top icon
Αγώνες

F1: Η νέα Force India VJM03

H Force India παρουσίασε το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνίζεται το 2010, τη VJM03, η οποία θα χρησιμοποιεί κινητήρες Mercedes.

H Force India παρουσίασε το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνίζεται το 2010, τη VJM03, η οποία θα χρησιμοποιεί κινητήρες Mercedes. Οδηγοί της ομάδας είναι ο 27χρονος Γερμανός Adrian Sutil και ο 29χρονος Ιταλός Vitantonio Liuzzi, ενώ δοκιμαστής είναι ο 23χρονος Σκοτσέζος Paul Di Resta.
 
Mε την VJM03, η Force India ελπίζει να χτίσει στις καλές εμφανίσεις του 2009, όπου κατέκτησε την πρώτη pole position στην ιστορία και είδε οδηγό της στο βάθρο, στοχεύοντας περισσότερες παρουσίες στους πρώτους τρεις για τη νέα σεζόν.
 
Ο επικεφαλής σχεδιασμού, Mark Smith, δήλωσε ότι από τις φωτογραφίες που είδε από το πρώτο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης τεστ στη Βαλένθια, καθώς δεν είδε κάποια σημαντική τεχνική λύση που η το τεχνικό τμήμα της Force India να έχει παραλείψει.
 
O Smith δήλωσε ότι η VJM03 αποτελεί εξέλιξη του περυσινού μονοθεσίου. Για να στεγαστεί το διπλάσιας χωρητικότητας ρεζερβουάρ, η φετινή Force India, έχει μεγαλύτερο πλάτος και μήκος, γεγονός που έχει επηρεάσει το σχεδιασμό των μηχανικών μερών, καθώς και της αεροδυναμικής και συγκεκριμένα στη διαμόρφωση του διαχύτη και του αμαξώματος.
 
Ο Smith ευελπιστεί ότι η VJM03 θα αποδίδει καλά σε όλες τις πίστες, αντίθετα με την περυσινή Force India, που ήταν περισσότερο δυνατή στις γρήγορες πίστες, λόγω των χαμηλών τιμών αεροδυναμικής αντίστασης που παρήγαγε. Για το 2010, η ομάδα έχει προσπαθήσει να διατηρήσει την αεροδυναμική αποδοτικότητα, αναγνωρίζοντας ότι τα αποτελέσματά της θα είναι καλύτερα, αν το μονοθέσιο αποδίδει καλά σε όλους τους τύπους πίστας.
 
Ο τομέας ο οποίος εξελίχθηκε περισσότερο σε σχέση με πέρυσι είναι ο διπλός διαχύτης. Το κιβώτιο έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να προσφέρει περισσότερο χώρο στο διαχύτη. Αυτό συμβάλει στην παραγωγή υψηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης. Επίσης, η δημιουργία της VJM03 ήταν πιο εύκολη, καθώς η ομάδα γνώριζε από την αρχή ποιο κινητήρα και κιβώτιο θα χρησιμοποιεί, σε αντίθεση με πέρυσι που στράφηκε στη Mercedes και το κιβώτιο της McLaren το Νοέμβριο.
 
Ο Smith ανέφερε επίσης ότι η ομάδα θα χρησιμοποιήσει ξανά το σύστημα ρύθμισης της κλίσης του flap της εμπρός αεροτομής, το οποίο είναι πιο σημαντικό φέτος, λόγω της μεγάλης μεταβολής του περιεχομένου του ρεζερβουάρ κατά τη διάρκεια του αγώνα.
 
Η VJM03 έφερε την εμπρός αεροτομή που χρησιμοποιήθηκε στους τελευταίους αγώνες της περυσινής σεζόν και διατήρησε το έντονα ανασηκωμένο ρύγχος. Διατηρήθηκαν τα μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα κάτω από τα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης, αλλά καινούργιο είναι το διαχωριστικό ροής του άερα στην προέκταση του πατώματος, κάτω από τα πόδια του οδηγού. Διατηρήθηκαν τα πριονωτά πτερύγια στα πλαϊνά του εμπρός μέρους του ανοίγματος του cockpit. Πιο απλοϊκό στο σχεδιασμό του είναι το pod wing που εκτείνεται μέχρι το πάτωμα (τα bargeboards είναι σχεδόν ίδια) ενώ οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων είναι μικρότερες από περύσι και ανυψωμένες, με το σκάψιμο από κάτω τους να είναι πιο έντονο. Ο όγκος των καλυμμάτων των ψυγείων έχει αυξηθεί, ενώ οι απολήξεις των εξατμίσεων είναι καλύτερα ενσωματωμένες στο αμάξωμα, διατηρώντας την ίδια βασική θέση. Πολύ πιο περίπλοκος είναι ο σχεδιασμός των πτερυγίων κάτω από τον αεραγωγό του κινητήρα (πίσω από τον οποίο υπάρχουν δυο εισαγωγές αέρα), ενώ το κάλυμμα του κινητήρα, διατηρεί τον προεκταμένο σχεδιασμό, αλλά με επιπλέον ευθύγραμμες οπές εξαγωγής θερμού αέρα.
 
Το καινούργιο (προσλήφθηκε τον Οκτώβριο) επικεφαλής εκτελεστικό στέλεχος της Force India, o Otmar Szafnauer πιστεύει ότι η σταθερότητα βοηθάει την εξέλιξη μιας ομάδας, σε αντίθεση με την πλειονότητα των μεγάλων αλμάτων. Ο Szafnauer αποκάλυψε ότι η Force India αναβάθμισε τις εγκαταστάσεις CFD του εργοστασίου της πέρυσι, με τη βοήθεια της ινδικής εταιρίας κατασκευής υπερυπολογιστών CRL (η οποία ανήκει στον όμιλο Tata) πενταπλασίασε τις δυνατότητές της σε αυτό τον τομέα. Επίσης, η Force India χρησιμοποιεί πλέον την αεροδυναμική της σήραγγα σχεδόν 24 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα. Επίσης, ο δανεικός από τη McLaren, Simon Roberts, πριν παραχωρήσει τη θέση του στο Szafnauer, εισήγαγε καινούργιες διαδικασίες λειτουργίας και λήψης αποφάσεων, βελτιώνοντας την επικοινωνία εντός της ομάδας. Eπίσης, η ομάδα δεν είναι αναγκασμένη να περιορίσει το budget της, κατά τους όρους της Συμφωνίας Περιορισμού Εξόδων, αφού λειτουργεί ήδη κάτω του ορίου.
 
Η Force India προτίμησε να χάσει το πρώτο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, για να έχει περισσότερο χρόνο εξέλιξης διαθέσιμο στην αεροδυναμική σήραγγα. Θα ξεκινήσει τις δοκιμές της αύριο στη Jerez, αν και έχει ήδη πραγματοποιήσει το shakedown της VJM03 στο Silverstone.
 
Στόχος του Adrian Sutil για τη σεζόν αυτή είναι να βρίσκεται στο μέσο της κατάταξης και να είναι ανταγωνιστικός από την αρχή της σεζόν. Είναι ευχαριστημένος που η Force India είναι μια από τις λίγες ομάδες που διατηρούν σταθερότητα σε όλους σχεδόν τους τομείς, εισερχόμενη στη φετινή σεζόν και είναι ενθαρρυμένος από τα αποτελέσματα του δεύτερου μισού του 2009.
 
Έπειτα από 1,5 χρόνο εκτέλεσης καθηκόντων δοκιμαστή, ο Vitantonio Liuzzi, o οποίος δήλωσε ότι το 2010 αποτελεί μια νέα αρχή για τον ίδιο, καθώς πιστεύει ότι είναι εντελώς διαφορετικό πρόσωπο από ότι πριν από δυο χρόνια και προσεγγίζει το αντικείμενο πλέον με διαφορετική νοοτροπία.
 
Ο ιδιοκτήτης της Force India, Vijay Mallya, διέψευσε τα δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου ότι διακυβεύεται η συμμετοχή της ινδικής ομάδας στο πρωτάθλημα του 2010, επειδή δεν έχει καταθέσει ακόμα στην κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου τα λογιστικά της δεδομένα από το 2008, η προθεσμία για τα οποία έληξε στις 31 Οκτωβρίου του 2009. Η κυβέρνηση έστειλε εντολή διάλυσης στην ομάδα στις 26 Ιανουαρίου, ωστόσο η Force India διαθέτει περίοδο χάριτος μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου να καταθέσει τα λογιστικά δεδομένα της από το 2008 και ο Mallya ισχυρίζεται ότι πολλές εταιρίες εκμεταλλεύονται όλο το διαθέσιμο χρόνο για να εκπληρώσουν τις φορολογικές υποχρεώσεις τους. Η Force India κατέθεσε πέρυσι, με καθυστέρηση 28 μηνών συνολικά τα λογιστικά δεδομένα της για τα έτη 2006 και 2007. 
Φ.Λ.
[email protected]
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ