top icon
Αγώνες

F1: GP Μονακό-Απόηχος

Εντός μόλις 7 ημερών, ο Mark Webber μεταμόρφωσε το μέτριο ξεκίνημά του στη σεζόν, με ένα σερί δυο νικών. Ο Αυτραλός επέδειξε την απόλυτη αυτοπεποίθηση ενός έμπειρου νικητή.

Εντός μόλις 7 ημερών, ο Mark Webber μεταμόρφωσε το μέτριο ξεκίνημά του στη σεζόν, με ένα σερί δυο νικών. Ο Αυτραλός επέδειξε την απόλυτη αυτοπεποίθηση ενός έμπειρου νικητή, που γνωρίζει ακριβώς τί πρέπει να κάνει για δει πρώτος την καρό σημαία. Με τη Red Bull να είναι ανώτερη του ανταγωνισμού σε κάθε είδος πίστας, όπως αποδείχθηκε στο Μονακό, μοναδικός αντίπαλος του Αυστραλού στα τελευταία δυο GP ήταν ο Sebastian Vettel, ο οποίος δεν είχε τη δυνατότητα να απαντήσει στις επιδόσεις του team mate του. Ο Webber ήταν ταχύτερος του Γερμανού σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα σε αμφότερες τις περιπτώσεις και κατάφερε να βρεθεί για πρώτη φορά στην κορυφή της βαθμολογίας, ισοβαθμώντας με τον Vettel.
 
Πρόκειται για αυτές τις εμφανίσεις που κάνουν τους πάντες στα paddock να μιλάνε για το όνομά σου. Ο διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι η ομάδα θέλει να διατηρήσει στο ρόστερ της τον 33χρονο Αυστραλό, μια επιλογή την οποία θεωρεί αυτονόητη. Παρά το ότι οι συνομιλίες Red Bull-Webber δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα (αναμένονται μεταξύ Μαΐου και Ιουνίου), το συμβόλαιο του Αυστραλού λήγει στο τέλος της φετινής σεζόν, γεγονός το οποίο ίσως έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον άλλων ομάδων, όπως είναι η Ferrari. Aυτή είναι η φήμη που κυκλοφορεί στα paddock, ότι ο Webber είναι πιθανός υποψήφιος αντικαταστάτης του Felipe Massa στη Scuderia για το 2011. Παρά τις αρνήσεις του Massa για το γεγονός ότι η καρέκλα του τρίζει στη Ferrari, οι λιγότερο εντυπωσιακές από αυτές του Alonso εμφανίσεις του τον έχουν βάλει στο στόχαστρο του Τύπου, που ισχυρίζεται ότι η Scuderia εξετάζει τις επιλογές της για την επόμενη σεζόν. Άλλωστε, πολύ λίγοι είχαν δει με καλό μάτι την πλαισίωση του Βραζιλιάνου με τον Fernando Alonso στο Maranello. Την ίδια στιγμή, o Vettel (δεσμευμένος στη Red Bull μέχρι και το 2011), δηλώνει ότι θα του άρεσε στο μέλλον να βρεθεί στη Ferrari! Ως πιθανός υποψήφιος γαμπρός της θέσης του Massa για το 2011 στη Ferrari παρουσιάζεται από μερίδα του Τύπου και ο Robert Kubica, ο οποίος αν και έχει υπογράψει διετές συμβόλαιο με τη Renault, υπάρχει όρος που του επιτρέπει ελευθερία κινήσεων, εάν μέχρι το Βρετανικό GP, η γαλλική ομάδα δε βρίσκεται στην 4η θέση της βαθμολογίας στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Οι εκτιμήσεις όμως θέλουν τον Πολωνό να έχει βρει την κατάλληλη χημεία με την ομάδα του Enstone, η οποία είναι διατεθειμένη να βασιστεί αποκλειστικά επάνω του, με το συνδυασμό να παράγει μερικά εκπληκτικά αποτελέσματα, αφού ο Kubica ανέβηκε για δεύτερη φορά φέτος στο βάθρο και μάλιστα χωρίς τη βοήθεια απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών. Μπορεί η καλή μηχανική πρόσφυση της Renault R30 να βοήθησε τον Kubica, αλλά ήταν εμφανές από τα onboard τηλεοπτικά πλάνα ότι το οδηγικό ταλέντο του Πολωνού ήταν αυτό που τιθάσευε το νευρικότατο (σε αντίθεση με τις Red Bull ή σε μικρότερο βαθμό τις Ferrari) μονοθέσιο στους μικροσκοπικούς σε πλάτος δρόμους του πριγκιπάτου, όπου οι μέσες ταχύτητες είναι οι πιο χαμηλές όλου του Πρωταθλήματος, ωστόσο τα πάντα κινούνται διπλάσια πιο γρήγορα από το συνηθισμένο, μέσα σε ένα νοητό τούνελ από μπαριέρες. Ο Kubica έχει βρει στην ομάδα του Enstone αυτό που ποτέ δεν κατάφερε να βρει στους κόλπους της BMW Sauber με τη γερμανική πειθαρχία που επέβαλε ο Mario Theissen. Ο ίδιος με την αφοσίωσή του την προτρέπει να κάνει το κάτι παραπάνω και οι άνθρωποί της ανταποκρίνονται, εμπιστευόμενοι ότι αυτός μπορεί να αξιοποιήσει το πλήρες δυναμικό του πακέτου που θα του παραδώσουν. Είναι μια ομάδα που είχε συνηθίσει να κάνει κάτι τέτοιο στις ημέρες του Alonso, αν και τα κίνητρα του Ισπανού είχαν φθίνει επικίνδυνα το 2009, που ήρθε και το παραλίγο μοιραίο χτύπημα του σκανδάλου της Σιγκαπούρης. Για αυτό και οι φετινές επιδόσεις της Renault φαίνονται εξωπραγματικές, αν ληφθεί υπ ‘όψη ότι η ομάδα έχει αλλάξει χέρια πρόσφατα και το χειμώνα αναγκάστηκε να κλείσει για έξι μήνες την αεροδυναμική της σήραγγα. Ο Kubica έχει δει ότι μπορεί να παράγει εκπλήξεις με τη Renault και πιστεύει ότι αν χτίσει μια μακροχρόνια σχέση μαζί της, θα καταφέρει να τον οδηγήσει στον τίτλο. Μια κίνηση στη Ferrari, όπου ο φίλος του, αλλά παράλληλα και κτητικός ανταγωνιστής Alonso έχει ήδη εδραιωθεί, προς το παρών αποτελεί μεγαλύτερο ρίσκο. Το ερώτημα είναι κατά πόσο οι δεσμοί του Webber με τη Red Bull είναι τόσο ανθεκτικοί. Η λογική δε θα συνιστούσε το αντίθετο, αλλά υπάρχει μια αίσθηση ότι τα αφεντικά της Red Bull εκ της Αυστρίας (βλέπε Dietrich Mateschitz και το δεξί του χέρι στην F1, Helmut Marko) χαίρονται λίγο περισσότερο όταν βλέπουν τον ομόγλωσσό τους Vettel να νικάει. Ο Horner είναι ένας άνθρωπος που μπορεί να διατηρήσει τις ισορροπίες όμως, τη στιγμή που ο Vettel θα πρέπει να απαντήσει στο ξαφνικό ξύπνημα του Webber με αποτελέσματα στην πίστα, εντός των επόμενων αγώνων.
 
Ζήτημα δημιουργήθηκε στο Μονακό με το προσπέρασμα του Μichael Schumacher επί του Fernando Alonso στην τελευταία στροφή του αγώνα, αμέσως μετά την υποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας από την πίστα. Οι φετινοί κανονισμοί προβλέπουν ότι όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχωρεί από την πίστα, η αγωνιστική δράση ξεκινάει μετά τη διάνυση της πρώτης γραμμής αυτοκινήτου ασφαλείας, που στις περισσότερες πίστες βρίσκεται πριν την τελευταία στροφή. Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στα pits, οι άνθρωποι της πίστας ανέμιζαν πράσινες σημαίες, συνιστώντας ότι ο αγώνας είχε ξεκινήσει ξανά για τα λιγοστά μέτρα μέχρι τη γραμμή τερματισμού. Όλες οι ομάδες ενημέρωσαν τους οδηγούς τους ότι ο αγώνας ξεκινάει ξανά. Ωστόσο, οι κανονισμοί δηλώνουν ότι δεν επιτρέπονται τα προσπεράσματα στον μέχρι τη γραμμή τερματισμού, εφόσον το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει καθορίσει το ρυθμό του τελευταίου γύρου του αγώνα. Η Mercedes δήλωσε αρχικά την πρόθεσή της να εφεσιβάλει την απόφαση των αγωνοδικών, ωστόσο δεν προχώρησε στη διαδικασία που προβλέπεται για να φτάσει το ζήτημα στο Διεθνές Εφετείο της FIA. Σε ανακοίνωσή της, η γερμανική ομάδα ανέφερε ότι κατανοεί τους λόγους για τους οποίους θα μπορούσαν να υπάρχουν δυο διαφορετικές ερμηνείες των κανονισμών και καλωσόρισε την πρόθεση της FIA να αποσαφηνίσει τις συγκεκριμένες διατυπώσεις στην επόμενη συνεδρίαση του Αγωνιστικού Επιτελείου της F1. H Μercedes ανακοίνωσε ότι για το καλύτερο συμφέρον του σπορ, δεν πρόκειται να καταθέσει έφεση, ωστόσο τόνισε ότι η ποινή που δέχθηκε ο Schumacher ήταν πολύ πιο αυστηρή από αυτήν που άξιζε το “παράπτωμά” του. Η ανακοίνωση της γερμανικής ομάδας τονίζει ότι είναι ευχαριστημένη με τον τρόπο που λειτούργησαν οι αγωνοδίκες, πεπεισμένη για την αμεροληψία τους. Άλλωστε, ο παλαίμαχος οδηγός που ήταν μέλος των αγωνοδικών σε αυτό το GP ήταν ο Damon Hill, πρώην άσπονδος εχθρός του Schumacher στις πίστες και όπως είναι φυσικό, ο Βρετανός Πρωταθλητής του 1996, δέχθηκε τα πυρά πολλών για την απόφασή του να τιμωρήσει τον Γερμανό οδηγό της Mercedes. Το συμβάν έκανε τον ίδιο τον Hill να αμφισβητήσει το ρόλο των παλαίμαχων οδηγών στο σώμα των αγωνοδικών. Ο Βρετανός δήλωσε πως είχε φανταστεί ότι ο ρόλος του θα ήταν να παρέχει συμβουλές από την οπτική γωνία ενός οδηγού αγώνων στους αγωνοδίκες, οι οποίοι θα λάμβαναν στη συνέχεια τις αποφάσεις, καθώς πιστεύει ότι η ειδικότητά του αφορά την οδήγηση και όχι την ερμηνεία των κανονισμών. Ωστόσο, κλήθηκε και ο ίδιος ο Hill να συμβάλει στη λήψη της απόφασης, κάτι που έκανε πολλούς να τον κατηγορήσουν για μεροληπτική προσέγγιση.
 
Άλλη μια ομάδα που επιζητά αποσαφήνιση, ή καλύτερα αλλαγή των κανονισμών είναι η Ferrari. Όταν ο Alonso είχε το ατύχημά του στις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου, προκάλεσε ζημιές στο πλαίσιο της F10 που χρησιμοποιούσε και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, δεν είχε δικαίωμα χρήση τους εφεδρικού, παρά μονάχα την επομένη. Συνεπώς, δεν κατάφερε να συμμετάσχει στη διαδικασία των κατατακτήριων δοκιμών. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, καταφέρθηκε εναντίον αυτού του κανονισμού, του οποίου ο αρχικός σκοπός ήταν να μειώσει τα έξοδα των ομάδων στους αγώνες. Ωστόσο ο Ιταλός θεωρεί παράλογη τη στέρηση από τους θεατές να δουν το μονοθέσιο, για τέτοιου είδους λόγους. Aναλύσεις της Ferrari πάντως στο Maranello, έδειξαν ότι το πλαίσιο της F10 που χρησιμοποιούσε ο Alonso την Πέμπτη και το Σάββατο στο Μονακό (το υπ’ αριθμόν 283) δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά, καθώς οι ζημιές που υπέστη δεν είναι δυνατό να επισκευαστούν. Παράλληλα, η Ferrari θα παρουσιάσει στην Τουρκία μια αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος stalling της πίσω αεροτομής, αφότου διαπίστωσε στην Ισπανία όπου το χρησιμοποίησε, ότι κόστιζε στο μονοθέσιο αρνητική άντωση στις στροφές -όταν δε λειτουργούσε-, παρά το γεγονός ότι μείωνε την αεροδυναμική αντίσταση στις ευθείες. Oι αναβαθμίσεις επικεντρώνεται στον τρόπο χειρισμού του συστήματος από τον οδηγό, καθώς στην Ισπανία οι οδηγοί της Ferrari ήταν αναγκασμένοι να αποσύρουν το αριστερό τους χέρι από το τιμόνι στην τελευταία στροφή για να το θέσουν σε λειτουργία. Περαιτέρω αναβαθμίσεις στο σύστημα αναμένεται να δούμε μέχρι το τέλος Ιουνίου.
 
Το τεχνικό τμήμα της McLaren θα αποδυναμωθεί από την αποχώρηση του Pat Fry, αυτό είναι το μόνο σίγουρο, παρά τις αρνήσεις της ομάδας για το αντίθετο. Η McLaren MP4-25 δυσκολεύτηκε στις κλειστές στροφές του Μονακό και το ανθρώπινο λάθος στο μονοθέσιο του Jenson Button τερμάτισε τον αγώνα του περυσινού Παγκόσμιου Πρωταθλητή υπερβολικά πρόωρα. Ο Button αποκάλυψε επίσης ότι το Σάββατο αναγκάστηκε να πετάξει ένα τηλεκοντρόλ που ήλεγχε την ενημερωτική οθόνη που χρησιμοποιεί ο Βρετανός στα pits, στη στροφή της Rascasse, αφού είχε ξεχαστεί μέσα στο cockpit του. Πάντως, η βρετανική ομάδα αναμένεται να επιστρέψει στις καλές εμφανίσεις στην Τουρκία, ιδιαίτερα όσον αφορά το ρυθμό αγώνα. Η άποψη του Hamilton πάντως, ήταν ότι οι Red Bull έκαναν βόλτα στο Μονακό, χωρίς να πιέζουν ιδιαίτερα και το ερώτημα που προκύπτει, είναι αν θα βρεθεί αντίπαλος ικανός να εμποδίσει την κυριαρχία της ομάδας του Milton Keynes.
 
Η Williams ανακοίνωσε τα αίτια των ατυχημάτων που είχαν οι δυο οδηγοί της. Στην περίπτωση του Nico Hulkenberg, είχε προηγηθεί μια επαφή με μια HRT στον πρώτο γύρο, που είχε τραυματίσει την εμπρός αεροτομή της FW32, η οποία αποκολλήθηκε στο Τούνελ, στέλνοντας τον Γερμανό με πολλά χιλιόμετρα στις μπαριέρες. Στην περίπτωση του Rubens Barrichello, στον 31ο γύρο στη Baeu Rivage, επρόκειτο για κατάρρευση της πίσω αριστερής ανάρτησης της Williams. H ομάδα ανακοίνωσε ότι η βλάβη δεν οφειλόταν σε κάποιο καινούργιο εξάρτημα της αναβάθμισης που παρουσίασε στο μονοθέσιό τη για το GP του Μονακό.
 
Παρά το γεγονός ότι η προετοιμασία των μονοθεσίων του 2011 έχει ήδη ξεκινήσει, οι ομάδες απέτυχαν να συμφωνήσουν στο Μονακό ως προς τον προμηθευτή ελαστικών που θα διαδεχθεί την Bridgestone την επόμενη σεζόν. Ωστόσο, περιόρισαν τις επιλογές τους σε δυο εταιρίες: την Pirelli και τη Michelin. Οι ομάδες συμφωνούν στο ότι δε θέλουν να κηρυχθεί καινούργιος πόλεμος ελαστικών στην F1. Η Michelin έχει υποστηρίξει το ενδεχόμενο πολέμου ελαστικών, ενώ η Pirelli έχει καταφερθεί εναντίον του. Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, η πρόταση της Pirelli είναι πιο οικονομική (από το 1,5 εκατομμύριο που θα κοστίσει σε κάθε ομάδα η συνεργασία με τη Michelin όπως έχουμε αναφέρει) και επίσης η ιταλική εταιρία είναι διατεθειμένη να επενδύσει για να διαφημιστεί στις πίστες, με τα έσοδα αυτά να καταλήγουν μισά στη FOM και μισά στις ομάδες. Ωστόσο η πρόταση της Michelin είναι αρκετά ελκυστική, τόσο οικονομικά όσο και τεχνικά, που οι ομάδες δεν είναι σίγουρες ακόμα ποια είναι η καλύτερη επιλογή, για αυτό και ζητάνε ακόμα πιο αναλυτικά ενημερωτικά έγγραφα από τις εταιρίες ελαστικών σχετικά με τις προθέσεις τους. Η τελική απόφαση αναμένεται να προκύψει μέχρι το αγωνιστικό σαββατοκύριακο στην Τουρκία.
 
Ο Bernie Ecclestone δήλωσε ότι η HRT αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες και ότι ο ίδιος κάνει ό,τι μπορεί για να τη βοηθήσει να ολοκληρώσει τη φετινή σεζόν. Ωστόσο, η ίδια η ομάδα διέψευσε τους ισχυρισμούς του δαιμόνιου Βρετανού και μέχρι το GP του Καναδά, αναμένεται να ανακοινώσει μια τεχνική συνεργασία για την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2011, αφότου διέκοψε τη συνεργασία ης με τη την ιταλική Dallara, που σχεδίασε και κατασκεύασε τη φετινή F110. H καινούργια τεχνική συνεργασία αναμένεται να περιλαμβάνει πρόγραμμα εξέλιξης σε αεροδυναμική σήραγγα και ο διευθυντής της ισπανικής ομάδας, Colin Kolles, δήλωσε ότι ο Ecclestone βοηθάει την HRT να εξασφαλίσει ένα καλύτερο μέλλον.
 
Τo GP του Μονακό σήμανε επίσης την επιστροφή του Flavio Briatore στα paddock της F1, ως επίσημος καλεσμένος του Ecclestone, μόλις 8 μήνες αφότου η FIA (υπό προεδρία Max Mosley) του είχε απαγορεύσει εφ’ όρου ζωής την είσοδο σε οποιοδήποτε χώρο υπό την αιγίδα της. Φήμες θέλουν τον Ιταλό να συνεργάζεται με τον Ecclestone, βοηθώντας τον στην προώθηση του σπορ.
 
Ο επικεφαλής των δραστηριοτήτων του τμήματος κινητήρων της Renault, Remi Taffin, δήλωσε ότι η γαλλική εταιρία ενδέχεται να παράσχει τους κινητήρες της σε μια ακόμα ομάδα το 2011. Πέραν των καινούργιων ομάδων που έχουν καταθέσει αίτηση συμμετοχής για να καταλάβουν τη 13η θέση στο grid (Epsilon Euskadi, ART, Durango, Stefan GP και η Cypher από τις ΗΠΑ), ίσως και η Lotus να ψάχνει για καινούργιους κινητήρες ενόψει της επόμενης σεζόν. Ο γενικός μάνατζερ της Cosworth, της εταιρίας που προμηθεύει με τους κινητήρες της τις τρεις καινούργιες ομάδες καθώς και τη Williams, δήλωσε ότι τόσο η ίδια η βρετανική εταιρία, όσο και η ομάδα του Grove -η μόνη εδραιωμένη πελάτισσά της- είναι απογοητευμένοι, καθώς το πακέτο συνεργασίας τους δεν έχει αποδώσει αυτά που οι ίδιοι ήλπιζαν. Η Cosworth πιστεύει ότι τροποποιήσεις στις χαρτογραφήσεις του κινητήρα της θα τη βοηθήσουν να βελτιώσει την οδηγησιμότητα του 8κύλινδρου CA2010, η εταιρία ενδέχεται να ζητήσει άδεια από τη FIA να τροποποιήσει τις κινητήριες μονάδες της, καθώς έχει παρατηρήσει πτώση των επιδόσεων προς το τέλος της διάρκειας ζωής τους. Επίσης, υφίσταται ένα σημαντικό πρόβλημα με ένα από τα εξαρτήματα του CA2010, το οποίο όταν ένας εκ των προμηθευτών της Cosworth παρέδωσε στην εταιρία, αυτή δεν είχε το χρόνο να το δοκιμάσει εκτενώς, για να προβλέψει τον τρόπο συμπεριφοράς του. 
Φ.Λ.
[email protected]
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ