top icon
Αγώνες

F1: Jerez-O Kobayashi επικεφαλής

Η δεύτερη ημέρα δοκιμών εξέλιξης στη Jerez, αντάμειψε οδηγούς και ομάδες με καθαρούς ουρανούς. Ο Kamui Kobayashi με την BMW Sauber, έγραψε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας

Η δεύτερη ημέρα δοκιμών εξέλιξης στη Jerez, αντάμειψε οδηγούς και ομάδες με καθαρούς ουρανούς και στεγνό ασφαλτοτάπητα (πέραν ενός 15λεπτου ψιλόβροχου το πρωί). Ο Kamui Kobayashi στο τιμόνι της BMW Sauber-Ferrari C29, έγραψε τον καλύτερο χρόνο της ημέρας, όντας ο μόνος που κατέβηκε κάτω από το 1:20, κυριολεκτικά στο τελευταίο δευτερόλεπτο, ενώ ο Sebastien Buemi με την Toro Rosso κατείχε την πρωτοπορία τις περισσότερες ώρες της διαδικασίας. Ο Jenson Button ολοκλήρωσε την ημέρα στην τρίτη θέση (παρά τη στάση του στην πίστα στα τελευταία λεπτά), εμπρός από τον Nico Hulkenberg (Williams), που αντιμετώπισε μια διαρροή λαδιού το πρωί και τον Vitantonio Liuzzi (Force India), ο οποίος σημείωσε την υψηλότερη τελική ταχύτητα της ημέρας, με 270,7 χ.α.ώ. Kορυφαίοι συνδυασμοί όπως ο Fernando Alonso με τη Ferrari και ο Michael Schumacher-Mercedes) διεξήγαγαν τα πρώτα πραγματικά μεγάλα stint σήμερα, άνω των 30 γύρων. Η Red Bull σημείωσε ιδιαίτερα γρήγορο χρόνο (ο Mark Webber βρέθηκε προτελευταίος), ενώ η Virgin αποδείχθηκε εύθραυστη. Παρά το γεγονός ότι η πίστα της Jerez, με πληθώρα γρήγορων στροφών όπου τα ελαστικά ταλαιπωρούνται, αποτελεί καλό βαρόμετρο της απόδοσης των μονοθεσίων, οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας δε λένε και πολλά πράγματα, καθώς δεν έκαναν όλες οι ομάδες γύρους με άδεια ρεζερβουάρ. Αντίθετα, ο ρυθμός του Alonso σε ένα stint 47 γύρων, μεταξύ 11 και 12 το μεσημέρι ήταν εντυπωσιακός, ενώ ο Schumacher, στο δικό του stint 35 γύρων μεταξύ 14:00-15:00 το απόγευμα φαινόταν λίγο πιο αργός. Αλλά κανείς δε μπορεί να γνωρίζει τα ακριβή φορτία καυσίμου που έφεραν τα μονοθέσια…
 
O Κamui Κobayashi πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας με υψηλό φορτίο καυσίμου, αξιολογώντας την αεροδυναμική, το στήσιμο της BMW Sauber C29 και τα ελαστικά, πριν κάνει ένα γρήγορο γύρο με -όχι εντελώς, όπως ισχυρίζεται ο ίδιος- άδειο ντεπόζιτο στα τελευταία λεπτά. Ο Ιάπωνας ευελπιστεί ότι θα καταφέρει να βρεθεί στο βάθρο κάποιων αγώνων φέτος.
 
Αξιολόγηση αεροδυναμικής διάφορων φορτίων καυσίμων και διαφορετικών μηχανικών στησιμάτων, περιείχε το πρόγραμμα του ταχύτερου από το πρωί έως τα τελευταία λεπτά, Sebastien Buemi με την Τoro Rosso STR5. Ο Ελβετός δοκίμασε και τις τρεις γόμες της που έφερε στη Jerez ηBridgestone (μαλακή, μέση, σκληρή) και επίσης εξαρτήματα που δεν ήταν δυνατό να αξιολογηθούν στη Βλαένθια λόγω του προβλήματος του κιβωτίου, το οποίο η ομάδα πιστεύει ότι έχει επιλύσει.
 
Το πρωί, ο Jenson Button επικεντρώθηκε αρχικά στην αεροδυναμική χαρτογράφηση και έπειτα στην εύρεση ενός κατάλληλου αεροδυναμικού και μηχανικού στησίματος για την McLaren MP4-25. Το απόγευμα διεκπεραιώθηκε η αξιολόγηση της συμπεριφοράς των ελαστικών με διαφορετικά φορτία καυσίμου. Ο Βρετανός τελείωσε την ημέρα του με μια στάση στην πίστα, όταν άναψε μια προειδοποιητική ένδειξη στο μονοθέσιο και ο περυσινός πρωταθλητής έσβησε τον κινητήρα του προληπτικά, για να μην προκληθεί ζημιά. Ο Button δήλωσε ότι αισθάνεται απόλυτα άνετα πλέον εντός του cockpit της MP4-25, με τη θέση οδήγησης να έχει διορθωθεί. Συνέχισε λέγοντας ότι σήμερα ήταν η πρώτη ημέρα που ένιωθε τόσο καλά και με τη συμπεριφορά της McLaren, ώστε να ξεκινήσει τη δουλειά επάνω στο στήσιμο και το ζύγισμά της. Ο 30χρονος πιστεύει ότι η παρούσα μορφή της MP4-25 αποτελεί μια καλή βάση και ότι ο ίδιος αισθάνεται σα στο σπίτι του εντός αυτού, αφού αισθάνεται τα πάντα και δε χρειάζεται να το υπεροδηγήσει. Η McLaren έφερε και πάλι όργανα μέτρησης της ταχύτητας του αέρα, στη βάση του εμπρός μέρους των καλυμμάτων των ψυγείων, ενώ ο αεραγωγός του ψυγείου του λαδιού (στο επάνω μέρος του αεραγωγού του κινητήρα) ήταν μερικώς καλυμμένος.
 
Ο Nico Hulkenberg με τη Williams FW32 έγραψε τον 4ο ταχύτερο χρόνο της ημέρας, παρά το γεγονός ότι στις μόλις μισή ώρα μετά την έναρξη της διαδικασίας, το μονοθέσιο του Γερμανού παρουσίασε διαρροή στα υδραυλικά, την οποία εντόπισαν γρήγορα οι μηχανικοί της ομάδας, ωστόσο πήρε πολύ ώρα να επισκευαστεί, καθώς ο συμπλέκτης είχε καλυφθεί με υδραυλικά υγρά. Το απόγευμα παρουσιάστηκε ένα μικρότερο πρόβλημα με ένα εξάρτημα του ημιαξονίου, το οποίο επιδιορθώθηκε άμεσα. Η ομάδα πρόλαβε να διεκπεραιώσει 3-4 αλλαγές στησίματος, καθώς το πρόγραμμά της περιείχε δοκιμές κατανομής αεροδυναμικού φορτίου και βάρους.
 
Αεροδυναμική εξέλιξη και συγκρίσεις γομών ελαστικών περιείχε το πρόγραμμα του Vitantonio Liuzzi με τη Force India σήμερα, με τον Ιταλό να πραγματοποιεί αρκετά stint μεγαλύτερα των 10 γύρων και να δηλώνει ότι η VJM03 αντιδράει καλά στις αλλαγές στησίματος και ότι έχει γεννηθεί καλά. Ο Liuzzi πιστεύει ότι κανένα φετινό μονοθέσιο δεν ξεχωρίζει όπως πέρυσι η Brawn και προβλέπει μεγάλη μάχη στο Μπαχρέιν. Η Force India VJM03, έχει το ίδιο μήκος με το περυσινό μονοθέσιο (4,9 μέτρα), αλλά παρουσιάζει αύξηση στο μεταξόνιό της από τα 3,2 στα 3,5 μέτρα! Μέχρι το Μπαχρέιν, η VJM03 θα φέρει καινούργιες αεροτομές και διαχύτη.
 
Ο Michael Schumacher, με τη Mercedes, αξιολόγησε το πρωί τις διαφορετικές γόμες της Bridgestone σε συνδυασμό με δουλειά στο στήσιμο του πλαισίου, πριν περάσει σε προσομοίωση αγώνα το απόγευμα, με το stint 35 γύρων. Το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Γερμανός, ήταν η αποκόλληση τμήματος του καλύμματος του δεξιού ψυγείου.
 
Η Ferrari, στα χέρια του Fernando Alonso, απουσίαζε από την κορυφή των χρόνων, όπου φιγούραρε μονίμως στη Βαλένθια. Εκεί, η Ferrari είχε εκμεταλλευτεί την ιδανική πρωινή θερμοκρασία για να διαγράψει μερικούς γρήγορους γύρους με άδεια ρεζερβουάρ, ωστόσο στη Jerez επικεντρώθηκε σε stint με υψηλό φορτίο καυσίμου. Ο Iσπανός έκανε ένα stint 47 γύρων το μεσημέρι, για να αξιολογηθεί η συμπεριφορά των ελαστικών κατά τη διάρκεια πολλών γύρων, με φορτίο καυσίμου που ελαττωνόταν συνεχώς και παρήγαγε προς το τέλος του stint ταχύτερους χρόνους, γεγονός που χαροποίησε την ομάδα. Ο Alonso διέγραψε τους περισσότερους γύρους σήμερα (129).
 
Η Renault, παρά το διαφορετικό αρχικό προγραμματισμό της, επέλεξε να τοποθετήσει τον πιο έμπειρο Robert Kubica στο μονοθέσιό της σήμερα που οι μετεωρολογικές προβλέψεις μιλούσαν για στεγνές συνθήκες. Η γαλλική ομάδα επικεντρώθηκε στο στήσιμο της R30 και τη σύγκριση ελαστικών, αναφέροντας ότι ο Πολωνός οδηγός αισθάνεται πολύ πιο άνετα πλέον με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου, ύστερα από τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν μετά τη Βαλένθια. Ο Vitaly Petrov θα οδηγεί τη Renault R30 αύριο.
 
Το πρόγραμμα εξέλιξη της Red Bull RB6 ξεκίνησε σήμερα ο Mark Webber, o οποίος πιστεύει ότι το μονοθέσιο μπορεί να διεκδικήσει νίκες. Ο Αυστραλός θα ήθελε να έχει κάνει περισσότερους γύρους, αλλά το σημερινό πρόγραμμα της ομάδας ολοκληρώθηκε. Ο Webber συνάντησε κόκκινη σημαία στην πρώτη προσπάθειά του να κάνει ένα μεγάλο stint, ενώ στη δεύτερη παρουσιάστηκαν κραδασμοί από ένα αποκολλημένο κομμάτι έρματος στη ζάντα. Ο Aυστραλός δήλωσε ότι λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου, η RB6 είναι πιο “τεμπέλα” στις αργές στροφές, δηλαδή παρουσιάζει πιο αργή αντίδραση.
 
Ούτε σήμερα δεν κατάφερε να συμπληρώσει χιλιόμετρα η Virgin (ο Timo Glock διέγραψε μόλις 11 γύρους), αφού δυο ώρες περίπου έπειτα από το ξεκίνημα της διαδικασίας, κατέρρευσε η εμπρός αεροτομή της VR-01. Το πρόβλημα προκλήθηκε από τα στηρίγματα της εμπρός αεροτομής και καθώς η ομάδα δεν διέθετε ανταλλακτικά μέρη, το πρόγραμμά της διακόπηκε εκεί. Η Virgin θα τροποποιήσει τα στηρίγματα της εμπρός αεροτομής μέσα στο βράδυ, λαμβάνοντας ανταλλακτικά από το εργοστάσιό της στην Αγγλία και ευελπιστώντας να συνεχίσει το πρόγραμμά της αύριο το πρωί. Ο Glock δήλωσε ότι ανάλογα προβλήματα είναι αναμενόμενα και ο Γερμανός έχει αναφέρει ότι θεωρεί τους πρώτους 3-4 αγώνες, ή ακόμα και όλη την πρώτη σεζόν της ομάδας σαν δοκιμές εξέλιξης. Ο Glock αποκάλυψε ότι η ομάδα απέκτησε αυτές τις ημέρες έναν καινούργιο προσομοιωτή στο εργοστάσιό της, ενώ χαρακτήρισε τη VR-01 ένα βασικό μονοθέσιο με απλό αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο θα αναβαθμιστεί ενόψει του πρώτου αγώνα. Ο Γερμανός εκτιμάει επίσης ότι το μονοθέσιο της Virgin ίσως διαθέτει το μικρότερο μεταξόνιο του μέχρι στιγμής αποτελούμενου από 10 μονοθέσια grid. O Glock πιστεύει ότι η Virgin θα είναι περίπου 2 δευτερόλεπτα στο γύρο πιο αργή από τα κορυφαία μονοθέσια. Η Virgin VR-01 φέρει έναν πολύ απλό διαχύτη δυο επιπέδων, με αμφότερα τα επίπεδα να παρουσιάζουν τρία κανάλια και το ανώτερο να έχει πολύ μικρό ύψος.
 
Εχθές στη Jerez, οι ομάδες δοκίμασαν για πρώτη φορά τα καινούργια ενδιάμεσα ελαστικά της Bridgestone, τα οποία προκάλεσαν ανησυχίες, καθώς φθείρονταν πολύ γρήγορα και έχαναν σε απόδοση μέχρι και 2-3 δευτερόλεπτα στο γύρο, πολύ νωρίς στο stint. O Kobayashi ανέφερε ότι έπειτα από 10 γύρους ένιωθε ότι οδηγεί με σλικ ελαστικά στο βρεγμένο και η υπέρμετρη φθορά που παρουσιάστηκε σε αρκετά μονοθέσια εξέπληξε και τον Webber.
Φ.Λ.
[email protected]
Xειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Jerez, 11/2/2010
A/A
Oδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μοντέλο
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Kamui Kobayashi
BMW Sauber-Ferrari
C29
1:19.950
 
199.430
103
2
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
STR5
1:20.026
0.076
199.240
121
3
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-25
1:20.618
0.668
197.777
83
4
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
FW32
1:20.629
0.679
197.750
67
5
Vitantonio Liuzzi
Force India-Mercedes
VJM03
1:20.754
0.804
197.444
80
6
Michael Schumacher
Mercedes
ΜGP W01
1:21.083
1.133
196.643
124
7
Fernando Alonso
Ferrari
F10
1:21.424
1.474
195.819
129
8
Robert Kubica
Renault
R30
1:22.003
2.053
194.437
103
9
Mark Webber
Red Bull-Renault
RB6
1:22.043
2.093
194.342
99
10
Timo Glock
Virgin-Cosworth
VR-01
1:29.964
10.014
177.231
11
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ