top icon
Αγώνες

GP Βελγίου: Στο μικροσκόπιο

Μπορεί μετά το προσπέρασμα του Vettel στη Raidillion το θέαμα να ήταν φτωχό, όμως μπορούν να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα από τους 44 γύρους στην πίστα του Spa. Βάζουμε το Βελγικό Grand Prix«στο μικροσκόπιο».

Η πρώτη νίκη της Ferrari στο Spa μετά το 2009 και την τότε επικράτηση του Kimi Raikkonen, ήρθε σχετικά εύκολα. Σε έναν αγώνα που το μόνο απρόοπτο εκτυλίχθηκε στην πρώτη στροφή, ο Sebastian Vettel πήρε τους 25 βαθμούς, ρίχνοντας τη διαφορά από τον Lewis Hamilton στους 17, και με τη Monza να ακολουθεί σε μία εβδομάδα, τα πράγματα είναι ενθαρρυντικά για τους Ιταλούς.

Σε μία πίστα-βαρόμετρο για την απόδοση της μονάδας ισχύος της εκάστοτε εταιρείας, η Scuderia κατάφερε να αποδώσει τα μέγιστα, γεμίζοντας με ελπίδα του απανταχού φίλους της ομάδας για τη συνέχεια της σεζόν. Η υβριδική εποχή έχει βρει τη Mercedesν α κυριαρχεί στο Βέλγιο (με μόνη εξαίρεση το 2014), οπότε η επικράτηση του Vettel αποτελεί μία ακόμα ένδειξη πως η SF71H ξεκινά κάθε τριήμερο με την προοπτική να είναι το ταχύτερο μονοθέσιο.

Άλλωστε, κι ο ίδιος ο Hamilton παραδέχθηκε πως η Mercedes οφείλει να βρει απαντήσεις στα «τρικ» των αντιπάλων της:

«Είναι κάποια κόλπα που έχουν στο μονοθέσιο που εμείς δεν τα έχουμε και θα πρέπει να βρούμε που τους ωφελούν αυτά και τουλάχιστον να τους ματσάρουμε σε αυτούς τους τομείς.»

Ακόμα και το νέο μοτέρ των Γερμανών δεν βοήθησε όπως θα περίμεναν, αφού η αντίστοιχη αναβάθμιση από τη μεριά του Μαρανέλο δεν της επέτρεψε να κλείσει τη -σαφή πλέον- διαφορά τους. Χαρακτηριστικό το πώς κατάφερε ο Vettel να περάσει τον Hamilton μετά την Raidillion και μέχρι τα φρένα της Kemmel Straight.

Τι Racing Point, τι Force India

Η οδύσσεια που πέρασε η Force India την τελευταία εβδομάδα ήταν αρκετή για να μας θυμίσει πως οι μικρομεσαίες ομάδες παλεύουν αγώνα με τον αγώνα για τη σωτηρία τους. Η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος έφερε και συνακόλουθη αλλαγή στην ονομασία της ομάδας, πράγμα που τις αφαίρεσε όλους τους βαθμούς που είχε συλλέξει μέχρι τώρα.

Ωστόσο, οι «ροζ πάνθηρες» ήταν αποφασισμένοι να επανέλθουν δυναμικά στον βαθμολογικό πίνακα, πλέον ως Racing Point Force India. Το 3-4 στις κατατακτήριες ήταν το ιδανικό… «καλωσόρισμα» για αυτήν την ομάδα που παραδοσιακά αποδίδει πολύ καλά στο Βέλγιο. Ο αγώνας κύλησε εξίσου ομαλά, φέρνοντάς της μία διπλή βαθμολόγηση υψίστης σημασίας. Το 5-6 είναι το μέγιστο που θα μπορούσα να πάρουν οι Perez και Ocon, μιας και η απόδοση των Verstappen και Bottas αναμενόταν εξ ορισμού ανώτερη, και η στρατηγική στο Σπα δεν αφήνει πολλά περιθώρια πειραματισμών.

Δεν ήταν παράγοντας η στρατηγική

Κι αυτό ανοίγει το τρίτο μεγάλο θέμα του αγώνα. Με τη μέση, τη μαλακή και την πολύ μαλακή να είναι οι διαθέσιμες γόμες, ήταν σαφές εξ αρχής πως η πλέον συμφέρουσα στρατηγική θα ήταν αυτή του ενός pit stop.

Σπάνια φέτος οι επιλογές σε αυτόν τον τομέα δεν επηρεάζουν την τελική έκβαση ενός αγώνα. Η πραγματικότητα είναι πως, χωρίς συμβάντα, αρκετά GP θα έληγαν με πολύ διαφορετικό τρόπο, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα εκείνο της Κίνας. Χωρίς τη σύγκρουση των δύο Toro Rosso και το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, η Red Bull δεν θα μπορούσε να κάνει την ευφυέστατη στρατηγική της και να κλέψει τη νίκη.

Το θέμα είναι πως τα ελαστικά «διαβάζονται» από τις ομάδες αρκετά εύκολα, μετά τους πρώτους τέσσερις ή πέντε αγώνες. Όταν πια φτάνουν στον Καναδά, έχουν δοκιμάσει σχεδόν όλες τις γόμες και γνωρίζουν πώς να τις διαχειριστούν, τι στρατηγικές τους ταιριάζουν.

Στο Βέλγιο, αυτό κατέστη πιο σαφές από κάθε άλλη φορά φέτος, κι ίσως αυτή η κατάσταση να επαναληφθεί στη Monza, αν ο αγώνας κυλήσει παρόμοια.

Το πρωτάθλημα έχει ακόμα δρόμο, με οχτώ αγώνες να απομένουν, και με τις ισορροπίες να παραμένουν λεπτές._Δ.Μ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ