Η κυρίαρχη Mercedes, η Ferrari των προβλημάτων, ο «έφηβος» Kimi Raikkonen και ο εξαιρετικός Alexander Albon. Βάζουμε το Grand Prix της Κίνας «στο μικροσκόπιο».

Η F1 προωθούσε τον χιλιοστό πρωταθληματικό αγώνα της (για να μην πούμε χιλιοστό αγώνα της Formula 1, αφού οι ιστορικοί του σπορ τόσο πολύ ενοχλούνται από αυτό, για κάποιον ανεξήγητο λόγο), και τελικά αποδείχθηκε ένας εκ των πλέον προβλέψιμων της χρονιάς, αφού όλες οι στρατηγικές και οι μάχες που προέκυψαν (αν και λίγες) λειτούργησαν σαν ντόμινο.

Η ανάκαμψη του Hamilton ήταν το «κλειδί»

Από την Παρασκευή ήταν εμφανές πως ο Valtteri Bottas είχε το πάνω χέρι στη μάχη εντός των τειχών – αίσθηση που ενισχύθηκε κι από όσα δήλωσε ο Hamilton, που μεταξύ άλλων τόνισε ότι δεν νιώθει πως η Σαγκάη είναι πλέον «η πίστα του».

Ωστόσο, μέχρι την Κυριακή, ο πρωταθλητής είχε βρει αυτό που έψαχνε, και με δεδομένο ότι μπόρεσε να έρθει 2ος στις κατατακτήριες, ο ξεκάθαρος στόχος ήταν η νίκη.

Μετά τον αγώνα, ο ίδιος στάθηκε στο πόσο βελτιώθηκε μέχρι τον αγώνα:

«Ήταν κάπως δύσκολο Σ/Κ για μένα, αλλά μόλις ήρθε η ώρα των κατατακτήριων, έκανα μία αλλαγή στο στιλ μου και αυτό μου επέτρεψε να ‘ξεκλειδώσω’ τη δυναμική του μονοθέσιου, κάτι που ο Valtteri ήδη ήταν σε θέση να κάνει.»

Η εκκίνησή του ήταν «μισή νίκη», θα μπορούσε να πει κανείς, αφού εκεί εξασφαλίζει τον πολύτιμο καθαρό αέρα στο πρώτο -κρίσιμο όπως αποδείχθηκε- stint, αφήνοντας τον team mate του να απορεί με το τι συνέβη.

Ο Φινλανδός αναφέρθηκε σε ένα θέμα με την γραμμή του gridbox – αν και κάτι τέτοιο μοιάζει φτηνή δικαιολογία:

«Ο Lewis ξεκίνησε καλύτερα από εμένα, το πρόβλημα υπήρχε ήδη από τον γύρο σχηματισμού. Υπήρχε μία παχιά, λευκή γραμμή μπροστά από το gridbox μου, οπότε, όταν επιτάχυνα και πέρασα από πάνω της, είχα σπινιάρισμα. Και στην εκκίνηση, θεώρησα ότι θα ήταν καλύτερα τα πράγματα με πιο ζεστά ελαστικά, αλλά δεν ήταν, επομένως όταν πάτησα εκεί, σπίνιαρα, μου πήρε χρόνο να ανακάμψω, έχασα μερικά μέτρα, και ο Lewis με πέρασε.»

Αυτό δε δικαιολογεί, φυσικά, το γεγονός πως ο -μέχρι πρότινος- πρωτοπόρος της βαθμολογίας έχανε σταθερά χρόνο από τον Hamilton, που σε ένα σημείο του stint ήταν και 0.5 δλ. ταχύτερός του.

Σε ό,τι αφορά την στρατηγική και των δύο οδηγών, η επιλογή των δύο αλλαγών προήλθε ξεκάθαρα ως «κάλυψη» στην αντίστοιχη στρατηγική του Verstappen και των Ferrari. Τα περυσινά λάθη έγιναν μάθημα για τους Γερμανούς, που σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελαν να δουν μία τόσο κυρίαρχη εμφάνιση να καταστραφεί από απόφαση του pit wall.

Σε αντίθεση με την πλειονότητα των σιρκουί, η Σαγκάη είναι μία πίστα που φθείρει έντονα τα εμπρός ελαστικά, και πιο πολύ το εμπρός αριστερό, και η στρατηγική των δύο αλλαγών, αν και θεωρητικά όχι η ταχύτερη, ήταν σίγουρα η ασφαλέστερη και η επικρατέστερη.

Βαθύτερα προβλήματα

Στο στρατόπεδο της Ferrari, τα προβλήματα πλέον αγγίζουν βαθύτερα θέματα, που δεν αφορούν μόνο τα αγωνιστικά της, αλλά και τα εσωτερικά της.

Ο διευθυντής της, Mattia Binotto, κάθε άλλο παρά ξεκάθαρος είναι με τη στάση της ομάδας απέναντι στους οδηγούς της, και με το team order στον Leclerc να αφήσει τον Vettel στο πρώτο stint, και με τον δεύτερο να μην μπορεί να κάνει αυτό που έπρεπε, να πιέσει δηλαδή τον Bottas, άνοιξε ο ασκός του Αιόλου.

Ο ίδιος δήλωσε μετά τον αγώνα:

«Πιστεύω πως, αν ο Charles είναι εκνευρισμένος, τότε καλά κάνει και είναι εκνευρισμένος. Πρέπει να το δεχτούμε. Είναι κρίμα και την επόμενη φορά θα είναι υπέρ του.

Μπορώ να καταλάβω τα αισθήματα του. Σε εκείνο το σημείο του αγώνα οι Mercedes ήταν ελαφρώς πιο γρήγορες και θέλαμε να δώσουμε στον Sebastian την ευκαιρία να δούμε αν μπορεί να κρατηθεί κοντά τους.Η εντολή δεν δόθηκε για να πάρει προβάδισμα ένας από τους δύο οδηγούς μας έναντι του άλλου, αλλά σαν ομάδα ήταν η προσπάθεια της ομάδας να κάνει ότι καλύτερο μπορεί σε αυτό το σημαντικό σημείο του αγώνα».

Δεν έχει άδικο, αλλά, όπως και κάθε προκάτοχός του, δεν μπορεί να δείξει πραγματικά ισότιμη συμπεριφορά ανάμεσα στους οδηγούς του. Είναι πασιφανές πως ο Vettel θα παίρνει την ευνοϊκή μεταχείριση 9 στις 10 φορές, και αυτό δεν είναι αρνητικό perse, αλλά θα πρέπει να μπαίνει σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο.

Δίνοντας αυτήν την εντολή, οι Ιταλοί έχασαν ένα άνετο (και αυτονόητο) 3-4, και κατέληξαν στο 3-5. Τραγική ειρωνεία, το γεγονός πως θέλησαν να κινηθούν προς όφελος της ομάδας, ώστε να πάρουν τους περισσότερους βαθμούς που μπορούσαν, και κατέληξαν να χάσουν και τα κεκτημένα τους.

Η SF90 δεν ήταν ένα καλό μονοθέσιο στην Κίνα, αυτό ήταν δεδομένο, και στη Scuderia το γνώριζαν καλά πριν τον αγώνα. Το πλεονέκτημα στις ευθείες υπήρχε, και ήταν εμφανές και στο γυρολόγιο μέχρι και μερικούς γύρους πριν το τέλος (όταν έπεσε ο ρυθμός, πιθανότατα εσκεμμένα), αλλά το 3-4 ήταν δικό τους.

Πέραν των όποιων θεμάτων με την απόδοση, και των λύσεων που πρέπει να βρουν για να εκμεταλλευτούν την πλήρη δυναμική του μονοθέσιου, οφείλουν να βρουν λύσεις και στη διαχείριση των οδηγών τους, να τραβήξουν μία ξεκάθαρη γραμμή.

Kimi ο αειθαλής

Πριν 10 χρόνια, ο Kimi Raikkonen βρισκόταν στην πόρτα της εξόδου όχι μόνο από τη Ferrari, αλλά και από την F1 γενικότερα. Το 2011 γύρισε, αλλά κανείς δεν περίμενε πως στα 40 του χρόνια, αυτός που θεωρείτο… τεμπέλης, θα οδηγούσε στο πιο ανταγωνιστικό midfield όλων των εποχών και θα ήταν ο κυρίαρχος ανάμεσα σε τρομερά έμπειρους οδηγούς.

Στην Alfa Romeo, o ‘Iceman’ κάνειίσως τους καλύτερους αγώνες της καριέρας του, χωρίς υπερβολή. Είτε το μονοθέσιο βολεύεται, είτε όχι, είναι η εμπειρία που μιλά για τον Φινλανδό, που μετέτρεψε τις μέτριες κατατακτήριες (13ος εκκίνησε) σε 2 πολύτιμους βαθμούς για το πρωτάθλημα των οδηγών, αλλά και των κατασκευαστών.

Αν και στην «πρώτη» του καριέρα δεν ήταν ένας ιδιαίτερα επιθετικός οδηγός στις μάχες του, ο Raikkonenέχει μετατραπεί σε έναν εξαιρετικά πείσμωνα και αποφασιστικό veteran, που προσπερνά όταν πρέπει, όπως πρέπει. Αυτό ήταν το κλειδί στην Κίνα, και αυτό ίσως να είναι το κλειδί καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, αφού καμία ομάδα δεν θα αφήσει τον… παππού να φύγει με το βραβείο του “best of the rest”.

Δικαίως οδηγός του αγώνα ο Albon

Άλλος ένας οδηγός που έκανε ένα κακό Σάββατο να μετουσιωθεί σε μία εξαιρετική Κυριακή ήταν ο Alex Albon. Ο Ταϊλανδός εκκίνησε από το pit lane μετά το ατύχημα που είχε στο FP3, αλλά γνώριζε πολύ καλά από την Παρασκευή πως ο ρυθμός του θα του επέτρεπε να ανέβει θέσεις.

Μέχρι τα πρώτα pit stop, είχε γίνει σαφές πως ο οδηγός της Toro Rosso θα ανέβαινε στους βαθμούς, και τα κατάφερε, με την στρατηγική του να κινηθεί σε μία αλλαγή (από μαλακή σε σκληρή), και να κάνει ένα σταθερά καλό stint37 γύρων.

Το τσίρκο της F1 μαζεύει για το Μπακού, σε δύο εβδομάδες από τώρα. Εκεί, τα πράγματα μπορούν να αλλάξουν δραματικά._Δ.Μ.