top icon
Formula 1

GP Ουγγαρίας: «1-2» για την Mercedes με Hamilton στην pole

O Lewis Hamilton κατέκτησε την pole position για το GP Ουγγαρίας, όπου η Mercedes «κλείδωσε» την πρώτη σειρά εκκίνησης σε μια πίστα που θεωρητικά θα έπρεπε να ευνοεί τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της Red Bull.

Ωστόσο, οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν τόσο εχθές όσο και σήμερα στον ασφαλτοτάπητα του Hungaroring (πάνω από 60 βαθμούς Κελσίου) φαίνεται ότι η Mercedes είχε το πλεονέκτημα.

Η Red Bull δεν είχε την καλύτερη ισορροπία στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής και υπήρχε ανησυχία στην ομάδα καθώς οι κανονικές λύσεις αντιμετώπισης της υποστροφής δε λειτουργούσαν εχθές.

Όσες αλλαγές και αν έκανε η Red Bull στο στήσιμο της RB16B, δεν κατάφερε να εξυγιάνει την υποστροφή, η οποία ήταν εμφανής στην ταχύτερη προσπάθεια του Ολλανδού στο Q3. Στις δηλώσεις του, o Verstappen ανέφερε ότι το ζύγισμα του μονοθεσίου άλλαξε πάρα πολύ από το στο τρίτο σκέλος της διαδικασίας, σε σύγκριση με το Q2, ένα σχόλιο που έκαναν κι άλλοι οδηγοί, όπως ο Alonso.

H μάχη μεταξύ των δύο κορυφαίων ομάδων ξεκίνησε από το Q2. Στην πρώτη προσπάθεια στο δεύτερο σκέλος και οι τέσσερις οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μέση γόμα. Το ατύχημα του Sainz διέκοψε στη μέση το Q2 και στη δεύτερη προσπάθεια, μονάχα ο Bottas βγήκε στην πίστα με τη μέση γόμα ξανά. Όλοι οι υπόλοιποι χρησιμοποίησαν τη μαλακή.

Ο Perez ήταν αναγκασμένος να το κάνει, καθώς βρισκόταν στην 8η θέση. O Μεξικανός κέρδισε 0,76 δλ. με την αλλαγή στα μαλακά ελαστικά. Ο Bottas κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του με τη μέση γόμα και βρήκε περίπου το μισό κέρδος από τον Perez, βελτιώνοντας κατά 381 χλστ. του δλ.

Ο χρόνος που είχε σημειώσει στην πρώτη του προσπάθεια ο Verstappen θα του είχε επιτρέψει να προκριθεί στο Q3, αλλά για μόλις 1 δέκατο του δλ., σε σχέση με τον χρόνο του 11ου, Daniel Ricciardo.

Δεδομένου ότι όλοι οι οδηγοί βελτίωναν τις επιδόσεις τους στα τελευταία λεπτά του Q2 με τη μαλακή γόμα, η Red Bull αποφάσισε να μην πάρει το ρίσκο με τον Verstappen, ο οποίος ολοκλήρωσε κανονικά το γύρο του με τη μαλακή γόμα και με αυτήν θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από την 3η θέση.

Το λάθος της Red Bull στο τέλος του Q2 ήταν ότι έβγαλε στην πίστα τον Verstappen αρκετά νωρίς. Συνεπώς, δεν είχε τη δυνατότητα να διαπιστώσει αν ο χρόνος του Ολλανδού με την μέση γόμα θα αρκούσε, ώστε να του πει στις τελευταίες στροφές να εγκαταλείψει την προσπάθεια και να εξασφαλίσει την εκκίνηση με τη μέση γόμα.

Μάλιστα, όταν ολοκλήρωσε ο Verstappen το γύρο του με τη μαλακή γόμα, απέμεναν ακόμη 10 δλ. για την ολοκλήρωση του Q2. Δέκα οδηγοί ολοκλήρωσαν το γύρο τους μετά τον Verstappen και μεταξύ τους ήταν και ο έτερος οδηγός της Red Bull, Sergio Perez.

Αυτό καθόρισε το σετ ελαστικών με το οποίο θα εκκινήσει τον αγώνα αύριο ο Verstappen. Ωστόσο, αν επικρατούν και αύριο πολύ υψηλές θερμοκρασίες και οι στρατηγικές κατευθυνθούν προς τα δύο pit stop, η μικρότερη διάρκεια ζωής των μαλακών ελαστικών ίσως να μην παίξει τόσο μεγάλο ρόλο.

Η Pirelli αναφέρει ότι η στρατηγική 2 pit stop είναι θεωρητικά ταχύτερη, αλλά οι Mercedes, που θα ξεκινήσουν με τη μέση γόμα έχουν εξασφαλίσει μεγαλύτερη ευελιξία στη στρατηγική προσέγγιση του αγώνα.

Στα 443 μέτρα που χωρίζουν την pole position από την πρώτη ζώνη φρεναρίσματος, με τις ανώτερες τιμές πρόσφυσης που προσφέρει η μαλακή γόμα, κερδίζει περίπου 5 μέτρα έναντι της μέσης. Ωστόσο, ο Verstappen θα εκκινήσει 16 μέτρα πίσω από τον Hamilton.

Πάντως, o Ολλανδός δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να είχε στερήσει από την Mercedes, ακόμη και αν δεν είχε παρουσιαστεί η απώλεια πρόσφυσης -και κατά συνέπεια απόδοσης- στο Q3 για τη Red Bull. Επίσης, υπάρχει ακόμα το ενδεχόμενο βροχής…

Από την πλευρά της, η Mercedes, εκτέλεσε άψογα τις κατατακτήριες δοκιμές. Στην πρώτη προσπάθεια των οδηγών στο Q3, ο Verstappen βρέθηκε 565 χλστ. του δλ. πίσω από τον Hamilton.

Τα δύο μονοθέσια της Mercedes βγήκαν στην πίστα για την τελική τους προσπάθεια στις κατατακτήριες δοκιμές εμπρός από τις δύο Red Bull. O Bottas ήταν μπροστά και ο Hamilton καθυστέρησε αρκετά την έξοδό του από το pit lane.

Στον τελικό γύρο προετοιμασίας του, ο Βρετανός πήγε πολύ αργά, γεγονός που προκάλεσε τα γιουχαΐσματα των θεατών μετά το πέρας των δοκιμών, καθώς φαινόταν ότι ο Hamilton είχε προσπαθήσει να καθυστερήσει τις Red Bull για να μην προλάβουν να κάνουν τελική προσπάθεια. Ο ίδιος ο Hamilton πάντως αρνήθηκε την εγκυρότητα αυτών των ισχυρισμών, όπως ήταν αναμενόμενο ότι θα έκανε…

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός του Hamilton σε αυτό το γύρο προετοιμασίας δεν ήταν πολύ πιο αργός από τους άλλους γύρους εξόδου του από τα pits. O Hamilton γύρισε στο 2:13 στον τελικό γύρο προετοιμασίας και στον προηγούμενο γύρο εξόδου είχε γράψει 2:10.

Βέβαια, ο χρόνος του Βρετανού μεταξύ των δύο γραμμών αυτοκινήτου ασφαλείας (που βρίσκονται στην είσοδο και στην έξοδο του pit lane) ήταν 1:51 δηλαδή 20 δλ. πιο αργός από το κατώτατο όριο που έχει θέσει η FIA για τη συγκεριμένη πίστα. Αλλά αυτό είναι ένα άλλο ζήτημα…

Από τα στοιχεία αυτά, μπορεί να υποστηριχθεί ο ισχυρισμός του Hamilton, ότι δεν προσπαθούσε απαραίτητα να καθυστερήσει τις Red Bull που βρίσκονταν πίσω του, αλλά έκανε το χρόνο που χρειαζόταν για να έχει σε ιδανική κατάσταση τα ελαστικά του για το ξεκίνημα του γρήγορου γύρου.

Βέβαια, η τελική προσπάθεια του Βρετανού ίσως το αντικρούει αυτό, καθώς ο χρόνος του ήταν 2,335 δλ. πιο αργός από την πρώτη του προσπάθεια. Ο μοναδικός παράγοντας που θα μπορούσε να τον κάνει να χάσει τόσο πολύ χρόνο είναι ότι τα ελαστικά του δε λειτουργούσαν σωστά, καθώς δεν υπήρξαν μεγάλα οδηγικά λάθη που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν τέτοια διαφορά.

Εντέλει, ο Hamilton καθυστέρησε τον Perez τόσο πολύ, που ο Μεξικανός δεν πρόλαβε να κάνει τελική προσπάθεια στο Q3. Οι οδηγοί της Red Bull θα ξεκινήσουν τον αγώνα αύριο από τη δεύτερη σειρά εκκίνησης.

Μόλις 62 χλστ. του δλ. πίσω από τον Perez βρέθηκε ο Pierre Gasly με την AlphaTauri. Ο Γάλλος πραγματοποίησε ακόμα μια εξαιρετική εμφάνιση. Ο Γάλλος ήταν πολύ ευχαριστημένος με το γύρο που πραγματοποίησε, καθώς δεν περίμενε να βρίσκεται εμπρός από τις Ferrari και τις McLaren.

Εν γένει, ο ρυθμός αγώνα της AlphaTauri είναι χειρότερος από την απόδοση στον ένα γύρο, ωστόσο σε μια πίστα όπου τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα, ο Gasly θα προσπαθήσει να διατηρηθεί στην 5η θέση και να χρησιμοποιήσει τον καθαρό αέρα που θα έχει μπροστά του -καθώς θεωρεί δεδομένο ότι οι τέσσερις πρώτοι θα απομακρυνθούν- για να προστατεύσει τα ελαστικά του.

Πίσω από τον Γάλλο, στην 6η θέση, θα παραταθχεί αύριο ο Lando Norris, του οποίου ο χρόνος ήταν μόλις 6 χλστ. του δλ. πιο αργός από αυτόν του Gasly. O Βρετανός ήταν ευχαριστημένος με την επίδοσή του, καθώς έκρινε ότι θα μπορούσε να είναι χειρότερα τα πράγματα για τον ίδιο.

Ο Norris ευελπιστεί να έχει τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον Charles Leclerc, καθώς πιστεύει ότι οι Ferrari είναι ταχύτερες στο Hungaroring. O Μονεγάσκος οδηγός της Scuderia ήταν απογοητευμένος από την 7η θέση που πέτυχε σήμερα (όντας μόλις 7 χλστ. του δλ. πιοπ αργός από τον Norris) και πιστεύει ότι η εκκίνηση θα είναι πολύ σημαντική αύριο.

Ο Leclerc, που και αυτός πιστεύει ότι ο ρυθμός αγώνα της Ferrari είναι ταχύτερος από αυτόν της McLaren, δήλωσε καθώς η ένταση του ανέμου άρχισε να αυξάνεται στο Q2, τα κόκκινα μονοθέσια δυσκολεύτηκαν με τη συμπεριφορά των πίσω ελαστικών.

Άλλωστε, μια ριπή ούριου ανέμου ταχύτητας 35-40 χ.α.ώ. ήταν το αίτιο που ώθησε τον έτερο πιλότο της Ferrari, Carlos Sainz εκτός πίστας, στα προστατευτικά ελαστικά στην εξωτερική της τελευταίας στροφής στην πρώτη του προσπάθεια στο Q2 και παρά το γεγονός ότι την είχε προσεγγίσει όντας 5 χ.α.ώ. πιο αργός από την προηγούμενη προσπάθειά του, που η ένταση του ανέμου ήταν μόνο 10 χ.α.ώ. αλλά είχε βιώσει εκτεταμένη υποστροφή.

Κατά συνέπεια, ο Ισπανός θα εκκινήσει τον αγώνα από την 15η θέση, αλλά δεν ήθελε να χρησιμοποιήσει τον άνεμο ως δικαιολογία για την κακή επίδοση και απολογήθηκε από την ομάδα.

Αμφότερες οι Alpine κατάφεραν να προκριθούν στο Q3, με τον Esteban Ocon να προάγεται σε αυτό για πρώτη φορά από το GP Ισπανίας και κατάφερε επίσης να βρεθεί εμπρός από τον Fernando Alonso, που δήλωσε ότι η γαλλική ομάδα θα πρέπει να είναι ευχαριστημένη από την επίδοση αυτή. Αν και στόχευε πιο ψηλά, ο Ισπανός δήλωσε ότι κάθε σετ ελαστικών συμπεριφερόταν διαφορετικά.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sebastian Vettel, o οποίος δεν κατάφερε να κάνει τα ελαστικά του να λειτουργήσουν στη μοναδική του προσπάθεια στο Q3. Ο Γερμανός πιστεύει ότι θα είναι πλεονέκτημα να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα, αν και παραδέχεται ότι θα είναι δύσκολο να ακολουθήσει στρατηγική ενός pit stop ξεκινώντας με αυτά τα ελαστικά.

Ο Daniel Ricciardo ήταν απογοητευμένος που δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q3, αλλά θα είναι πρώτος εξ αυτών που έχουν ελέυθερη επιλογή ελαστικών για την εκκίνηση, εμπρός από τον Lance Stroll.

O Kimi Raikkonen σημείωσε την καλύτερη φετινή του επίδοση σε κατατακτήριες δοκιμές, ενώ ο Yuki Tsunoda αποκλείστηκε από το πρώτο σκέλος της διαδικασίας. Ο Mick Schumacher δεν εμφανίστηκε στην πίστα, καθώς οι μηχανικοί της Haas δεν πρόλαβαν να επισκευάσουν το μονοθέσιο του Γερμανού έπειτα από το ατύχημα στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές._Φ.Λ.

GP Ουγγαρίας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ