top icon
Αγώνες

F1: Tαχύτερος ξανά ο Ricciardo στο τεστ νέων οδηγών

H Red Bull κυριάρχησε και στην τελική ημέρα του τεστ νέων οδηγών στο Αμπού Ντάμπι, με τον Daniel Ricciardo να σημειώνει ξανά τον ταχύτερο χρόνο.

H Red Bull κυριάρχησε και στην τελική ημέρα του τεστ νέων οδηγών στο Αμπού Ντάμπι, με τον Daniel Ricciardo να σημειώνει και πάλι τον ταχύτερο χρόνο, όντας 7/10 του δλ. ταχύτερος από οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Μάλιστα, ο 21 ετών Αυστραλός, σημείωσε χρόνο 1,3 δλ. ταχύτερο από την pole του Vettel στο Grand Prix του περασμένου σαββατοκύριακοy στην πίστα της Yas Marina, της οποίας ο ασφαλτοτάπητας παρέχει πλέον πολύ περισσότερη πρόσφυση, έχοντας στρωθεί με λάστιχο.

Η σημερινή ημέρα ήταν και η τελευταία της Bridgestone στη Formula 1, καθώς την Παρασκευή θα ξεκινήσει η εποχή της Pirelli στη Formula 1, με το πρώτο συλλογικό τεστ των ομάδων με τον καινούργιο προμηθευτή ελαστικών. Την Πέμπτη οι ομάδες παίρνουν «ρεπό», έτσι ώστε η Bridgestone να προλάβει να «μαζέψει τα πράγματά της» και να αποχωρήσει από τα paddock χωρίς να αφήσει «ίχνη» της τεχνογνωσίας της, τα οποία θα μπορούσε ενδεχομένως η Pirelli να εκμεταλλευτεί για να βελτιώσει το δικό της προϊόν.

Έχοντας οδηγήσει το μονοθέσιο της Virgin την πρώτη ημέρα, ο Jerome D’Ambrosio πέρασε πίσω από το τιμόνι αυτού της Renault, σημειώνοντας το 2ο χρόνο. Ο 24χρονος Βέλγος, του οποίου την καριέρα διαχειρίζεται η Gravity, η εταιρία αθλητικού μάνατζμεντ που ανήκει στον ιδιοκτήτη της Renault, Gerard Lopez, ξεκίνησε το πρόγραμμά του με αεροδυναμικές ρυθμίσεις και το απόγευμα επικεντρώθηκε στο στήσιμο αναρτήσεων. Αυτή ήταν η πρώτη πλήρης ημέρα σε μονοθέσιο Formula 1 για τον D’Ambrosio, ο οποίος είχε ένα τετ-α-κέ το πρωί.

Τέσσερα δέκατα πίσω από τον D’Ambrosio βρέθηκε ο 23χρονος Βρετανός Sam Bird στο τιμόνι της Mercedes, μισό δευτερόλεπτο εμπρός από τον δοκιμαστή της McLaren, Gary Paffett, o οποίος επικεντρώθηκε στη συλλογή δεδομένων.

Τον 5ο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο δοκιμαστής της Ferrari για το 2011, Jules Bianchi. O 21 ετών Γάλλος δήλωσε ότι πλέον αισθάνεται πολύ πιο άνετα σε μονοθέσιο της F1, τονίζοντας (όπως και πολλοί άλλοι οδηγοί) ότι είναι πολύ δύσκολο να προσαρμοστεί κανείς στις αυξημένες απαιτήσεις, έπειτα από το GP2. O Bianchi είχε την ευκαιρία να πιέσει σήμερα, αν και δεν επικεντρώθηκε στις επιδόσεις. Ο Γάλλος δεν κατάφερε να κάνει το γύρο που θα ήθελε, λόγω των πολλαπλών διακοπών της διαδικασίας. Ο Bianchi αναμένεται να αγωνίζεται στο GP2 και το 2011.

Στο ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου F1, ο Sergio Perez, ο οδηγός που θα γίνει το 2011 ο team mate του Kamui Kobayashi στη Sauber, σημείωσε τον 6ο χρόνο της ημέρας. Η ομάδα άλλαξε πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις στο μονοθέσιο, για να εξοικειωθεί μαζί του ο Perez, o οποίος δήλωσε ότι απέχει αρκετά ακόμα από το όριο του μονοθεσίου. Ο 20χρονος Μεξικανός δεν πρόλαβε να σημειώσει έναν ανταγωνιστικό χρόνο με τα πολύ μαλακά ελαστικά, λόγω της πληθώρας κόκκινων σημαιών. Ο Perez παραδέχθηκε ότι δεν κατάφερε να κοιμηθεί καλά το βράδυ πριν το τεστ, έχοντας αρκετό τρακ για την πρώτη του ημέρα στη Formula 1, ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση, με τον αυχένα του να έχει κουραστεί αρκετά στην πρώτη του επαφή με το μονοθέσιο της Sauber.

Στην 7η θέση κατετάγη ο δοκιμαστής της Force India, Paul di Resta, ο οποίος οδήγησε το μονοθέσιο για μόλις 90 λεπτά το πρωί, εστιαζόμενος στην εξέλιξη. Πίσω από τον Σκοτσέζο βρέθηκε ο Πρωταθλητής του GP2, Pastor Maldonado, ο οποίος πέρασε από το μονοθέσιο της HRT που οδηγούσε την πρώτη ημέρα, σε αυτό της Williams. O 25χρονος Βενεζουελανός, τόνισε ότι υπήρχε μεγάλη διαφορά μεταξύ των δυο μονοθεσίων, αν σήμερα δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει, λόγω του αεροδυναμικού προγράμματος που ακολουθούσε η Williams και μάλιστα δεν είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τα πολύ μαλακά ελαστικά, καθώς τo απόγευμα, αφού η προειδοποίηση ενός αισθητήρα εξανάγκασε το προληπτικό σβήσιμο του κινητήρα. Ο Maldonado δήλωσε ότι ήταν πολύ σημαντικό να δοκιμάσει δυο διαφορετικά μονοθέσια, για τη διεύρυνση της προσωπικής του εμπειρίας. Ο Βενεζουελανός θα οδηγήσει για λογαριασμό της HRT στο διήμερο τεστ με τα ελαστικά της Pirelli.

Ο Πρωταθλητής στη Βρετανική Formula 3, Jean-Eric Vergne, ολοκλήρωσε τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών του με την Toro Rosso αρκετά νωρίτερα από τη λήξη της διαδικασίας, καθώς έπρεπε να προλάβει την πτήση του για το Μακάο, όπου θα διεξαχθεί αυτό το σαββατοκύριακο ο διεθνής αγώνας Formula 3. O 20χρονος Γάλλος έχασε επίσης λίγο χρόνο το απόγευμα, όταν σταμάτησε στην πίστα σβήνοντας τον κινητήρα του λόγω προειδοποιητικής ένδειξης, καθώς η 8κύλινδρη μονάδα της Ferrari είχε γράψει ήδη πάρα πολλά χιλιόμετρα. Σήμερα, ο Vergne έκανε ένα μεγάλο stint με πολλά καύσιμα και άρχισε να μαθαίνει τους βασικούς μηχανισμούς σχετικά με το πως επηρεάζουν το μονοθέσιο οι αλλαγές στο στήσιμό του. Ο διευθυντής της Toro Rosso, Franz Tost, δήλωσε σίγουρος ότι στο μέλλον θα βλέπουμε το Γάλλο επί μονίμου βάσεως στη Formula 1.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο 23χρονος οδηγός της Milan στη Superleague Formula φέτος, Yelmer Buurman, στο τιμόνι της Force India. O Oλλανδός οδήγησε για πρώτη φορά στην καριέρα του μονοθέσιο της F1, δηλώνοντας ότι ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό από αυτό που φανταζόταν.

Από τις καινούργιες ομάδες, η HRT (η οποία αναφέρεται ότι προσέφερε την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να οδηγήσουν το μονοθέσιό της έναντι 200.000 ευρώ) ήταν η ταχύτερη, με τον 23χρονο Ιταλό Davide Valsecchi να κάνει το ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου F1 το απόγευμα. O Valsecchi προκάλεσε μια από τις κόκκινες σημαίες των τελευταίων λεπτών, όταν διέγραψε ένα τετ-α-κέ καθώς προσπαθούσε να βελτιώσει το χρόνο του. Ο διευθυντής της HRT, Colin Kolles, δήλωσε ότι ο Ιταλός ήταν από την πρώτη στιγμή ταχύτατος και συνέχισε να βελτιώνει το ρυθμό του, ενώ ο ίδιος δήλωσε ότι θα μπορούσε να έχει πάει ταχύτερα αν είχε καταφέρει να συνδυάσει τις καλύτερες επιδόσεις του σε κάθε τομέα της πίστας σε ένα γύρο, ενώ δεν κατάφερε να κάνει την πολύ μαλακή γόμα να λειτουργήσει σωστά.

Μεταξύ των δυο οδηγών της HRT, βρέθηκε ο 21 ετών Βραζιλιάνος Luiz Razia με τη Virgin, που επίσης έκανε το ντεμπούτο του πίσω από τo τιμόνι ενός μονοθεσίου F1. O Razia αξιολόγησε εξελίξεις στο κιβώτιο και την ανάρτηση, πραγματοποίησε αεροδυναμικές χαρτογραφήσεις και εργάστηκε σε στήσιμο για επιδόσεις. Ο Βραζιλιάνος δήλωσε ότι του πήρε λίγη ώρα να προσαρμοστεί στην πληθώρα κουμπιών και διακοπτών στο τιμόνι.

Ο 20χρονος Τσέχος Joesf Kral (που επέστρεψε πρόσφατα στη δράση πρόσφατα έπειτα από το ατύχημά του στη Βαλένθια στα τέλη Ιουνίου), βρέθηκε για πρώτη φορά σε cockpit της F1 οδηγώντας το πρωί το μονοθέσιο της HRT, αλλά αντιμετώπισε μερικά προβλήματα με τη θέση οδήγησης επειδή είναι ψηλότερος (1,81 μ.) από τον μέσο οδηγό.

Οι δυο οδηγοί της Lotus βρέθηκαν στις τελευταίες θέσεις, με τον Rodolfo Gonzalez να οδηγεί την Τ127 το πρωί, συνεχίζοντας το πρόγραμμά του από εχθές. Το απόγευμα, ο 26χρονος Βούλγαρος Vladimir Arabadzhiev, που έκανε φέτος το ντεμπούτο του στο GP2, αλλά αντικαταστάθηκε στο τέλος της σεζόν, οδήγησε για πρώτη φορά ένα μονοθέσιο F1.
Φ.Λ.
[email protected]

 
Τεστ νέων οδηγών, YasMarina (Αμπού Ντάμπι), 17/11/2010
Α/Α
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Χρόνος
Διαφορά
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Daniel Ricciardo
Red Bull-Renault
1:38.102
 
203.812
77
2
Jerome D’Ambrosio
Renault
1:38.802
0.700
202.368
83
3
Sam Bird
Mercedes
1:39.220
7.118
201.516
82
4
Gary Paffett
McLaren-Mercedes
1:39.760
1.658
200.425
84
5
Jules Bianchi
Ferrari
1:39.916
1.814
200.112
93
6
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
1:40.543
2.441
198.864
91
7
Paul di Resta
Force India-Mercedes
1:40.901
2.799
198.159
27
8
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
1:40.944
2.842
198.074
81
9
Jean-Eric Vergne
Toro Rosso-Ferrari
1:40.974
2.872
198.015
61
10
Yelmer Buurman
Force India-Mercedes
1:41.178
3.076
197.616
67
11
Davide Valsecchi
HRT-Cosworth
1:43.013
4.911
194.096
32
12
Luiz Razia
Virgin-Cosworth
1:43.525
5.423
193.136
70
13
Josef Kral
HRT-Cosworth
1:44.143
6.041
191.990
61
14
Rodolfo Gonzalez
Lotus-Cosworth
1:44.312
6.210
191.679
41
15
Vladimir Arabadzhiev
Lotus-Cosworth
1:45.723
7.621
189.121
49
 
Who’s who
Οδηγός
Ετών
Εθνικότητα
2010
Άλλα επιτεύγματα
Daniel Ricciardo
21
Αυστραλός
World Series by Renault (2ος), δοκιμαστής Red Bull
Πρωταθλητής Βρετανικής Formula 3 (2009)
Jerome D’Ambrosio
24
Βέλγος
GP2 (12oς), δοκιμαστής Virgin
Πρωταθλητής Formula Master (2007)
Sam Bird
23
Βρετανός
GP2 (5ος)
4ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 3 (2007)
Gary Paffett
29
Βρετανός
DTM (3oς), δοκιμαστής McLaren
Πρωταθλητής DTM (2005)
Jules Bianchi
21
Γάλλος
GP2 (3ος), δοκιμαστής Ferrari 2011
Πρωταθλητής Formula 3 Euro Series (2009)
Sergio Perez
20
Μεξικανός
GP2 (2ος)
Πρωταθλητής κατηγορίας National Βρετανικής Formula 3 (2007)
Paul di Resta
24
Σκοτσέζος
DTM (2ος), δοκιμαστής Force India
Πρωταθλητής Formula 3 Euro Series (2006)
Pastor Maldonado
25
Βενεζουελανός
Πρωταθλητής GP2
3ος στο World Series by Renault (2006)
Jean-Eric Vergne
20
Γάλλος
Πρωταθλητής Βρετανικής Formula 3
2ος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula Renault 2.0 (2009)
Yelmer Buurman
23
Ολλανδός
Νίκες στη Superleague Formula (Milan – 5η)
4ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 3 (2006)
Davide Valsecchi
23
Ιταλός
GP2 (8ος)
Πρωταθλητής GP2 Asia (2009)
Luiz Razia
21
Βραζιλιάνος
GP2 (11ος), Βρετανική Formula 3 National (4ος)
Πρωταθλητής Νότιας Αμερικής Formula 3 (2006)
Josef Kral
20
Τσέχος
GP2 (24ος)
2ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula BMW (2007)
Rodolfo Gonzalez
24
Βενεζουελανός
GP2 (21ος)
Πρωταθλητής κατηγορίας National Βρετανικής Formula 3 (2006)
Vladimir Arabadzhiev
26
Bούλγαρος
GP2 (29ος)
7ος στο Πρωτάθλημα Formula Master (2008, 2009)
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ