Οι δυο οδηγοί της Red Bull έκαναν το 1-2 σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Ιαπωνικού GP στη Suzuka, με τον Sebastian Vettel να παραμένει πάντοτε επικεφαλής.
Οι δυο οδηγοί της Red Bull έκαναν το 1-2 σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής του Ιαπωνικού GP στη Suzuka, με τον Sebastian Vettel να παραμένει πάντοτε επικεφαλής.
Πρωινή περίοδος
H Red Bull δικαιολόγησε στην πρώτη επαφή με την πίστα της Suzuka, αυτούς που την ήθελαν να είναι το φαβορί για την επικράτηση στο Ιαπωνικό GP, καθώς οι δυο οδηγοί της έκαναν το 1-2 στην πρώτη διαδικασία του τιημέρου, με μισό δευτερόλεπτο διαφορά από τους υπόλοιπους. O Sebastian Vettel σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και ο Mark Webber τον ακολούθησε σε απόσταση μισού δεκάτου του δευτερολέπτου.
Στο μέσο μόλις της 90λεπτης διαδικασίας ήρθαν οι κακές ειδήσεις για έναν άλλο διεκδικητή του τίτλου, τον Lewis Hamilton ο οποίος είχε ένα ατύχημα στη δεύτερη στροφή της Degner και κατέστρεψε την εμπρός αριστερή ανάρτηση της McLaren του.
Ο Βρετανός είχε μόλις σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο όταν είχε το ατύχημά του. Κάποιοι υποστήριξαν ότι το ατύχημα του Hamilton προκλήθηκε από την επαφή του πατώματος της McLaren με μια ανομοιομορφία του εδάφους σε εκείνο το σημείο, αφήνοντας το Βρετανό απλό επιβάτη. Ίσως η McLaren, να είχε ρυθμίσει το πρωί της Παρασκευής τα μονοθέσιά της πολύ σκληρά και με υπερβολικά μικρή απόσταση από το έδαφος. Άλλωστε, και ο έτερος οδηγός της McLaren, o Jenson Button αντιμετώπισε προβλήματα στο ίδιο σημείο της πίστας λίγα λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας, έχοντας μια έξοδο στην πρώτη Degner, η οποία, ευτυχώς για τον ίδιο, δεν κατέληξε σε ατύχημα.
![F1-GP Ιαπωνίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής](http://4t.open.gr/files/images/articles/22/03/12022_00.jpg)
Ό,τι απέμεινε από το μονοθέσιο του Hamilton έπειτα από το πρωινό ατύχημά του.
Μερικές στιγμές αφότου χτύπησε στις μπαριέρες ο Hamilton, o Vettel κατάφερε να κινηθεί μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα από τη McLaren. Ο Γερμανός βελτίωσε την επίδοσή του αρκετές φορές στη συνέχεια, μέχρι να φτάσει στο τελικό 1:32.585, με τον Webber να σημειώνει επίδοση που ήταν μόλις 48 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργή. Οι Red Bull έμοιαζαν πολύ σταθερές στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης με υψηλή ταχύτητα που παρουσιάζει η χάραξη της Suzuka στον πρώτο τομέα και ήταν 3 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερες από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο στα πρώτα 32-33 δλ. του γύρου. Η Red Bull υστερούσε λίγο μονάχα στο τελευταίο τμήμα της πίστας, όπου κυριαρχεί το Casio Triangle Chicane.
Ο ταχύτερος από τους υπόλοιπους, μισό δευτερόλεπτο πίσω, ήταν ο Robert Kubica με τη Renault, η οποία ίσως καταφέρει στη Suzuka να ξαναβρεί την ταχύτητα που είχε εμφανίσει στο Spa. Ο έμπειρος στη Suzuka από τα χρόνια του στην Ιαπωνία Adrian Sutil με τη Force India ακολούθησε τον Πολωνό, όντας 1 δλ. πιο αργός από τις Red Bull.
Mόλις 4 χιλιοστά του δευτερολέπτου πίσω από τον Γερμανό κατετάγη ο Hamilton από το χρόνο που είχε σημειώσει στο μέσο της διαδικασίας, λίγο πριν το ατύχημά του. Πίσω από τον Βρετανό βρέθηκαν οι δυο Williams (οι οποίες φέρουν μερικές αναβαθμίσεις αυτό το σαββατοκύριακο), ενώ οι δυο Mercedes συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, με τον Nick Hedifeld (Sauber) μεταξύ τους. Ο Nico Rosberg έχασε το δεύτερο μισό της διαδικασίας, καθώς οι μηχανικοί εργάζονταν πυρετωδώς στο μονοθέσιό του.
![F1-GP Ιαπωνίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής](http://4t.open.gr/files/images/articles/22/08/12022_01.jpg)
Πολύ δυνατή παρουσιάστηκε η Renault στη Suzuka την Παρασκευή.
Μεταξύ των δυο Ferrari, που ακολούθησαν στον πίνακα των χρόνων, βρέθηκε ο Jenson Button. H ΜcLaren χρησιμοποίησε πράσινη φωσφορίζουσα μπογιά στο πίσω μέρος του μονοθεσίου της για να κατανοήσει καλύτερα τη ροή αέρα γύρω από τα καινούργια εξαρτήματα που παρουσίασε σε αυτή την περιοχή για το Ιαπωνικό GP.
Η McLaren διαθέτει στη Suzuka καινούργια πλευρικά τοιχώματα πίσω αεροτομής, μερικές τροποποιήσεις στο διαχύτη, καθώς και ανασχεδιασμένο σύστημα stalling πίσω αεροτομής. Το τελευταίο ακολουθεί τη σχολή της Red Bull και αντί να διοχετεύει μέσω του προεκταμένου καλύμματος κινητήρα τον αέρα που προκαλεί το stalling, στο flap της αεροτομής (πίσω πτερύγιο), όπως συνέβαινε μέχρι στιγμής στη McLaren, αυτό καταλήγει πλέον στο κεντρικό πτερύγιο του συνόλου.
Στο στρατόπεδο της Virgin, ο Τimo Glock έχασε την πρώτη ώρα της διαδικασίας καθώς οι μηχανικοί εργάζονταν στο μονοθέσιό του. Ο Γερμανός πλαισιώθηκε και πάλι από τον 24χρονο Βέλγο Jerome D’Ambrosio, o οποίος κινήθηκε 4 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργά, στη δεύτερη μόλις επαφή του με το μονοθέσιο της Virgin.
Απογευματινή περίοδος
Οι δυο οδηγοί της Red Bull διατήρησαν την πρωινή παράταξή τους, καταλαμβάνοντας τις δυο πρώτες θέσεις του πίνακα των χρόνων, με τον Sebastian Vettel πάντοτε επικεφαλής. Όπως είχε συμβεί και το πρωί, οι Red Bull δεν έχασαν χρόνο στην κατάκτηση της κορυφής και ο Vettel ανέλαβε την πρωτοπορία στο 20λεπτο περίπου, για να παραμείνει επικεφαλής για το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου της διαδικασίας.
Ο μοναδικός οδηγός που κατάφερε να απειλήσει τον Vettel ήταν ο team mate του, Mark Webber, ο οποίος τοποθέτησε τη μαλακή γόμα στο μονοθέσιό του λίγο νωρίτερα από τον Γερμανό. Ωστόσο, ο Vettel απάντησε άμεσα, με χρόνο 1:31.465, που παρέμεινε ο καλύτερος της ημέρας μέχρι τη λήξη των διαδικασιών.
![F1-GP Ιαπωνίας: Ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής](http://4t.open.gr/files/images/articles/22/07/12022_02.jpg)
Η Ferrari έδειξε τις δυνατότητές της μονάχα το απόγευμα.
Έπειτα από ένα ήσυχο πρωινό, η Ferrari αποκάλυψε τα χαρτιά της, με τον Fernando Alonso να καταλήγει στην 4η θέση, 0,9 δλ. πίσω από τις Red Bull, ακολουθούμενος από τον team mate του, Felipe Massa.
H Renault δείχνει ιδιαίτερα δυνατή αυτό το σαββατοκύριακο, καθώς ο Robert Kubica (παρά το τετ-α-κέ του στα Esses, το οποίο μιμήθηκαν οι di Grassi και Buemi) ήταν και πάλι ο ταχύτερος από τους πιλότους που δεν οδηγούν Red Bull, ενώ ο Vitaly Petrov πλασαρίστηκε στην 7η θέση, έχοντας βρεθεί αρχικά στους τρεις πρώτους για αρκετή ώρα.
Την 6η επίδοση σημείωσε ο Jenson Button με την McLaren, ενώ ο team mate του, Lewis Hamilton (13ος) πρόλαβε να συμπληρώσει μόλις 8 γύρους έπειτα από τις επισκευές που πραγματοποίησαν στο μονοθέσιό του οι μηχανικοί της ομάδας ύστερα από το πρωινό του ατύχημα.
Ο Michael Schumacher βρέθηκε στην 8η θέση, όντας και πάλι ταχύτερος του team mate του στη Mercedes, Nico Rosberg, ο οποίος κατέληξε 11ος. Οι Γερμανοί Adrian Sutil (Force India) και Nico Hulkenberg (Williams) συμπλήρωσαν την πρώτη 10άδα, με τον team mate του τελευταίου, τον Rubens Barrichello να χάνει πολύτιμο χρόνο, λόγω προβλήματος με τον κινητήρα της Cosworth.
Δηλώσεις και συμπεράσματα
Ο κυρίαρχος της σημερινής ημέρας, Sebastian Vettel, περιορίστηκε στο να δηλώσει ότι «το μονοθέσιο ήταν αξιόπιστο, είχα μια λογική αίσθησή του και ο ρυθμός φαίνεται εντάξει». Ο team mate του στη Red Bull, Mark Webber δήλωσε ότι δε μαχόταν σήμερα καθώς οι βαθμοί αποδίδονται την Κυριακή, για αυτό και δεν ανησυχεί που ο Vettel ήταν ταχύτερός του. Ο Αυστραλός δήλωσε ότι το ζύγισμα της RB6 ήταν αρκετά καλό και το μονοθέσιο ήταν γρήγορο από την πρώτη στιγμή.
Σύμφωνα με τον Fernando Alonso, «οι Red Bull δείχνουν ανίκητες εδώ», ωστόσο ο Ισπανός βασίζεται στο ότι η αυστριακή ομάδα δεν έχει κατακτήσει όσες νίκες θα μπορούσε, υπό ιδανικές για την ίδια συνθήκες. Ο Ισπανός τόνισε ότι δεν κατάφερε να κάνει έναν καλό γύρο σήμερα, οπότε πιστεύει ότι οι επιδόσεις του έχουν το περιθώριο να βελτιωθούν ακόμα περισσότερο.
Ο team mate του στη Ferrari, Felipe Massa, δήλωσε ότι οι Red Bull είναι ακόμη πιο γρήγορες απ’ όσο περίμενε, ωστόσο, δεδομένης της βροχής που αναμένεται αύριο, «τα πάντα μπορεί να συμβούν», σύμφωνα με τον Βραζιλιάνο. «Υπάρχει ακόμα χώρος για βελτίωση όσον αφορά τη συμπεριφορά του μονοθεσίου μας, αλλά δε μπορούμε να περιμένουμε κάποια αλλαγή όσον αφορά την απόδοση» συμπλήρωσε ο Massa.
Έχοντας συμμετάσχει μονάχα στα 10 τελευταία λεπτά της δεύτερης περιόδου, ο Hamilton κατάφερε να συμπληρώσει μόλις μια ώρα δοκιμών από τις τρεις συνολικά που ήταν διαθέσιμες σήμερα. «Χάθηκε πολύς χρόνος. Παρά ταύτα, αύριο είναι μια άλλη ημέρα και θα βρέξει, οπότε πιστεύω ότι όλοι θα αρχίσουν από την αρχή ξανά». Όπως έχουμε αναφέρει, η McLaren δε διαθέτει πληθώρα ανταλλακτικών και ο Hamilton ευελπιστεί να έχει στη διάθεσή του την καινούργια εμπρός αεροτομή της ομάδας για τις κατατακτήριες δοκιμές αύριο, καθώς δεν υπήρχαν αρκετά δείγματα για να τη χρησιμοποιήσει σήμερα το απόγευμα. Ο Βρετανός πρόλαβε να κάνει μόλις 4 γρήγορους γύρους, στους οποίους δεν είχε φυσικά τη δυνατότητα να αξιολογήσει τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του. Έπειτα από δυο συγκρούσεις στα δυο τελευταία Grand Prix, o Hamilton ανέλαβε την πλήρη ευθύνη για το σημερινό ατύχημα: «Πιθανότατα πίεζα πολύ σκληρά, πολύ νωρίς ίσως».
Ο έτερος πιλότος της McLaren, Jenson Button, παραδέχθηκε ότι το πρωί είχε δυσκολίες να βρει το σωστό ζύγισμα στο μονοθέσιό του, που παρουσίαζε υποστροφή στο πρώτο τμήμα της πίστας, ωστόσο η κατάσταση βελτιώθηκε το απόγευμα. Ο Βρετανός δεν πιστεύει ότι η McLaren έχει καταφέρει ακόμα να αντλήσει το μέγιστο από τις αναβαθμίσεις που έχει παρουσιάσει στο μονοθέσιό της σε αυτό τον αγώνα.
O Michael Schumacher ήταν αισιόδοξος, καθώς η Mercedes ήταν καλύτερη απ’ ότι περίμενε, αντίθετα με τον team mate του, Nico Rosberg, ο οποίος πέραν του προβλήματος που αντιμετώπισε το πρωί με το κιβώτιο του μονοθεσίου του, συνάντησε υπερβολική υποστροφή την οποία δε μπορούσε να εξηγήσει.
GP Ιαπωνίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πρωινή περίοδος
|
|||||||
Α/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:32.585
|
|
225.795
|
23
|
2
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:32.633
|
0.048
|
225.678
|
23
|
3
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:33.129
|
0.544
|
224.476
|
23
|
4
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:33.639
|
1.054
|
223.253
|
13
|
5
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:33.643
|
1.058
|
223.244
|
9
|
6
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:33.677
|
1.092
|
223.163
|
21
|
7
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:33.707
|
1.122
|
223.091
|
24
|
8
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:33.739
|
1.154
|
223.015
|
20
|
9
|
22
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:33.791
|
1.206
|
222.891
|
23
|
10
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:33.831
|
1.246
|
222.796
|
9
|
11
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:33.929
|
1.344
|
222.564
|
25
|
12
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:34.042
|
1.457
|
222.296
|
19
|
13
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:34.169
|
1.584
|
221.997
|
23
|
14
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:34.271
|
1.686
|
221.756
|
19
|
15
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:34.373
|
1.788
|
221.517
|
23
|
16
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:34.379
|
1.794
|
221.503
|
21
|
17
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:34.991
|
2.406
|
220.076
|
26
|
18
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:35.684
|
3.099
|
218.482
|
22
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:36.949
|
4.364
|
215.631
|
25
|
20
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:37.329
|
4.744
|
214.789
|
17
|
21
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:37.388
|
4.803
|
214.659
|
23
|
22
|
25
|
Jerome D’Ambrosio
|
Virgin-Cosworth
|
1:37.778
|
5.193
|
213.803
|
23
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:38.814
|
6.229
|
211.561
|
28
|
24
|
20
|
Christian Klien
|
HRT-Cosworth
|
1:39.443
|
6.858
|
210.223
|
26
|
GP Ιαπωνίας: Eλεύθερες δοκιμές Παρασκευής, απογευματινή περίοδος
|
|||||||
Α/A
|
No
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
5
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
1:31.465
|
|
228.560
|
32
|
2
|
6
|
Mark Webber
|
Red Bull-Renault
|
1:31.860
|
0.395
|
227.577
|
29
|
3
|
11
|
Robert Kubica
|
Renault
|
1:32.200
|
0.735
|
226.738
|
32
|
4
|
8
|
Fernando Alonso
|
Ferrari
|
1:32.362
|
0.897
|
226.340
|
34
|
5
|
7
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
1:32.519
|
1.054
|
225.956
|
35
|
6
|
1
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
1:32.533
|
1.068
|
225.922
|
28
|
7
|
12
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
1:32.703
|
1.238
|
225.507
|
32
|
8
|
3
|
Michael Schumacher
|
Mercedes
|
1:32.831
|
1.366
|
225.196
|
27
|
9
|
14
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
1:32.842
|
1.377
|
225.170
|
26
|
10
|
10
|
Nico Hulkenberg
|
Williams-Cosworth
|
1:32.851
|
1.386
|
225.148
|
26
|
11
|
4
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
1:32.880
|
1.415
|
225.078
|
26
|
12
|
23
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:33.471
|
2.006
|
223.654
|
31
|
13
|
2
|
Lewis Hamilton
|
McLaren-Mercedes
|
1:33.481
|
2.016
|
223.630
|
8
|
14
|
9
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
1:33.564
|
2.099
|
223.432
|
16
|
15
|
22
|
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber-Ferrari
|
1:33.697
|
2.232
|
223.115
|
33
|
16
|
16
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:34.005
|
2.540
|
222.384
|
32
|
17
|
17
|
Jaime Alguersuari
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:34.055
|
2.590
|
222.266
|
37
|
18
|
15
|
Vitantonio Liuzzi
|
Force India-Mercedes
|
1:34.310
|
2.845
|
221.665
|
33
|
19
|
19
|
Heikki Kovalainen
|
Lotus-Cosworth
|
1:36.095
|
4.630
|
217.547
|
37
|
20
|
18
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
1:36.333
|
4.868
|
217.010
|
33
|
21
|
25
|
Lucas Di Grassi
|
Virgin-Cosworth
|
1:36.630
|
5.165
|
216.343
|
28
|
22
|
24
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
1:36.834
|
5.369
|
215.887
|
28
|
23
|
21
|
Bruno Senna
|
HRT-Cosworth
|
1:37.352
|
5.887
|
214.738
|
33
|
24
|
20
|
Christian Klien
|
HRT-Cosworth
|
1:37.831
|
6.366
|
213.687
|
34
|