top icon
Αγώνες

Preview GP Καναδά

Έπειτα από δύο ευρωπαϊκά GP, η F1 φεύγει από τη γηραιά ήπειρο αυτό το σαββατοκύριακο για ένα σύντομο ταξίδι στον Καναδά. Η πίστα του Μόντρεαλ, που φέρει το όνομα του θρυλικού Gilles Villeneuve φιλοξενεί GP από το 1978 και συνήθως προσφέρει θεαματικούς αγώνες.

Η χάραξη της πίστας διαρθρώνεται από μεγάλες ευθείες ενωμένες μεταξύ τους με αργές στροφές και chicane. Η τελική ταχύτητα των μονοθεσίων παίζει πολύ σημαντικό ρόλο, όπως επίσης και η πρόσφυση στην έξοδο από τις αργές στροφές. Το Μόντρεαλ πιέζει τα συστήματα πέδησης στο όριο με πολυάριθμα σκληρά φρεναρίσματα και το ίδιο συμβαίνει και με τις μονάδες ισχύος. Τα υβριδικά συστήματα επίσης λειτουργούν στο όριο, διότι υπάρχουν ελάχιστες διακοπές μεταξύ των διαδικασιών συλλογής και χρήσης της ενέργειας ανά το γύρο. Σύμφωνα με τις προσομοιώσεις της Renault, η κατανάλωση καυσίμου υπερβαίνει κατά 7% το ανώτατο όριο των 100 κιλών που θέτουν οι κανονισμοί. Συνεπώς, η διαχείριση της κατανάλωσης θα είναι κρίσιμη, εκτός και αν κάνει την εμφάνισή του το αυτοκίνητο ασφαλείας, υπό το καθεστώς του οποίου οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να εξοικονομήσουν καύσιμα. Με τις μπαριέρες να παραμονεύουν, το αυτοκίνητο ασφαλείας παρεμβαίνει αρκετά συχνά στα GP του Καναδά.

Η Pirelli θα έχει και σε αυτό το GP τις δυο πιο μαλακές γόμες της στη διάθεση των ομάδων. Ο συνδυασμός μαλακών ελαστικών και λείας ασφάλτου με συνήθως υψηλές θερμοκρασίες, δημιουργούν πολλά marbles (κομματάκια ελαστικού) εκτός αγωνιστικής γραμμής, όπου η πρόσφυση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Παρ' ότι υπάρχουν αρκετές ευκαιρίες για προσπέρασμα, τα marbles δυσχεραίνουν λίγο την κατάσταση. Η φθορά των ελαστικών θα είναι κρίσιμης σημασίας στον αγώνα, όπως ήταν και τα προηγούμενα χρόνια.

Τα μαλακά ελαστικά και οι υψηλές θερμοκρασίες, ενδέχεται να ευνοήσουν τη Ferrari, η οποία θα έχει και πιο ισχυρούς κινητήρες -κατά 20-30 ίππους σύμφωνα με αναφορές στο γερμανικό Τύπο. Η Mercedes έχει πραγματοποιήσει αναβαθμίσεις βελτίωσης της αξιοπιστίας στη δική της μονάδα ισχύος, χωρίς όμως να χρησιμοποιήσει tokens εξέλιξης αν και εξακολουθεί να υπερέχει σε ισχύ. Οι φήμες λένε ότι ο γερμανικός κινητήρας αποδίδει 830 ίππους και αυτός της Ferrari (με τις αναβαθμίσεις) 815. Τα ασημί μονοθέσια αναμένεται να επιτυγχάνουν υψηλότερες τελικές ταχύτητες. Εντούτοις, πέρυσι οι Mercedes αντιμετώπισαν προβλήματα με την MGU-K και τα πίσω φρένα στον Καναδά. Το ζήτημα με τις υψηλές θερμοκρασίες στο σύστημα πέδησης των Mercedes επανεμφανίστηκε φέτος σε Μπαχρέιν και Μονακό, οπότε ενδέχεται να προκαλέσει πονοκεφάλους στο γερμανικό στρατόπεδο.

Λόγω των μεγάλων ευθειών, η Williams αναμένεται να είναι πιο ανταγωνιστική, έπειτα από την κακή εικόνα που επέδειξε στο Μονακό. Αναμένεται να διαπιστωθεί αν οι αναβαθμίσεις της Renault θα επιλύσουν τα προβλήματα αξιοπιστίας του γαλλικού κινητήρα. Αν συμβεί αυτό, θα επιτρέψουν στη γαλλική εταιρεία να αντλήσει περισσότερη ισχύ από τον V6 της. Ωστόσο, για να χρησιμοποιήσουν τις αναβαθμίσεις σε αυτό το GP, οι οδηγοί της Red Bull θα πρέπει να δεχθούν ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης… Επειδή τα προσπεράσματα είναι πιο εύκολα στο Μόντρεαλ απ' ότι σε άλλες πίστες, ίσως η Red Bull κρίνει ότι αξίζει να λάβει την ποινή στη σειρά εκκίνησης σε αυτό τον αγώνα._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ