top icon
Formula 1

Προεπισκόπηση GP Στυρίας

Για τον 8ο γύρο της σεζόν, η Formula 1 θα επισκεφθεί την πίστα του Red Bull Ring, που θα φιλοξενήσει το GP Στυρίας το ερχόμενο σαββατοκύριακο, αλλά και το GP Αυστρίας το επόμενο σ/κ (2-4 Ιουλίου).

H αρχική πίστα, το φοβερό και τρομερό Osterreichring κατασκευάστηκε το 1969, ωστόσο η σύγχρονη χάραξη δημιουργήθηκε από τον Hermann Tilke μεταξύ 1995 και 1996, χωρίς να καταφέρει δυστυχώς να διατηρήσει το χαρακτήρα της παλιάς πρόκλησης με τις ταχύτατες στροφές. Ωστόσο, τείνει να παράγει ενδιαφέροντες αγώνες.

Παρά το γεγονός ότι το Red Bull Ring παρουσιάζει τον πιο σύντομο χρόνο στο γύρο (μόλις 63 δλ.) σε όλο το Πρωτάθλημα, σε μήκος, η πίστα είναι η 5η μικρότερη της σεζόν. Με μόλις 10 στροφές (7 στην ουσία, καθώς οι 2, 5 και 8 διανύονται με τέρμα γκάζι και δε θεωρούνται καν στροφές), υπάρχουν λίγες ευκαιρίες για τους οδηγούς να κερδίσουν χρόνο. Πολλές από τις στροφές της πίστας του Spielberg έχουν έντονη κλίση. Μάλιστα, στη στροφή 3 ανασηκώνεται ο εσωτερικός εμπρός τροχός από το έδαφος, λόγω της κατωφέρειας της ασφάλτου στην κορυφή της.

Red Bull Ring

Το Red Bull Ring είναι η πίστα με το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό χρόνου στο γύρο που οι οδηγοί διανύουν με τέρμα γκάζι (74%). Συνεπώς, η απόδοση των μονάδων ισχύος έχει αρκετά μεγάλη σημασία, ιδίως στο ανηφορικό πρώτο τμήμα. Λόγω της ελλείψεως μεγάλου φρεναρίσματος στο δεύτερο μισό του γύρου, πολύ σημαντικός είναι ο σχεδιασμός της στρατηγικής συλλογής ενέργειας από την MGU-K του ERS. Επίσης, επειδή η πίστα βρίσκεται σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο (680 μ.), δοκιμάζεται η αντοχή των συστημάτων turbo, καθώς δουλεύουν πιο σκληρά για να αναπληρώσουν την ελαττωμένη (κατά 7%) πυκνότητα του εισερχόμενου αέρα και να τροφοδοτήσουν στο θάλαμο καύσης αέρα εξίσου συμπιεσμένο όπως σε πίστες που βρίσκονται στο επίπεδο της θάλασσας. Επίσης, δοκιμάζεται και το σύστημα απαγωγής θερμότητας, λόγω της μικρότερης μάζας αέρα που το διαπερνά.

Brembo brake facts

Στοιχεία για κάθε φρενάρισμα στο Red Bull Ring

Παρά τις λίγες στροφές, τρεις ζώνες φρεναρίσματος (1, 3, 4) αναπτύσσουν πάνω από 4G για περισσότερο από 0,4 δλ. συνεπώς, τα συστήματα πέδησης δοκιμάζονται αρκετά. Επειδή οι συγκεκριμένες στροφές βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους, σε συνδυασμό με την χαμηλότερη ατμοσφαιρική πυκνότητα, ο κίνδυνος υπερθέρμανσης των φρένων είναι αρκετά υψηλός.

Από το χαμηλότερο σημείο της πίστας (ευθεία εκκίνησης/τερματισμού), έως το υψηλότερο (στροφή 3) υπάρχουν 69 μέτρα διαφορά και είναι γεμάτη ανωφέρειες και κατωφέρειες. Οι οδηγοί υπόκεινται σε πλευρικά φορτία 5,1G στην ταχύτατη στροφή 9. Πρόκειται για το 3ο υψηλότερο πλευρικό φορτίο ολόκληρου του Πρωταθλήματος.

Red Bull Ring

H στροφή 3 προσφέρει τη δυνατότητα στους οδηγούς να ακολουθήσουν διαφορετικές γραμμές, ακόμα και όταν βρίσκονται δίπλα-δίπλα. Η ταχύτατη στροφή 6 με τυφλή είσοδο είναι μια από τις αγαπημένες των οδηγών, όπως επίσης και ο συνδυασμός των δύο τελευταίων, πολύ γρήγορων κατηφορικών στροφών. Στον ένα γρήγορο γύρο, η απόδοση των ελαστικών έχει ήδη αρχίσει να πέφτει.

Λόγω του μικρού μήκους, στις κατατακτήριες δοκιμές το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος θα είναι αρκετά έντονο, ωστόσο, οι οδηγοί θα έχουν το χρόνο να “στριμώξουν” περισσότερους γύρους σε κάθε σκέλος της διαδικασίας του Σαββάτου. Επιπλέον, οι διαφορές στους χρόνους θα είναι μικροσκοπικές, λόγω του μικρού γύρου.

Είναι μια από τις πίστες που δοκιμάζουν τις αναρτήσεις των μονοθεσίων, καθώς διαθέτει μερικά από τα πιο επιθετικά kerb του Πρωταθλήματος και φυσικά, τα όρια πίστας θα παραμείνουν στο προσκήνιο. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο να βλέπουμε μονοθέσια να χάνουν κομμάτια καθώς οι οδηγοί εξερευνούν τα όρια της πίστας.

H Pirelli έχει επιλέξει τις μέσες γόμες για το GP Στυρίας και τις μαλακές για το GP Αυστρίας, αν και η διαφορά σε χρόνους μεταξύ των γομών τείνει να είναι μικρή στο Spielberg. Οι ελάχιστες πιέσεις που έχει ορίσει η Pirelli για το GP Στυρίας είναι 21,5 psi για τα εμπρός ελαστικά και 20 psi στον πίσω άξονα. Ωστόσο, οι προγνώσεις για τον καιρό αναφέρουν βροχές καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου τριημέρου στο Red Bull Ring.

Pirelli Προσεπισκόπηση GP Στυρίας

Η χάραξη της πίστας είναι αρκετά… σταμάτα – ξεκίνα, ιδίως στο πρώτο μισό (μέχρι τη στροφή 4), ενώ στο δεύτερο μισό κυριαρχούν οι γρήγορες στροφές. Στο προσκήνιο έρχεται η συμπεριφορά των μονοθεσίων κατά τις φάσεις του φρεναρίσματος και επιτάχυνσης από αργές στροφές καθώς και οι υψηλές τελικές ταχύτητες. Σε αντίθεση με το Paul Ricard, ο περιοριστικός παράγοντας είναι η καταπόνηση των ελαστικών του πίσω άξονα.

Τα δύο Grand Prix στην ίδια πίστα αναμένεται να βοηθήσουν τους οδηγούς που έχουν αλλάξει φέτος ομάδας να εξοικειωθούν ακόμη περισσότερο με τα μονοθέσιά τους και να τα κατανοήσουν καλύτερα.

Η μάχη κορυφής

Τα τελευταία χρόνια, στις πίστες που βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο (Red Bull Ring, Interlagos, Μεξικό) η Red Bull έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα ανταγωνιστική. Πολλοί αυτό το αποδίδουν στην αποδοτικότητα του turbo της Honda, ωστόσο το έχουμε δει να συμβαίνει και στην εποχή που η ομάδα χρησιμοποιούσε μονάδες ισχύος της Renault.

Οπότε, ενδέχεται η υπεροχή αυτή να προέρχεται και από τον τρόπο με τον οποίο παράγει το μονοθέσιο αρνητική άντωση, με το ανασηκωμένο πίσω μέρος (υψηλό rake). Οι αεροδυναμιστές δε μπορούν να επηρεάσουν την ροή αέρα προς τις αεροτομές. Μπορούν όμως να διαμορφώσουν καλύτερα τις διαφορές πίεσης που δημιουργούνται με τη λειτουργία του δαπέδου του μονοθεσίου, έχοντας τη δυνατότητα να παράγουν ικανοποιητικές τιμές αρνητικής άντωσης ακόμη και σε πιο αραιό αέρα.

Πρόκειται για μια πίστα στην οποία η Mercedes έχει δυσκολευτεί αρκετά στο παρελθόν, αν και πέρυσι τα πήγε καλά εκεί. Σε προηγούμενα χρόνια είχαν αποκαλυφθεί προβλήματα απαγωγής θερμότητας του γερμανικού μονοθεσίου.

Midfield

Θεωρητικά, πρόκειται για μια πίστα η οποία ευνοεί τα χαρακτηριστικά της McLaren, και με τις προσπεράσεις να είναι εφικτές στο Red Bull Ring, αν στις κατατακτήριες δοκιμές τα πορτοκαλί μονοθέσια βρεθούν πιο πίσω (όπως συνέβη στη Γαλλία), θα μπορούν να ανακτήσουν θέσεις στον αγώνα.

Έπειτα από ένα καταστροφικό σαββατοκύριακο, η Ferrari έχει ανησυχίες ότι οι δυσκολίες που προκάλεσε στη διαχείριση του graining των εμπρός ελαστικών στη Γαλλία, μπορεί να παρουσιαστούν και σε άλλες πίστες αν και θεωρεί ότι οι συνθήκες του Red Bull Ring θα ευνοήσουν περισσότερο την SF21 απ’ ότι αυτές που επικρατούσαν στη Γαλλία.

Ο συνδυασμός γρήγορων στροφών, υψηλών θερμοκρασιών, ελάχιστης παρεχόμενης πρόσφυσης από τον ασφαλτοτάπητα του Paul Ricard όπου το στρωμένο λάστιχο είχε ξεπλυθεί από τη βροχή και ρυθμίσεων που παρήγαγαν μικρότερες τιμές αρνητικής άντωσης έκαναν τα ελαστικά του εμπρός άξονα της SF21 να ολισθαίνουν υπερβολικά. O Carlos Sainz ανέφερε ότι η Ferrari έχει πολύ περιορισμένο θερμοκρασιακό πλαίσιο λειτουργίας των εμπρός ελαστικών.

H Scuderia εντόπισε τη ρίζα του προβλήματος στο σχεδιασμό της ζάντας των εμπρός τροχών, o οποίος επηρεάζει τις θερμοκρασίες του σκελετού των εμπρός ελαστικών. Στην επίδραση που έχει αυτό, οι απόψεις διίστανται. Κάποιοι αναφέρουν ότι το πρόβλημα graining της Ferrari στο Paul Ricard δημιουργήθηκε από κρύες θερμοκρασίες σκελετού και υπερθέρμανση του πέλματος. Άλλοι υποστηρίζουν ότι η ζάντα του εμπρός τροχού δεν διεκπεραιώνει επαρκή απαγωγή θερμότητας στα εμπρός ελαστικά και τα οδηγεί σε υπερθέρμανση. Όπως και να έχει, πρόκειται για ένα εξάρτημα το οποίο έχει περάσει ομολογκασιόν και κατά συνέπεια δεν επιτρέπεται να τροποποιηθεί.

O Fernando Alonso πιστεύει ότι σε αγώνες με υψηλή καταπόνηση ελαστικών, η Alpine έχει τη δυνατότητα να ανταγωνιστεί την Ferrari.

O διευθυντής της Scuderia, Mattia Binotto, θα απουσιάζει από τα pits της ιταλικής ομάδας αυτό το σαββατοκύριακο.

Επετειακός χρωματισμός

Στις 24 Ιουνίου, η Alfa Romeo θα γιορτάσει τα 111α γενέθλιά της. Για την περίσταση, θα αγωνιστεί στο GP Στυρίας με έναν ειδικό χρωματισμό, ο οποίος θα αποκαλυφθεί την Πέμπτη, 24 Ιουνίου. O 22χρονος Βρετανός Callum Ilott (2ος πέρυσι στο Πρωτάθλημα Formula 2), θα οδηγήσει το μονοθέσιο του Antonio Giovinazzi στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών. Όπως και στη Γαλλία, στο FP1 ο 26χρονος Ισραηλινός Roy Nissany (14ος αυτή τη στιγμή στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Formula 2) θα οδηγήσει και πάλι τη Williams του George Russell.

Πρόγραμμα τριημέρου

Τηλεοπτική μετάδοση: Cosmote Sport 5HD, ΕΡΤ Sports
Παρασκευή 25 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 12:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 16:00
Σάββατο 26 Ιουνίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 13:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 16:00
Κυριακή 27 Ιουνίου
Αγώνας: 16:00

GP Στυρίας – Red Bull Ring

8ος γύρος του Πρωταθλήματος 2021
Μήκος πίστας: 4.318 μ.
Γύροι: 71
Συνολική απόσταση αγώνα: 306,450 χλμ.
Στροφές: 10 (3 αριστερές, 7 δεξιές)
Συνολική διάρκεια pit stop: 21-22 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 245,5 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 74%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 80%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 37
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ στροφών 2-3, 3-4 και 10-1)

Mercedes Stat Sheet GP Στυρίας

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

  • Red Bull Ring
  • Red Bull Ring
  • Brembo brake facts
  • Pirelli Προσεπισκόπηση GP Στυρίας
  • Mercedes Stat Sheet GP Στυρίας
  • Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

    ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ