H Red Bull κυριάρχησε και στην τελική ημέρα του τεστ νέων οδηγών στο Αμπού Ντάμπι, με τον Daniel Ricciardo να σημειώνει ξανά τον ταχύτερο χρόνο.
Η σημερινή ημέρα ήταν και η τελευταία της Bridgestone στη Formula 1, καθώς την Παρασκευή θα ξεκινήσει η εποχή της Pirelli στη Formula 1, με το πρώτο συλλογικό τεστ των ομάδων με τον καινούργιο προμηθευτή ελαστικών. Την Πέμπτη οι ομάδες παίρνουν «ρεπό», έτσι ώστε η Bridgestone να προλάβει να «μαζέψει τα πράγματά της» και να αποχωρήσει από τα paddock χωρίς να αφήσει «ίχνη» της τεχνογνωσίας της, τα οποία θα μπορούσε ενδεχομένως η Pirelli να εκμεταλλευτεί για να βελτιώσει το δικό της προϊόν.
Έχοντας οδηγήσει το μονοθέσιο της Virgin την πρώτη ημέρα, ο Jerome D’Ambrosio πέρασε πίσω από το τιμόνι αυτού της Renault, σημειώνοντας το 2ο χρόνο. Ο 24χρονος Βέλγος, του οποίου την καριέρα διαχειρίζεται η Gravity, η εταιρία αθλητικού μάνατζμεντ που ανήκει στον ιδιοκτήτη της Renault, Gerard Lopez, ξεκίνησε το πρόγραμμά του με αεροδυναμικές ρυθμίσεις και το απόγευμα επικεντρώθηκε στο στήσιμο αναρτήσεων. Αυτή ήταν η πρώτη πλήρης ημέρα σε μονοθέσιο Formula 1 για τον D’Ambrosio, ο οποίος είχε ένα τετ-α-κέ το πρωί.
Τέσσερα δέκατα πίσω από τον D’Ambrosio βρέθηκε ο 23χρονος Βρετανός Sam Bird στο τιμόνι της Mercedes, μισό δευτερόλεπτο εμπρός από τον δοκιμαστή της McLaren, Gary Paffett, o οποίος επικεντρώθηκε στη συλλογή δεδομένων.
Τον 5ο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο δοκιμαστής της Ferrari για το 2011, Jules Bianchi. O 21 ετών Γάλλος δήλωσε ότι πλέον αισθάνεται πολύ πιο άνετα σε μονοθέσιο της F1, τονίζοντας (όπως και πολλοί άλλοι οδηγοί) ότι είναι πολύ δύσκολο να προσαρμοστεί κανείς στις αυξημένες απαιτήσεις, έπειτα από το GP2. O Bianchi είχε την ευκαιρία να πιέσει σήμερα, αν και δεν επικεντρώθηκε στις επιδόσεις. Ο Γάλλος δεν κατάφερε να κάνει το γύρο που θα ήθελε, λόγω των πολλαπλών διακοπών της διαδικασίας. Ο Bianchi αναμένεται να αγωνίζεται στο GP2 και το 2011.
Στο ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου F1, ο Sergio Perez, ο οδηγός που θα γίνει το 2011 ο team mate του Kamui Kobayashi στη Sauber, σημείωσε τον 6ο χρόνο της ημέρας. Η ομάδα άλλαξε πολλές διαφορετικές ρυθμίσεις στο μονοθέσιο, για να εξοικειωθεί μαζί του ο Perez, o οποίος δήλωσε ότι απέχει αρκετά ακόμα από το όριο του μονοθεσίου. Ο 20χρονος Μεξικανός δεν πρόλαβε να σημειώσει έναν ανταγωνιστικό χρόνο με τα πολύ μαλακά ελαστικά, λόγω της πληθώρας κόκκινων σημαιών. Ο Perez παραδέχθηκε ότι δεν κατάφερε να κοιμηθεί καλά το βράδυ πριν το τεστ, έχοντας αρκετό τρακ για την πρώτη του ημέρα στη Formula 1, ενώ τόνισε ότι θα πρέπει να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση, με τον αυχένα του να έχει κουραστεί αρκετά στην πρώτη του επαφή με το μονοθέσιο της Sauber.
Στην 7η θέση κατετάγη ο δοκιμαστής της Force India, Paul di Resta, ο οποίος οδήγησε το μονοθέσιο για μόλις 90 λεπτά το πρωί, εστιαζόμενος στην εξέλιξη. Πίσω από τον Σκοτσέζο βρέθηκε ο Πρωταθλητής του GP2, Pastor Maldonado, ο οποίος πέρασε από το μονοθέσιο της HRT που οδηγούσε την πρώτη ημέρα, σε αυτό της Williams. O 25χρονος Βενεζουελανός, τόνισε ότι υπήρχε μεγάλη διαφορά μεταξύ των δυο μονοθεσίων, αν σήμερα δεν είχε τη δυνατότητα να πιέσει, λόγω του αεροδυναμικού προγράμματος που ακολουθούσε η Williams και μάλιστα δεν είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τα πολύ μαλακά ελαστικά, καθώς τo απόγευμα, αφού η προειδοποίηση ενός αισθητήρα εξανάγκασε το προληπτικό σβήσιμο του κινητήρα. Ο Maldonado δήλωσε ότι ήταν πολύ σημαντικό να δοκιμάσει δυο διαφορετικά μονοθέσια, για τη διεύρυνση της προσωπικής του εμπειρίας. Ο Βενεζουελανός θα οδηγήσει για λογαριασμό της HRT στο διήμερο τεστ με τα ελαστικά της Pirelli.
Ο Πρωταθλητής στη Βρετανική Formula 3, Jean-Eric Vergne, ολοκλήρωσε τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών του με την Toro Rosso αρκετά νωρίτερα από τη λήξη της διαδικασίας, καθώς έπρεπε να προλάβει την πτήση του για το Μακάο, όπου θα διεξαχθεί αυτό το σαββατοκύριακο ο διεθνής αγώνας Formula 3. O 20χρονος Γάλλος έχασε επίσης λίγο χρόνο το απόγευμα, όταν σταμάτησε στην πίστα σβήνοντας τον κινητήρα του λόγω προειδοποιητικής ένδειξης, καθώς η 8κύλινδρη μονάδα της Ferrari είχε γράψει ήδη πάρα πολλά χιλιόμετρα. Σήμερα, ο Vergne έκανε ένα μεγάλο stint με πολλά καύσιμα και άρχισε να μαθαίνει τους βασικούς μηχανισμούς σχετικά με το πως επηρεάζουν το μονοθέσιο οι αλλαγές στο στήσιμό του. Ο διευθυντής της Toro Rosso, Franz Tost, δήλωσε σίγουρος ότι στο μέλλον θα βλέπουμε το Γάλλο επί μονίμου βάσεως στη Formula 1.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο 23χρονος οδηγός της Milan στη Superleague Formula φέτος, Yelmer Buurman, στο τιμόνι της Force India. O Oλλανδός οδήγησε για πρώτη φορά στην καριέρα του μονοθέσιο της F1, δηλώνοντας ότι ήταν ακόμα πιο εντυπωσιακό από αυτό που φανταζόταν.
Από τις καινούργιες ομάδες, η HRT (η οποία αναφέρεται ότι προσέφερε την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να οδηγήσουν το μονοθέσιό της έναντι 200.000 ευρώ) ήταν η ταχύτερη, με τον 23χρονο Ιταλό Davide Valsecchi να κάνει το ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου F1 το απόγευμα. O Valsecchi προκάλεσε μια από τις κόκκινες σημαίες των τελευταίων λεπτών, όταν διέγραψε ένα τετ-α-κέ καθώς προσπαθούσε να βελτιώσει το χρόνο του. Ο διευθυντής της HRT, Colin Kolles, δήλωσε ότι ο Ιταλός ήταν από την πρώτη στιγμή ταχύτατος και συνέχισε να βελτιώνει το ρυθμό του, ενώ ο ίδιος δήλωσε ότι θα μπορούσε να έχει πάει ταχύτερα αν είχε καταφέρει να συνδυάσει τις καλύτερες επιδόσεις του σε κάθε τομέα της πίστας σε ένα γύρο, ενώ δεν κατάφερε να κάνει την πολύ μαλακή γόμα να λειτουργήσει σωστά.
Μεταξύ των δυο οδηγών της HRT, βρέθηκε ο 21 ετών Βραζιλιάνος Luiz Razia με τη Virgin, που επίσης έκανε το ντεμπούτο του πίσω από τo τιμόνι ενός μονοθεσίου F1. O Razia αξιολόγησε εξελίξεις στο κιβώτιο και την ανάρτηση, πραγματοποίησε αεροδυναμικές χαρτογραφήσεις και εργάστηκε σε στήσιμο για επιδόσεις. Ο Βραζιλιάνος δήλωσε ότι του πήρε λίγη ώρα να προσαρμοστεί στην πληθώρα κουμπιών και διακοπτών στο τιμόνι.
Ο 20χρονος Τσέχος Joesf Kral (που επέστρεψε πρόσφατα στη δράση πρόσφατα έπειτα από το ατύχημά του στη Βαλένθια στα τέλη Ιουνίου), βρέθηκε για πρώτη φορά σε cockpit της F1 οδηγώντας το πρωί το μονοθέσιο της HRT, αλλά αντιμετώπισε μερικά προβλήματα με τη θέση οδήγησης επειδή είναι ψηλότερος (1,81 μ.) από τον μέσο οδηγό.
Οι δυο οδηγοί της Lotus βρέθηκαν στις τελευταίες θέσεις, με τον Rodolfo Gonzalez να οδηγεί την Τ127 το πρωί, συνεχίζοντας το πρόγραμμά του από εχθές. Το απόγευμα, ο 26χρονος Βούλγαρος Vladimir Arabadzhiev, που έκανε φέτος το ντεμπούτο του στο GP2, αλλά αντικαταστάθηκε στο τέλος της σεζόν, οδήγησε για πρώτη φορά ένα μονοθέσιο F1.
Φ.Λ.
[email protected]
Τεστ νέων οδηγών, YasMarina (Αμπού Ντάμπι), 17/11/2010
|
||||||
Α/Α
|
Οδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Χρόνος
|
Διαφορά
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
Daniel Ricciardo
|
Red Bull-Renault
|
1:38.102
|
|
203.812
|
77
|
2
|
Jerome D’Ambrosio
|
Renault
|
1:38.802
|
0.700
|
202.368
|
83
|
3
|
Sam Bird
|
Mercedes
|
1:39.220
|
7.118
|
201.516
|
82
|
4
|
Gary Paffett
|
McLaren-Mercedes
|
1:39.760
|
1.658
|
200.425
|
84
|
5
|
Jules Bianchi
|
Ferrari
|
1:39.916
|
1.814
|
200.112
|
93
|
6
|
Sergio Perez
|
Sauber-Ferrari
|
1:40.543
|
2.441
|
198.864
|
91
|
7
|
Paul di Resta
|
Force India-Mercedes
|
1:40.901
|
2.799
|
198.159
|
27
|
8
|
Pastor Maldonado
|
Williams-Cosworth
|
1:40.944
|
2.842
|
198.074
|
81
|
9
|
Jean-Eric Vergne
|
Toro Rosso-Ferrari
|
1:40.974
|
2.872
|
198.015
|
61
|
10
|
Yelmer Buurman
|
Force India-Mercedes
|
1:41.178
|
3.076
|
197.616
|
67
|
11
|
Davide Valsecchi
|
HRT-Cosworth
|
1:43.013
|
4.911
|
194.096
|
32
|
12
|
Luiz Razia
|
Virgin-Cosworth
|
1:43.525
|
5.423
|
193.136
|
70
|
13
|
Josef Kral
|
HRT-Cosworth
|
1:44.143
|
6.041
|
191.990
|
61
|
14
|
Rodolfo Gonzalez
|
Lotus-Cosworth
|
1:44.312
|
6.210
|
191.679
|
41
|
15
|
Vladimir Arabadzhiev
|
Lotus-Cosworth
|
1:45.723
|
7.621
|
189.121
|
49
|
Who’s who
|
||||
Οδηγός
|
Ετών
|
Εθνικότητα
|
2010
|
Άλλα επιτεύγματα
|
Daniel Ricciardo
|
21
|
Αυστραλός
|
World Series by Renault (2ος), δοκιμαστής Red Bull
|
Πρωταθλητής Βρετανικής Formula 3 (2009)
|
Jerome D’Ambrosio
|
24
|
Βέλγος
|
GP2 (12oς), δοκιμαστής Virgin
|
Πρωταθλητής Formula Master (2007)
|
Sam Bird
|
23
|
Βρετανός
|
GP2 (5ος)
|
4ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 3 (2007)
|
Gary Paffett
|
29
|
Βρετανός
|
DTM (3oς), δοκιμαστής McLaren
|
Πρωταθλητής DTM (2005)
|
Jules Bianchi
|
21
|
Γάλλος
|
GP2 (3ος), δοκιμαστής Ferrari 2011
|
Πρωταθλητής Formula 3 Euro Series (2009)
|
Sergio Perez
|
20
|
Μεξικανός
|
GP2 (2ος)
|
Πρωταθλητής κατηγορίας National Βρετανικής Formula 3 (2007)
|
Paul di Resta
|
24
|
Σκοτσέζος
|
DTM (2ος), δοκιμαστής Force India
|
Πρωταθλητής Formula 3 Euro Series (2006)
|
Pastor Maldonado
|
25
|
Βενεζουελανός
|
Πρωταθλητής GP2
|
3ος στο World Series by Renault (2006)
|
Jean-Eric Vergne
|
20
|
Γάλλος
|
Πρωταθλητής Βρετανικής Formula 3
|
2ος στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula Renault 2.0 (2009)
|
Yelmer Buurman
|
23
|
Ολλανδός
|
Νίκες στη Superleague Formula (Milan – 5η)
|
4ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula 3 (2006)
|
Davide Valsecchi
|
23
|
Ιταλός
|
GP2 (8ος)
|
Πρωταθλητής GP2 Asia (2009)
|
Luiz Razia
|
21
|
Βραζιλιάνος
|
GP2 (11ος), Βρετανική Formula 3 National (4ος)
|
Πρωταθλητής Νότιας Αμερικής Formula 3 (2006)
|
Josef Kral
|
20
|
Τσέχος
|
GP2 (24ος)
|
2ος στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Formula BMW (2007)
|
Rodolfo Gonzalez
|
24
|
Βενεζουελανός
|
GP2 (21ος)
|
Πρωταθλητής κατηγορίας National Βρετανικής Formula 3 (2006)
|
Vladimir Arabadzhiev
|
26
|
Bούλγαρος
|
GP2 (29ος)
|
7ος στο Πρωτάθλημα Formula Master (2008, 2009)
|