top icon
Αγώνες

F1: Βαλένθια: Alonso ο ταχύτερος του τριημέρου

Η Ferrari ήταν και πάλι το ταχύτερο μονοθέσιο στη Βαλένθια, με τον Fernando Alonso να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο του τριημέρου στην πρώτη του επαφή με την F10.

Η Ferrari ήταν και πάλι το ταχύτερο μονοθέσιο στην τελευταία ημέρα δοκιμών της Βαλένθια, με τον Fernando Alonso στην πρώτη του επαφή με την F10 να σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο του τριημέρου. To πρώτο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης έλαβε τέλος και η Ferrari ήταν η μοναδική ομάδα της οποίας οι οδηγοί κατάφεραν να γυρίσουν την πίστα Ricardo Tormo σε λιγότερο από 1:12. Εντούτοις, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η συγκεκριμένη πίστα δεν είναι ενδεικτική (οι περισσότερες στροφές της διανύονται με 2η ή 3η σχέση στο κιβώτιο και στην ουσία υπάρχει μονάχα μία γρήγορη στροφή –η 1η) καθώς επίσης και την άγνωστη συνισταμένη του φορτίου καυσίμου, που θα μπορούσε να είναι από 10 έως 160 κιλά! Η σημερινή ημέρα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για τους Ισπανούς, που κατέκλυσαν σήμερα την πίστα (36.400 θεατές ήταν παρόντες σήμερα, 15.500 εχθές και 7.200 την πρώτη ημέρα, σύνολο: 59.100, περισσότεροι από μερικά Grand Prix!) καθώς στην πίστα γύριζαν τρεις συμπατριώτες τους (Alonso, de la Rosa, Alguersuari) και τρεις παγκόσμιοι πρωταθλητές, αφού πέραν της πρώτης εμφάνισης του Fernando Alonso με τη Ferrari, o Jenson Button οδήγησε για πρώτη φορά την McLaren ΜP4-25 και ο Michael Schumacher είχε για πρώτη φορά για μια ολόκληρη ημέρα στη διάθεσή του την Mercedes MGP W01.

O Alonso είχε σημειώσει χρόνο κάτω του 1:12 μόλις εντός της πρώτης ώρας της διαδικασίας, ενώ μέσα στη δεύτερη ώρα είχε σημειώσει τον καλύτερο χρόνο του τριημέρου. Την Τρίτη ώρα είχε κατεβάσει το χρόνο του άλλες δυο φορές, σημειώνοντας το 1:11.470 (και παραμένοντας στην πίστα 8 επιπλέον γύρους στο συγκεκριμένο stint, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν είχε άδειο ρεζερβουάρ) που δεν ξεπεράστηκε ποτέ από κανέναν, ούτε από τον ίδιο. Προς το τέλος της ημέρας, ο Ισπανός έκανε ένα stint με βαρύ φορτίο καυσίμου, καθώς οι χρόνου κυμαίνονταν στο 1:15-1:16 και διέγραψε τους περισσότερους γύρους από οποιονδήποτε άλλο οδηγό σήμερα (127). Εργάστηκε επάνω στο βασικό στήσιμο της F10, με διαφορετικά φορτία καυσίμου. Ο Alonso, περιορίστηκε να δηλώσει στο τέλος της ημέρας ότι ήταν εντάξει. Τόνισε ότι έχει ακόμα πολλά πράγματα να ρυθμίσει εντός του cockpit, όπως το κάθισμα, τα πεντάλ, το τιμόνι, ακόμα και το κράνος, καθώς φέτος χρησιμοποιεί για πρώτη φορά τα μοντέλα της Schubert, ενώ δεν έχει οδηγήσει ποτέ στο παρελθόν με φρένα της Brembo. O Ισπανός δήλωσε ότι είχε μια καλή βάση στησίματος χάρης στις δυο ημέρες δοκιμών που πραγματοποίησε ο Massa πριν από αυτόν και δεν έχασε χρόνο με ρυθμίσεις, αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι ο τρόπος που στήνουν το σύστημα πέδησης οι δυο team mates είναι εντελώς διαφορετικός, με τον Βραζιλιάνο να είναι πιο απότομος στην επιβράδυνση. Παρά το γεγονός ότι κανείς δεν κινήθηκε ταχύτερα από τις Ferrari, o Alonso δεν πιστεύει ότι η ιταλική ομάδα είναι η καλύτερη, αποδίδοντας τις ταχύτερες επιδόσεις στο φορτίο καυσίμου ίσως, πέραν της πιθανότητας η F10 να είναι ταχύτερη από τον ανταγωνισμό. Τόνισε ότι η Ferrari δεν επικεντρώνεται στις επιδόσεις αυτή τη στιγμή (πιθανότατα αυτό θα συμβεί στα δυο τελευταία τεστ χειμερινών δοκιμών, σύμφωνα με τον ίδιο), αλλά στη συμπλήρωση όσο το δυνατόν περισσότερων γύρων, προς επιβεβαίωση της αξιοπιστίας της F10. Το αρχικό του συναίσθημα ήταν καλό, αλλά προσέθεσε ότι αυτό συνέβη και πέρυσι, στη Renault, με ένα μονοθέσιο που δεν είχε τη δυνατότητα να τον φέρει στο Q3 αρκετά συχνά.

Για τρίτη συνεχόμενη ημέρα, το δεύτερο χρόνο σημείωσε μια Sauber, στα χέρια του Pedro de la Rosa, παρά το γεγονός ότι ο Ισπανός είχε μια επαφή με τον Nico Hulkenberg, η οποία ανάγκασε τους μηχανικούς του να επισκευάσουν το πάτωμα, την εμπρός αεροτομή και το κάλυμμα του κινητήρα της C29, χάνοντας αρκετό χρόνο. Ο de la Rosa έχει ένα μικρό πρόβλημα εντός του cokpit, καθώς είναι πολύ ψηλός και οι ώμοι του ακουμπάνε στα πλευρικά προστατευτικά του κεφαλιού. Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Willy Rampf, δήλωσε ότι η C29 αντιδράει με τον τρόπο που περίμεναν οι τεχνικοί στις αλλαγές στησίματος, κάτι που βοηθάει τη Sauber να κινηθεί προς τη σωστή κατεύθυνση.

Tην τρίτη επίδοση της ημέρας σημείωσε ο Michael Schumacher με τη Mercedes, παρά το γεγονός ότι αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τις προσπάθειές του μια ώρα πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, λόγω μιας διαρροής στα υδραυλικά της MGP W01. Παρά το γεγονός ότι η Mercedes δεν επικεντρώνεται στις επιδόσεις, αλλά στην αξιοπιστία και τo μονοθέσιό της έφερε στη Βαλένθια περυσινές αεροτομές και διαχύτη, ο διευθυντής της, Ross Brawn, υπονόησε ότι η ομάδα δε βρίσκεται εκεί που θα ήθελε και οι πληροφορίες λένε ότι θα πραγματοποιηθούν αλλαγές κατανομής βαρών στην MGP W01 μέχρι το επόμενο τεστ, για να προσαρμοστεί η συμπεριφορά του στα πιο στενά εμπρός ελαστικά. O Brawn δήλωσε ότι είναι πάντοτε πολύ δύσκολο να κρίνει η ομάδα την απόδοση του μονοθεσίου στις χειμερινές δοκιμές, προσθέτοντας ότι εχθές, με γεμάτο ρεζερβουάρ, η MGP W01 δεν απέδιδε άσχημα, αλλά υστερούσε λίγο σε ταχύτητα, ενώ αποκάλυψε ότι υπάρχουν προβλήματα με τη συμπεριφορά και το ζύγισμά της, τα οποία όμως η Mercedes γνωρίζει που οφείλονται και πιστεύει πως μπορούν να εξυγιανθούν μέχρι το επόμενο τεστ στη Jerez. O Brawn πιστεύει ότι η Mercedes είναι αρκετά ανταγωνιστική, αλλά ίσως όχι όσο γρήγορη όσο η Ferrari και η McLaren και συμπλήρωσε πως η ομάδα έχει δουλειά να κάνει. Στον ίδιο τόνο κινήθηκαν και οι δηλώσεις του Schumacher, o οποίος δεν περιμένει νίκες από την αρχή της σεζόν, αν και πιστεύει ότι η MGP W01 θα είναι ανταγωνιστικοί. Ο Γερμανός δήλωσε ότι η σεζόν είναι πολύ μεγάλη και ο στόχος είναι να σημειώνονται βαθμοί στους πρώτους αγώνες και να σημειωθεί σημαντική εξέλιξη στη συνέχεια. Επίσης, ο Schumacher δήλωσε ότι η επιστροφή του ήταν πιο εύκολη από ότι περίμενε, καθώς πίστευε ότι θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο να προσαρμοστεί. Επιπλέον, η μακροχρόνια σχέση του με τον Brawn διευκολύνει την επιστροφή του, όπως δήλωσε.

Τέταρτος στον πίνακα των χρόνων, στην πρώτη του ημέρα δοκιμών εξέλιξης στη Formula 1, κατετάγη ο Jaime Alguersuari στην πρώτη του επαφή με την Toro Rosso STR5. O Iσπανός έκανε μερικά μεγάλα stint, έτρεξε με διαφορετικά φορτία καυσίμου, έκανε αεροδυναμική αξιολόγηση και σύγκρινε τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα της Bridgestone. O ίδιος δήλωσε ότι είχε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση εντός του μονοθεσίου, χωρίς το άγχος του αγωνιστικού σαββατοκύριακου.

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Jenson Button, στην πρώτη του ημέρα με τη McLaren με το νούμερο 1, πέρασε αρκετή ώρα στα pits στην αρχή της διαδικασίας, για να ρυθμίσει καλύτερα τη θέση οδήγησης, καθώς ήταν τοποθετημένος πολύ ψηλά αρχικά, κάτι που δεν του αρέσει. Ο 30χρονος Βρετανός δήλωσε ότι σήμερα επικεντρώθηκε περισσότερο στον εγκλιματισμό του εντός του cockpit της ΜΡ4-25 και λιγότερο στο στήσιμό της, συνηθίζοντας τον τρόπο λειτουργίας της καινούργιας του ομάδας. Το απόγευμα, ο Button έκανε μερικά μεγαλύτερα stint, προς εύρεση ενός στησίματος που του αρμόζει. Ο Βρετανός δήλωσε ότι υπάρχει αρκετά μεγάλη διαφορά στο ζύγισμα του μονοθεσίου με πολλά καύσιμα και άδεια ρεζερβουάρ και τόνισε τη σημαντικότητα των διάφορων ελέγχων που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός (ρυθμίσεις διαφορικού, χαρτογραφήσεις κινητήρα κ.α.) για την αντιμετώπιση της μεταβολής αυτής. Ο Button προσέθεσε ότι η MP4-25 δεν του προκαλεί την αίσθηση ενός μονοθεσίου με υπερβολικά μεγάλο μεταξόνιο και πιστεύει ότι αυτά με το μεγαλύτερο μεταξόνιο (Ferrari, Sauber, McLaren) αποδίδουν καλύτερα από αυτά με μικρότερο (Williams, Renault).

O Vitaly Petrov έκανε σήμερα το ντεμπούτο του πίσω από το τιμόνι ενός μονοθεσίου Formula 1 και συγκεκριμένα την R30 της Renault, αυξάνοντας το ρυθμό του σταδιακά, για να καταλήξει στην 6η θέση του πίνακα τον χρόνων, με μια επίδοση που σημείωσε προς το τέλος της ημέρας. Ο 25χρονος Ρώσος δεν έδειξε να βρίσκεται εκτός κλίματος, σημειώνοντας καλούς χρόνους για το ντεμπούτο του, αν και σύμφωνα με τον team mate του, Robert Kubica, η Renault δε θα έχει τη δυνατότητα να παλέψει για τις κορυφαίες θέσεις στην αρχή της σεζόν. Η R30 θα δεχθεί σημαντικές αναβαθμίσεις πάντως πριν την έναρξη της σεζόν. Ο Petrov δήλωσε εντυπωσιασμένος με την ισχύ και τη δυνατότητα πέδησης του μονοθεσίου της Renault σε σύγκριση με αυτό του GP2 και προς το τέλος της ημέρας είχε ξεκινήσει να αισθάνεται άνετα και να αντιλαμβάνεται τα όρια του οχήματος.

Ο Nico Hulkenberg βρισκόταν στο τιμόνι της Williams FW32 σήμερα, σημειώνοντας τον τελευταίο χρόνο της ημέρας, καθώς επικεντρώθηκε σε μεγάλα stint με βαρύ φορτίο καυσίμου. Το μονοθέσιο του 22χρονου Γερμανού δεν υπέστη ζημιές στην επαφή με τον de la Rosa και συμπλήρωσε μόλις ένα γύρο λιγότερο από τον Alonso, όντας ο δεύτερος πιο πολυάσχολος οδηγός της ημέρας. Η ομάδα εργάστηκε στο στήσιμο της FW32 με μεγάλα stint και διαπίστωσε ότι το μονοθέσιο είναι αξιόπιστο και ψύχεται σωστά, σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, Sam Michael. O Hulkenberg δήλωσε ότι η πολύ μεγάλη σημερινή ημέρα του επέτρεψε να συνηθίσει το μονοθέσιο και οι πρώτες του εντυπώσεις ήταν θετικές, αν και τόνισε ότι χρειάζεται ακόμα αρκετή δουλειά.

Αύριο θα σας παρουσιάσουμε τις τεχνικές εξελίξεις και λεπτομέρειες που θεάθηκαν στη Βαλένθια.

Xειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Bαλένθια, 3/2/2010
A/A
Oδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μοντέλο
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύροι
1
Fernando Alonso
Ferrari
F10
1:11.470
 
201.735
127
2
Pedro de la Rosa
BMW Sauber-Ferrari
C29
1:12.094
0.624
199.989
81
3
Michael Schumacher
Mercedes
MGP W01
1:12.438
0.968
199.039
82
4
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
STR5
1:12.576
1.106
198.661
97
5
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-25
1:12.951
1.481
197.64
82
6
Vitaly Petrov
Renault
R30
1:13.097
1.627
197.245
75
7
Nico Hulkenberg
Williams-Cosworth
FW32
1:13.669
2.199
195.713
126

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ