top icon
Αγώνες

GP Ισπανίας (Παρασκευή): Πιο κοντά στην Mercedes η Ferrari(;)

Τα μονοθέσια της Ferrari έκαναν το «1-2» στο FP1 στη Βαρκελώνη, χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα ελαστικών, σε αντίθεση με την Mercedes, που το πρωί αρκέστηκε στη μέση. Το απόγευμα, ο Nico Rosberg σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, αλλά ο Γερμανός ήταν «μόνο» 0,25 δλ. εμπρός από τον Kimi Raikkonen. 

Παρ’ ότι η Mercedes είναι το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα της Βαρκελώνης, ήταν εμφανές ότι η γερμανική ομάδα (κυρίως σε ό,τι αφορά την W07 του Lewis Hamilton) δεν είχε βρει το κατάλληλο στήσιμο, όπως παραδέχθηκε και ο Toto Wolff σε δηλώσεις του. Το πίσω μέρος της Mercedes ήταν αρκετά νευρικό σήμερα κατά την έξοδο από τις στροφές, καθώς οι οδηγοί προσπαθούσαν να επιταχύνουν. Ο Rosberg έδειχνε ταχύτερος από τον team mate του καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και ο Γερμανός έκανε την ταχύτερη προσομοίωση αγώνα με τη μαλακή γόμα. Ωστόσο, η προσπάθεια του Rosberg ανακόπηκε από το γεγονός ότι βρήκε τη Renault του Magnussen στο διάβα του στους αρχικούς γύρους, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί αρνητικά ο ρυθμός του. Ο Rosberg κατάφερε να διατηρήσει τη μαλακή γόμα σε καλή κατάσταση, γράφοντας χρόνους στο 1:29 έπειτα από 13 γύρους στο συγκεκριμένο stint. Οι χρόνοι του Sebastian Vettel με τη μαλακή γόμα ήταν επίσης εντυπωσιακοί, καθώς ο Γερμανός οδηγός της Ferrari κατέβηκε αρκετές φορές κάτω από το 1:29. Ωστόσο το stint του Vettel διήρκεσε λιγότερο από αυτό του Rosberg. Η προσομοίωση αγώνα του Hamilton δεν ήταν ιδιαίτερα αντιπροσωπευτική, με το Βρετανό να σημειώνει κακούς χρόνους. Οι μηχανικοί του Hamilton πραγματοποίησαν μια ασυνήθιστη αλλαγή στο στήσιμο του μονοθεσίου, αντικαθιστώντας τις ράβδους στρέψης της εμπρός ανάρτησης στο μέσο του FP2. Ο Raikkonen -έπειτα από μια ανησυχία της Ferrari για το σύστημα καυσίμου της SF16-H στο FP2- έκανε ένα αρκετά μεγάλο stint με τη μέση γόμα, αλλά οι χρόνοι του Φινλανδού ήταν πιο αργοί από τους αντίστοιχους του Daniel Ricciardo με τα ίδια ελαστικά (αλλά άγνωστη διαφορά στα φορτία καυσίμου). Οι χρόνοι του Αυστραλού οδηγού της Red Bull με τη μαλακή γόμα πάντως ήταν χειρότεροι από αυτούς των Rosberg και Vettel. O Raikkonen πάντως, δήλωσε ότι το ξεκίνημα σε αυτό το σαββατοκύριακο ήταν καλύτερο από τη Ρωσία, καθώς η Ferrari έχει καταφέρει να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν σωστά στην πίστα της Βαρκελώνης. Η Ferrari ήταν ταχύτερη στο πρώτο τμήμα της πίστας, που περιλαμβάνει την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού και την δεξιά παρατεταμένη στροφή 3. Άρα δείχνει να έχει επαρκή τελική ταχύτητα και καλή αεροδυναμική απόδοση. Η Mercedes, παρά τα προβλήματα αστάθειας στον πίσω άξονα έχει το πάνω χέρι στο τελευταίο, αργό κομμάτι της πίστας, όπου και η Red Bull δείχνει ανταγωνιστική. 

Θα πρέπει να τονιστεί όμως ότι έχουμε δει και σε προηγούμενους αγώνες την Mercedes να μη δείχνει απόλυτη κυρίαρχος την Παρασκευή, αλλά μέχρι το Σάββατο είχε βρει το κατάλληλο στήσιμο και στη συνέχεια δεν είχε αντίπαλο, πέραν της αναξιοπιστίας της. H Mercedes έχει ταξιδέψει στην Ισπανία με αρκετές αναβαθμίσεις στην W07, που διαθέτει καινούργιο ρύγχος μικρότερων διαστάσεων, τροποποιήσεις στην εμπρός αεροτομή, τους διαμορφωτές ροής αέρα κάτω από την εμπρός ανάρτηση καθώς και το μικρό πτερύγιο επάνω από την εξάτμιση. Τροποποιήσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στο σχεδιασμό του αμαξώματος των ψυγείων. Στον αντίποδα, η Ferrari έχει παρουσιάσει μερικές τροποποιήσει σε λεπτομέρειες της πίσω αεροτομής. Επιπλέον, η Mercedes έχει φέρει μια «ενισχυμένη» έκδοση της MGU-H που έχει τοποθετηθεί στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton, έπειτα από τα προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει ο Βρετανός στις κατατακτήριες δοκιμές των δύο προηγούμενων GP. H καινούργια MGU-H της Mercedes στοχεύει σε καλύτερη αξιοπιστία και δεν παρουσιάζει κέρδη απόδοσης. Η γερμανική ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει πέραν της MGU-H και το τούρμπο στο μονοθέσιο του Hamilton, o οποίος έχει χρησιμοποιήσει ήδη τέσσερα από τα πέντε διαθέσιμα χωρίς ποινή στοιχεία αυτά της μονάδας ισχύος. Ο Hamilton χρησιμοποιεί τον δεύτερο φετινό V6 του (αυτόν που αντικαταστάθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές της Ρωσίας), ενώ ο πρώτος (που χρησιμοποιήθηκε στα δύο πρώτα GP και τον αγώνα του Sochi) αναμένεται να χρησιμοποιηθεί μονάδα για ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής στο μέλλον, έχοντας κάνει μεγάλο μέρος του προηγούμενου αγώνα με μηδενική πίεση νερού. Η Mercedes αναγκάστηκε επίσης να αντικαταστήσει την MGU-K στο μονοθέσιο του Rosberg έπειτα από τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Γερμανός στη Ρωσία. Ο Rosberg χρησιμοποιεί επίσης καινούργιο κινητήρα εσωτερικής καύσης αυτό το σαββατοκύριακο.

Πολύ καλή πρώτη ημέρα στη Red Bull είχε ο Max Verstappen, όντας μόνο 169 χλστ. του δλ. πιο αργός από τον Ricciardo στο FP1 και 181 χλστ. του δλ. στο FP2. O 18χρονος Ολλανδός δήλωσε ότι προσπαθεί ακόμη να συνηθίσει την RB12 και νιώθει ότι δεν έχει καταφέρει να εξερευνήσει πλήρως τα όρια του μονοθεσίου. Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner ήδη ξεκίνησε τους παραλληλισμούς με τον Vettel όσον αφορά την προσέγγιση του Verstappen στην πρώτη του επαφή με την ομάδα. Αντιθέτως, πιο δύσκολη βρήκε την προσαρμογή στην παλιά του ομάδα, την Toro Rosso, ο Daniil Kvyat, o οποίος κινήθηκε μισό δευτερόλεπτο πιο αργά από τον Carlos Sainz στο FP1 και 1,2 δλ. στο FP2, όπου ο Ισπανός ήταν εντυπωσιακός, καταλαμβάνοντας την 5η θέση στον πίνακα των χρόνων…

Εντυπωσιακή ήταν και η επίδοση του Fernando Alonso, που κατετάγη 7ος στο FP2, με τη βοήθεια και της εξαιρετικά περίπλοκης καινούργιας εμπρός αεροτομής της McLaren. Ο Felipe Massa δήλωσε ότι η Williams έχει πολλούς τομείς στους οποίους θα πρέπει να βελτιωθεί για να είναι ανταγωνιστική στην Ισπανία, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να κατανοηθεί καλύτερα η συμπεριφορά των ελαστικών.

Προβληματική ημέρα αντιμετώπισε η Renault, καθώς πριν συμπληρωθεί το πρώτο δεκάλεπτο του FP2, ο Jolyon Palmer είδε το πίσω αριστερό ελαστικό του να αστοχεί στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, και ενώ πήγαινε με 300 χλμ./ώρα. Ευτυχώς, ο Βρετανός κατάφερε να ακινητοποιήσει το μονοθέσιο ασφαλώς, χωρίς να χτυπήσει τίποτα και πρόλαβε να επιστρέψει στην πίστα για μερικούς γύρους στο τέλος της 90λεπτης διαδικασίας. Στο FP1, η Renault είχε διαγνώσει απώλεια πίεσης στο πίσω δεξιό ελαστικό του ίδιου μονοθεσίου (που οδηγούσε ο νεαρός Esteban Ocon) και στη συνέχεια οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να αντικαταστήσουν τη μπαταρία του ERS._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ