top icon
Formula 1

Ο Binotto εφ’ όλης της ύλης

Σε συνέντευξή του, ο διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto, μίλησε για την κατάσταση και το μέλλον της Ferrari και όχι μόνο.

Από τον περασμένο Δεκέμβριο, και την αποχώρηση του Louis Camilleri, η Ferrari έχει μείνει χωρίς CEO, τα χρέη του οποίου έχει αναλάβει προσωρινά ο Πρόεδρός της (και κληρονόμος της οικογένειας Agnelli) John Elkann. O Binotto δήλωσε: «Με τον Camilleri ξεκινήσαμε μαζί το ταξίδι. Νομίζω ότι επενδύσαμε πολλά στο μέσο με μακροπρόθεσμο μέλλον. Η υπογραφή της Συνθήκης Ομονοίας είναι ένα παράδειγμα, οπότε νομίζω ότι έχει γίνει πολλή δουλειά για να βάλουμε τα θεμέλια. Ο John Elkann εμπλεκόταν ήδη περιστασιακά ως Πρόεδρος. Έχω πλήρη αυτονομία και καθημερινές εξουσιοδοτήσεις ισχύος. Εάν χρειαστώ την υποστήριξή τους, την έχω. Δε νομίζω ότι έχουν αλλάξει πολλά».

Σε ερώτηση αν η πρόσφατη συγχώνευση των Fiat Chrysler και του γκρουπ PSA για τη δημιουργία της Stellantis θα επηρεάσει την Ferrari, o Binotto απάντησε:

«Η Ferrari είναι ανεξάρτητη από την Stellantis και δε βλέπω οποιαδήποτε επίπτωση. Ο κ. Elkann είναι πλήρως δεσμευμένος στο εγχείρημα της Ferrari. Έχει ανακοινώσει ότι θα έχουμε πολύ σύντομα έναν καινούργιο CEO».

Όσον αφορά την καταστροφική για τη Ferrari χρονιά του 2020, ο Binotto σχολίασε: «Ήταν μια πολύ δύσκολη σεζόν. Πολλή πίεση στους ώμους μου. Σίγουρα ένιωσα την ευθύνη. Αλλά ξέρω ότι σε τόσο δύσκολους καιρούς η ομάδα παρέμεινε ενωμένη. Θα ήταν πολύ εύκολο να υπάρχουν εσωτερικά αλληλοκατηγορίες, αλλά δε συνέβη ποτέ. Η ομάδα παρέμεινε ενωμένη, με το σωστό νικητήριο πνεύμα για να πάμε μπροστά και να επιδείξουμε ότι μπορούμε να τα πάμε καλύτερα. Για έναν ηγέτη, το πιο σημαντικό πράγμα είναι η ομάδα να παραμένει ενωμένη. Αυτό σημαίνει ότι έχεις τη σωστή ηγεσία. Για εμένα ήταν σημαντικό να διασφαλίσω ότι οι πιέσεις που δεχόμουν δεν αντικατοπτρίζονταν στην ομάδα».

«Τώρα είναι καιρός να συνεχίσουμε να χτίζουμε, διαχειριζόμενοι τις προσδοκίες. Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις στην F1. Εάν κοιτάξουμε τους εαυτούς μας στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 προς το 2000 με τον Michael Schumacher και τον Jean Todt, χρειάστηκε χρόνος για να χτιστεί η ομάδα. Πήρε χρόνο για τη Red Bull ή τη Mercedes. Είναι θέμα προσέγγισης των λαθών με φιλοσοφία “πάθημα-μάθημα”, διασφαλίζοντας ότι κάθε φορά που διαπράττεται ένα λάθος δεν τίθεται θέμα επίρριψης ευθυνών σε κάποιον. Είναι θέμα κατανόησης των αιτιών, γιατί φτάσαμε σε αυτή την επιλογή ή το λάθος και να διασφαλίσουμε ότι υιοθετούμε διαδικασίες για να το αποφύγουμε στο μέλλον. Η σταθερότητα εντός της ομάδας είναι επίσης κρίσιμης σημασίας».

O γεννημένος στην Ελβετία 51 ετών Ιταλός βρίσκεται στη θέση με την περισσότερη πίεση στην F1, αλλά δεν πτοείται: «Δεν το έχω μετανιώσει ποτέ. Για εμένα είναι πιο σημαντικό να είμαι μέρος της οικογένειας, αντί να είμαι διευθυντής της ομάδας. Κάθε άτομο έχει τις δικές του υπευθυνότητες εντός της ομάδας και δεν υπάρχει κάποιος ρόλος που να είναι πιο σημαντικός. Αυτός είναι ο ρόλος μου σήμερα, έχω επιλεγεί να το κάνω, προσπαθώ να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ».

Δεδομένης της 6ης θέσης που κατέλαβε πέρυσι η Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η ιταλική ομάδα θα έχει το δικαίωμα να περάσει περισσότερες ώρες στην αεροδυναμική σήραγγα σε σύγκριση με τις Mercedes και Red Bull, σύμφωνα με τους καινούργιους κανονισμούς της F1. Ωστόσο ο Binotto δεν πιστεύει ότι αυτό θα κάνει μεγάλη διαφορά: «Δεν νομίζω ότι θα βοηθήσει πολύ. Σίγουρα είναι καλύτερα να προσθέσουμε μερικές ώρες. Αλλά αν κοιτάξεις το συνολικό όφελος, είναι δύο παραπάνω βάρδιες στην αεροδυναμική σήραγγα. Κανονικά, δύο βάρδιες μπορούν να φέρουν έως και ίσως 1/10 του δλ. στο γύρο, το οποίο μπορεί να αποδειχθεί σημαντικό όταν μάχεσαι. Αλλά δεν αλλάζει ριζικά τα πράγματα».

O Binotto πάντως δεν πιστεύει ότι οι κανονισμοί περιορισμού εξόδων θα περιορίσουν την καινοτομία στην F1. «Στην F1 υπάρχουν πάντα κανονισμοί και αυτό που κάνουμε είναι να πιέζουμε στο όριο, καινοτομώντας εντός του πλαισίου των κανονισμών. Το νόημα είναι με κάποιο τρόπο να προσπαθήσεις να καινοτομήσεις στο μέγιστο. Οπότε θα υπάρχουν ακόμα καινοτομίες που έχουν σημασία, αλλά τώρα θα πρέπει να είμαστε πιο αποδοτικοί. Αυτό που κάνουμε ως Ferrari, όπως και οι άλλες κορυφαίες ομάδες αυτή τη στιγμή, πριν κόψουμε όποιες ευκαιρίες για εξέλιξη, να διασφαλίσουμε ότι είμαστε αποδοτικοί, χωρίς απώλειες. Η F1 θα μπορούσε να γίνει πλατφόρμα καινοτομίας στον τομέα των προσομοιώσεων, οι οποίες αποτελούν τον πιο φθηνό τρόπο εξέλιξης».

Όσον αφορά τα πλήρως ανανεώσιμα καύσιμα που η F1 σχεδιάζει να χρησιμοποιεί από το 2025, ο Binotto δήλωσε: «Βλέπω ότι η πλήρης ηλεκτροκίνηση δεν είναι η μοναδική λύση για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Νομίζω ότι οι υβριδικοί κινητήρες είναι σίγουρα μια εναλλακτική λύση. Αλλά τα υβριδικά θα πρέπει να λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα με κινητήρες που είναι σχεδιασμένοι με σκοπό την ηλεκτροποίηση και το υβριδικό κομμάτι. Αυτό δε συμβαίνει τώρα. Έχουμε κινητήρες στους οποίους έχουμε “κουμπώσει” ηλεκτρικά μέρη. Νομίζω ότι η διαμόρφωση των καινούργιων κανονισμών θα είναι το κλειδί σε αυτό τον τομέα»._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ