top icon
Αγώνες

F1: GP Κίνας-Τρίτη pole για τον Vettel

O Sebastian Vettel έδωσε τον καλύτερο εαυτό του τη στιγμή που μετρούσε περισσότερο, για να κατακτήσει την 3η του φετινή pole position σe τέσσερις προσπάθειες.

O Sebastian Vettel έδωσε τον καλύτερο εαυτό του για μια ακόμα φορά τη στιγμή που μετρούσε περισσότερο και έκανε έναν πολύ καλό (αν και όχι τέλειο) γύρο στην τελευταία στιγμή του Q3, για να κατακτήσει την 3η του φετινή pole position σe τέσσερις προσπάθειες. Η Red Bull δεν έχει αφήσει μέχρι στιγμής καμία άλλη ομάδα να γευτεί τη χαρά της pole position φέτος, και με τον Mark Webber στη δεύτερη θέση, κατέλαβε την πρώτη σειρά εκκίνησης για δεύτερη φορά μέσα στο 2010. Ο Fernando Alonso θα εκκινήσει από την τρίτη θέση για τρίτη φορά φέτος. Ο Ισπανός πιστεύει ότι άντλησε το μέγιστο από τη Ferrari του, όπως θα πρέπει να πιστεύει και ο Nico Rosberg, που κατάφερε να γράψει τον 4ο χρόνο και να βρεθεί εμπρός από αμφότερες τις McLaren, οι οποίες καταλαμβάνουν την τρίτη σειρά εκκίνησης, με τον Jenson Button να αποδεικνύεται εντέλει ταχύτερος του team mate του, Lewis Hamilton, o οποίος είχε σημειώσει την ταχύτερη επίδοση στα δυο πρώτα σκέλη της διαδικασίας, ωστόσο απογοήτευσε με την επίδοσή του στο Q3. O Felipe Massa θα εκκινήσει από την 7η θέση αύριο, πλαισιωμένος στην 4η σειρά εκκίνησης από τον Robert Kubica, ο οποίος κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον Michael Schumacher με τη Mercedes. Ο Γερμανός ήταν περίπου 7 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργός από τον team mate του και κατάφερε να προκριθεί στο Q3 με διαφορά μόλις 33 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον 11ο στο δεύτερο σκέλος. Την πρώτη 10άδα συμπλήρωσε ο Adrian Sutil με τη Force India, ενώ από την 11η θέση θα εκκινήσει αύριο ο Rubens Barrichello, ο πρώτος εκ των οδηγών που έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν με ποιο τύπο ελαστικών θα εκκινήσουν τον αγώνα.
 
Η Red Bull απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο ότι δεν ισχύουν οι φήμες περί χρήσης συστήματος που μεταβάλλει την απόσταση της RB6 από το έδαφος, καθώς παρά τις αποσαφηνίσεις της FIA επί του συγκεκριμένου ζητήματος, η ομάδα δεν έχασε τίποτα σε απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές. Μάλιστα, καθώς επέστρεφε στα pits ο Vettel, ο διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner του είπε στον ασύρματο: «Ποιος χρειάζεται σύστημα ελέγχου της απόστασης από το έδαφος;»
 
Ο Vettel λοιπόν έχει στόχο να γίνει αύριο ο πρώτος οδηγός που θα έχει νικήσει το GP Κίνας δυο φορές, καθώς στα έξι χρόνια ιστορίας του αγώνα, έχουν υπάρξει έξι διαφορετικοί νικητές. Ο γύρος που χάρισε την pole στο Γερμανό, δεν ήταν άψογος, καθώς έχασε το άπεξ τριών στροφών, ωστόσο ήταν αρκετός για να του χαρίσει την πρώτη θέση εκκίνησης. Ο Vettel παραδέχθηκε ότι δεν ήταν ικανοποιημένος από το στήσιμο του μονοθεσίου του, ακόμα και μετά τις ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου και κατά συνέπεια, επέλεξε να υιοθετήσει μερικές από τις ρυθμίσεις τις οποίες είχε προτιμήσει ο team mate του, οι οποίες λειτούργησαν ιδανικά για τον ίδιο, που μέχρι τη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών, αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα στο πρώτο τμήμα της πίστας. Ο Vettel είναι σίγουρος ότι θα βρέχει αύριο και απλά το ζήτημα είναι πότε θα αρχίσει να συμβαίνει αυτό στη διάρκεια του αγώνα.
 
Παρά το γεγονός ότι δεν κατάφερε να κατακτήσει την pole, ο Μark Webber ήταν ευχαριστημένος από το γύρο του στο Q3, καθώς όπως δήλωσε, έδωσε τα πάντα. Ο Αυστραλός τόνισε ότι υπήρχαν αρκετά καινούργια εξαρτήματα που είχαν καθυστερήσει να φτάσουν στην Κίνα, λόγω της σκόνης από το ηφαίστειο της Ισλανδίας, που απαγόρευε την απογείωση πτήσεων από την Αγγλία, όπου βρίσκεται η βάση της ομάδας. Εντέλει, τα καινούργια εξαρτήματα έφτασαν στην Κίνα εχθές το βράδυ και οι μηχανικοί της ομάδας κατέβαλαν μεγάλη προσπάθεια για να τα τοποθετήσουν στο μονοθέσιο εγκαίρως. Αξίζει να σημειωθεί ότι η RB6 έφερε σήμερα καινούργια αεροδυναμικά βοηθήματα κάτω από τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης, τα οποία διαμορφώνουν ένα τούνελ Venturi κάτω από το ρύγχος του μονοθεσίου, αυξάνοντας τα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης.
 
Για τρίτη φορά σε τέσσερις αγώνες, ο Fernando Alonso εκκινεί από την τρίτη θέση, δηλώνοντας ότι κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιο της Ferrari στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Ισπανός δήλωσε ότι η F10 συμπεριφέρεται καλύτερα με περισσότερα καύσιμα στο ρεζερβουάρ της, διαθέτοντας καλύτερο ρυθμό στον αγώνα, σε σύγκριση με την ταχύτητά της στον ένα γύρο. Ο Alonso πρόσθεσε ότι προτιμάει τη σκληρή γόμα ελαστικών (παρά το γεγονός ότι δεν τη χρησιμοποίησε στο Q3), καθώς η μαλακή είναι δύσκολη στη χρήση της, ενώ δήλωσε ευχαριστημένος από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο που έφερε η Ferrari στην Κίνα.
 
Kαινούργια εξαρτήματα στο μονοθέσιό της διαθέτει αυτό το σαββατοκύριακο και η Mercedes (μεταξύ τους και μια καινούργια πίσω αεροτομή). Ο Nico Rosberg, που κινήθηκε μόλις 10 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργά από τον Alonso, δήλωσε ότι η 4η θέση στη σειρά εκκίνησης αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και πιστεύει ότι η γερμανική ομάδα πραγματοποίησε ένα βήμα προόδου αυτό το σαββατοκύριακο.
 
Ο Jenson Button, που θα καταλάβει την 5η θέση εκκίνησης στον αυριανό αγώνα, δήλωσε ότι αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ελαστικά του στις κατατακτήριες δοκιμές, καθώς είχε δυσκολίες να τα προθερμάνει και στην αρχή των γρήγορων προσπαθειών του ήταν πολύ κρύα, ενώ στο τέλος του γύρου υπερθερμαίνονταν. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο Βρετανός σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του με ένα χρησιμοποιημένο σετ ελαστικών μαλακής γόμας. Στην τελευταία του προσπάθεια, η κατάσταση βελτιώθηκε, καθώς πειραματιζόταν με τις ρυθμίσεις του διαφορικού και της εμπρός αεροτομής, ωστόσο ήταν πλέον πολύ αργά, όπως δήλωσε ο ίδιος. Ο Button πιστεύει το στήσιμο που έχει επιλέξει για το μονοθέσιό του θα αποδίδει καλά αύριο και σε περίπτωση βροχής, γεγονός που σημαίνει ότι ίσως έχει επιλέξει υψηλότερα επίπεδα παραγωγής αρνητικής άντωσης.
 
Απογοητευμένος από την 6η θέση που κατέλαβε ήταν ο Lewis Hamilton, καθώς πίστευε ότι είχε τη δυνατότητα να διεκδικήσει την pole position σήμερα, έχοντας σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στα δυο πρώτα σκέλη της διαδικασίας κατατακτήριων δοκιμών. Ωστόσο, στο Q3, παρά το γεγονός ότι τα ελαστικά του συμπεριφέρονταν κανονικά, η McLaren του αποσταθεροποιούνταν πολύ και το εμπρός μέρος της ακουμπούσε στο έδαφος. Ο γύρος του Βρετανού στο Q3 ήταν 3 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργός από τις εκτιμήσεις της ομάδας.
 
Αμφότεροι οι οδηγοί της McLaren αντιμετώπισαν προβλήματα με το κιβώτιό τους, το οποίο επέλεγε νεκρά από μόνο του. Ωστόσο η βρετανική ομάδα δεν ανησυχεί, διότι το φαινόμενο παρουσιάστηκε μονάχα σε αργούς γύρους εξόδου από τα pits και δεν εμφανίστηκε στις γρήγορες προσπάθειες των οδηγών.
 
Ο Felipe Massa ήταν επίσης απογοητευμένος από την 7η θέση στη σειρά εκκίνησης, καθώς συνάντησε κίνηση στη γρήγορη προσπάθειά του, ενώ διέπραξε ένα λάθος στην τελευταία στροφή, που του κόστισε μερικά δέκατα του δευτερολέπτου. Λόγω των πολύ μικρών διαφορών που χώριζαν τους κορυφαίους συνδυασμούς, οι δυο προαναφερθέντες παράγοντες κόστισαν αρκετές θέσεις στο Βραζιλιάνο.
 
Ο Robert Kubica, που αύριο θα εκκινήσει από την 8η θέση, δήλωσε ότι σήμερα απέδωσε καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη φορά φέτος, καθώς ήταν ιδιαίτερα ευχαριστημένος από τους γύρους που έκανε στο Q3, που τον έφεραν εμπρός από την Mercedes του Schumacher. H Renault αποφάσισε να μη χρησιμοποιήσει στον αγώνα τον καινούργιο διαχύτη που έχει φέρει στην Κίνα, προτιμώντας να κάνει περισσότερες δοκιμές μαζί του, πριν τον φέρει στο αγωνιστικό ντεμπούτο του.
 
Ο Michael Schumacher ήταν απογοητευμένος από την 9η θέση στην οποία κατετάγη και δήλωσε ότι δεν ήταν αρκετά γρήγορος σε συγκεκριμένους τομείς της πίστας, αντιμετωπίζοντας δυσκολίες σε μερικές εξόδους στροφών με την πρόσφυση στον πίσω άξονα της Mercedes του.
 
Ο Adrian Sutil ήταν ευχαριστημένος από τη 10η θέση, ωστόσο δήλωσε ότι η Force India υστερεί λίγο σε πρόσφυση στο μεσαίο τμήμα της πίστας, παρουσιάζοντας υπερστροφή, γεγονός που κάνει δύσκολη την οδήγησή της στο όριο. Ο team mate του, Vitantonio Liuzzi, δεν κατάφερε να κάνει έναν καθαρό γύρο στο Q1 και αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας, παραμένοντας στη 18η θέση.
 
Ο Rubens Barrichello με τη Williams, θα εκκινήσει αύριο από την 11η θέση, έχοντας το πλεονέκτημα επιλογής ελαστικών σε σχέση με τους προπορευόμενούς του. Η διαφορά του Βραζιλιάνου από τον 10ο στο Q2, Michael Schumacher ήταν μόλις 33 χιλιοστά του δευτερολέπτου και ο ίδιος δήλωσε ότι αυτή ήταν η καλύτερη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών της ομάδας φέτος. Η Williams αντικατέστησε τον κινητήρα του Barrichello μεταξύ των πρωινών ελεύθερων δοκιμών και των κατατακτήριων. Επιπλέον, η ομάδα πειραματίστηκε με τη δική της ερμηνεία του συστήματος stalling της πίσω αεροτομής στις ελεύθερες δοκιμές, καθώς τα καινούργια εξαρτήματα που το απαρτίζουν (προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα, πίσω αεροτομή) είχαν κολλήσει στα τελωνεία της Κίνας. Από φωτογραφίες, φαίνεται ότι υπάρχει μια οπή στον αφρό των προστατευτικών γύρω από το κεφάλι του οδηγού (πίσω δεξιά), η οποία κατά πάσα πιθανότητα είναι αυτή που επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί το σύστημα.
 
Πίσω από τον Barrichello θα παραταχθούν αύριο οι δυο Toro Rosso, με τον Sebastien Buemi να έχει επιλέξει για το μονοθέσιό του ένα στήσιμο συμβιβασμού, το οποίο θα του προσφέρει κάποιο πλεονέκτημα εφόσον βρέξει αύριο.
 
Ο Vitaly Petrov, είχε καταστρέψει το εμπρός μέρος της Renault του στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, έπειτα από μια έξοδο στην τελευταία στροφή, ωστόσο οι μηχανικοί κατάφεραν να επισκευάσουν το μονοθέσιό του και ο Ρώσος κατετάγη στη 14η θέση για τον αυριανό αγώνα. Ο Nico Hulkenberg (16ος) βρέθηκε μεταξύ των δυο Sauber, ενώ ο Timo Glock με τη Virgin ήταν ο ταχύτερος οδηγός των καινούργιων ομάδων, εμπρός από τον Jarno Trulli με τη Lotus. Ο Karun Chandhok κατετάγη τελευταίος, συνεπώς η ποινή 5 θέσεων που του είχε επιβληθεί δεν έχει καμία συνέπεια. Η HRT έσπασε μια από τις σφραγίδες της FIA επισκευάζοντας το κιβώτιο του μονοθεσίου του Ινδού εχθές το βράδυ, παραβαίνοντας τους κανονισμούς, αφού δεν ήταν παρών υπεύθυνος της FIA όταν πραγματοποιούνταν οι επισκευές.
Φ.Λ.
[email protected]
GP Κίνας: Αποτελέσματα κατατακτήριων δοκιμών
Α/Α
No
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Σκέλος 1
Σκέλος 2
Σκέλος 3
Διαφορά
1
5
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
1:36.317
1:35.280
1:34.558
 
2
6
Mark Webber
Red Bull-Renault
1:35.978
1:35.100
1:34.806
0.248
3
8
Fernando Alonso
Ferrari
1:35.987
1:35.235
1:34.913
0.355
4
4
Nico Rosberg
Mercedes
1:35.952
1:35.134
1:34.923
0.365
5
1
Jenson Button
McLaren-Mercedes
1:36.122
1:35.443
1:34.979
0.421
6
2
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
1:35.641
1:34.928
1:35.034
0.476
7
7
Felipe Massa
Ferrari
1:36.076
1:35.290
1:35.180
0.622
8
11
Robert Kubica
Renault
1:36.348
1:35.550
1:35.364
0.806
9
3
Michael Schumacher
Mercedes
1:36.484
1:35.715
1:35.646
1.088
10
14
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
1:36.671
1:35.665
1:35.963
1.405
11
9
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
1:36.664
1:35.748
 
1.190
12
17
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
1:36.618
1:36.047
 
1.489
13
16
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
1:36.793
1:36.149
 
1.591
14
12
Vitaly Petrov
Renault
1:37.031
1:36.311
 
1.753
15
23
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
1:37.044
1:36.422
 
1.864
16
10
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
1:37.049
1:36.647
 
2.089
17
22
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
1:37.050
1:37.020
 
2.462
18
15
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
1:37.161
 
 
2.603
19
24
Timo Glock
Virgin-Cosworth
1:39.278
 
 
4.720
20
18
Jarno Trulli
Lotus-Cosworth
1:39.399
 
 
4.841
21
19
Heikki Kovalainen
Lotus-Cosworth
1:39.520
 
 
4.962
22
25
Lucas Di Grassi
Virgin-Cosworth
1:39.783
 
 
5.225
23
21
Bruno Senna
HRT-Cosworth
1:40.469
 
 
5.911
24
20
Karun Chandhok
HRT-Cosworth
1:40.578
 
 
6.020
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ