top icon
Αγώνες

Τεστ Βαρκελώνης: Ο Kimi ταχύτερος

Ο Kimi Raikkonen σημείωσε σήμερα τον ταχύτερο χρόνο των χειμερινών τεστ στη Βαρκελώνη, χρησιμοποιώντας την πιο μαλακή γόμα ελαστικών (ultra soft). 

H Ferrari πραγματοποίησε σήμερα προσομοίωση αγώνα με τον Raikkonen να σημειώνει ενθαρρυντικούς χρόνους, αλλά όχι όσο γρήγορους έχει καταφέρει να πετύχει η Mercedes στις δικές της προσομοιώσεις. Η σημερινή ήταν η καλύτερη ημέρα του Raikkonen πίσω από το τιμόνι της SF16-H, καθώς ο Φινλανδός διένυσε 633 χλμ. χωρίς να αντιμετωπίσει προβλήματα και ανέφερε ότι θα μπορούσε να έχει πάει ακόμη ταχύτερα. O διευθυντής της Scuderia, Maurizio Arrivabene, διευκρίνισε ότι όταν ο Raikkonen χρησιμοποίησε τα πιο μαλακά ελαστικά έπνεαν αρκετά ισχυροί άνεμοι στην πίστα.

Η Ferrari προκάλεσε αίσθηση το πρωί όταν ο Raikkonen έκανε το πρωί την εμφάνισή του στην πίστα με ένα δείγμα της προστατευτικής στεφάνης για το cockpit που έχει προτείνει ενόψει 2017 η Mercedes. O Φινλανδός δήλωσε: «Προφανώς, η οπτική του οδηγού είναι λίγο διαφορετική, είμαστε λίγο περιορισμένοι μπροστά, αλλά δε νομίζω ότι είναι η τελική έκδοση, οπότε η διαφορά είναι εκπληκτικά μικρή». Πιθανότατα και ο Vettel θα δοκιμάσει αύριο την προσθήκη αυτή. O Nico Hulkenberg δήλωσε πάντως ότι η στεφάνη «δείχνει απαίσια. Πρέπει να δέχεσαι κάποια ρίσκα. Πρέπει να υπάρχει το στοιχείο του κινδύνου». Η Red Bull αναμένεται να δοκιμάσει τη δική της λύση, που προβλέπει την εφαρμογή διαφανούς αλεξίσφαιρου ακρυλικού μπροστά από το κράνος. Η λύση της Red Bull δεν έχει κεντρικό υποστήριγμα, όπως αυτή της Mercedes, αλλά δύο πλευρικά στηρίγματα.  

Στη δεύτερη θέση του πίνακα των χρόνων βρέθηκε ο Felipe Massa με τη Williams, έχοντας σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του με τη μαλακή γόμα ελαστικών. Ο Βραζιλιάνος δεν αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας και κατάφερε να καλύψει 554 χλμ. Μακριά από την πίστα, η βρετανική ομάδα απέτυχε στο πρώτο crash test με το καινούργιο ρύγχος που σχεδιάζει να παρουσιάσει στο GP Αυστραλίας.

Τον τρίτο ταχύτερο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Nico Hulkenberg με τη Force India, χρησιμοποιώντας την ultra soft γόμα της Pirelli. O Γερμανός κάλυψε 637 χλμ. σήμερα. Ο team mate του, Sergio Perez, δήλωσε ότι το αδύναμο σημείο της Force India είναι η καταπόνηση των ελαστικών, αν και πιστεύει ότι το ίδιο ισχύει και για τις άλλες ομάδες. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο συνιδιοκτήτης της ομάδας, Vijay Mallya, είναι ότι στην πατρίδα του, την Ινδία, η μεγαλύτερη δανειοδοτική τράπεζα (State Bank of India – SBI) ζήτησε από δικαστήριο την έκδοση εντάλματος συλλήψεώς του και την κατάσχεση του διαβατηρίου του. H χρεωκοπημένη αεροπορική του εταιρεία του Mallya, Kingfisher Airlines δεν έχει αποπληρώσει τα δάνεια που έχει πάρει από την SBI, η οποία ζητάει αποζημίωση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων.

Στην 4η θέση βρέθηκε ο Max Verstappen (με τα ultra soft ελαστικά), που αποτέλεσε τον πιο παραγωγικό οδηγό της ημέρας, καλύπτοντας 740 χλμ. Η Toro Rosso ήταν και πάλι η ομάδα που κάλυψε σήμερα τα περισσότερα χιλιόμετρα.

Πίσω από τον Ολλανδό βρέθηκε ο Nico Rosberg, έχοντας χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα για τον ταχύτερο χρόνο του το πρωί. Το απόγευμα, την Mercedes οδήγησε ο Lewis Hamilton, για να καταταγεί στην 11η θέση (και αυτός με μέση γόμα ελαστικών). Η γερμανική ομάδα διεξήγαγε δοκιμές σήμερα με ρύγχος χωρίς S-duct και monkey seat στο πίσω μέρος, αεροδυναμικές λύσεις που είχαν παρουσιαστεί τις προηγούμενες ημέρες. Επιπλέον, ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff ξεκαθάρισε το πεδίο όσον αφορά τα σχόλια του Alonso περί της ανταλλαγής cockpit με τον Hamilton που είχε συζητηθεί στο τέλος του 2014. Ο Αυστριακός δήλωσε ότι η Mercedes είχε ενημερώσει τον Alonso ότι δε θα μιλούσε σε άλλους οδηγούς εάν δεν ολοκληρώνονταν οι διαπραγματεύσεις με τον Hamilton.

Στην 6η θέση κατετάγη ο Felipe Nasr με τη Sauber, η οποία είχε πολύ καλύτερη ημέρα από εχθές. Ο Βραζιλιάνος χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα ελαστικών για να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του και κατάφερε να διανύσει 540 χλμ. Ο Nasr πάντως εξέφρασε ανησυχίες ότι η Sauber ενδέχεται να μην είναι απόλυτα έτοιμη για το GP Αυστραλίας.

Τον 7ο ταχύτερο χρόνο της ημέρας σημείωσε ο Fernando Alonso, έχοντας χρησιμοποιήσει την super soft γόμα ελαστικών της Pirelli. H βρετανική ομάδα δεν αντιμετώπισε προβλήματα σήμερα (αν και αναφέρθηκε ότι δε χρησιμοποιήθηκε η πλήρης ισχύς του κινητήρα της Honda) και ο Alonso άγγιξε τα 550 χλμ. δοκιμών. Ο Alonso ξεκίνησε μια προσομοίωση αγώνα κατά τη διάρκεια της οποίας είχε μια μικρή έξοδο από την πίστα. Εντέλει η ομάδα διέκοψε την προσομοίωση για να πραγματοποιήσει αλλαγές στο στήσιμο του μονοθεσίου. Σε αντίθεση με τον Button, ο Alonso δήλωσε ότι το ζύγισμα της McLaren είναι καλό, αν και υποθέτει ότι η ομάδα βρίσκεται ακόμα λίγο πίσω από τις υπόλοιπες. Ο Alonso ευελπιστεί να έχει τη δυνατότητα να εισέλθει στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών του GP Αυστραλίας, αλλά δεν είναι σίγουρος ότι θα είναι εφικτό. Ο Ισπανός δήλωσε ευχαριστημένος από την αξιοπιστία της μονάδας ισχύος της Honda και προσέθεσε ότι η ομάδα δεν έχει ξεκλειδώσει τις πλήρεις δυνατότητες του ιαπωνικού V6. Στον τομέα του πλαισίου, ο Alonso σχολίασε ότι η McLaren έχει ακόμη μερικά πράγματα να κατανοήσει καλύτερα όσον αφορά την αεροδυναμική (δεν έχει παρουσιαστεί ακόμη η νέα εμπρός αεροτομή) και την καινούργια πίσω ανάρτηση.

Ο Pascal Wehrlein με την Manor κατετάγη 8ος σήμερα, έχοντας χρησιμοποιήσει την ultra soft γόμα της Pirelli. Ο Γερμανός δεν κατάφερε να συμπληρώσει πολλούς γύρους σήμερα και περιορίστηκε σε 223 χλμ.

Χαμηλά στην κατάταξη (9ος) βρέθηκε ο Daniil Kvyat με τη Red Bull. O Ρώσος χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για να σημειώσει την ταχύτερη επίδοσή του. Πάντως, η Red Bull διένυσε πολλά χιλιόμετρα σήμερα (554) και κατάφερε να ολοκληρώσει το βαρυφορτωμένο πρόγραμμά της. Ο Kvyat πιστεύει ότι η Red Bull διαθέτει καλό μονοθέσιο, αλλά προβλέπει ότι οι μεγαλύτερες ευκαιρίες της ομάδας θα είναι σε αργές πίστες (π.χ. Σιγκαπούρη), όπως συνέβη και πέρυσι.

Δύσκολο πρωινό αντιμετώπισε η Renault, με τον Jolyon Palmer να συμπληρώνει μόλις 23 γύρους. Ωστόσο, η γαλλική ομάδα κατάφερε να ανακάμψει το απόγευμα, συμπληρώνοντας 456 χιλιόμετρα. H Renault πιστεύει ότι έχει μειώσει την απόσταση από τους κορυφαίους κατασκευαστές κινητήρων και ισχυρίζεται ότι οι βελτιώσεις στη γαλλική μονάδα έχουν αποφέρει κέρδη 0,5 δλ. στο γύρο. Στόχος των Γάλλων είναι να βρουν άλλο μισό δευτερόλεπτο κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Πολύ κακή ημέρα είχε η Haas σήμερα, προκαλώντας τρεις κόκκινες σημαίες. Η νεοσύστατη ομάδα αντιμετώπισε προβλήματα με το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης της πέδησης στον πίσω άξονα και ο Romain Grosjean είχε δυο εξόδους από την πίστα. Οι δηλώσεις του ιδιοκτήτη της ομάδας, Gene Haas είναι χαρακτηριστικές της πρόκλησης που αντιμετωπίζει η αμερικάνικη ομάδα: «Η περιπλοκότητα των μονοθεσίων και των κινητήρων και το τι κάνουμε με αυτά είναι πολύ πέραν οποιασδήποτε προσδοκίας είχα. Δε νομίζω ότι οι θεατές καταλαβαίνουν πόσο περίπλοκο είναι. Ούτε εγώ δεν ήξερα. Ήμουν κάπως αφελής επίσης, όσον αφορά τις απαιτήσεις για την κατασκευή και λειτουργία των μονοθεσίων. Πρόκειται για πολύ περίπλοκη διαδικασία, περίπλοκο μονοθέσιο, περίπλοκοι αγωνιστικοί κανονισμοί και προς το παρόν όλα αυτά είναι υπερβολικά πολλά για εμάς, για να είμαι ειλικρινής»._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ