top icon
Αγώνες

Formula 1 2023: Η χρονιά των απαντήσεων

Παίρνοντας τη σταθερότητα των κανονισμών ως δεδομένο, στο πρωτάθλημα Formula 1 του 2023 το ενδιαφέρον μετατοπίζεται σε απαντήσεις που θα δοθούν καθαρά αγωνιστικά.

Κατά τη διάρκεια του 2022 δημιουργήθηκε μια εικόνα που φέτος θα κριθεί για την… αυθεντικότητά της. Η πρωταθλήτρια Red Bull, που έκανε μία σεζόν γεμάτη ρεκόρ, καλείται να απαντήσει αν τελικά είναι εύκολο ή δύσκολο να παραμείνεις στην κορυφή από τη στιγμή που θα φτάσεις εκεί.

Θυμόμαστε μερικές από τις καλύτερες στιγμές της Formula 1 το 2022.

Ερχόμενες από εντελώς διαφορετικές πορείες μέσα στο 2022, οι Ferrari και Mercedes κοιτάζουν μόνο μπροστά. Η Scuderia εντυπωσίασε στους πρώτους αγώνες και στα δοκιμαστικά πέρυσι, αλλά στην πορεία αυτό δε μεταφράστηκε σε ανάλογη συγκομιδή βαθμών. Φέτος πρέπει να αποδείξει ότι, αν όντως το αδύνατο σημείο της ήταν πίσω από το pit wall, ο ερχομός του Φρεντ Βασέρ και οι εσωτερικές αλλαγές θα φέρουν αποτελέσματα. Η AMG Mercedes με τον όμορφο σχεδιασμό του μονοθεσίου της ταλαιπώρησε τους οδηγούς της στην αρχή του ’22, και μόνο προς το τέλος της σεζόν οι… υπερωρίες των σχεδιαστών βρήκαν ό,τι έλειπε ώστε αυτή τους η προσέγγιση να φέρει και ανταγωνιστικά αποτελέσματα.

Στο λεγόμενο «midfield» η Alpine αναζητά την αξιοπιστία που θα την εδραιώσει στους πρωταγωνιστές, η McLaren ψάχνει τους χαμένους βαθμούς, η Alfa Romeo Sauber θεωρητικά είναι σε μεταβατικό στάδιο ενόψει 2026, όμως η κατάταξη δείχνει να επιβραβεύει τη δουλειά που έχει γίνει στο μονοθέσιο όσο τελεί υπό την επιρροή της Ferrari. Στην Aston Martin επενδύουν σε κάθε επίπεδο και εμφανίζεται να έχει το momentum, από τα μισά του 2022 και μετά, να διεκδικήσει τον άτυπο χαρακτηρισμό ως «best of the rest».

Οι ομάδες που συμπλήρωσαν τη δεκάδα πέρυσι φυσικά έχουν την περισσότερη δουλειά να κάνουν ώστε να καλύψουν το κενό και να συλλέξουν όσους περισσότερους βαθμούς, καθώς και τα χρήματα που αυτοί συνεπάγονται για να μπορέσουν να συνεχίσουν. Η Haas βασίζεται σε δύο οδηγούς με εμπειρία, και στη συνεργασία με τη Ferrari, που την κατέταξαν ως πιο βελτιωμένη ομάδα του 2022 σε σχέση με το 2021. Η AlphaTauri αναζητά βελτίωση στο πλαίσιο της σχέσης με τις Red Bull και Honda και η Williams κυνηγά την υπέρβαση εν μέσω και εσωτερικών ανακατατάξεων.

Διαβάστε ΕΔΩ όλα όσα μάθαμε από τις δοκιμές στο Μπαχρέιν

formula1 antenna ant1 f1 official broadcaster

Την τηλεοπτική μετάδοση των αγώνων για τα επόμενα τρία χρόνια έχουν αναλάβει ο ΑΝΤ1 και ο ΑΝΤ1+ και σε ό,τι αφορά την πρώτη αγωνιστική στο Μπαχρέιν οι ώρες μετάδοσης ξεκινούν στον ΑΝΤ+ με τα Ελεύθερα Δοκιμαστικά την Παρασκευή 3 Μαρτίου στις 13:30 και 17:00. Το Σάββατο 4 Μαρτίου στο συνδρομητικό κανάλι στις 13:30 μεταδίδεται η τρίτη περίοδος Ελεύθερων Δοκιμαστικών και στις 17:00 οι Κατατακτήριες. 
Ο εναρκτήριος αγώνας της σεζόν θα μεταδοθεί την Κυριακή, 5 του μηνός, και από τα δύο κανάλια στις 17:00. 
Μπορείτε να διαβάσετε Αναλυτικά το ετήσιο πρόγραμμα των μεταδόσεων σπό ANT1 και ΑΝΤ1+

Formula 1: Season 2023

Οι ομάδες

Oracle Red Bull Racing

Μαξ Φερστάπεν – #1
Σέρτζιο Πέρεζ – #11
Μονοθέσιο: RB19

RED BULL F1 2023

Ο θάνατος του ιδρυτή της εταιρείας, Ντίτριχ Μάτεζιτς, και οι αλλαγές στη διοίκηση έφεραν ως υπεύθυνο για την ομάδα F1 της Red Bull τον Όλιβερ Μίντζλαφ. Ενώ εντείνονται οι διαδικασίες ισχυροποίησης της Red Bull Powertrains ενόψει 2026, μένει να φανεί εάν αυτό θα επηρεάσει τις επιδόσεις της ομάδας στην πίστα. Ο περιορισμός των δοκιμών σε αεροσήραγγα και η μεταγραφή του αεροδυναμιστή Νταν Φάλοους στην Aston Martin σημαίνουν μόνο «πιο σκληρή δουλειά για την ομάδα», σύμφωνα με τον Κρίστιαν Χόρνερ. Σε ανοδική τροχιά τα στατιστικά των δύο οδηγών, και η σταθερότητα του Πέρεζ θα κρίνει αν είναι σε θέση να διεκδικήσει την πρωτοκαθεδρία από τον Μαξ. H επανένταξη του Ντάνιελ Ρικάρντο στην ομάδα ως εφεδρικού οδηγού είναι άλλο ένα αξιοσημείωτο γεγονός μέχρι στιγμής στην off-season της ομάδας.

Οι πιο πρόσφατες ενημερώσεις για την Red Bull.


Scuderia Ferrari
Σαρλ Λεκλέρκ – #16
Κάρλος Σάινθ – #55
Μονοθέσιο: SF-23

FERRARI F1 2023

Η Scuderia διατηρεί την ίδια σύνθεση οδηγών για τρίτη σεζόν, αλλά με αλλαγή στην κορυφή της ιεραρχίας, με την πρόσληψη του ερχόμενου από τη Sauber, Φρεντερίκ Βασέρ,  τη θέση του Team Principal. Οι εσωτερικές αλλαγές επιβάλλεται να δώσουν στη λειτουργία της ομάδας την αποτελεσματικότητα που της έλειψε όταν έπρεπε να κάνει τη διαφορά. Οι οπαδοί της ομάδας περιμένουν η εξέλιξή της, που ξεκίνησε στα μισά της περσινής σεζόν, να φέρει τους πιλότους σε θέση να διεκδικήσουν και τους δύο τίτλους μέχρι τέλους.

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις για την Ferrari στους 4Τροχούς.


Mercedes-AMG PETRONAS Formula One Team

Λιούις Χάμιλτον – #44
Τζόρτζ Ράσελ – #63
Μονοθέσιο: W14

MERCEDES F1 2023

Σταθερότητα και ηρεμία είναι τα σημαντικά στη λειτουργία της γερμανικής ομάδας. Το 2022 το τμήμα σχεδιασμού σταδιακά σχεδόν εξάλειψε τα προβλήματα συμπεριφοράς του μονοθεσίου και η απόδοση ανέβηκε κατακόρυφα. Ο Χάμιλτον δείχνει να έχει ακόμη κίνητρο, παρόλο που το 2022 δεν κατάφερε να κάνει τις νίκες του 104. Ο Τζορτζ Ράσελ, από την άλλη, δικαίωσε την ομάδα που τον επέλεξε σημειώνοντας τη μοναδική νίκη της στη Βραζιλία και τερματίζοντας στην κατάταξη των οδηγών πάνω από τον συμπατριώτη του.

Περισσότερες ειδήσεις για την Mercedes στην F1.


BWT Alpine F1 Team

Πιερ Γκασλί – #10
Εστεμπάν Οκόν – #31
Μονοθέσιο: A523

ALPINE F1 2023

Δύο Γάλλοι οδηγοί βρέθηκαν στη γαλλική ομάδα Formula 1 μετά την αιφνιδιαστική μεταπήδηση του Αλόνσο στην Aston Martin και την ατελέσφορη διεκδίκηση του Πιάστρι. Ο Γκασλί διέκοψε το συμβόλαιο που είχε με την Alpha Tauri, «ανέβηκε κατηγορία» ξανά και η συνεργασία με τον Οκόν τέθηκε εξαρχής σε επαγγελματικές βάσεις. Η επιθετική προσέγγιση της ομάδας κατά τη διάρκεια της περσινής σεζόν και οι συνεχείς αναβαθμίσεις έδειξαν να αποδίδουν, οπότε, λύνοντας τα προβλήματα αξιοπιστίας, στόχος είναι ξανά οι ψηλότερες θέσεις.

Περισσότερες ειδήσεις για την ομάδα της Alpine


McLaren Formula 1 Team 

Λάντο Νόρις – #4
Όσκαρ Πιάστρι – #81
Μονοθέσιο: MCL60

MCLAREN F1 2023

Η διαφορά στη συγκομιδή βαθμών μεταξύ των δύο οδηγών πέρυσι κατέταξε την ομάδα στην 5η θέση (από 3η το 2021) και η αποχώρηση του Ρικάρντο έφερε στην ομάδα τον ανερχόμενο Όσκαρ Πιάστρι. Τη θέση του επικεφαλής της ομάδας στη McLaren πήρε ο πολύπειρος μηχανικός της Αντρέα Στέλα. Για το 2023 η θέση του Μπράουν είναι σαφής: «Στόχος η 4η θέση στο Κατασκευαστών, και έπειτα κοιτάμε μπροστά». Αξιοσημείωτο είναι ότι τη θέση του αναπληρωματικού οδηγού πήρε (και στη McLaren ελέω Mercedes) ο Μικ Σουμάχερ.

Οι ειδήσεις για την McLaren στους 4Τροχούς.


Alfa Romeo F1 Team Stake

Γκουάνγιου Τζο – #24
Βάλτερι Μπότας – #77
Μονοθέσιο: C43

ALFA ROMEO F1 2023

Οι εξελίξεις στην Sauber αφορούν την είσοδο της Audi στο μετοχικό σχήμα και την αποχώρηση του Βασέρ, που έφερε τον Σέιντλ ως CEO. Στο νέο οργανόγραμμα τη θέση του Team Principal υποκαθιστούν από κοινού οι Αλεσάντρο Αλούνι Μπράβι, που ορίστηκε ως Εκπρόσωπος της ομάδας, ο Αγωνιστικός Διευθυντής Μπιτ Ζέντερ και ο Τεχνικός Διευθυντής Ζαν Μονσό. Το 2023 είναι η τελευταία χρονιά που η Alfa Romeo, ως χορηγός ονόματος, εμφανίζεται στα μονοθέσια της Sauber, και η σχέση με τη Ferrari
μέχρι το 2026 δεν έχει ξεκαθαριστεί.

Περισσότερες αναφορές στην Alfa Romeo στην F1.


Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team

Φερνάντο Αλόνσο – #14
Λανς Στρολ – #18
Μονοθέσιο: AMR 23

ASTON MARTIN F1 2023

Με μία θέση οδηγού ουσιαστικά διαθέσιμη, ο 41 ετών Φερνάντο Αλόνσο, στην 20ή του σεζόν στην F1, κάλυψε το κενό που δημιούργησε η αποχώρηση του 35χρονου Φέτελ από το σπορ. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε έμψυχο υλικό, όπως με τη μεταγραφή του αεροδυναμιστή Νταν Φάλοους, και σε υποδομές, και η ομάδα ελπίζει να συνεχίσει την ανοδική της πορεία.

Αναφορικά με την Aston Martin μπορείτε να διαβάσετε εδώ.


MoneyGram Haas F1 Team

Κέβιν Μάγκνουσεν – #20
Νίκο Χούλκενμπεργκ – #27
Μονοθέσιο: VF-23

HAAS F1 2023

Ο Στάινερ επιλέγει δίδυμο οδηγών με ωριμότητα και αποτελεσματικότητα στη συλλογή βαθμών, αποδεσμεύοντας τον Μικ Σουμάχερ, που δεν προσέφερε τα αναμενόμενα. Το δίδυμο των πρώτων οδηγών δείχνει να έχει αφήσει πίσω του τον πόλεμο δηλώσεων από την εποχή που ο Χούλκενμπεργκ ήταν στη Renault, το 2019, και βρέθηκε σε  αγωνιστικό συμβάν με τον Μάγκνουσεν στην Ουγγαρία. Στον πάγκο ως τρίτος οδηγός παραμένει ο Πιέτρο Φιτιπάλντι.

Οι νεότερες ειδήσεις για την ομάδα της HAAS.


Scuderia AlphaTauri 

Γιούκι Τσουνόντα – #22
Νικ ντε Βρις – #21
Μονοθέσιο: AT04

ALPHA TAURI F1 2023

Η περιφερειακή ομάδα της Red Bull δεν κατάφερε να διατηρήσει το ρυθμό της μετά την πολύ καλή χρονιά που είχε το 2021, όπου κατέκτησε την 6η θέση, και πέρυσι τερμάτισε 9η. Για το 2023 διατηρεί τον 23χρονο Τσουνόντα ως πρώτο οδηγό και δίνει την ευκαιρία στον 27χρονο rookie Nικ Ντε Βρις να αποδείξει ότι μπορεί να προσφέρει σε μια ομάδα F1.

Ό,τι αφορά την Alpha Tauri στους 4Τροχούς


Williams Racing

Λόγκαν Σάρτζεντ – #2
Άλεξ Άλμπον – #23
Μονοθέσιο: FW45

WILLIAMS F1 2023

Η Williams, σκιά του καλού της εαυτού, έχει να αναπληρώσει και το κενό των Καπίτο-Ντεμεζόν, στους οποίους βασίστηκε η νέα ιδιοκτησία, και να προσπαθήσει να φτιάξει μονοθέσιο που να φέρει βαθμούς εντός του πλαισίου των νέων κανονισμών, κάτι που φάνηκε να μην καταφέρνει πέρυσι. Ο ερχόμενος από τη Mercedes-AMG 43χρονος Τζέιμς Βόουλς ανέλαβε τα καθήκοντα του επικεφαλής της ομάδας, και μάλιστα με τις ευλογίες του… Τότο Βολφ.

Περισσότερες ειδήσεις για την ομάδα της Williams στο site του περιοδικού.


Μείνετε συντονισμένοι στους ροχούς για την τρέχουσα ειδησεογραφία της F1.

formula 1


Οδηγοί

Η λίστα των οδηγών για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει τρεις νέους αλλά και έναν «παλιό». Πρόκειται για τους Νικ Ντε Βρις, Λόγκαν Σάρτζεντ και Όσκαρ Πιάστρι, όλοι με  προϋπηρεσία στην F2, και αυτός που επανέρχεται είναι ο Νίκο Χούλκενμπεργκ.

nyck de vries alpha tauri f1 2023

Νικ Ντε Βρις
Ο 27χρονος Ολλανδός έρχεται στην AlphaTauri έχοντας στο παλμαρέ του την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Formula 2 το 2019, ενώ ανακηρύχθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής Formula E το 2021 με την ομάδα της Mercedes. Στην πρώτη του συμμετοχή στο ιταλικό Γκραν Πρι του 2022 εντυπωσίασε ως «Οδηγός της ημέρας», κατακτώντας την 9η θέση με τη Williams, έχοντας κάνει ελεύθερα δοκιμαστικά με την… Aston Martin, στην προσπάθειά του να συλλέξει αγωνιστικά χιλιόμετρα στην άδειά του.

Logan Sargeant Formula 1

Λόγκαν Σάρτζεντ
Ο νεαρός Αμερικανός, μέλος της ακαδημίας της Williams με συμμετοχές σε τέσσερα σκέλη Ελεύθερων Δοκιμαστικών και με την 4η θέση που κατέκτησε στην πρώτη του χρονιά  στο Πρωτάθλημα της F2, συμπλήρωσε τους απαραίτητους πόντους στην άδειά του και θα αγωνιστεί με την ομάδα της Williams το 2023.

oscar piastri mcLaren

Όσκαρ Πιάστρι
Το μέλος της ακαδημίας της Alpine και Πρωταθλητής Formula 3 το 2019 και Formula 2 το 2021 αποτέλεσε μήλον της έριδος μεσούσης της αγωνιστικής περιόδου του 2022, καθώς τον διεκδικούσαν Alpine και McLaren, και χρειάστηκε η οριστική γνωμοδότηση της FIA ώστε ο 22χρονος Αυστραλός να αποτελεί επίσημο οδηγό της δεύτερης για τα  επόμενα δύο χρόνια.

nico hulkenberg haas

Νίκο Χούλκενμπεργκ
Οι εμφανίσεις του με την Aston Martin το 2022 και η θετική υποδοχή από το κοινό ήταν αρκετές ώστε ο 35χρονος Γερμανός να βρει θέση στη Haas για τη νέα χρονιά, δίπλα  στον επίσης έμπειρο Κέβιν Μάγκνουσεν.


Πίστες

Το πρωτάθλημα Formula 1 του 2023 με τους 23 αγώνες είναι ένας συνδυασμός παραδοσιακών σιρκουί, όπως είναι η Ίμολα, το Μονακό, το Σπα και η Σουζούκα, με αυτά των πιο πρόσφατων προσεγγίσεων, όπως είναι αυτά σε Σιγκαπούρη, Κατάρ, καθώς και οι τρεις αγώνες πλέον στις ΗΠΑ.

F1 las vegas

Λας Βέγκας – ΗΠΑ
Αντίθετα με ό,τι ίσως πιστεύεται, η F1 έχει επισκεφθεί ξανά την έρημο Μοχάβε και το Λας Βέγκας. Βέβαια, ήταν το μακρινό 1981 και το 1982 ως τελευταίος αγώνας της σεζόν,  και πίστα ήταν αυτό που κανονικά ήταν το πάρκινγκ του «Ceasars Palace», και τώρα φιλοξενεί ένα ακόμα ξενοδοχείο.

Φέτος θα δούμε μια διαδρομή με γρήγορη χάραξη και 14 στροφές σε 6,12 χλμ. ανάμεσα στα τουριστικά σημεία της πόλης. Η αριστερόστροφη πίστα ανάμεσα στα φωτισμένα ξενοδοχεία και καζίνο αναμένεται να είναι και ιδιαίτερα γρήγορη, με δύο ζώνες DRS και μία μεγάλη ευθεία 2 χλμ. να υπολογίζεται ότι μπορεί να δώσει ταχύτητες άνω των 340 χλμ./ώρα. Οι οδηγοί έχουν δηλώσει προκαταβολικά τον ενθουσιασμό τους και οι υποστηρικτικές εκδηλώσεις προσελκύουν το ενδιαφέρον των θεατών ήδη από την ανακοίνωση της ημερομηνίας διεξαγωγής.
Για λόγους τηλεθέασης ο αγώνας θα διεξαχθεί αργά το βράδυ του Σαββάτου 18 Νοεμβρίου σε τοπική ώρα.

Ημερολόγιο Formula 1

Παράλληλα με τους 23 αγώνες θα παρακολουθήσουμε έξι sprint races (αντί για τρία) σε Αζερμπαϊτζάν, Αυστρία, Βέλγιο, Κατάρ, ΗΠΑ και Βραζιλία. Επιπρόσθετα έχει εγκριθεί διπλασιασμός του cost cap για κάθε αγωνιστικό τριήμερο που περιλαμβάνει Sprint στα 300.000 δολάρια. Σε κάποιους αγώνες sprint, δε, έχει προταθεί να αξιολογηθούν διάφορες προτάσεις, όπως η ενεργοποίηση του DRS κατά ένα γύρο νωρίτερα τόσο στην εκκίνηση όσο και στις επανεκκινήσεις μετά την απόσυρση του safety car, ή η σύνθεση και ο αριθμός των διαθέσιμων σετ ελαστικών.

Formula 1 2023 calendar

Αναλυτικά το πρόγραμμα των αγώνων για το 2023


Κανονισμοί

Περιορισμένης κλίμακας οι αλλαγές στους κανονισμούς της Formula 1 για το 2023 μετά τις δραστικές αλλαγές της περσινής σεζόν.

Σχεδιασμός

Για τον περιορισμό των κάθετων ταλαντώσεων, γνωστών ως «porpoising», που τόσο ταλαιπώρησαν οδηγούς και μονοθέσια το 2022, αποφασίστηκε η αύξηση του ύψους στο πίσω μέρος του πατώματος των μονοθεσίων κατά 15 χλστ. και η ανάλογη αύξηση στο ύψος του στομίου στον διαχύτη, ενώ οι άκρες του θα πρέπει να έχουν αυξημένη ακαμψία. Για να ελέγχεται η συμμόρφωση των ομάδων ως προς τις παραπάνω προδιαγραφές, θα προστεθεί και δεύτερος αισθητήρας στην περιοχή, ο οποίος θα ελέγχει την κάθετη ταλάντωση των αυτοκινήτων.

Formula 1 Porpoising bottoming

Ασφάλεια

Το ατύχημα του Ζου με την  Alfa Romeo C42 στο Σιλβερστόουν πέρυσι, με την ανατροπή και προσγείωση του μονοθεσίου πάνω από τις μπαριέρες, είχε ως συνέπεια μια οδηγία ανασχεδιασμού του roll-hoop, που περικλείει την εισαγωγή αέρα πάνω από το κράνος των οδηγών, ώστε να αποκτήσει επιπλέον αντοχή και να μη βυθίζεται σε μαλακές επιφάνειες όπως οι αμμοπαγίδες μετά τα όρια της ασφάλτου. Επιπλέον, εισάγεται νέα διαδικασία δοκιμής του roll hoop σε διαμήκεις δυνάμεις.

Επιπλέον, οι καθρέφτες θα μεγαλώσουν κατά 30% (από 150 χλστ. σε 200 χλστ.), ώστε να βελτιωθεί η ορατότητα προς τα πίσω.

Την εικόνα του ατυχήματος την αναδημοσιεύουμε μόνο ως απόδειξη του επιπέδου ασφαλείας των σύγχρονων μονοθεσίων της Formula 1.

zhou alfa romeo c42 accident silverstone 2022

Βάρος – Καύσιμα

Αρχικά επετράπη μια μικρή μείωση στο ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος των μονοθεσίων κατά 2 κιλά, στα 796 κιλά (χωρίς καύσιμα, αλλά με τον οδηγό και τον εξοπλισμό του, που δεν επιτρέπεται να πέσει κάτω από τα 80 κιλά). Η αύξηση του βάρους των ελαστικών της Pirelli κατά 1,5 κιλό, όμως, αναίρεσε το όποιο όφελος. Τα δε καύσιμα δεν επιτρέπεται να βρίσκονται σε θερμοκρασία χαμηλότερη των 10 βαθμών κάτω από τη θερμοκρασία περιβάλλοντος ή των 10 βαθμών σε καμία στιγμή που το μονοθέσιο θα βρίσκεται εκτός των pit box.

Pirelli

Μηχανικά μέρη

Για να γίνουν αλλαγές-τροποποιήσεις στα ομολογκαρισμένα κιβώτια ταχυτήτων, θα πρέπει να έχουν πάρει προέγκριση από τη FIA, για λόγους αξιοπιστίας και διαθεσιμότητας υλικών, καθώς και να μην προσφέρουν πλεονέκτημα στην απόδοση. Σε κάθε περίπτωση, μια σύνοψη των αλλαγών θα είναι διαθέσιμη για όλες τις ομάδες.

Διευκρινίσεις περί ποινών

Η FIA, στην προσπάθεια απλοποίησης του συστήματος ποινών σχετικά με τις θέσεις εκκίνησης στις τελευταίες θέσεις του grid σε περιπτώσεις που πολλοί οδηγοί δέχονται  ποινές αλλαγής μηχανικών μερών, ξεκαθαρίζει:
• Για κάθε οδηγό που έχει δεχθεί ποινή έως 15 θέσεων, οι θέσεις της ποινής θα προστίθενται στο αποτέλεσμα που έχει πετύχει στις κατατακτήριες.
Σε ενδεχόμενο δύο οδηγών στην ίδια θέση, βάσει των ποινών τους, ο οδηγός που ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες θα ανεβαίνει μία θέση.
• Αν ένας οδηγός δεχθεί ποινή 15 θέσεων -για αλλαγή συγκεκριμένων μηχανικών μερών-, δεν είναι υποχρεωμένος να πέσει στο τέλος της εκκίνησης.
• Πλέον ο κανονισμός αναφέρει πως, αν ένας οδηγός «έχει συγκεντρώσει ποινή άνω των 15 θέσεων στην εκκίνηση ή έχει τιμωρηθεί να εκκινήσει τελευταίος, θα εκκινεί πίσω από κάθε άλλον οδηγό που έχει λάβει κατάταξη».
• Αν ένας οδηγός εγκαταλείψει το μονοθέσιό του στην πίστα σε οποιαδήποτε περίοδο ελεύθερων ή κατατακτήριων δοκιμών, δε θα έχει το δικαίωμα -όταν το μονοθέσιο επιστρέψει στα pits- να συμμετάσχει ξανά στις δοκιμές αυτές. Αντιθέτως, κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει στους αγώνες Sprint, όπως και στο κυρίως GP, «αρκεί να μην εγκατέλειψε από μηχανικό πρόβλημα, ζημιά στο αυτοκίνητο ή για να αποκομίσει κάποιο πλεονέκτημα».

formula 1

Πλήρης ενημέρωση για την αγωνιστική επικαιρότητα στους 4Τροχούς.

4T118 Μαρ 23 εξωφυλλο αγώνων F1

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ