top icon
Formula 1

Οι προϋποθέσεις έλευσης της Porsche στην F1

O νέος αντιπρόεδρος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Porsche, δήλωσε ότι οι παράγοντες που πρέπει να διευθετηθούν για να επιτρέψουν την είσοδο της γερμανικής εταιρείας στην F1, φαίνεται να υλοποιούνται.

Ο όμιλος Volkswagen, στον οποίο ανήκουν οι εταιρείες της Porsche και της Audi, εμπλέκεται στις πρόσφατες συνομιλίες που διοργανώνει η FIA με τους συμμετέχοντες Κατασκευαστές, για να καθοριστούν οι κανονισμοί που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 από το 2026 και έπειτα.

Ένα από τα βασικά στοιχεία που θα αλλάξει είναι ότι θα αφαιρεθεί η περίπλοκη και ακριβή, όσον αφορά την εξέλιξη, MGU-H. Υπό συζήτηση βρίσκονται ακόμα συγκεκριμένες προϋποθέσεις οι οποίες θα επιτρέπουν σε νεοεισερχόμενους Κατασκευαστές να έχουν τη δυνατότητα να είναι ανταγωνιστικοί από τις πρώτες σεζόν συμμετοχής, απέναντι σε πολύ πιο έμπειρους, σε αυτό τον τομέα, αντιπάλους.

Η Porsche εξετάζει το ενδεχόμενο επιστροφής της στη Formula 1 εδώ και πολλά χρόνια. Υπήρχαν συζητήσεις πριν από μερικά χρόνια, να αλλάξουν οι προδιαγραφές των μονάδων ισχύος το 2021, ωστόσο οι συνομιλίες δεν ευδοκίμησαν, με συνέπεια οι μονάδες ισχύος της F1 να παραμείνουν απαράλλακτες.

Μέχρι πρότινος, στις συναντήσεις συμμετείχε ο CEO της Porsche, Oliver Blume, ωστόσο ο νέος αντιπρόεδρος μηχανοκίνητου αθλητισμού Thomas Laudenbach έχει αναλάβει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Ο Laudenbach ανέλαβε καθήκοντα μόλις πριν από ένα μήνα (από 1η Οκτωβρίου), αντικαθιστώντας τον Fritz Enzinger.

Σε δηλώσεις του, ο 53χρονος Γερμανός ανέφερε τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να υπάρχουν για να κάνει το βήμα προς την F1 η Porsche. O Laudenbach δήλωσε: «Αν κοιτάξετε το μέλλον και δείτε τι ανακοινώνουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σχετικά με το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων που θέλουν να πουλήσουν στο μέλλον, νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό η Formula 1 να κάνει μια στροφή προς την ηλεκτροκίνηση».

Thomas Laudenbach

Thomas Laudenbach

«Είναι σαφές ότι δε μπορούμε να έχουμε μια τέτοια μορφή αγώνων με ένα (πλήρως) ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία. Όλοι το ξέρουμε αυτό».

«Αλλά πρέπει να υπάρχει πολύ μεγαλύτερη προτεραιότητα στο ηλεκτρικό μέρος του κινητήριου συνόλου. Αυτό είναι σημαντικό. Ως Κατασκευαστής, θέλεις να επιδείξεις τον εαυτό σου στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και πρέπει να είναι σχετικός με αυτό που συμβαίνει στους δρόμους».

«Απ’ ό,τι ξέρω τώρα, η FIA έκανε ένα τεράστιο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό θα βοηθήσει. Δεν είναι μυστικό ότι σκεφτόμαστε (την F1). Δεν είναι μυστικό ότι μιλάμε με τη FIA και δεν είναι μυστικό ότι, ας πούμε, το εξετάζουμε σοβαρά. Αλλά δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση».

«Απ’ όσο ξέρω, πολλά πράγματα πηγαίνουν προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά τη Formula 1, πόσο σημαντική είναι ο ηλεκτροποίηση ή το ηλεκτρικό μέρος του κινητήριο συνόλου».

«Θα θέλαμε να δούμε περισσότερα ενιαία μέρη στον κινητήρα, και ελευθερία στα ηλεκτρικά εξαρτήματα. Πολλοί από τους παράγοντες που ανέφερα, απ’ ό,τι γνωρίζουμε, μπορεί να γίνουν πραγματικότητα».

«Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο, αν ληφθεί μια τέτοια απόφαση, δε μπορούμε να περιμένουμε πολύ, γιατί αν θέλουμε να αγωνιστούμε το 2025 πρέπει να ξεκινήσουμε (την προετοιμασία) μια συγκεκριμένη ημερομηνία. Εκεί βρισκόμαστε τώρα».

«Αν κάποιος σκέφτεται πραγματικά να εισέλθει σε αυτό το Πρωτάθλημα ως κατασκευαστής μονάδων ισχύος, θα πρέπει πάντα να το συνδυάζει με μια σημαντική αλλαγή στους κανονισμούς, έτσι ώστε να είναι υποχρεωμένοι όλοι να κάνουν βήμα εξέλιξης και να μην είσαι ο μόνος».

«Δεν είναι επίσης μυστικό ότι αν κοιτάξετε την αξία δημοσίων σχέσεων, τη βάση οπαδών και τη διαφημιστική αξία, η Formula 1 είναι εξαιρετικά ψηλά σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες αγώνων. Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό»._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ