari πίστευε ότι τα ελαστικά των τριών πρωτοπόρων θα έφταναν σύντομα στο τέλος της ζωής τους και έτσι, για να διασφαλίσει ότι ο Alonso θα βρεθεί μπροστά από τον Webber (ο οποίος είχε αρχίσει να γράφει ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς γύρους), κάλεσε τον Ισπανό στα pits στον 15ο γύρο, γνωρίζοντας ότι θα πέσει στην 11η θέση! Ίσως η Ferrari κοίταζε μονάχα τι κάνει ο Webber και αγνόησε την απειλή του Vettel, υποτιμώντας παράλληλα τα μονοθέσια πίσω από τα θα επέστρεφε στην πίστα ο Alonso… O Petrov είχε μια από τις υψηλότερες τελικές του αγώνα, λόγω του ιδιαίτερα αποδοτικού συστήματος stalling πίσω αεροτομής της Renault και αυτός ήταν ο βασικός λόγος για τον οποίο ο Alonso δεν κατάφερε ποτέ να προσπεράσει το Ρώσο…
 
Ο Vettel και οι McLaren επέλεξαν να παραμείνουν στην πίστα και η επιλογή τους αποδείχθηκε σωστή, διότι σύντομα, με τη φθορά των ελαστικών, το graining εξυγιάνθηκε. Καθώς λοιπόν ο Alonso είχε αρχίσει να χάνει την ψυχραιμία του πίσω από τον Petrov, διακινδυνεύοντας την επαφή με τη Renault και καταλήγοντας εκτός πίστας, η McLaren, προσπαθώντας να αποσπάσει την πρωτοπορία, επέλεξε να είναι η πρώτη που θα φέρει τον Hamilton στα pits. O Βρετανός πραγματοποίησε το pit stop του στον 23ο γύρο, ωστόσο επέστρεψε στην πίστα πίσω από τους Kamui Kobayashi και Robert Kubica, οι οποίοι έδιναν τη δική τους μάχη, έχοντας ξεκινήσει τον αγώνα με τη σκληρή γόμα.
 
Η Red Bull αντέδρασε άμεσα και κάλεσε τον Vettel στα pits στον επόμενο γύρο. Ο Γερμανός όμως κατάφερε με έναν πολύ καλύτερο γύρο και την πιο καθαρή έξοδο από το γλιστερό pit lane, να βρεθεί εμπρός από τους Kobayashi και Kubica, υπερασπιζόμενος με σθένος τη θέση του από τον οδηγό της Sauber. O Ιάπωνας έχασε, μάλιστα, φόρα από τη μάχη του με τον Vettel, γεγονός που επέτρεψε στον Kubica να επιτεθεί στη Sauber και να την προσπεράσει από την εξωτερική. Ενώ ο Vettel απομακρυνόταν από τη Renault, ο Hamilton μαχόταν με τον Kobayashi, τον οποίο κατάφερε τελικά να προσπεράσει αρκετά γρήγορα. Αλλά με τον Kubica τα πράγματα ήταν πολύ πιο δύσκολα, λόγω και της υψηλής τελικής ταχύτητας των Renault. O Hamilton δεν κατάφερε να προσπεράσει ποτέ τον Πολωνό, τραυματίζοντας τα εμπρός ελαστικά του πολύ νωρίς, από μερικά μπλοκαρίσματα των φρένων και ο Vettel εξαφανίστηκε μπροστά.
 

Ο Kubica «έφραξε» τις ελπίδες του Hamilton να διεκδικήσει τη νίκη.
 
Η McLaren έπαιζε το τελευταίο της χαρτί με τον Jenson Button, ο οποίος είχε… απομείνει στην πρωτοπορία, προσπαθώντας να εξασφαλίσει τα 22 δλ. που χρειαζόταν για να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον Kubica και να απειλήσει ίσως τον Vettel. O Γερμανός όμως μείωνε σταθερά τη διαφορά που τον χώριζε από τον Button καθώς η απόδοση των ελαστικών του Βρετανού έπεφτε και δεν του επέτρεπε να απομακρυνθεί αρκετά ούτε από τον Kubica.
 
Σε εκείνο το σημείο ο Vettel είχε εξασφαλίσει τη νίκη. Ο Button πραγματοποίησε το pit stop του στον 39ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον team mate του, που ακόμα μαχόταν με τη Renault. Eντέλει, ο Kubica «απελευθέρωσε» τον Hamilton στον 46ο γύρο, για να επιστρέψει στην πίστα εμπρός από τον δικό του team mate, που εξακολουθούσε να… ταλαιπωρεί τον Alonso, ο οποίος είχε αρκετές μικρές εξόδους από την πίστα. Ωστόσο ο Hamilton βρισκόταν ήδη 12 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel. O Βρετανός άρχισε να πιέζει στο όριο σε μια προσπάθεια να καλύψει τη διαφορά, αλλά ο Vettel απάντησε άμεσα με καλύτερους χρόνους και η McLaren αρκέστηκε στη 2η και την 3η θέση.
 
Στον 47ο γύρο, με τον Sutil να μπαίνει στα pits, όλοι είχαν ολοκληρώσει τα pit stop τους. Ο Vettel βρισκόταν επικεφαλής με διαφορά ασφάλειας από τις ΜcLaren, ο Rosberg είχε ανέβει στην 4η θέση με τις δυο Renault πίσω του και ο Alonso ήταν 7ος, προσπαθώντας μανιωδώς να προσπεράσει τον Petrov, που εκμεταλλευόταν την τελευταία του ευκαιρία να εντυπωσιάσει τους ιθύνοντες της Renault για να διατηρήσει το cockpit του και το 2011… Οι έξοδοι του Alonso από την πίστα αυξάνονταν, καθώς συνειδητοποιούσε ότι ο φετινός τίτλος είχε κάνει φτερά, λόγω της λανθασμένης στρατηγικής όπως και ο ίδιος παραδέχθηκε αργότερα, αφού ο Button είχε τη δυνατότητα να κάνει 39 από τους 55 γύρους με τη μαλακή γόμα ελαστικών.
 
Ο Alonso πέρασε τη γραμμή τερματισμού 7ος, ενώ σε περίπτωση νίκης του Vettel, για να εξασφαλίσει τον τίτλο χρειαζόταν να βρεθεί στην 4η θέση, σε αυτήν που ήταν δηλαδή πριν το pit stop του… Το πιο παράξενο ήταν ότι ο Ισπανός παραπονέθηκε κατά το γύρο επιστροφής στα pits, κάνοντας χειρονομίες στον Petrov, ο οποίος απλά έκανε τον αγώνα του!
 

O Vettel δε μπορεί ακόμα να πιστέψει τι έχει καταφέρει, καταφθάνοντας στο parc ferme.
 
Tελικά, εφόσον το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Vettel ήταν ότι σταμάτησε να λειτουργεί το ένα από τα δυο ακουστικά του και άκουγε τα μηνύματα του ασυρμάτου μονάχα με το ένα αυτί, όταν ο Γερμανός είδε την καρό σημαία νικητής (και ο Nico Rosberg πέρασε τη γραμμή του τερματισμού στην 4η θέση), έγινε ο 6ος φετινός επικεφαλής της βαθμολογίας (ρεκόρ στην ιστορία της F1), με την πρωτοπορία του Πρωταθλήματος να αλλάζει χέρια για 9η φορά μέσα στο 2010 (και αυτό ρεκόρ). O Vettel είχε μονάχα ισοβαθμήσει με τον team mate του στην κορυφή της βαθμολογίας έπειτα από το GP του Μονακό, αλλά είχε καταταγεί δεύτερος, επειδή είχε λιγότερες νίκες τότε, αλλά τέθηκε επικεφαλής στο Πρωτάθλημα τη στιγμή που μετρούσε περισσότερο: στον τελευταίο γύρο της σεζόν.
 
Ο Vettel ήταν αδιαφιλονίκητα ο ταχύτερος οδηγός φέτος, διαθέτοντας φυσικά και το ταχύτερο μονοθέσιο του grid, ωστόσο κανείς δε σημειώνει τυχαία 10 pole position σε 19 αγώνες στη Formula 1. O Vettel ισοφάρισε τον Alonso στον πίνακα με τις περισσότερες φετινές νίκες, αλλά ο Γερμανός είναι αυτός που έχει βρεθεί περισσότερα χιλιόμετρα επικεφαλής φέτος (2.033), σχεδόν 600 περισσότερα από τον Webber που ακολουθεί στο σχετικό στατιστικό πίνακα με 1.445 χλμ. εμπρός από τον Button (796), τον Alonso (666) και τον Hamilton (570). Παρά το ότι είδαμε τον Vettel να κάνει αρκετά λάθη φέτος, ήταν ταχύτερος του Webber κατά το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν και υπέστη πάρα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας κατά τη διάρκεια των αγώνων, τα οποία του κόστισαν πολλούς βαθμούς. Εντούτοις, με μερικές εξαιρετικές εμφανίσεις στους τελευταίους αγώνες και παρά την ατυχία του στην Κορέα, ο Vettel κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο νωρίτερα στη ζωή του από οποιονδήποτε άλλο οδηγό στην ιστορία της Formula 1.
 
Όπως ανέφερε ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, ο Vettel ήταν ο πιο ήρεμος άνθρωπος στην ομάδα σήμερα. Ο ίδιος ο Γερμανός δήλωσε ότι ήταν ένα πολύ σκληρό Πρωτάθλημα κυρίως πνευματικά, προσπαθώντας να αγνοήσει αυτά που έλεγαν oi άλλοι για τον ίδιο όπως ότι ευνοείται από τη Red Bull ή ότι είναι εκτός διεκδίκησης του Πρωταθλήματος λόγω των λαθών του… Ο Vettel δεν έχασε ποτέ την ψυχραιμία του και το χαμόγελό του και επικράτησε την τελευταία στιγμή, στην πιο ανταγωνιστική σεζόν της ιστορίας της Formula 1!
Φ.Λ.
 
GP Αμπού Ντάμπι 2010: Αποτελέσματα αγώνα
A/A
Νο.
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Γύροι
Χρόνος/Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Θ. Εκ.
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
55
1:39:36.837
183,923
1
2
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
55
10.162
183,611
2
3
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
55
11.047
183,584
4
4
4
Nico Rosberg
Mercedes
55
30.747
182,982
9
5
11
Robert Kubica
Renault
55
39.026
182,730
11
6
12
Vitaly Petrov
Renault
55
43.520
182,593
10
7
8
Fernando Alonso
Ferrari
55
43.797
182,585
3
8
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
55
44.243
182,572
5
9
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
55
50.201
182,391
17
10
7
Felipe Massa
Ferrari
55
50.868
182,371
6
11
22
Nick Heidfeld
BMW Sauber-Ferrari
55
51.551
182,350
14
12
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
55
57.686
182,165
7
13
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
55
58.325
182,146
13
14
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
55
59.558
182,108
12
15
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
55
1:03.178
181,999
18
16
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
55
1:04.763
181,951
15
17
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
54
1 γύρος
177,567
20
18
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
53
2 γύροι
176,711
22
19
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
53
2 γύροι
176,612
23
20
20
Christian Klien
HRT-Cosworth
53
2 γύροι
176,216
24
21
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
51
Πίσω αεροτομή
173,879
19
Εγκαταλείψεις
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
43
Κιβώτιο
174,694
21
3
Michael Schumacher
Mercedes
0
Σύγκρουση
 
8
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
0
Σύγκρουση
 
16
Ταχύτερος γύρος
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
47
1:41.274
 
 
 
Tελική βαθμολογία Πρωταθλήματος Οδηγών 2010
A/A
Oδηγός
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Vettel
256
12
 
25
8
15
18
 
12
25
6
15
15
 
12
18
25
 
25
25
2
Alonso
252
25
12
 
12
18
8
4
15
4
 
25
18
 
25
25
15
25
15
6
3
Webber
242
4
2
18
4
25
25
15
10
 
25
8
25
18
8
15
18
 
18
4
4
Hamilton
240
15
8
8
18
 
10
25
25
18
18
12
 
25
 
 
10
18
12
18
5
Button
214
6
25
4
25
10
 
18
18
15
12
10
4
 
18
12
12
 
10
15
6
Massa
144
18
15
6
2
8
12
6
 
 
 
18
12
12
15
4
 
15
 
1
7
Rosberg
142
10
10
15
15
 
6
10
8
1
15
4
 
8
10
10
 
 
8
12
8
Kubica
136
 
18
12
10
4
15
8
6
10
 
6
 
15
4
6
 
10
2
10
9
Schumacher
72
8
1
 
1
12
 
12
 
 
2
2
 
6
2
 
8
12
6
 
10
Barrichello
47
1
4
 
 
2
 
 
 
12
10
 
1
 
1
8
2
6
 
 
Sutil
47
 
 
10
 
6
4
2
1
8
4
 
 
10
 
2
 
 
 
 
12
Kobayashi
32
 
 
 
 
 
 
1
 
6
8
 
2
4
 
 
6
4
1
 
13
Petrov
27
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
1
10
2
 
 
 
 
 
8
14
Hulkenberg
22
 
 
1
 
 
 
 
 
 
1
 
8
 
6
1
 
1
4
 
15
Liuzzi
21
2
6
 
 
 
2
 
2
 
 
 
 
1
 
 
 
8
 
 
16
Buemi
8
 
 
 
 
 
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
1
 
 
 
17
de la Rosa
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
6
 
 
 
 
 
 
 
Heidfeld
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
2
 
 
19
Alguersuari
5
 
 
2
 
1
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
 
Τελική βαθμολογία Πρωταθλήματος Κατασκευαστών 2010
A/A
Ομάδα
Βαθ.
BA
AU
MA
CH
ES
MO
TU
CA
EU
GB
GE
HU
BE
IT
SI
JA
KO
BR
AD
1
Red Bull
498
16
2
43
12
40
43
15
22
25
31
23
40
18
20
33
43
 
43
29
2
McLaren
454
21
33
12
43
10
10
43
43
33
30
22
4
25
18
12
22
18
22
33
3
Ferrari
396
43
27
6
14
26
20
10
15
4
 
43
30
12
40
29
15
40
15
7
4
Mercedes
214
18
11
15
16
12
6
22
8
1
17
6
 
14
12
10
8
12
14
12
5
Renault
163
 
18
12
16
4
15
8
6
10
 
7
10
17
4
6
 
10
2
18
6
Williams
69
1
4
1
 
2
 
 
 
12
11
 
9
 
7
9
2
7
4
 
7
Force India
68
2
6
10
 
6
6
2
3
8
4
 
 
11
 
2
 
8
 
 
8
Sauber
45
 
 
 
 
 
 
1
 
7
8
 
8
4
 
 
10
6
1
 
9
Toro Rosso
13
 
 
2
 
1
1
 
4
2
 
 
 
 
 
 
1
 
 
2

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ