top icon
Αγώνες

Formula 1: Αν ζούσε ο Enzo Ferrari…

Μια φράση βρίσκεται στα χείλη πολλών Tifosi από το απόγευμα της περασμένης Κυριακής: Αν ζούσε ο Enzo Ferrari…

Σε συνέντευξη που έδωσε στο επίσημο δίκτυο της Formula 1 ο Christian Horner, επικεφαλής της Red Bull, το απόγευμα της Κυριακής, αμέσως μετά το Grand Prix Ουγγαρίας, και η οποία βγήκε σήμερα στον αέρα, ρωτήθηκε, πότε κατάλαβε ότι ο οδηγός του, Max Verstappen, θα νικούσε τον αγώνα;

«Μόλις είδα το λευκό σιρίτι στα λάστιχα του Leclerc», απάντησε ο Horner. Επειδή είχαν ήδη δει από τις δοκιμές της Παρασκευής ότι τα λευκά (σκληρά) λάστιχα είναι προβληματικά ενώ και στον αγώνα είχαν δει την Alpine να δυσκολεύεται να τα φέρει σε θερμοκρασία λειτουργίας.

leclerc

Αυτό είναι το σημείο που ο Leclerc και σχεδόν όλος ο κόσμος της F1 θεωρεί ότι χάθηκε η νίκη στην Ουγγαρία, η στιγμή που του φορούν τα σκληρά λάστιχα, με το λευκό σιρίτι

Ο ίδιος ο Charles Leclerc, ενώ οδηγούσε τον αγώνα, είπε στην ενδοσυνεννόηση ότι είναι ικανοποιημένος από τα μεσαία του λάστιχα και θέλει να τα κρατήσει αρκετούς ακόμα γύρους, γιατί είχαν ζωή μέσα τους. Όμως όχι, η ομάδα του επέμενε να του βάλει τα λευκά λάστιχα, χωρίς βραδυπορίες. Του τα έβαλε και καταστράφηκε ένας ακόμα αγώνας.

Και τι έκανε εκεί ο Mattia Binotto, επικεφαλής της Ferrari; Έδωσε εξηγήσεις για την, για πολλοστή φορά, αλλοπρόσαλλη στρατηγική της ομάδας; Όχι. Αντιθέτως δήλωσε στο αποσβολωμένο ακροατήριο: «Δε φταίει η στρατηγική μας, και γι αυτό δε θα κάνουμε καμία αλλαγή στην ομάδα, το αυτοκίνητο φταίει».

binotto

Φταίει το αυτοκίνητο και όχι η στρατηγική, λέει ο Mattia Binotto

Δεν είναι οι πρώτες παράδοξες φετινές δηλώσεις του Binotto. Να θυμίσουμε ότι και στο Βρετανικό Grand Prix, μετά την ανάλογου επιπέδου καταστροφική στρατηγική, έκανε δηλώσεις πέρα από λογική «δεν υπήρχε τρόπος να κερδίσει ο Leclerc τον αγώνα» (ενώ ήταν πρώτος) αλλά και τον Μάιο (ενώ ακόμα ήταν μπροστά στη βαθμολογία) δήλωσε, «δεν πάμε για Πρωτάθλημα φέτος αλλά για νίκες».

Μα αν δεν πας για Πρωτάθλημα τη χρονιά που έχεις το πιο γρήγορο αυτοκίνητο και ο ένας από τους δυο σου αντιπάλους, η Mercedes, έχει χάσει προσωρινά το βηματισμό του, πότε θα πας; Του χρόνου ίσως δεν έχεις πια το ταχύτερο αυτοκίνητο, αλλά απλώς ένα από τα ταχύτερα, και θα χρειαστεί να αντιμετωπίσεις και τη Red Bull αλλά και τη Mercedes, και ποιος ξέρει ποια άλλη ομάδα θα έχει στο μεταξύ αποκωδικοποιήσει τα μυστικά της αεροδυναμικής ground effect.

lecelrc 2

Η απόγνωση του Leclerc μετά από άλλη μια χαμένη νίκη

Στις δηλώσεις του πάντως της Κυριακής, ότι δεν έφταιγαν τα ακατάλληλα λάστιχα που φόρεσαν στον Leclerc αλλά το αυτοκίνητο για την απώλεια της νίκης, ο Binotto βρήκε σύμφωνο τον Carlos Sainz, μολονότι δύο αργά πιτ στοπ της Ferrari του κόστισαν θέση στο βάθρο. Πολλά λέγονται εδώ και μήνες ότι, αν και ο Leclerc είναι ο αγαπημένος των Tifosi, ο Sainz είναι ο αγαπημένος της ηγεσίας της Ferrari, και αυτός είναι ο λόγος που δεν ορίστηκε πρώτος και δεύτερος οδηγός στην ομάδα, ήδη από τον Απρίλιο.

Μια φράση πάντως βρίσκεται στα χείλη πολλών Tifosi από το απόγευμα της Κυριακής: Αν ζούσε ο Enzo Ferrari…

colombο enzo ferrari 2

Η περίφημη φωτογραφία του Ercole Colombο, με τον Enzo Ferrari να κάθεται μόνος στο βάθος του πιτ της Ferrari

Αντί άλλου σχολίου, καθώς μια εικόνα, χίλιες λέξεις, σας δείχνουμε αυτή τη συγκλονιστική φωτογραφία του Enzo Ferrari, που του τράβηξε ο βραβευμένος Ιταλός φωτογράφος, Ercole Colombo, στην Ίμολα το 1985, τελευταία φορά που τον είδαν σε πίστα Formula 1. Ο Ingegnere (μηχανικός) Enzo Ferrari κάθεται μόνος στο βάθος του πιτ της Ferrari, ανάμεσα στα ανταλλακτικά και τα βαρέλια. «Έτσι έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του», λέει ο Colombo, «μόνος με τα θρυλικά του αυτοκίνητα».

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ