top icon
Αγώνες

F1: GP Kίνας-Προεπισκόπηση

Ο τέταρτος γύρος της φετινής σεζόν του Πρωταθλήματος της Formula 1 θα διεξαχθεί στην Κίνα, στην πίστα της Shanghai. Eκεί, πέρυσι, η Red Bull κατέκτησε την πρώτη νίκη στην ιστορία της.

Ο τέταρτος γύρος της φετινής σεζόν του Πρωταθλήματος της Formula 1 θα διεξαχθεί στην Κίνα, στην πίστα της Shanghai. Eκεί, πέρυσι, η Red Bull κατέκτησε την πρώτη νίκη στην ιστορία της. Μπορεί να επαναλάβει την επιτυχία αυτή; Όπως είναι φυσικό, βασικότεροι αντίπαλοί της θα είναι η Ferrari και η McLaren, με την τελευταία να έχει ίσως ένα πλεονέκτημα στη μεγάλη ευθεία, λόγω του ειδικού συστήματος του μονοθεσίου της. Στο πρωτάθλημα οδηγών, οι πρωταγωνιστές βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους, με τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας, Felipe Massa να μην έχει νικήσει ακόμα GP! Ο καιρός ενδέχεται και πάλι να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο, αφού υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής την Κυριακή και οι θερμοκρασίες προβλέπονται αρκετά χαμηλές, γεγονός που ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση των ελαστικών.
 
Όσον αφορά την ελληνική τηλεοπτική κάλυψη, θα υπάρξει ζωντανή μετάδοση μονάχα του αγώνα της Κυριακής, στις 9:30 το πρωί (η εκκίνηση θα δοθεί στις 10:00 ώρα Ελλάδας) από τον Alpha. Υπήρξαν διαπραγματεύσεις για να μεταδοθούν οι κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου από το Conn-X TV, ωστόσο αυτές ναυάγησαν, τουλάχιστον για το GP Κίνας. Ο Alpha θα δείξει μια περίληψη διάρκειας 15-20 λεπτών των κατατακτήριων δοκιμών, πριν τον κυριακάτικο αγώνα.
 
Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα συζήτησης πριν ξεκινήσει η δράση του Grand Prix της Κίνας, ήταν φυσικά η διευκρίνηση που κοινοποίησε στις ομάδες η FIA και αποσαφηνίζει ακόμα καλύτερα ότι δεν επιτρέπεται η χρήση κανενός συστήματος που ρυθμίζει την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος, ενόσω το μονοθέσιο βρίσκεται υπό το καθεστώς parc ferme. Υπήρχαν υποψίες ότι η Red Bull χρησιμοποιούσε ένα τέτοιο σύστημα, γεγονός που της επέτρεπε να είναι ταχύτατη στις κατατακτήριες δοκιμές. Η Red Bull ισχυρίζεται ότι η διευκρίνηση των κανονισμών από τη FIA δεν την αναγκάζει να αλλάξει οτιδήποτε στο μονοθέσιό της, αφού δε χρησιμοποιούσε ανάλογα συστήματα αναρτήσεων, έχοντας παράλληλα προειδοποιήσει άλλες ομάδες ότι αν υιοθετούσαν αυτή την τεχνολογία θα διαμαρτυρόταν εναντίον τους. H McLaren είχε παραδεχθεί ανοιχτά ότι σκόπευε να φέρει ένα ανάλογο σύστημα στην Κίνα, ωστόσο έπειτα από την εισήγηση της FIA, η κίνηση αυτή εγκαταλείφθηκε.
 
Ωστόσο υπήρχε και άλλη δράση στα παρασκήνια, με το πρόωρο ξεκίνημα της silly season, αφού βρίσκεται υπό εξέταση το μέλλον του Felipe Massa στη Ferrari. Ο ίδιος ο Βραζιλιάνος, που φέτος πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να σταθεί στο επίπεδο του Alonso, δηλώνει ότι δεν βιάζεται να ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις με την ομάδα του. Η Ferrari φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο να φέρει τον Robert Kubica στο Maranello. O Πολωνός πάντως δηλώνει ότι αυτά είναι μόνο φήμες, τονίζοντας ότι αισθάνεται απόλυτα ευχαριστημένος στη Renault.
 
Oξυμένα αναμένεται επίσης να είναι τα πνεύματα στην καθιερωμένη συνάντηση των οδηγών της Παρασκευής και στο επίκεντρο των συζητήσεων θα βρίσκεται η οδηγική συμπεριφορά του Lewis Hamilton στη Μαλαισία, όπου άλλαξε πολλές φορές τη γραμμή του στην ευθεία, για να μην επιτρέψει στον Vitaly Petrov με τον οποίο μονομαχούσε να του πάρει το slipstreaming. Αξίζει να αναφερθεί, ότι εντέλει ο Michael Schumcher επέστρεψε στο GPDA, το σύνδεσμο των οδηγών, θα αποτελεί ωστόσο “σιωπηρό μέλος”.
 
Λόγω της μεγάλης ευθείας της πίστας της Shanghai, τα συστήματα που αυξάνουν την τελική ταχύτητα των μονοθεσίων μέσω του stalling της πίσω αεροτομής θα βρίσκονται στο επίκεντρο και η McLaren, που χρησιμοποιεί επιτυχημένα το σύστημα από την αρχή της σεζόν, ενδέχεται να έχει ένα αρκετά μεγάλο πλεονέκτημα, στο τέλος της πίσω ευθείας, το οποίο εκτός από καλύτερους χρόνους στο γύρο, θα ευνοεί τους οδηγούς της σε μονομαχίες με άλλα μονοθέσια. Μέχρι στιγμής, μονάχα η Sauber έχει δοκιμάσει (τις Παρασκευές των δυο προηγούμενων GP) ανάλογο σύστημα και ελπίζει να το φέρει στο αγωνιστικό του ντεμπούτο αυτό το σαββατοκύριακο, ενώ σύμφωνα με τις πληροφορίες, η Ferrari θα αξιολογήσει στην πίστα για πρώτη φορά τη δική της ερμηνεία του συστήματος stalling της πίσω αεροτομής, στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής στη Shanghai. Υπάρχει περίπτωση και η Mercedes να ακολουθήσει το παράδειγμα της ιταλικής ομάδας, ενώ και η Williams ενδέχεται να δοκιμάσει μια ανάλογη πίσω αεροτομή αυτό το σαββατοκύριακο. Πάντως, ο Adrian Newey, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Red Bull, δήλωσε ότι υπάρχουν μερικές ανησυχίες όσον αφορά τη χρήση του συστήματος. Μπορεί η ενεργοποίησή του να μην είναι δύσκολη αποστολή για τους πιλότους που έχουν ήδη συνηθίσει να χειρίζονται διάφορα ρυθμιστικά εργαλεία ενόσω οδηγούν στο όριο, ωστόσο οι αλλαγές που προκαλεί στο αεροδυναμικό ζύγισμα του μονοθεσίου η χρήση τέτοιων συστημάτων είναι πολύ μεγάλη.
 
Red Bull
Εφόσον οι ισχυρισμοί της Red Bull ότι δε χρησιμοποιούσε “έξυπνες” αναρτήσεις ισχύουν, δύσκολα θα απειληθεί στην Κίνα η υπεροχή της, τουλάχιστον όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο, γνωστή αδυναμία της RB6 είναι η τελική ταχύτητα στις ευθείες και το γεγονός αυτό ίσως επηρεάσει τις ισορροπίες, ή την κάνει πιο ευάλωτους τους οδηγούς της σε μονομαχίες. Ο Mark Webber προσπαθεί ακόμα να κάνει έναν καλύτερο αγώνα από τον team mate του, Sebastian Vettel, νικητή του προηγούμενου GP. Η αξιοπιστία παραμένει ένα ερωτηματικό.
 
McLaren
Παρά το γεγονός ότι ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι η φετινή McLaren είναι το καλύτερο μονοθεσίο F1 που έχει οδηγήσει, ωστόσο η ομάδα παραδέχεται ότι οι προσδοκίες της για την αρχή της σεζόν δεν έχουν επιτευχθεί, παρά τη νίκη του Jensοn Button στην Αυστραλία και τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Εκτιμάται ότι το σύστημα πίσω αεροτομής της McLaren θα έχει μεγάλο πλεονέκτημα στις ευθείες, ωστόσο ο Button τονίζει ότι η υψηλότερη τελική ταχύτητα της ΜΡ4-25 οφείλεται και στο γεγονός ότι δεν παράγει αρκετή αρνητική άντωση. Στη Μαλαισία παρουσιάστηκαν αρκετές -ως επί το πλείστο μη ορατές- αναβαθμίσεις, οι οποίες σύμφωνα με τον διευθυντή της ομάδας, Martin Whitmarsh άξιζαν 0,3 δευτερόλεπτα στο γύρο.
 
Mercedes
Παρά το γεγονός ότι η Mercedes δεν έχει τη δυνατότητα ακόμα να αντιμετωπίσει τις τρεις πρώτες ομάδες, ο Michael Schumacher πιστεύει ότι παραμένει στο κυνήγι του τίτλου, ακόμα και αν ο αγώνας του στη Μαλαισία δεν εξελίχθηκε καλά, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Η γερμανική ομάδα, λογικά περιμένει να ανακτήσει το έδαφος που τη χωρίζει από τους αντιπάλους της στην Ισπανία.
 
Ferrari
Παρά την αστοχία κινητήρα στην πλάτη του Alonso στη Μαλαισία, η ιταλική ομάδα δεν ανησυχεί για την αξιοπιστία της 8κύλινδρης μονάδας της, καθώς κρίνει ότι ο περίεργος τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούσε τον κινητήρα του ο Iσπανός, λόγω της βλάβης που αντιμετώπιζε με το κιβώτιό του στη Μαλαισία, προκάλεσε την κατασκευαστική αστοχία που τον οδήγησε στην εγκατάλειψη. Ο Alonso δήλωσε ότι δεν υπάρχει ανησυχία στη Ferrari, απλά μερικοί κινητήρες που θα χρησιμοποιούνται στις ελεύθερες δοκιμές των Παρασκευών θα έχουν διανύσει περισσότερα χιλιόμετρα.
 
Υπόλοιπες ομάδες
Η Renault πιστεύει ότι μπορεί να προσπεράσει τη Mercedes και να γίνει αυτή η τέταρτη ταχύτερη ομάδα. Η R30 έφερε στη Μαλαισία καινούργια αεροδυναμικά βοηθήματα εμπρός από τα ψυγεία (σύνολο pod wings και barge boards), ενώ στην Κίνα θα παρουσιάσει ένα καινούργιο πάτωμα και μια εναλλακτική εμπρός αεροτομή. Η Force India ελπίζει να προσπεράσει τη Renault και η ινδική ομάδα έχει αποδώσει πολύ καλά στις κατατακτήριες δοκιμές μέχρι στιγμής. Στη Sauber, που ψάχνει να βρει τους λόγους για τους οποίους δεν αποδίδει όπως θα περίμενε (αν και σε αυτό έχει συμβάλει και η έλλειψη εξέλιξης της C29), το GP της Kίνας θα αποτελέσει τον πρώτο αγώνα στον οποίο ο James Key (πρώην Force India) θα διατελεί καθήκοντα τεχνικού διευθυντή στην ελβετική ομάδα, αντικαθιστώντας τον Willy Rampf, ο οποίος αυτό τον καιρό τον βοηθάει στην μετάβαση.
 
Πίστα
Η πίστα της Shanghai διαθέτει δυο παρατεταμένες στροφές και μερικές πολύ γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Αμφότερα τα στοιχεία αυτά φθείρουν τα ελαστικά πάρα πολύ (σε συνδυασμό με τον τραχύ ασφαλτοτάπητα) για αυτό άλλωστε το λόγο η Bridgestone θα έχει στη διάθεση των ομάδων πιο σκληρές γόμες από πέρυσι (τη σκληρή και τη μαλακή). Η χάραξη της πίστας απαιτεί υψηλές τιμές παραγωγής αρνητικής άντωσης, ωστόσο η μεγάλη (μήκους 1,3 χιλιομέτρων) ευθεία κάνει τις ομάδες να ρυθμίζουν τα μονοθέσιά τους λαμβάνοντας υπ’ όψη την τελική ταχύτητα. Αυτή βέβαια, εξαρτάται από την ταχύτητα διέλευσης από τη στροφή 13, οπότε ο συμβιβασμός είναι πολύ λεπτός. Υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα βροχής την Κυριακή. Βοηθός των αγωνοδικών θα είναι αυτό το σαββατοκύριακο ο Alex Wurz, πρώην πιλότος των Williams και Benetton και δοκιμαστής των McLaren και Honda.
Φ.Λ.
[email protected]
Το παρελθόν…
Έτος
Νικητής
Pole position
Ταχύτερος γύρος
2009
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)
2008
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
2007
Kimi Raikkonen (Ferrari)
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Felipe Massa (Ferrari)
2006
Michael Schumacher (Ferrari)
Fernando Alonso (Renault)
Fernando Alonso (Renault)
2005
Fernando Alonso (Renault)
Fernando Alonso (Renault)
Fernando Alonso (Renault)
2004
Rubens Barrichello (Ferrari)
Rubens Barrichello (Ferrari)
Michael Schumacher (Ferrari)
 
Πρόγραμμα τριημέρου
Ημέρα
Ώρα
Γεγονός
Παρασκευή
5:00-6:30
Πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Παρασκευή
9:00-10:30
Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
6:00-7:00
Τρίτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών
Σάββατο
9:00
Κατατακτήριες δοκιμές
Κυριακή
10:00
Αγώνας
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ