top icon
Αγώνες

F1: Mind games…

Tο Interlagos αποτελεί την πίστα όπου έχει κριθεί ο Παγκόσμιος τίτλος τα τελευταία 5 χρόνια και η ψυχολογική πίεση για τους διεκδικητές αγγίζει το μέγιστο.

Tο Interlagos αποτελεί την πίστα όπου έχει κριθεί ο Παγκόσμιος τίτλος τα τελευταία 5 χρόνια και η ψυχολογική πίεση για τους διεκδικητές αγγίζει το μέγιστο. Ακόμα και φέτος, με πέντε διεκδικητές να έχουν ακόμα μαθηματικές ελπίδες, ο Fernando Alonso είναι ο μοναδικός που μπορεί να κατακτήσει τον τίτλο στη Βραζιλία, έναν αγώνα πριν το τέλος της σεζόν.
 
Αν και το πιθανότερο είναι ότι η μάχη για τον τίτλο θα συνεχιστεί έως το Αμπού Ντάμπι, ο Alonso μπορεί να στεφθεί Πρωταθλητής στο ίδιο μέρος όπου κατέκτησε και τους δυο προηγούμενους τίτλους του, αν: α)νικήσει και ο Mark Webber τερματίσει εκτός των τεσσάρων πρώτων, β) έρθει 2ος και δεν νικήσει ο Sebastian Vettel, o Lewis Hamilton μείνει εκτός των 4 πρώτων και ο Webber τερματίσει από 8ος και κάτω και γ) αν τερματίσει 3ος, με τον Webber εκτός δεκάδας, τον Vettel εκτός βάθρου και τον Hamilton από 5ο και κάτω. Αν ο Alonso τερματίσει εκτός βάθρου στη Βραζιλία, η μάχη για τον τίτλο θα παραταθεί μέχρι το φινάλε της σεζόν στο Aμπού Ντάμπι, όπου το μοναδικό σίγουρο είναι ότι ο Ισπανός οδηγός της Ferrari θα βρίσκεται εντός της μάχης, ανεξαρτήτως του αποτελέσματος που θα φέρει στη Βραζιλία.
 
Το Interlagos αποτελεί πιο ευνοϊκή πίστα από αυτήν του Αμπού Ντάμπι για τη Red Bull, η οποία θέλει οπωσδήποτε τη νίκη, έπειτα από τη διπλή εγκατάλειψη στην Κορέα. Ωστόσο, το κλίμα είναι τεταμένο εντός της ομάδας, καθώς ο Mark Webber, ενώ παραδέχθηκε ότι λαμβάνει ισότιμη τεχνική υποστήριξη με τον team mate του, Sebastian Vettel, όταν ρωτήθηκε αν συμβαίνει το ίδιο και σε προσωπικό επίπεδο, απάντησε: «Είναι προφανές, έτσι δεν είναι;»
 
Ο Αυστραλός απέδωσε την προτίμηση της Red Bull προς τον Vettel ως αποτέλεσμα του νεαρού της ηλικίας του Γερμανού. «Φυσικά, όταν νεαροί, καινούργιοι διεκδικητές μπαίνουν στο παιχνίδι, εκεί βρίσκεται το συναίσθημα. Έτσι είναι. Το οποίο είναι απόλυτα εντάξει, γιατί είχα μια καλή ευκαιρία και ένα εξαιρετικό μονοθέσιο να πάω και να κάνω μερικά πολύ καλά πράγματα φέτος, και το έκανα».
 
Ο Webber αναφέρει στις δηλώσεις του ότι έχει βρεθεί αρκετές φορές επικεφαλής στη βαθμολογία, ενώ ο Vettel αντιθέτως καμία, ενώ ερωτούμενος αν θα υποστήριζε ο ίδιος τον team mate του στους επόμενους δυο αγώνες, ανέφερε ότι οι δυο οδηγοί βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια της καριέρας τους. «Θα πρέπει να σκεφτώ πολύ περισσότερο για αυτό», δήλωσε ο Αυστραλός, προσθέτοντας ότι πιστεύει πως η Red Bull αυξάνει το ρίσκο να χάσει τα Πρωταθλήματα αφήνοντας τους οδηγούς της να διεκδικούν ισότιμα το Πρωτάθλημα με δυο αγώνες να απομένουν για την ολοκλήρωση της σεζόν. O Webber, όντας 14 βαθμούς μπροστά από τον Vettel του (που βρίσκεται 25 πίσω από τον πρωτοπόρο, Alonso), προφανώς πιστεύει ότι η ομάδα πρέπει να τον υποστηρίξει και δηλώνει: «Οποιοσδήποτε και αν είναι ο καλύτερος τρόπος να χειριστούμε την προσπάθεια να κατακτήσουμε το Πρωτάθλημα, θα δούμε τη Δευτέρα μετά το Αμπού Ντάμπι αν ήταν ο σωστός τρόπος».
 
O διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι «πολλά από τα μέλη της ομάδας θα πληγωθούν πολύ που είδαν τον Mark να τα λέει αυτά, γιατί απολαμβάνει πολύ μεγάλη υποστήριξη εντός της ομάδας, από την Αυστρία και τον Dietrich Mateschitz, o οποίος του έχει παράσχει την ευκαιρία που βρίσκεται εκεί τώρα. Πιθανότατα αναφέρεται στην υποστήριξη του Helmut Marko (σύμβουλος της Red Bull) για τον Sebastian Vettel, αλλά αυτό δεν επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο η ομάδα λειτουργεί ή τον τρόπο με τον οποίο υποστηρίζει τους οδηγούς της. Εμείς δώσαμε τα εργαλεία στον Mark να κάνει τη δουλειά. Όλες οι νίκες του έχουν έρθει με μονοθέσια της Red Bull. Είμαι σίγουρος ότι ο Mark θα ήθελε πάρα πολύ η ομάδα να πει ‘ναι, έπειτα από κάποιο σημείο στη σεζόν, ο team mate σου θα σου καλύπτει τα νώτα’, αλλά η Red Bull λειτουργεί δίνοντας σε αμφότερους τους οδηγούς ευκαιρία».
 
Ο Vettel ήταν πιο ήρεμος στην απάντησή του, δηλώνοντας: «Προφανώς, έχουν υπάρξει πολλά πράγματα που έχουν ειπωθεί ήδη. Δεν ξέρω τι είπε τώρα. Όλοι έχουν τη δική τους γνώμη, αλλά για μένα και δυο μας έχουμε την ίδια ευκαιρία κάθε σαββατοκύριακο να τα πάμε καλά. Εάν κάτι έσπαγε, συνήθιζε να είναι στο δικό μου μονοθέσιο. Αλλά πιστεύω ότι υπάρχει κάποια συνωμοσία στον αέρα; Όχι, είναι το τελευταίο πράγμα που σκέφτομαι.
 
Η αντίθεση γνωμών εντός της Red Bull καλύπτει και εξωτερικά ζητήματα, καθώς ο Horner, παίζοντας πάντοτε το ψυχολογικό παιχνίδι, δήλωσε ότι αν η Ferrari κατακτήσει το Πρωτάθλημα, έπειτα από τον τρόπο με τον οποίο διαχειρίστηκε το Γερμανικό GP, δίνοντας ουσιαστικά εντολή στον Massa να παραδώσει τη νίκη στον Alosno, θα ήταν «απογοητευτικό, γιατί προφανώς λειτουργούσαμε υπό την ιδέα ότι οι εντολές από τις ομάδες ήταν παράνομες».
 
Ωστόσο, ο Webber πιστεύει ότι ο Alonso νίκησε στο Hockenheim «επειδή ήταν ο ταχύτερος οδηγός εκείνη την ημέρα. Προσπέρασε τον Felipe και έπειτα απομακρύνθηκε από αυτόν, ειδάλλως πιθανότατα να είχε χτυπήσει επάνω του. Εάν ο Felipe βρισκόταν 10 δλ. μπροστά, δε θα το έκαναν ποτέ αυτό. Δε θα είναι το πρώτο Πρωτάθλημα που θα έχει κερδηθεί -αν (ο Alonso) τα καταφέρει- από εντολές ομάδας και δε θα είναι το τελευταίο».
 
Στις κατηγορίες του Horner, απάντησε και ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, δηλώνοντας: «Όταν λάβεις υπ’ όψη το μονοθέσιο που είχαν φέτος, στα μάτια μου είναι θαύμα που μαχόμαστε καν για αυτό τον τίτλο. Εάν είχαμε αυτό το πλεονέκτημα, το Πρωτάθλημα θα είχε ήδη αποφασιστεί».  
 
O Horner απάντησε στον Domenicali δηλώνοντας: «Αν είχα έναν κινητήρα σαν το δικό του τότε θα το είχαμε εξασφαλίσει προ πολλού», την ημέρα που η Red Bull ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με τη Renault, όσον αφορά την προμήθεια κινητήρων!
 
Ο Alonso ήταν επίσης αιχμηρός στις δικές του δηλώσεις, δηλώνοντας για τα σχόλια του Horner: «Υπάρχουν μερικές ομάδες φαβορί, που δεν έχουν επιλύσει τα δικά τους προβλήματα και προσπαθούν να αποσπάσουν την προσοχή. Νομίζω ότι ο Horner έχει πολύ σαφείς ιδέες όσον αφορά την ισότητα στη Red Bull και ελπίζω να παραμείνει έτσι». Προφανώς, ο Alonso θέλει να παραμείνει η κατάσταση έτσι, διότι αν οι δυο οδηγοί της Red Bull μάχονται μεταξύ τους, ενδέχεται να στερήσουν βαθμούς ο ένας από τον άλλο.
 
Η Red Bull όμως θα προσπαθήσει να αποτρέψει αυτό το ενδεχόμενο, αλλά μονάχα ότι ένας από τους δυο δε θα έχει μαθηματικά τη δυνατότητα να κατακτήσει τον τίτλο, με τον Horner να δηλώνει: «Αναπόφευκτα, τα μαθηματικά μιλάνε από μόνα τους. Αμφότεροι οι πιλότοι οδηγούν για την ομάδα και αναπόφευκτα θα κάνουν το καλύτερο που μπορούν για την ομάδα. Πρέπει μονάχα να δούμε τα μαθηματικά. Αν ο Alonso τερματίσει μπροστά από τον Sebastian, το δικό του Πρωτάθλημα έχει τελειώσει». Ο Vettel συναίνεσε ότι θα κάνει ότι είναι καλύτερο για την ομάδα στους επόμενους δυο αγώνες…
 
Ο Alonso είναι σίγουρο ότι θα έχει τη βοήθεια του team mate του στη Ferrari Felipe Massa, ο οποίος δεν έχει μαθηματικές ελπίδες να διεκδικήσει τον τίτλο. Ο Βραζιλιάνος, που επιστρέφει για πρώτη φορά από το 2008 για να αγωνιστεί στην πατρίδα του, δήλωσε ότι θα κάνει το καλύτερο για την ομάδα και θα προσπαθήσει να στερήσει βαθμούς από τους αντιπάλους του Alonso. Έπειτα από τις πράξεις του στο Γερμανικό GP, ο Massa έχει δεχθεί την επίθεση του βραζιλιάνικου Τύπου και ο Alonso απέδειξε, με το που προσγειώθηκε στα paddock του Interlaros, πόσο καλά καταλαβαίνει και μπορεί να παίξει το ψυχολογικό παιχνίδι, δηλώνοντας: «Νομίζω ότι το καλύτερο πράγμα για εμάς και ακόμα και για εμένα, όσον αφορά τους βαθμούς στο Πρωτάθλημα, θα είναι να νικήσει ο Felipe τον αγώνα, γιατί θα πάρει 25 βαθμούς από όλους τους υπόλοιπους. Αυτή είναι η μεγαλύτερη διαφορά φέτος -25 βαθμοί για τη νίκη και 18 για τον δεύτερο. Έπειτα, από τη 2η έως την 3η είναι πολύ μικρή η διαφορά, κάτι που ενδέχεται να μου επιτρέψει να διατηρήσω το προβάδισμα που έχω. Η ανησυχία για εμένα είναι οι 25 βαθμοί και αν ένας από τους διεκδικητές πάρει αυτούς τους 25 βαθμούς. Ευελπιστώ ότι ο Felipe μπορεί να νικήσει και τους δυο αγώνες, αυτό θα ήταν το καλύτερο πράγμα για μένα». Politically correct ο Alonso -οn record τουλάχιστον-, τη στιγμή που γνωρίζει ότι αν ο Massa είναι επικεφαλής και ο Alonso βρίσκεται πίσω του, η Ferrari θα αφήσει τον Ισπανό να περάσει μπροστά. Ίσως ο Alonso αναφέρεται στην περίπτωση που υπάρχει μια Red Bull ανάμεσά τους…
 
Στη McLaren, ο Jenson Button βρίσκεται 42 βαθμούς πίσω από τον Alonso χωρίς ουσιαστικές ελπίδες, (ενώ ο Lewis Hamilton με 21 βαθμούς διαφορά βρίσκεται πιο κοντά στη μάχη). Ο διευθυντής της ομάδας, Martin Whitmarsh, δήλωσε για τον 30χρονο περυσινό Πρωταθλητή: «Η νίκη είναι ο απόλυτα σωστός στόχος και θα δούμε τι θα συμβεί κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου. Υπάρχει καλή σχέση μεταξύ των οδηγών. Είμαι σίγουρος ότι θα συνεργαστούν μεταξύ τους. Κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου, είμαι σίγουρος ότι θα κάνει οτιδήποτε μπορεί, για να εκπληρώσει τις φιλοδοξίες της ομάδας». Που σημαίνει ότι αν προκύψει κατάσταση όπου ο Button μπορεί να προσφέρει μια θέση στον Hamilton (εξαιρουμένης, ίσως, της νίκης), πιθανότατα θα το κάνει.
 
Ο Button εξηγεί ότι η McLaren δε θα του δώσει εντολές -καθώς αυτές απαγορεύονται από τους κανονισμούς- αλλά θα ενεργήσει αυτόβουλα για το καλό της ομάδας: «(Ο Martin Whitmarsh), δε θα μου το ζητήσει, όχι. Η ομάδα δε θα μου ζητήσει να κάνω οτιδήποτε, γιατί είναι παράνομο. Εάν δε μπορώ να νικήσω τον αγώνα, θα λάβω αυτήν που νιώθω ότι είναι η σωστή επιλογή κατά τη διάρκεια του αγώνα και θα είναι απόλυτα δική μου απόφαση». Συνεπώς, ο Button εξηγεί προκαταβολικά ότι αν βοηθήσει τον team mate του, δε θα το έχει κάνει υπό τις εντολές της McLaren, αλλά με τη δική του θέληση, έτσι ώστε να μην υπάρξει καμία παρατυπία, αν και η FIA κάνει αποδεκτές τέτοιες κινήσεις στο τέλος της σεζόν, όπου «παίζεται» ο τίτλος.
 
Ο Hamilton προσθέτει: «Θα ήταν πολύ καλό να βρεθούμε και οι δυο στην καλύτερη φόρμα που ήμασταν φέτος, αμφότεροι εκεί πάνω, διαιρώντας το γκρουπ, αυτός είναι ο μοναδικός τρόπος με τον οποίο μπορούμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο», κάνοντας σαφές ότι χρειάζεται τη βοήθεια του team mate του, για να στερήσει βαθμούς από τους υπόλοιπους διεκδικητές του τίτλου.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ