Αγώνες Formula 1

GP Ιταλίας: Νικητής ο Pierre Gasly στο θρίλερ της Μόντσα!

Τι αγώνας! Ο Pierre Gasly πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του, τη δεύτερη για την ομάδα της Faenza, στην Μόντσα, σε έναν αγώνα που τα είχε όλα. Δεύτερος ο Carlos Sainz, τρίτος ο Lance Stroll, εγκατάλειψη για τις δύο Ferrari.

 

Στην εκκίνηση, ο Sainz πήρε την 2η θέση από τον Bottas, όπως ο Hamilton έμεινε πρώτος. Ο Bottas συνέχισε να χάνει θέσεις, πρώτα από τον Norris και μετά το λάθος του στη 2η Lesmo, έπεσε 6ος, μπροστά από τον Verstappen.

Perez και Ricciardo έμειναν στην πεντάδα, ενώ ο Max έχασε έδαφος, πέφτοντας 7ος προτού ξαναπεράσει τον Stroll για την 6η θέση. Πίσω, οι Ferrari έμειναν εκτός δεκάδας, ενώ Gasly και Albon είχαν επαφή, με τον Ταϊλανδό να τιμωρείται με 5 δλ. ποινή γιατί δεν άφησε αρκετό χώρο στον Γάλλο.

Με το πέρας των πρώτων γύρων, η κατάταξη είχε σταθεροποιηθεί, μέχρι που ο Vettel είχε αστοχία με τα πίσω φρένα, και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Μπροστά, ο Norris βρισκόταν υπό πίεση από τον Perez για την τρίτη θέση, ενώ κι ο Ricciardo βρισκόταν σε απόσταση αναπνοής. Από κοντά κι ο Bottas με τον Verstappen, που έκλειναν τη διαφορά. Ο Φινλανδός, όμως, έπρεπε να κρατά και την απόστασή του για να μπορέσει να κρατά σε καλές θερμοκρασίες, αφού η W11 δυσκολεύεται (όπως κι οι προκάτοχοί της) πίσω από άλλα μονοθέσια.

Κάπως έτσι, μετά τον 15ο γύρο, ο ίδιος έχασε έδαφος έναντι των προπορευόμενων κι ο Verstappen τον πλησίασε.

Στον 19ο γύρο εγκατέλειψε ο Magnussen, με την κίτρινη σημαία να κυματίζει, ενώ λίγο μετά βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Τότε άνοιξε το παράθυρο για ‘δωρεάν’ pit stop. Το pitlane, όμως, έκλεισε όταν βγήκε το SC, κι μόνο οι Hamilton και Giovinzzi μπήκαν στα pits. Οι αγωνοδίκες έθεσαν το ζήτημα υπό εξέταση.

Στον 22ο γύρο άνοιξε το pitlane, και τότε μπήκαν οι περισσότεροι στα pits για τη μέση γόμα (McLaren, Renault, Red Bull, ο Bottas).

Μόλις στον επόμενο γύρο το SC μπήκε ξανά στα pits, και η κατάταξη ήταν ανάκατη, αφού οι μισοί οδηγοί είχαν μπει πριν το SC για νέο σετ, για παράδειγμα οι Stroll, Gasly, Leclerc, Raikkonen, που ήταν μπροστά από Sainz, Norris.

Στην επανεκκίνηση, ο Leclerc πέρασε τον Raikkonen και τον Giovinazzi μαζί για την 4η θέση. Λίγες στροφές μετά, όμως, ο Μονεγάσκος ξαφνικά βρέθηκε στις μπαριέρες της Parabolica με τρομερή ταχύτητα, αλλά ευτυχώς ήταν καλά και βγήκε σώος.

Λίγο μετά, κι ενώ όλοι ήταν πίσω απ’το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, ο Giovinazzi πήρε ποινή 10 δλ. stop/go. Αμέσως πάρθηκε κι η απόφαση για κόκκινη σημαία και διακοπή του αγώνα για να φτιαχτεί η μπαριέρα.

Λεπτά μετά, έγινε κι επίσημο πως ο Hamilton πήρε κι αυτός με τη σειρά του 10 δευτερόλεπτα stop/go ποινή.

Έπειτα, οι αγωνοδίκες εξέτασαν τον Norris γιατί έκοψε υπερβολικά ταχύτητα στην είσοδο του pitlane.

Ο αγώνας επανεκκίνησε στις 17:20 Ελλάδας, και μάλιστα από στάση.

Σε αυτή τη δεύτερη εκκίνηση, ο Hamilton έμεινε πρώτος, ο Gasly πέρασε 2ος, με τον Stroll να χάνει έδαφος σε μάχη, πέφτοντας 4ος. Έτσι, όταν ο Hamilton μπήκε να εκτίσει την ποινή του, ο Gasly ήταν πρώτος, ο Raikkonen 2ος, ο Giovinazzi 3ος. Πίσω οι Sainz, Stroll, Norris, Bottas, Ricciardo, Ocon, Kvyat. Στη δεκάδα μπήκε ο Perez όταν εξέτισε την ποινή του κι ο Giovinazzi.

Σε ό,τι αφορά τα ελαστικά, ο Raikkonen έβαλε φρέσκο σετ μαλακών, με τον Gasly με μέση γόμα, όπως και οι υπόλοιποι από τους άμεσους ανταγωνιστές του.

Ο Verstappen ήταν η επόμενη εγκατάλειψη, στον 31ο γύρο, για προληπτικούς λόγους, αφού βρήκαν θέμα στον κινητήρα της Honda.

Ο Sainz πέρασε τον Raikkonen για την 2η θέση, και πλέον στόχευε στον Gasly και στη νίκη του αγώνα. Έμαναν 20 γύροι.

Τον Φινλανδό πέρασε έναν γύρο μετά κι ο Stroll, για την τελευταία θέση του βάθρου, κι ο Norris. Η Alfa Romeo δεν είχε τον ρυθμό να μείνει τόσο ψηλά.

Στη μάχη της νίκης, ο Sainz έκλεινε τη διαφορά από τον Gasly, αλλά κόλλησε στη διαφορά 3 δευτερολέπτων με 13 γύρους να απομένουν. Μετά από μερικούς γύρους, έριξε τη διαφορά στα 2-2,5 δλ.

Παράλληλα, ο Raikkonen συνέχισε να οπισθοχωρεί, όσο ο Hamilton ανέβαινε στην κατάταξη, μπαίνοντας στη δεκάδα με 6 γύρους να απομένουν.

Μπροστά, ο Gasly είχε τον αγώνα υπό έλεγχο, και διατηρήθηκε πρώτος μέχρι τέλους, για να πάρει την καρώ σημαία, 12 χρόνια με τον Sebastian Vettel, ως νικητής για πρώτη φορά στην καριέρα του με την AlphaTauri, το θρυλικό εργοστάσιο της Faenza και του Bicester!

Sainz και Stroll στο βάθρο, με τους Norris, Bottas, Ricciardo, Ocon, Hamilton, Kvyat και Perez._Δ.Μ.

Η βαθμολογία των οδηγών:

1 Lewis Hamilton 164
2 Valtteri Bottas 117
3 Max Verstappen 110
4 Lance Stroll 57
4 Lando Norris 57
6 Alexander Albon 48
7 Charles Leclerc 45
8 Pierre Gasly 43
9 Carlos Sainz Jnr 41
9 Daniel Ricciardo 41
11 Sergio Perez 34
12 Esteban Ocon 30
13 Sebastian Vettel 16
14 Nico Hulkenberg 6
15 Daniil Kvyat 4
16 Antonio Giovinazzi 2
17 Kevin Magnussen 1
18 Nicholas Latifi 0
18 Kimi Raikkonen 0
18 Romain Grosjean 0
18 George Russell 0

 

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

1 Mercedes 281
2 Red Bull 158
3 McLaren 98
4 Racing Point 82
5 Renault 71
6 Ferrari 61
7 AlphaTauri 47
8 Alfa Romeo 2
9 Haas 1
10 Williams 0

 

 

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου