top icon
Αγώνες

GP Γερμανίας: Στο μικροσκόπιο

Η πρώτη μάχη βρήκε νικητή τον Sebastian Vettel, όμως εκεί που κρίνονται όλα, ήταν ο Lewis Hamilton αυτός που πήρε τους 25 βαθμούς και ανέκτησε την πρωτιά στη βαθμολογία. Κι όλα κρίθηκαν μέσα σε 1 λεπτό. Το Γερμανικό Grand Prix μπαίνει «στο μικροσκόπιο».

Κάποιος σοφός, κάπου, κάποτε, είπε πως «οι βαθμοί δίνονται την Κυριακή». Όσο προφανές κι αν ακούγεται αυτό, η ουσία του λησμονείται αρκετά συχνά: ο αγώνας είναι αυτός που δημιουργεί καταστάσεις, που συνθέτει σκηνικά, που κρίνει τίτλους. Και την Κυριακή, ο Hamilton ήταν αυτός που έφυγε από το Hockenheim με τη νίκη, κι ας είχε βρεθεί στο απόλυτο ναδίρ 24 ώρες πριν.

Πώς τα κατάφερε όμως;

Εκκινώντας 14ος, ο Hamilton είχε ένα στόχο: να ανέβει όσο περισσότερο γίνεται στην κατάταξη, έχοντας τη μαλακή γόμα από την εκκίνηση του αγώνα. Τα κατάφερε, αφού μέσα σε λιγότερους από 10 γύρους, πάλευε για τις μεσαίες θέσεις της δεκάδας, εκμεταλλευόμενος και το πόσο πιο δυνατή είναι η Mercedes (και κάθε μία εκ των τριών πρώτων ομάδων) έναντι των συνδυασμών του midfield. Σε κάθε περίπτωση, έκανε έναν αλάθητο αγώνα ως εκείνο το σημείο, κι αυτό δεν δύναται να του το στερήσει κανείς.

Αυτό που επίσης δεν μπορεί κανείς να «κλέψει» από τον αγώνα που έκανε, είναι ο τρομερός ρυθμός που επιδεικνύει τη στιγμή που αρχίζει να ρίχνει καταρρακτώδη βροχή μόνο σε ορισμένα σημεία της πίστας, όπως στην Κ6, την Κ8 και μέρη του τρίτου sector. Εκεί όπου το νερό είχε εξαφανίσει κάθε ίχνος πρόσφυσης με σλικ ελαστικά, ο Hamilton απέδειξε γιατί δεν έχει χάσει σε κανέναν εκ των 13 αγώνων στους οποίους έχει βρέξει από το 2014 κι έπειτα. Από τους γύρους 44 ως και 51, κινείται ακόμα και 3 δευτερόλεπτα ταχύτερα των δύο Ferrari, που ήταν κι οι άμεσοι αντίπαλοί του για τη μάχη της νίκης.

Ιδού και τα τεκμήρια.

Γύρος            Hamilton      Raikkonen   Vettel

44        1:17.465          1:18.348          1:18.292

45        1:17.251           1:19.719           1:19.251

46        1:19.386          1:21.798          1:20.700

47        1:16.957          1:19.680          1:19.382

48        1:17.792           1:20.789          1:19.133

49        1:18.899          1:20.117           1:20.281

50        1:21.122           1:22.168          1:23.376

51         1:29.258 [SC] 1:33.961 [SC]  Εγκατέλειψε

Είναι με φρέσκα ελαστικά, αφού η Mercedes αντιδρά κόντρα στον καιρό και τον καλεί για να βάλει την ultrasoft γόμα, κι όχι τα ενδιάμεσα, γνωρίζοντας τόσο η ίδια, όσο κι ο Hamilton, πως σε αυτές τις συνθήκες έχει πλεονέκτημα. Ήταν η πρώτη σωστή απόφαση των Γερμανών από άποψη στρατηγικής για φέτος, μετά τα τέσσερα σημαντικά λάθη που έκανε ο James Vowles κι η ομάδα του, με πιο πρόσφατο εκείνο στο Silverstone.

Το μόνο «μελανό» σημείο στον -κατά τα λοιπά- σπουδαίο αγώνα του, το γεγονός ότι, ενώ βρίσκεται καθ’ οδόν για την είσοδο του pitlane, ξαφνικά αλλάζει κατεύθυνση και περνά στην πίστα με τρόπο που, σύμφωνα με το γράμμα του νόμου, είναι παράνομος, αλλά οι αγωνοδίκες έκριναν πως δεν ήταν αξιόποινο, τιμωρώντας μόνο με επίπληξη.

Σε αυτήν την περίπτωση, η FIA βρέθηκε σε ένα πολύ δύσκολο δίλημμα: να αποδώσει δικαιοσύνη βάσει κανονισμών, ή να μην στερήσει μία σπουδαία νίκη ενός σπουδαίου οδηγού. Επέλεξε το δεύτερο, και θα το επέλεγε για οποιονδήποτε ήταν στην θέση του.

Τι κάνει λάθος ο Vettel (και η Ferrari)

Δεν είναι μόνο ο Hamilton αυτός που κάνει τον καλύτερο δυνατό αγώνα στο Hockenheim την Κυριακή. Είναι κι ο Sebastian Vettel μπροστά, στην κορυφή, που κινείται όπως οφείλει, διαχειρίζεται τη διαφορά του από τον 2ο Bottas στο πρώτο stint, και βγαίνει μπροστά από τον Φινλανδό μετά τα pitstops.

Βγήκε όμως και πίσω από τον teammate του. Ο Kimi Raikkonen έχει μπει για τη δική του αλλαγή 11 γύρους νωρίτερα από τον Γερμανό, και βρίσκεται 1ος. Επί 10 γύρους, ο Vettel ζητά από την ομάδα να τονίσει στον Raikkonen τη σοβαρότητα της κατάστασης. Έμενε πίσω του, σε μία πίστα που το προσπέρασμα δεν είναι εύκολο, φθείροντας τα ελαστικά του χωρίς λόγο. Το μεγάλο λάθος της Ferrari σε εκείνη τη χρονική στιγμή δεν είναι ότι επιβάλλει τελικά =εμμέσως- team orders, αλλά ότι καθυστερεί να το κάνει. Η αντίδραση του «Iceman» όταν του ζητείται να αφήσει τον ομόσταβλό του να περάσει είναι χαρακτηριστικά: «Θα μπορούσατε να μου το πείτε».

Βέβαια, αυτό έμελε να είναι το μικρότερο από τα προβλήματα των Ιταλών. Στον 51ο γύρο, με τη βροχή να έχει ήδη επηρεάσει ορισμένα σημεία της διαδρομής, ο Vettel χάνει τα φρένα για την Κ13, και αργά κατευθύνεται προς τις μπαριέρες, εκεί όπου θα γραφόταν το τέλος ενός αγώνα που θα μπορούσε να κερδίσει. Κάνει ένα λάθος που, όσο παιδαριώδες κι αν μοιάζει, δεν είναι πρωτόγνωρο- ακόμα και για έναν οδηγό του βεληνεκούς του.

Είναι όμως ένα σοβαρό ατόπημα, που μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες στο πρωτάθλημα, αφού με αυτόν τον τρόπο, ο Hamilton έχει περάσει εκ νέου πρώτος στη βαθμολογία των οδηγών, όπως κι η Mercedes σε εκείνη των κατασκευαστών.

Ο ίδιος τόνισε πως «δεν θα χάσει τον ύπνο του» εξαιτίας αυτού του συμβάντος. Ίσως και να το εννοεί. Η σεζόν απέχει πολύ από την ολοκλήρωσή της. Κι αυτό αφήνει ανοιχτή τη μάχη για τον φετινό τίτλο του πρωταθλητή.

Περίπτωση Raikkonen

Δεν είναι μόνο ο Vettel αυτός που αποδίδει φέτος στη Scuderia. Είναι κι ο Raikkonen που, αγώνα με τον αγώνα, οδηγεί σαν να θέλει να αποδείξει στην ομάδα του πως πρέπει να τον προτιμήσει και για το 2019, έναντι του Charles Leclerc.

Η απόδοσή του στο Hockenheim ήταν υποδειγματική: παρέμεινε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα στις θέσεις του βάθρου, τερματίζοντας εκεί για τέταρτη συνεχόμενη φορά, ενώ τη στιγμή που έπρεπε να δράσει με γνώμονα το συμφέρον της ομάδας, το έπραξε αβίαστα.

Θα μπορούσε ακόμα και να κερδίσει, αν η ομάδα τον καλούσε στα pits τη στιγμή που τίθεται σε ισχύ το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, αφού αμέσως θα έπραττε το ίδιο κι η Mercedes με τον Hamilton, παραχωρώντας στον ίδιο την πρωτοπορία.

Ακόμα κι έτσι, και με την τελική απόφαση της Ferrari να πλησιάζει, ο Φινλανδός κερδίζει συνεχώς πόντους. Θυμίζει στον Maurizio Arrivabene τι είναι ικανός να προσφέρει εντός κι εκτός πίστας, ώστε να κερδίσει την θέση του στο κορυφαίο επίπεδο και για τη νέα σεζόν.

Από το πουθενά, έκτος

Πέραν των κορυφαίων συνδυασμών, εντύπωση έκανε και το φινάλε που είχε στον αγώνα του ο Romain Grosjean. Στον 51ο γύρο, η Haas κάλεσε αμφότερους τους οδηγούς στα pits για την ενδιάμεση γόμα, σε μία κίνηση υψηλού ρίσκου, αφού οι Αμερικάνοι ήλπιζαν σε ένταση της βροχής.

Στον 55ο γύρο, το ρίσκο φάνηκε να μην αποδίδει, κι ο Grosjean βρέθηκε για τους τελευταίους 12 γύρους με σλικ ελαστικά, και συγκεκριμένα με φθαρμένη ultrasoft γόμα.

Όταν το Αυτοκίνητο Ασφαλείας γύρισε στα pits, ο Γάλλος ήταν στην 12η θέση, αλλά αυτό δεν τον πτόησε. Την ώρα που οι κάμερες είχαν -δικαίως- εστιάσει στη μάχη της πρωτιάς, ο οδηγός της Haas ανέβαινε θέσεις, φτάνοντας 6ος μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Βρέθηκε κοντά στο να προσπεράσει ακόμα και τον Nico Hulkenberg για την 5η θέση.

Εξαιρώντας τον νικητή, ο Romain Grosjean ήταν ο καλύτερος του αγώνα, μόνο για αυτό το «σπριντ» στο τέλος, που κράτησε την ομάδα του ψηλά στη βαθμολογία.

Συνέχεια στο πρωτάθλημα θα δοθεί στην Ουγγαρία, το προσεχές τριήμερο. Με αυτόν τον αγώνα θα πέσει κι η αυλαία στο πρώτο μισό της σεζόν, αφού η F1 θα μπει σε καλοκαιρινές διακοπές ως τις 24 Αυγούστου._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ