top icon
Αγώνες

GP Mαλαισίας: Επεισοδιακό Σάββατο

Ο Lewis Hamilton κέρδισε την βροχερή pole-position στη Μαλαισία, με τον Sebastian Vettel να βάζει τη Ferrari του ανάμεσα στις δύο Mercedes και να ξεκινά αύριο από την πρώτη σειρά της εκκίνησης.

H βροχή της Μαλαισίας έκανε για μια ακόμη φορά την εμφάνισή της στις κατατακτήριες δοκιμές του φετινού GP δυσκολεύοντας τα πράγματα για ομάδες και οδηγούς. Οποιοδήποτε λάθος διαπράχθηκε κόστισε ακριβά και λίγο έλειψε η Ferrari να κλέψει την pole position από την Mercedes, μεταξύ των οδηγών της οποίας είδαμε ίσως την πρώτη φετινή αντιπαράθεση.

Ο Lewis Hamilton ήταν άψογος στο βρεγμένο. Η πρώτη του προσπάθεια στο Q3 ήταν 1,2 δλ. ταχύτερη από το γύρο που έκανε εκείνη τη στιγμή ο team mate του, Nico Rosberg. Παρά το γεγονός ότι η πίστα στέγνωσε περαιτέρω στη συνέχεια, αυτός ο γύρος του Hamilton ήταν αρκετός για να τον διατηρήσει στην pole position μέχρι το τέλος της διαδικασίας, με διαφορά μόλις 74 χλστ. του δλ. από τη Ferrari του Sebastian Vettel. Μάλιστα, ο Rosberg ρώτησε στον ασύρματο τί γραμμές είχε ακολουθήσει ο Hamilton σε εκείνο το γύρο (για βρεγμένο ή για στεγνό οδόστρωμα), αλλά οι περιορισμοί των κανονισμών δεν επέτρεψαν στον αρχιμηχανικό του να του δώσει απαντήσεις.

Με το δεύτερο σετ ενδιάμεσων ελαστικών στο Q3, ο Hamilton αναγκάστηκε να εγκαταλείψει τη γρήγορη προσπάθειά του, διότι συνάντησε τον Rosberg -που θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει γρήγορο γύρο αλλά πήγαινε αργά- σε σημείο φρεναρίσματος. Ο Γερμανός είχε συναντήσει μπροστά του ένα πιο αργό μονοθέσιο και ίσως αποφάσισε την τελευταία στιγμή να μην κάνει γρήγορο γύρο, για να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλύτερη κατάσταση, ωστόσο ήταν ξεκάθαρο ότι εμπόδισε τον team mate του. Αν επρόκειτο για οδηγούς από διαφορετικές ομάδες, είναι σίγουρο ότι θα είχαμε παράπονα στη διεύθυνση αγώνα. Στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3 με τα ελαστικά του να έχουν περάσει το σημείο της ακμής τους, o Βρετανός δεν κατάφερε να βελτιώσει. Αντιθέτως, ο Rosberg ήταν ταχύτερος από τον team mate του στην τελική του προσπάθεια στο Q3, αλλά ένα λάθος στην τελευταία στροφή τον περιόρισε στην 3η θέση.



Η Ferrari επέστρεψε στην 1η σειρά εκκίνησης για πρώτη φορά από το GP Μαλαισίας του 2013 και παρά το ευτυχές για την ομάδα γεγονός, ο Γερμανός ήταν απογοητευμένος διότι όπως και πέρυσι στη Μαλαισία, είχε χάσει την pole pole position για λιγότερο από 1/10 του δλ. Βέβαια, η εικόνα της Ferrari ευνοήθηκε από το γεγονός ότι σε αντίθεση με τους οδηγούς της Mercedes, ο Γερμανός έκανε γύρο απαλλαγμένο από λάθη στο τέλος του Q3, όπου οι συνθήκες της πίστας ήταν καλύτερες. Η Ferrari έδειξε στις ελεύθερες δοκιμές ότι είναι πιο ευγενική προς τα ελαστικά στις υψηλές θερμοκρασίες της Sepang (σε στεγνό οδόστρωμα). Δεδομένου ότι η αναμενόμενη στρατηγική για αύριο είναι τρία pit stop, η προαναφερθείσα ιδιότητα ενδέχεται να δώσει στον Vettel τη δυνατότητα να προβάλει κάποια αντίσταση απέναντι στις Mercedes.

Ωστόσο, η ημέρα της Ferrari ήταν και πάλι 50-50. Στο Q2, υπήρχε χρόνος για μόλις μία χρονομετρημένη προσπάθεια πριν ξεκινήσει η καταρρακτώδης βροχή. Όλα τα μονοθέσια βγήκαν στο pit lane πριν καν ανάψει το πράσινο φως και μέσα στο κομφούζιο, η Ferrari έβγαλε πρώτα τον Vettel και ο Kimi Raikkonen βρέθηκε να ξεκινάει το μοναδικό του γύρο κολλημένος πίσω από την Sauber του Marcus Ericsson. Πίσω τους ήταν ο Hamilton, ο οποίος όμως κατάφερε να προαχθεί στο Q3 με τον 8ο χρόνο, όπως και ο Ericsson (10ος). O μοναδικός που έχασε την ευκαιρία να εισέλθει στο Q3 ήταν ο Raikkonen, ο οποίος κατέληξε στην 11η θέση και όπως είναι φυσιολογικό, δε… μιλιόταν στις συνεντεύξεις που ακολούθησαν.

Έπειτα από τις αλληλοκατηγορίες που αντάλλαξαν δημοσίως Red Bull και Renault και τα υπονοούμενα περί αποχώρησης από την F1, η ομάδα λειτούργησε αλάνθαστα στις κατατακτήριες δοκιμές και εξασφάλισε την 4η (με τον Daniel Ricciardo) και 5η (με τον Daniil Kvyat) θέση στο grid. Η Red Bull χρησιμοποιεί τις ρυθμίσεις λογισμικού που διέθετε στις χειμερινές δοκιμές, οι οποίες λειτουργούν καλύτερα και αποδίδουν πιο ομαλά την ισχύ σε σύγκριση με αυτές που χρησιμοποιήθηκαν στη Μελβούρνη. Είναι ξεκάθαρο όμως ότι Red Bull και Renault δε βρίσκονται εκεί που θα ήθελαν και το συγκεκριμένο αποτέλεσμα ενδέχεται να οφείλεται αρκετά και στην άρτια οργάνωση του pit wall της ομάδας στις εναλλασσόμενες συνθήκες και παρ ότι ο Kvyat ξεκίνησε το Q3 με ελαστικά βροχής, που αποδείχθηκε ότι ήταν η λάθος επιλογή.

Αυτό ακριβώς το λάθος διέπραξε η Williams, που παρέταξε αμφότερα τα μονοθέσιά της στην έξοδο του pit lane πολύ πριν ανάψει το πράσινο φως για το Q3, με ελαστικά βροχής. Ωστόσο, έγινε άμεσα εμφανές ότι τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ήδη ταχύτερα. Οι Williams δεν ολοκλήρωσαν καν τον πρώτο τους γρήγορο γύρο με τα ελαστικά βροχής και κατέστρεψαν το συγχρονισμό τους στο 12λεπτο σκέλος του Q3. Μπήκαν στα pits για να αλλάξουν σε ενδιάμεσα, αλλά επειδή η πίστα θα βελτιωνόταν στο τέλος, δεν ολοκλήρωσαν ούτε με αυτά την πρώτη τους γρήγορη προσπάθεια. Επέστρεψαν στα pits για ένα φρέσκο σετ ενδιάμεσων ελαστικών για να είναι ετοιμοπόλεμοι στα τελευταία λεπτά, αλλά θα τελικά θα εκκινήσουν από την 4η σειρά εκκίνησης, και αυτό έπειτα από ποινή 2 θέσεων που δέχθηκε ο Romain Grosjean. Ο Γάλλος οδηγός της Lotus τιμωρήθηκε επειδή πήδηξε θέσεις στην ουρά που σχηματίστηκε στην έξοδο του pit lane κατά την έναρξη του Q3 και αντί για 8ος θα εκκινήσει 10ος.

Εκπληκτική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Max Verstappen ο οποίος θα εκκινήσει αύριο από την 6η θέση, την υψηλότερη για οδηγό που βρίσκεται στη δεύτερη δεκαετία της ζωής του από το Ιταλικό Grand Prix του 1961, όπου Μεξικανός Ricardo Rodriguez (με Ferrari) εκκίνησε 2ος σε ηλικία 19 ετών. Παράλληλα, στο 2ο μόλις αγώνα του, ο 17χρονος Μax ισοφάρισε την καλύτερη θέση εκκίνησης της καριέρας του πατέρα του, Jos, στην F1, που ξεπέρασε τα 100 GP. Όταν ρωτήθηκε πώς τα κατάφερε στις δύσκολες συνθήκες που οδήγησαν πολύ πιο έμπειρους οδηγούς σε λάθη, ο πιτσιρικάς Verstappen απάντησε ότι απλά ακολούθησε γραμμές καρτ, βγαίνοντας από την αγωνιστική γραμμή στις στροφές για να μην πατάει το -ολισθηρό στο βρεγμένο- στρωμένο στον ασφαλτοτάπητα ελαστικό.

Σε αντίθεση με τη Μελβούρνη, η Manor κατάφερε να κατέβει στην πίστα και έσωσε τη McLaren από τη ντροπή της παράταξης στην τελευταία σειρά της εκκίνησης. Παρ ότι το ένα μονοθέσιο της Manor δεν κατάφερε να συμμετάσχει στις κατατακτήριες δοκιμές λόγω προβλήματος στον κινητήρα, ενώ το άλλο δεν ξεπέρασε το 107% του 1ου χρόνου στο Q1, οι αγωνοδίκες έδωσαν την άδεια στην ομάδα να αγωνιστεί αύριο, εφόσον είχε βρεθεί εντός του 107% στις ελεύθερες δοκιμές.

Η McLaren παραμένει στις τελευταίες θέσεις, όμως είναι εμφανές ότι πλέον μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα τον κινητήρα της Honda, αντλώντας περισσότερη ισχύ και χωρίς να πρέπει να κάνει υπερβολική εξοικονόμηση καυσίμων, όπως συνέβη στη Μελβούρνη. Συνεπώς, η McLaren φαίνεται ότι έχει μειώσει τη διαφορά που τη χωρίζει από τους προπορευόμενους._Φ.Λ.

H F1 ΣΤΗΝ TV
Κυριακή
Αγώνας
10:00 (OTE TV), 14:00 (Alpha TV, μαγνητοσκόπηση)
Μπορείτε επίσης να παρακολουθήσετε live τον αγώνα της Αυστραλίας και μέσω Διαδικτύου, από τις παρακάτω προτεινόμενες διευθύνσεις:
http://www.vipbox.tv/
http://www.firstrowsports.eu/
http://www.sportlemon.tv/

 

ΧΡΟΝΟΙ & ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ
1 Hamilton Mercedes 1.49.834

2 Vettel Ferrari 1.49.908

3 Rosberg Mercedes 1.50.299

4 Ricciardo Red Bull 1.51.541

5 Kvyat Red Bull 1.51.951

6 Verstappen Toro Rosso 1.51.981

7 Massa Williams 1.52.473

8 Grosjean Lotus 1.52.981

9 Bottas Williams 1.53.179

10 Ericsson Sauber 1.53.261

11 Räikkönen Ferrari 1.42.173

12 Maldonado Lotus 1.42.198

13 Hülkenberg Force India 1.43.023

14 Perez Force India 1.43.469

15 Sainz Jr Toro Rosso 1.43.701

16 Nasr Sauber 1.41.308

17 Button McLaren 1.41.636

18 Alonso McLaren 1.41.746

19 Merhi Marussia 1.46.677

20 Stevens Manor Marussia

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ