top icon
Αγώνες

Formula 1: Εσωτερικές αντιπαλότητες

Ας δούμε ποιες αλήθειες μας αποκαλύπτουν οι αριθμητικές συγκρίσεις μεταξύ των οδηγών κάθε ομάδας.

Ο Σερ Ουίνστον Τσόρτσιλ συνήθιζε να λέει, «στις άλλες παρατάξεις έχω τους αντιπάλους μου, στη δική μου έχω τους εχθρούς».

Η αλήθεια είναι πως στη Formula 1, όση φιλία και καλή συνεργασία κι αν έχουν οι οδηγοί μιας ομάδας, στο χρηματιστήριο του καθαρά επαγγελματικού αυτού αθλήματος συγκρίνονται απ’ ευθείας μεταξύ τους, αφού οδηγούν το ίδιο (ή σχεδόν το ίδιο) αυτοκίνητο. Πολλοί μάλιστα θεωρούν ως πιο καθαρό κριτήριο τη σύγκριση των επιδόσεων στις κατατακτήριες, αφού στον αγώνα υπεισέρχονται παράγοντες όπως η εύνοια της ομάδας.

Μετά από 13 αγώνες, ενώ η Formula 1 διανύει τις θερινές της διακοπές, το επίσημο δίκτυο μας έδωσε κάρτες για άμεσες εσωτερικές συγκρίσεις. Σε κάποιες ομάδες η διαφορά δυναμικού μεταξύ των δύο οδηγών είναι εμφανής, όπως αποτυπώνεται από τους αριθμούς. Σε κάποιες άλλες απαιτείται πιο προσεκτική ματιά.

Ας τις δούμε μία προς μία, με τη σειρά που έχουν οι 10 ομάδες στη βαθμολογία του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.
red bull

Η κυριαρχία του Max Verstappen είναι προφανής στις εσωτερικές συγκρίσεις της Red Bull. Μετά τις εντολές που δέχτηκε στην Ισπανία, ο Sergio Perez επεχείρησε να σηκώσει κεφάλι με τη νίκη του στο Μονακό, όμως η συνέχεια ήταν εναντίον του, με τον Dr Helmut Marko μάλιστα να κάνει αρνητικά δημόσια σχόλια για αυτόν, μετά την Αυστρία και πριν την Ουγγαρία.

Στη Ferrari, στις κατατακτήριες, ο Charles Leclerc κυριαρχεί κατά κράτος επί του Carlos Sainz, με 10–3, στις δε pole με 7–1. Στον αγώνα όμως βλέπουμε μια σχεδόν ισοδύναμη εικόνα. Leclerc και Sainz έχουν από 2 εγκαταλείψεις λόγω  μηχανικής βλάβης, όμως και οι δύο εγκαταλείψεις του Leclerc ήταν από την 1η θέση ενώ του Sainz από πιο πίσω. Έχουν επίσης από μια εγκατάλειψη από δικό τους λάθος, ο Leclerc πάλι από την  1η θέση, ενώ ο Sainz έχει επιπλέον την εγκατάλειψη στην Ίμολα, ύστερα από συμβάν με τον Ricciardo.

ferrari

Εκεί που αντιστρέφεται η εικόνα είναι στο γεγονός ότι η Ferrari, με την αλλοπρόσαλλη στρατηγική της, κατέστρεψε 3 νίκες του Leclerc, φέρνοντάς τον και τις 3 φορές πίσω από τον Sainz. Αν αυτό δεν είχε συμβεί, τότε το συγκριτικό σκορ τους στους αγώνες θα ήταν 9-3, υπέρ του Leclerc.

Στην Mercedes η αρχική κυριαρχία του George Russell, τότε που ο Lewis Hamilton έδειχνε να μην αντέχει, από πλευράς φυσικής κατάστασης, τον δελφινισμό (porpoising), έχει αντιστραφεί ολοκληρωτικά, καθώς η Mercedes σταδιακά φαίνεται να λύνει τα αεροδυναμικά της προβλήματα, οπότε ο Hamilton μετρά 5 απανωτά βάθρα στους 5 τελευταίους αγώνες, με τον Russell πίσω του.

mercedes

Είναι επίσης γεγονός ότι ο Hamilton, παρά την αμέριστη υποστήριξη της ομάδας, δέχτηκε την άνοιξη τόση πίεση από τον Τύπο, για τις απογοητευτικές του εμφανίσεις, που τα βάθρα των πρόσφατων αγώνων ανανέωσαν το ενδιαφέρον του ώστε να συνεχίσει στη Formula 1.

Στην Alpine ο Fernando Alonso μοιάζει να ανατρέπει τα σε βάρος του αποτελέσματα, καθώς έχει τερματίσει μπροστά από τον Esteban Ocon στους 3 από τους 4 τελευταίους αγώνες.

alpine

Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα διαμορφωθούν μετά τις διακοπές οι εσωτερικές ισορροπίες της ομάδας, ύστερα από τα πρόσφατα μεταγραφικά περιστατικά.

Στη McLaren η κυριαρχία του Lando Norris επί του Daniel Ricciardo είναι τόσο απόλυτη όση θα περίμενε κανείς απέναντι σε έναν pay driver, και όχι σε κάποιον που κάποτε θεωρούνταν μέλλων Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

mclaren

Με δεδομένες τις πολλές απογοητευτικές εμφανίσεις, δεν αποτελεί έκπληξη ότι η ομάδα του φαίνεται να επιχειρεί να απαλλαγεί από αυτόν.

alfa romeo

Όπως ήταν αναμενόμενο, στην Alfa Romeo ο ξανανιωμένος Valtteri Bottas κυριαρχεί εφ’ όλης της ύλης επί του νεοσύλλεκτου Zhou Guanyu, εξασφαλίζοντας το μέλλον του στη Formula 1.

Στην Haas βλέπουμε τον Kevin Magnussen να κυριαρχεί στον Mick Schumacher στις κατατακτήριες, με τον νεαρό Γερμανό να δείχνει πως ανατρέπει την εικόνα στους αγώνες. Μια πιο προσεκτική ματιά, όμως, αποκαλύπτει ότι τις 5 από τις 7 φορές που ο Schumacher τερμάτισε εμπρός από τον Magnussen δεν είχε αντίκρισμα για την ομάδα, καθώς ήταν εκτός βαθμολογούμενης 10άδας.

haas

Έτσι η Haas, μόλις καλύφθηκε από τον Alonso η θέση του Vettel στην Aston Martin, μια θέση για την οποία ο Vettel προόριζε τον Schumacher, ανακοίνωσε ότι δε βιάζεται πλέον να ανανεώσει το συμβόλαιο του Schumacher, προκειμένου να τον πιέσει να αποδώσει σύμφωνα με το ταλέντο του, όπως έκανε στην Αγγλία και την Αυστρία.

alpha tauri

Στην Alpha Tauri θα περίμενε κανείς μεγαλύτερη διαφορά ανάμεσα στον Pierre Gasly και τον Yuki Tsunoda, πάντως περιμένει αρκετή δουλειά και τους δύο, αφού η ομάδα έχει να σκοράρει από το Αζερμπαϊτζάν και την 5η θέση του Gasly.

aston martin

Στην Aston Martin κυριαρχεί ασφαλώς ο Sebastian Vettel, μάλλον όμως αποδίδοντας κάτω από τις προσδοκίες, όπως άλλωστε και το φετινό τους αυτοκίνητο. Ελπίζουμε σε κάποιους από τους 9 αγώνες που απομένουν ο Vettel να μας θυμίσει το σπουδαίο ταλέντο του, πριν μας αποχαιρετήσει.

williams

Καμία έκπληξη στη Williams, όπου οι αριθμοί απλώς αποτυπώνουν τη διαφορά δυναμικού ανάμεσα στον Alexander Albon και τον Nicholas Latifi.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ